BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minusta Bonac:in olisi tullut voittaa AC. Häiritsee Brandon:issa tuo ihme "pehmeys/nesteisyys". Curry vei lähinnä paremman V mallin ansiosta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20190330-094203_Instagram.jpg
    Screenshot_20190330-094203_Instagram.jpg
    632,5 KB · Katsottu: 943
  • Screenshot_20190330-094043_Instagram.jpg
    Screenshot_20190330-094043_Instagram.jpg
    759 KB · Katsottu: 839
Tässä näitä "nettikisa" vertailuja :) Vähän on "supussa" tuo minun tuplat takaapose. Keskikroppa pysyi itsellä hyvin kasassa ja tuohon olisi voinut sen 10 kg vielä tehdä mallin kärsimättä. Silloin olisi ollut lavapaino sen 120 kg, mikä oli tavoite.

markon tuplat edestä ja takaa kovin koskaan :puntti:mitä mieltä marko itse olet voittaako mikään vertailusta omaa kuvaasi millään osa-alueella?
 
esim ronnie on sanonut samaa

tassa esim new york pro 2014
r8blrcnlnm821.jpg


rhoden nayttaa classic physique kilpailijalta tossa vierella
Onhan Rhoden pieni ramyn vieressä, mutta katso esim. nuita reisiä. Erottuvuutta ei ole yhtään. Pelkät lihasmöykyt.
 
Viimeksi muokattu:
Eli sinun näkemyksesi muukaan kaikki ampuu lähinnä nuolia sumuun ja osa sattumalta osuu johonkin, osa ei koskaan? Ihan vaan tiedoksi: tämä laji on syntynyt 1800 luvulla ja siitä lähtien lajia on kehitetty empiirisen kokemuksen, mutta myös tieteen avulla, ja kehitetään edelleen. On aivan ääliömäisen itsestään selvää, että on ns. oikea tapa, ja ns. väärä tapa tehdä tämän lajin harjoitteita. Marko on hyvä esimerkki siitä mitä saa aikaan kun skippaa tekosyyt ja tykkäämiset, ja tekee sen mitä kehitys vaatii. Hänen onnensa oli ura ennen somea ja internet-guruja, jotka ennen mitään muuta tuputtaa brosciense- höttöä "koska mulla se toimii..". On aivan selkeitä sääntöjä, on aivan selkeitä faktoja, on aivan selkeitä periaatteita joita tulisi noudattaa, mutta on myös mahdollisuus uskoa ettei tämä todellisuus koske kuin niitä muita, niitä lahjattomampia kuin itse on. Paras tapa treenata on se joka itsestä tuntuu hyvältä...Sitten käännät sivua ja löydät kuvan miehestä jolla on ananas perseessä, koska se tuntuu hänestä hyvältä. Mutu on käytännössä ihan paska opas kehitykseen, koska se saa sinut tekemään sitä minkä keho kokee helpoksi, harjoitteita jotka ovat keholle rutiinia ja siksi tehoavat huonosti. Silleen aikuisten oikeesti hommassa on tärkeintä objektiivisuus ja uteliaisuus, koska niiden avulla löytää koko ajan uutta ja uusia tapoja ottaa lihaksesta kaikki irti. Keho kasvaa sillä että sitä haastetaan tekemään uutta koko ajan, ja keinot tähän on progressio painoissa ja liikevalikoiman variaatiot. Ei tehdä vaan sitä mikä on itsestä kivaa, vaan kaikkea millä otetaan viimeinenkin toiston hitunen ulos lihaksesta..
Sä oot kyllä ihme sälli kun sä tunnut olevan vähän jokaisen kanssa eri mieltä ja tuot sen kärkkäästi esiin. Tunnut ymmärtävän asiat vähän niin kuin itse haluat, etkä tunnu miettivän mitähän siinä oikeasti tarkoitettiin.

Jos nyt lähdetään vähän avaamaan tätä juttua. Kun tätä hommaa aloitellaan, niin se todellakin on vähän sitä nuolien sumuun ampumista. Eihän sitä kukaan tiedä mikä on se tehokkain tapa, mutta se saattaa löytyä ajan saatossa. Tai sitten ei. Vai oletko sinä treenannut koko ajan tavalla jonka kuvittelet olevan optimaalinen, vai kokeillut kenties monia eri tapoja ja etsinyt itsellesi hyvää tapaa? On todellakin olemassa oikea tapa ja on olemassa väärä tapa. Itse asiassa molempia on useita. Ja koska on olemassa monta oikeaa tapaa, niin sieltä on melkein mahdoton seuloa absoluuttisesti tehokkain

Asiat ei ole niin mustavalkoisia kuin esität, eli jos treenataan kovaa, treenataan oikein ja jos tehdään niin kuin parhaalta tuntuu, niin maataan sohvalla perse homeessa. Jos oikeasti haluaa kehittyä, niin kyllä se vaatii kovaa treeniä, mutta siinäkin on varaa valita mikä kova treenitapa tuntuu parhaalta. Jos parhaalta tuntuu vähän vain läpsytellä jotain vähän sinnepäin, niin turha on kyllä kehityksestä haaveillakaan ja sekin kyllä pitäisi jokaisen ymmärtää.

Jos sitä vain treenaa sillä tyylillä minkä kuvittelee olevan tehokkain, niin homma saattaa loppua aika lyhyeen. Tärkeintä on kuitenkin se, että hommasta tykkää ja jaksaa sitä tehdä. Ei sekään ole kehitykselle kovin hyvä, että treenaa kuin mielipuoli ja lopettaa vuoden päästä, kun motivaatio sukelsi, koska treeni oli pakkopullaa eikä siitä tykännyt.

Ja sit on tietysti tavoitteet. Ei jokaisen tavoite ole kasvaa mahdollisimman nopeasti mahdollisimman isoksi.
 
Sä oot kyllä ihme sälli kun sä tunnut olevan vähän jokaisen kanssa eri mieltä ja tuot sen kärkkäästi esiin. Tunnut ymmärtävän asiat vähän niin kuin itse haluat, etkä tunnu miettivän mitähän siinä oikeasti tarkoitettiin.

Olenko? No, mä olen vähän sellainen erilainen nuori, kun ikääkin on reilut 60 vuotta ja salikuntoilua siitä vaivaiset +30 vuotta suomenmestarien, maailmanmestarien, Markon ja monien oman elämänsä mestarien seurassa.. En tiedä sinusta, minusta tuo on hyvä paikka oppia ja ihmetellä syy ja seuraus-suhteita. Ja sinä sanot minun ymmärtävän asiat miten haluan, muttet näe sitä itsessäsi, tietenkään? Minä olen ihme sälli kun rohkenen kommentoida kommenttiasi? Toki toki.

Jos nyt lähdetään vähän avaamaan tätä juttua. Kun tätä hommaa aloitellaan, niin se todellakin on vähän sitä nuolien sumuun ampumista. Eihän sitä kukaan tiedä mikä on se tehokkain tapa, mutta se saattaa löytyä ajan saatossa. Tai sitten ei. Vai oletko sinä treenannut koko ajan tavalla jonka kuvittelet olevan optimaalinen, vai kokeillut kenties monia eri tapoja ja etsinyt itsellesi hyvää
tapaa? On todellakin olemassa oikea tapa ja on olemassa väärä tapa. Itse asiassa molempia on useita. Ja koska on olemassa monta oikeaa tapaa, niin sieltä on melkein mahdoton seuloa absoluuttisesti tehokkain

Optimaaliseen lopputulokseen on käytännössä vain yksi tapa, ja sitten liuta muita joiden käyttäjät lohduttautuvat sillä, että heidän tapansa on HEILLE optimaalinen, vaikkei välttämättä ole. Näistä "toimii mulla" hepuista valtaosa on niitä jotka kokee asian x kovin toimivaksi, vaikkeivät ole kokeilleet keinoa y lainkaan. TS. kun kehitystä syntyy, kuka sanoo että se on optimaalista? Oma silmä, ja sitten kun Marko heittää eteen lukuja kuten 80 kiloa neljässä vuodessa, niin ollaan epäuskoisia ja hämmästellään että mikä kalajuttu tuo on. Ei ole, vaan se on tulos siitä että silleen oikeesti optimoidaan kehitys. Kannattaa muistaa että tämä on meidän menestyneimmän ammattibodarimme ketju, täällä kehitys mitataan lihakiloina, ei siinä että juoksee nopeammin tai heittää pidemmälle :)

Asiat ei ole niin mustavalkoisia kuin esität, eli jos treenataan kovaa, treenataan oikein ja jos tehdään niin kuin parhaalta tuntuu, niin maataan sohvalla perse homeessa. Jos oikeasti haluaa kehittyä, niin kyllä se vaatii kovaa treeniä, mutta siinäkin on varaa valita mikä kova treenitapa tuntuu parhaalta. Jos parhaalta tuntuu vähän vain läpsytellä jotain vähän sinnepäin, niin turha on kyllä kehityksestä haaveillakaan ja sekin kyllä pitäisi jokaisen ymmärtää.

Jos sitä vain treenaa sillä tyylillä minkä kuvittelee olevan tehokkain, niin homma saattaa loppua aika lyhyeen. Tärkeintä on kuitenkin se, että hommasta tykkää ja jaksaa sitä tehdä. Ei sekään ole kehitykselle kovin hyvä, että treenaa kuin mielipuoli ja lopettaa vuoden päästä, kun motivaatio sukelsi, koska treeni oli pakkopullaa eikä siitä tykännyt.

Ja sit on tietysti tavoitteet. Ei jokaisen tavoite ole kasvaa mahdollisimman nopeasti mahdollisimman isoksi.

Sano yksikin syy miksi ihmisen pitäisi treenata muulla kuin optimaalisella tavalla, ihan sama minkä vuoksi hän treenaa, ellei sitten perseilläkseen ja esitelläkseen kapakassa hauistaan? Optimaalinen treeni = optimihyöty = optimaalista ajan ja vaivan kannalta = positiivinen asia. Ymmärrä hyvä ihminen että minulle on herttaisen yhdentekevää miksi ja miten sinä treenaat, ja mitä sillä saavutat. Kysymys joka tuolla aiemmin esitettiin, oli että miksi on vain yksi Marko, ja sitten laumoittain kavereita jotka eivät pääse samoihin mittoihin koskaan? Siksi, että aina kun Marko tai kuka tahansa kertoo miten tämä pipari leivotaan, paikalle ryntää laumoittain heitä jotka tietää kaiken kaikesta paljon paremmin kuin kukaan muu. Ja kun jo ennalta tietää kaikesta kaiken, miten voi oppia? Sinäkin otat joka sanan vittuiluna, koska sinun rinnallasi minä olen lähtökohtaisesti väärässä, koska sinä tiedät kaiken lähtökohtaisesti paremmin ihan vaan jo syntymällä tähän maailmaan? :)
 
Olenko? No, mä olen vähän sellainen erilainen nuori, kun ikääkin on reilut 60 vuotta ja salikuntoilua siitä vaivaiset +30 vuotta suomenmestarien, maailmanmestarien, Markon ja monien oman elämänsä mestarien seurassa.. En tiedä sinusta, minusta tuo on hyvä paikka oppia ja ihmetellä syy ja seuraus-suhteita. Ja sinä sanot minun ymmärtävän asiat miten haluan, muttet näe sitä itsessäsi, tietenkään? Minä olen ihme sälli kun rohkenen kommentoida kommenttiasi? Toki toki.
Mä olen kyllä pitänyt itseäni sellaisena joka löytää viesteistä sen kultaisen langan ja monesti korjannutkin niitä jotka jotain väärin ymmärtää. En oikein ymmärrä mihin tuo kommentti perustuu, että en näe itseäni siinä, että ymmärtäisin asiat niin kuin haluan. Siinä olet kyllä oikeassa, etten näe, koska en todellakaan näe. Mutta onko syy siinä etten tee niin, vai siinä etten vain näe sitä? Ja kyllä mua saa kommentoida. Ei se ihme sälli -kommentti ihan yhden viestin perusteella tullut. Nimimerkki on syöpynyt mieleen ihan syystä.

Optimaaliseen lopputulokseen on käytännössä vain yksi tapa, ja sitten liuta muita joiden käyttäjät lohduttautuvat sillä, että heidän tapansa on HEILLE optimaalinen, vaikkei välttämättä ole. Näistä "toimii mulla" hepuista valtaosa on niitä jotka kokee asian x kovin toimivaksi, vaikkeivät ole kokeilleet keinoa y lainkaan. TS. kun kehitystä syntyy, kuka sanoo että se on optimaalista? Oma silmä, ja sitten kun Marko heittää eteen lukuja kuten 80 kiloa neljässä vuodessa, niin ollaan epäuskoisia ja hämmästellään että mikä kalajuttu tuo on. Ei ole, vaan se on tulos siitä että silleen oikeesti optimoidaan kehitys. Kannattaa muistaa että tämä on meidän menestyneimmän ammattibodarimme ketju, täällä kehitys mitataan lihakiloina, ei siinä että juoksee nopeammin tai heittää pidemmälle :)
Tämä koko lainaus on erittäin hyvin sanottu, mutta kun tähänkin pätee nyt se kysymys, että mistä kukaan tietää mikä on optimaalista? Ja miten optimaalista? 100% optimaalisuuteen on täysin mahdoton päästä koskaan. Mistä kukaan tietää oliko Markonkaan touhut oikeasti optimaalisia? Kyllä, marko pääsi aivan jäätävän vaikuttaviin tuloksiin lyhyessä ajassa, mutta mitä jos asiat olisi voinut tehdä vieläkin optimaalisemmin ja samoihin tuloksiin olisi päässyt puoli vuotta aiemmin? Tai tehnyt vähän epäoptimaalisemmin ja päässyt puoli vuotta myöhemmin. Niin, että mitä sitten? Kyllä asioita voi - ja kannattaakin - yrittää optimoida, mutta pitää hyväksyä se tosiasia, että täysi optimointi on mahdotonta saavuttaa.

Sano yksikin syy miksi ihmisen pitäisi treenata muulla kuin optimaalisella tavalla, ihan sama minkä vuoksi hän treenaa, ellei sitten perseilläkseen ja esitelläkseen kapakassa hauistaan? Optimaalinen treeni = optimihyöty = optimaalista ajan ja vaivan kannalta = positiivinen asia. Ymmärrä hyvä ihminen että minulle on herttaisen yhdentekevää miksi ja miten sinä treenaat, ja mitä sillä saavutat.
Miksi ihmisen pitäisi treenata muulla kuin optimaalisella tavalla? Oikeastaan 99,9% salilla kävijöistä treenaa kaikkea muuta kuin optimaalisella tavalla. Vain ani harva elää 100% bodyelämää ja vain ani harva haluaa elää sellaista elämää, koska kokevat sen rajoittavana. Onko siinä tarpeeksi syytä? Sä elät todella oudossa optimaalisessa kuplassa jos et näe elämää optimaalisen kehityksen ulkopuolella. Ja ymmärrä hyvä ihminen, että minulle on herttaisen yhdentekevää mitä sä mun treeneistä ajattelet. En ole edes itsestäni puhunut ja sä tiedät vielä vähemmän kuin minä itse kuinka lähelle optimoituja mun treenit on.
 
Pystyiskö joku kertomaan lyhyesti mikä Markon reenitavassa on se ykkös juttu minkä takia se on niin toimivaa? Tai mitään videoita missä siitä olis juttua?
 
Pystyiskö joku kertomaan lyhyesti mikä Markon reenitavassa on se ykkös juttu minkä takia se on niin toimivaa? Tai mitään videoita missä siitä olis juttua?

HIT= High Intensity Training, tollee kai se näi lyhykäisyyessää on. @SUPERMASSA varmasti voi enemmän avata asiaa niin saat virallisen kannan :)
 
Markon kanssa yhdessä instalive maanantaina 17-19. Pakkismike instassa ja Marko joinaa liveen ja tulee split screen live.

Voitko tallentaa ton? Tai et näkee sit myöhemmi sen 24h ajan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom