Mä olen kyllä pitänyt itseäni sellaisena joka löytää viesteistä sen kultaisen langan ja monesti korjannutkin niitä jotka jotain väärin ymmärtää. En oikein ymmärrä mihin tuo kommentti perustuu, että en näe itseäni siinä, että ymmärtäisin asiat niin kuin haluan. Siinä olet kyllä oikeassa, etten näe, koska en todellakaan näe. Mutta onko syy siinä etten tee niin, vai siinä etten vain näe sitä? Ja kyllä mua saa kommentoida. Ei se ihme sälli -kommentti ihan yhden viestin perusteella tullut. Nimimerkki on syöpynyt mieleen ihan syystä.
Tämä koko lainaus on erittäin hyvin sanottu, mutta kun tähänkin pätee nyt se kysymys, että mistä kukaan tietää mikä on optimaalista? Ja miten optimaalista? 100% optimaalisuuteen on täysin mahdoton päästä koskaan. Mistä kukaan tietää oliko Markonkaan touhut oikeasti optimaalisia? Kyllä, marko pääsi aivan jäätävän vaikuttaviin tuloksiin lyhyessä ajassa, mutta mitä jos asiat olisi voinut tehdä vieläkin optimaalisemmin ja samoihin tuloksiin olisi päässyt puoli vuotta aiemmin? Tai tehnyt vähän epäoptimaalisemmin ja päässyt puoli vuotta myöhemmin. Niin, että mitä sitten? Kyllä asioita voi - ja kannattaakin - yrittää optimoida, mutta pitää hyväksyä se tosiasia, että täysi optimointi on mahdotonta saavuttaa.
Miksi ihmisen pitäisi treenata muulla kuin optimaalisella tavalla? Oikeastaan 99,9% salilla kävijöistä treenaa kaikkea muuta kuin optimaalisella tavalla. Vain ani harva elää 100% bodyelämää ja vain ani harva haluaa elää sellaista elämää, koska kokevat sen rajoittavana. Onko siinä tarpeeksi syytä? Sä elät todella oudossa optimaalisessa kuplassa jos et näe elämää optimaalisen kehityksen ulkopuolella. Ja ymmärrä hyvä ihminen, että minulle on herttaisen yhdentekevää mitä sä mun treeneistä ajattelet. En ole edes itsestäni puhunut ja sä tiedät vielä vähemmän kuin minä itse kuinka lähelle optimoituja mun treenit on.
Kyllä siinä ihmettelemistä riittää, näköjään. Tunnustan mielelläni kyvyttömyyteni selittää tätä asiaa sinulle, koska ilmiselvästi puuttuu sekä halu että kyky ymmärtää sitä. Sinulle asia voi olla kuten sanot, meille muille tarve tehdä asiat parhaalla ja tehokkaimmalla mahdollisella tavalla lienee ilmiselvä tavoite, koska ajan hukkaaminen turhaan perseilyyn salila on kaikki pois kehityksestä. Ts. jos ei vielä osata treenata optimaalisella tavalla ja teholla, tulisi ainakin pyrkiä siihen, ellei salilla olla vain hangailemassa ja kuuntelemassa suomipoppia. Ehkä olen liian vanhaa koulukuntaa, menen salille tekemään vaikutuksen vain niihin lihaksiin joita treenaan, en fitness-tyttöihin tai peeloihin joita siellä hengailee, tai peiliin. Pahoittelen aiheuttamaani traumaa, jatkakaa miten haluatte, kuten tähänkin asti.