BB PRO Marko Savolainen

mites esim cutler on niin hyvakuntoisen oloinen videoillaan? sisaelimet pienentynyt takaisin? prime cutler pyyhkis lattiaa massoissa kaikilla ramia lukuunottamatta mita tulee nyky olympia-kisaajiin

No polttaahan jotkut teinistä asti tupakkaa ja elää 90 vuotiaaksi. Ei se silti poista sitä tosiasiaa, että tupakka on vaarallista. Eiköhän yksi edellytys huipulle nousuun juuri kehonrakennuksessa ole se, että keho kestää poikkeuksellisen paljon lääkkeiden väärinkäyttöä.

Itse olen täysin toisella kannalla ja sanoisin että suurin osa kehoilijoista näkee itsensä pienempänä/löysempänä/huonompana kuin mitä todellisuudessa on.
Samalla tavalla kuin anorektikko näkee itsensä lihavana vaikka ei sitä todellisuudessa ole.

Ei tässä taidettu tarkoittaa nyt varsinaisesti kireyttä tai lihasmassan määrää, vaan yleisiä kehon mittasuhteita. Vaikka kehonrakentaja olisikin massiivinen ja kireä ja näkisi itsensä löysempänä ja pienempänä, ei silti erota niitä mittasuhteita. Vaan olettaa, että jos saa lisää lihasmassaa ja itsensä kireämmäksi niin pystyy seisomaan vaikka Phil Heatin rinnalla, vaikka mittasuhteet tosiaan olisi rystyset maata laahaava apina.

Robozilta kyllä loistava kirjoitus. Harmi vaan, että 99% pakkislaisista kirjoituksen pointti taitaa mennä enemmän tai vähemmän ohi.

EDIT. Tätähän on tutkittu mm. lihavilla ihmisillä ja se on yllättävän iso osa, jotka eivät oikeasti edes hahmota olevansa lihavia. He olettavat vain olevansa poikkeuksellisen rotevia tai hieman pyyleviä.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kehonrakennus on yliluonnollista lihasmassaa. Jos lajiin päätyy kisailemaan, jo lajin luonteen vuoksi pitää pyrkiä hankkimaan isoa lihasta ja paljon. Se on se juttu siinä. Siksi niitä lihaksia kasvatetaan mahtaviin mittoihin.

Itse näen suuret lihakset äärimmäisen esteettisinä niin miehillä kuin naisilla. Se on jokaisen oma mieltymys joka sanelee, mikä kullekin ihmiselle on omaan silmään kaunista. Jos siihen itse haluaa pyrkiä, en näe moisessa mitään pahaa.

Paradoksaalista on, että kehonrakennukseen perehtyneellä foorumilla nähdään tämä asia jotenkin häiriintyneenä. Olisi eri asia, jos tästä keskusteltaisiin jossain vauva-forumilla, miten vääristynyt minäkuva bodareilla on.
 
En oikein tiedä miksi aina kun on bodauksesta juttua iltalehdessä niin tuntuu siltä että se menee tunteisiin. Haukutaan ja syytetään. En ite jaksa haukkua läskejä tai tupakanpolttajia vaikka en niitä ymmärrä. Bodaus ei ole maailman terveellisin laji varsinkaan huippuutasolla mutta se ei vaikuta muiden elämään millään tavalla.
 
En oikein tiedä miksi aina kun on bodauksesta juttua iltalehdessä niin tuntuu siltä että se menee tunteisiin. Haukutaan ja syytetään. En ite jaksa haukkua läskejä tai tupakanpolttajia vaikka en niitä ymmärrä. Bodaus ei ole maailman terveellisin laji varsinkaan huippuutasolla mutta se ei vaikuta muiden elämään millään tavalla.

Koska laji yhdistetään dopingiin ja se on monien mielestä paheksuttava asia #Lahti2001 #nevöforget
 
Miten mulla on semmone muistikuva missä make arvostelee jotain bodareita joissain juhlissa, oisko ollu maken häät tai jotain. Video tai kuva.

Vai onko sittenkin vain mielikivutuksen tuotetta ?
 
Kehonrakennus on yliluonnollista lihasmassaa. Jos lajiin päätyy kisailemaan, jo lajin luonteen vuoksi pitää pyrkiä hankkimaan isoa lihasta ja paljon. Se on se juttu siinä. Siksi niitä lihaksia kasvatetaan mahtaviin mittoihin.

Itse näen suuret lihakset äärimmäisen esteettisinä niin miehillä kuin naisilla. Se on jokaisen oma mieltymys joka sanelee, mikä kullekin ihmiselle on omaan silmään kaunista. Jos siihen itse haluaa pyrkiä, en näe moisessa mitään pahaa.

Paradoksaalista on, että kehonrakennukseen perehtyneellä foorumilla nähdään tämä asia jotenkin häiriintyneenä. Olisi eri asia, jos tästä keskusteltaisiin jossain vauva-forumilla, miten vääristynyt minäkuva bodareilla on.

Et ymmärrä pointtia, vai et ole ymmärtävinäsi? Toivon jälkimmäistä.
Kuten sanoin, 99% pakkislaisista ei ymmärrä, mikä tässä on pointtina. Jos edes kilpaileva kehonraketaja ei ymmärrä, niin eipä sitä toki voi niiltä lopuiltakaan vaatia.
 
Faktoissa on se ikävä puoli, että ne eivät mieleistele ketään. Ne vain ovat, kunnes toisin todistetaan, eikä niiden totuusarvo riipu lainkaan siitä uskotko niitä vai et.

Esität täysin omiin mielipiteisiisi perustuvat 'faktat' pöytään ilman mitään perusteluja. Sinällään huvittavaa, että jälkikäteen toteat 'ne vain ovat, kunnes toisin todistetaan' :D Oon kyllä osittain kanssas samaa mieltä, mut toi tyyli lyödä faktat tiskiin sisältää jotain ylivertaista itsevarmuutta.
 
Et ymmärrä pointtia, vai et ole ymmärtävinäsi? Toivon jälkimmäistä.
Kuten sanoin, 99% pakkislaisista ei ymmärrä, mikä tässä on pointtina. Jos edes kilpaileva kehonraketaja ei ymmärrä, niin eipä sitä toki voi niiltä lopuiltakaan vaatia.
En ole sinun kommenttiisi vastannut tuossa. Puhuin yleisellä tasolla.
 
Koska laji yhdistetään dopingiin ja se on monien mielestä paheksuttava asia #Lahti2001 #nevöforget
Joo ymmärrän sen pointin. Voihan se osittain johtua siitä että kaikki haluavat olla hyvässä kunnossa ja koska ei olla niin haukutaan. Jos joku menestyy businesselämässä niin huudetaan että toi syntyi kulalusikka suussa tai vastaavaa. En usko että bodaus/ doping aiheuttavat hirveesti lisäkustannuksia valtiolle ( voin olla väärässä)
 
Ihmiset tekevät mitä ihmeellisimpiä asioita ulkonäkönsä eteen. Jokaisella on omat kauneusihanteensa ja makunsa. Kuka meistä on ketään arvostelemaan, mitä yksilö itselleen haluaa tehdä? Meillä on onneksi itsemääräämisoikeus olemassa ja mahdollistaa sen, että jokainen meistä voi itselleen tehdä mitä haluaa. Jos joku haluaa tatuoida kirkkoveneen otsaan, hän saa sen tehdä. Jos toinen haluaa kilpailla bodauksessa ja treenata itselleen lihaksikkaan vartalon, sekin on sallittua. Jos kolmas haluaa harrastaa vaikka nyrkkeilyä ja hanskat kädessä takoa vastustajaansa päähän tyrmäystarkoituksessa, sekin on ihan fine.

Eniten mua hämmästyttää ne ihmiset, jotka jaksaa arvostella muita ihmisiä ja heidän valintojaan. Kaipaisin suvaitsevaisuutta enemmän tähän maailmaan. Kukin tyylillään elää omaa elämäänsä.
 
Eniten mua hämmästyttää ne ihmiset, jotka jaksaa arvostella muita ihmisiä ja heidän valintojaan. Kaipaisin suvaitsevaisuutta enemmän tähän maailmaan. Kukin tyylillään elää omaa elämäänsä.
Ja mua ihmetyttää suunnattomasti miten jotkut jaksaa haaskata energiaa kytätäkseen toisten tekemistä patologisesti vuodesta toiseen. Ainoa agenda elämässä on stalkata muita ja sitten tehdä kaikkensa niiden kiusaksi.
 
Kehonrakennus saa osakseen sekä asiallista että asiatonta kritiikkiä. Ikävä kyllä nykyisellään iso osa kritiikistä taitaa olla sitä, että on paljon toimijoita joiden bisnekset hyötyisivät suuresti mitä huonompaan valoon "perinteinen kehonrakennus" saadaan. Mielen häiriöistä puhuminen, "90-luvulla kaikki oli paremmin" ja jatkuva guteista jauhaminen voidaan kaikki suurelta osin laskea tuohon kategoriaan, vaikka jokaisessa argumentissa on myös jotain perääkin.
 
Ja mua ihmetyttää suunnattomasti miten jotkut jaksaa haaskata energiaa kytätäkseen toisten tekemistä patologisesti vuodesta toiseen. Ainoa agenda elämässä on stalkata muita ja sitten tehdä kaikkensa niiden kiusaksi.
Pitäis tehdä joku talk show missä olis Mike ohjelman keskipisteenä. Sit sinne otettais aina joku vihaaja joka lietsoo sitä omaa pahaa oloa tuonne nettiin haukkumalla Mikeä ja avattaisiin sen mieltä että mikä saa hänet toimimaan näin. Tai vaikka Mike ottais podcastin vieraaksi näitä vihaajia.
Niillä ei kyllä olis kenelläkä pokkaa tulla vieraaks :ROFLMAO:
 
Kehonrakennus on yliluonnollista lihasmassaa. Jos lajiin päätyy kisailemaan, jo lajin luonteen vuoksi pitää pyrkiä hankkimaan isoa lihasta ja paljon. Se on se juttu siinä. Siksi niitä lihaksia kasvatetaan mahtaviin mittoihin.

Itse näen suuret lihakset äärimmäisen esteettisinä niin miehillä kuin naisilla. Se on jokaisen oma mieltymys joka sanelee, mikä kullekin ihmiselle on omaan silmään kaunista. Jos siihen itse haluaa pyrkiä, en näe moisessa mitään pahaa.

Paradoksaalista on, että kehonrakennukseen perehtyneellä foorumilla nähdään tämä asia jotenkin häiriintyneenä. Olisi eri asia, jos tästä keskusteltaisiin jossain vauva-forumilla, miten vääristynyt minäkuva bodareilla on.


En tiedä viittasitko viestilläsi jollakin lailla viestiini siitä kun kirjoitin että monella kehonrakentajalla on häiriintynyt minä kuva.

Jos viittasit niin ymmärsit viestini aivan väärin.

En tarkoittanut sitä millään lailla negatiivisena asiana, kuulun itse myös ihmisiin jotka ihannoi/pitää kauniina/esteettisenä ”yliluonnollisen” suurta lihas massaa, niin miehillä kuin naisillakin.

Se vääristynyt minäkuva on bodarin tapauksessa on mielestäni positiivinen ja eteenpäin ajava voima.


Tämä on täysin hypoteettinen/spekulatiivinen ajatus kun en pääsi sisään pääse, enkä voi tietää miten todellisuudessa ajattelet mutta Otan sinut silti esimerkiksi.

Moni pitää sinua yhtenä tämän maan ehdottomista huipuista ja haaveilee että joskus voisi näyttää yhtä kovalta lavalla kuin sinä.
Mutta kun itse katsot aamulla peiliin niin tuskin olet täysin tyytyväinen itseesi ja varmasti näät kehossasi monta kohtaa joita haluisit kehittää vielä paremmaksi.
Ja Tämä halu kehittyä saa sinut tekemään asioita paremmin, kovempaa jne. Päivästä toiseen.
 
Pitäis tehdä joku talk show missä olis Mike ohjelman keskipisteenä. Sit sinne otettais aina joku vihaaja joka lietsoo sitä omaa pahaa oloa tuonne nettiin haukkumalla Mikeä ja avattaisiin sen mieltä että mikä saa hänet toimimaan näin. Tai vaikka Mike ottais podcastin vieraaksi näitä vihaajia.
Niillä ei kyllä olis kenelläkä pokkaa tulla vieraaks :ROFLMAO:
Dr. Phil tyyliin tuo vois toimia!!:LOL:
 
En tiedä viittasitko viestilläsi jollakin lailla viestiini siitä kun kirjoitin että monella kehonrakentajalla on häiriintynyt minä kuva.

Jos viittasit niin ymmärsit viestini aivan väärin.

En tarkoittanut sitä millään lailla negatiivisena asiana, kuulun itse myös ihmisiin jotka ihannoi/pitää kauniina/esteettisenä ”yliluonnollisen” suurta lihas massaa, niin miehillä kuin naisillakin.

Se vääristynyt minäkuva on bodarin tapauksessa on mielestäni positiivinen ja eteenpäin ajava voima.


Tämä on täysin hypoteettinen/spekulatiivinen ajatus kun en pääsi sisään pääse, enkä voi tietää miten todellisuudessa ajattelet mutta Otan sinut silti esimerkiksi.

Moni pitää sinua yhtenä tämän maan ehdottomista huipuista ja haaveilee että joskus voisi näyttää yhtä kovalta lavalla kuin sinä.
Mutta kun itse katsot aamulla peiliin niin tuskin olet täysin tyytyväinen itseesi ja varmasti näät kehossasi monta kohtaa joita haluisit kehittää vielä paremmaksi.
Ja Tämä halu kehittyä saa sinut tekemään asioita paremmin, kovempaa jne. Päivästä toiseen.
En viitannut kehenkään kommentissani. Puhuin yleisellä tasolla.

Katson itseäni aamulla peiliin ja olen tyytymätön. Kilpailijan mentaliteetti on: Tyytyväisyys tappaa kehityksen. Paroni Pierre de Couberttia lainaten urheilijan motto on Citius, altius, fortius!

Ei kuitenkaan pidä unohtaa minun kohdallani sitä, että olen lähes koko ikäni rakastanut treenaamista. Se fiilis mikä siitä syntyy on se koukuttava elementti. Myös se, että kova treenaaminen jättää kehoon ulkoisen jäljen identifioi minua. Haluan ulkoisella olemuksellani kuvastaa mikä olen ja mitä teen. Haluan erottua massasta ja näyttää, että olen luonteeltani tietynlainen yksilö.

Kun on aktiivisesti rääkännyt omaa kehoaan lähes 30 vuotta, se on kasvanut osaksi elämää ja on kuin autonominen toiminto, jota ilman ei kykene toimimaan. Joku pitää tätä hulluutena ja tavallaan pieni hulluus tässä tuleekin olla, kun kerta toisensa jälkeen sinne menee tuottamaan itselleen kipua.
 
Ja mua ihmetyttää suunnattomasti miten jotkut jaksaa haaskata energiaa kytätäkseen toisten tekemistä patologisesti vuodesta toiseen. Ainoa agenda elämässä on stalkata muita ja sitten tehdä kaikkensa niiden kiusaksi.
Olen lähipiiristä huomannut että kaikk8 joilla on omia ongelmia myös kritisoivat muita. Jos henkilöllä on vahvat mielipiteet ja muutenkin herättää tunteita niin helposti joutuu uhriksi. Ihmiset voivat huonosti ja tällä tavalla näyttävät sen. Miksi täysjärkinen jaksaisi tuhlata energiaa toisen ihmisen elämän pilaamiseen muuten. Nojoo kateuskin voi olla yksi syy
 
hulkki puhui jossain kuinka sinallaan merkityksettoman paamaaran tavoittelu tekee onnelliseksi, synteettinen onnellisuus termina, psykologiassa kaytetty

sit esim olikohan japanissa missa monet kayttaa paljon aikaa teeseremoniaan joka paiva tai puutarhan hoitoon, paivittaisia rutiineja, jotka ei vie mihinkaan isossa mittakaavassa merkitykselliseen paamaaraan, kuten rahan tekemiseen tai nalanhadan vahentamiseen tjst

itselle jokapaivainen salilla kaynti ja yksinkertainen samanlainen dietti on tallaisia rutiineja, jotka pitavat muun elaman mukavasti raiteillaan, vahan niinkuin netflixin kattominen tyttoystavan kanssa ennen nukkumaanmenoa jne

mulla on kylla pitkan aikavalin isoja tavoitteita ja nama on mielestani erittain tarkeita myos, mutta jokapaivaista elamaa tukemaan yksinkertaiset rutiinit ovat erittain jees ja olen oppinut niita enemman arvostamaan tassa vaiheessa elamaa
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom