BB PRO Marko Savolainen

? ? ?

Ei tuota vesien ja suolan katkaisua NATUbodaus-piireissä ole isommin harrastettu enää 10-15 vuoteen. Jos sitä nyt edelleen joku tekee niin olisi korkea aika päästää irti kultaisesta 90-luvusta.

Minä kilpailin ensimmäisen kerran 2007 ja jo silloin isompia suola/neste säätämisiä pidettiin lähinnä bodareiden höpsöttelynä, kun siellä mahdollisesti ongelmana myrkkyjen aiheuttama nestepöhö. Natikoilla ongelma on yleensä lähinnä päinvastaiseen suuntaan, kun lavalle pitäisi mennä, mutta mistäs hitosta lihaspaineet. No hiilaria, suolaa ja vettä niin prrrkeleesti, niin jos sitä edes joltain näyttäisi.

No joo saatoin hyvinkin muistella menneita aikoja ja lukemisia suolan katkasun suhteen. :D Vaikka taitaa niitä vielä olla siellä kultasella 90 luvulla eläjiäkin. Sekä saatoin myös sekottaa normaalit kehonrakentajat tähän ajatteluun natujen lisäksi.

E. Enkä minä näistä kisavalmisteluista liiemmin tiiä nii aikalailla kaikki kuulostaa mun korvaan mielenkiintoselta, ninkuin muutkin jutut elämässä ylipäätänsä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en ole onneksi koskaan kunnon kaareen edes taipunut nii tullut opeteltua suht lahnana tuota penkkiä :D
 
? ? ?

Ei tuota vesien ja suolan katkaisua NATUbodaus-piireissä ole isommin harrastettu enää 10-15 vuoteen. Jos sitä nyt edelleen joku tekee niin olisi korkea aika päästää irti kultaisesta 90-luvusta.

Minä kilpailin ensimmäisen kerran 2007 ja jo silloin isompia suola/neste säätämisiä pidettiin lähinnä bodareiden höpsöttelynä, kun siellä mahdollisesti ongelmana myrkkyjen aiheuttama nestepöhö. Natikoilla ongelma on yleensä lähinnä päinvastaiseen suuntaan, kun lavalle pitäisi mennä, mutta mistäs hitosta lihaspaineet. No hiilaria, suolaa ja vettä niin prrrkeleesti, niin jos sitä edes joltain näyttäisi.
Kyllä tuota harrastetaan paljon natupiireissä.
 
Mietihän nyt edes hetken aikaa? Tarkoitat siis että entisaikojen bodareilla kautta maailman oli hirmuiset geenit kasvattaa tynnyrimäinen rinta, mutta kun eivät voineet risteytyä keskenään, niin ne geenit katosivat lajista 90- luvun jälkeen? Fakta on että luu venyy, jos sitä venytetään. Sitä tapahtuu mm. lääketieteessä, mutta myös uhreilussa. Se edellyttää jatkuvaa oikeanlaista rasitusta, esim. pulloveria vuodesta vuoteen kunnes riittää. Miten muuten luulet että muutamilla hartioiden leveys on puolet pituudesta, mitä hä? Kun argeologi aikoinaan kaivaa esille Colemanin luurangon, hän katsoo hämillään että minkä lajin edustaja tämä on, koska mittasuhteet on enemmänkin gorillamaiset..

Tarkoitan sitä, että entisajan kehonrakentajilla ei ollut keskiarvoisesti yhtään sen kummempi rinta kuin nykyisilläkään kehonrakentajilla. Piste.
 
Markon ja muidenkin mielipide kiinnostaisi sellaiseen asiaan, että onko offilla järkevää nostaa kaloreita reilusti yli kulutuksen? Esimerkiksi 80kg mies ja kulutus olisi hieman yli 3000. Onko järkevää pyrkiä nostamaan kalorimääriä yli 4000 ja jos, niin miksi? Tuntuu että osa on vetänyt tuonkin ihan överiksi ja nostaneet jopa 6000 asti.
 
Minun penkkitekniikkaa kysyttiin joskus.Tässä ei näy, mutta mitään kaarta ei saisi olla, eli alaselkä penkissä kiinni. Tänään oli yksi setti maxvoima + nopeusvoima. Pysäyttämällä tangon rinnalle saa kaiken liike-energian pois liikkeestä ja näin ollen lihas tekee kovemmin töitä.


View: https://youtu.be/_BLOt_kA2MA

Omilla olkapäillä ei penkata noin edes tankoa kivuitta, mutta varmasti hyvä liike rinnalle jos pystyy tekemään.
 
Markon ja muidenkin mielipide kiinnostaisi sellaiseen asiaan, että onko offilla järkevää nostaa kaloreita reilusti yli kulutuksen? Esimerkiksi 80kg mies ja kulutus olisi hieman yli 3000. Onko järkevää pyrkiä nostamaan kalorimääriä yli 4000 ja jos, niin miksi? Tuntuu että osa on vetänyt tuonkin ihan överiksi ja nostaneet jopa 6000 asti.
500 kcal plussalla yleensä riittää. Tähän tietenkin vaikuttaa muun elämän rasittavuus. Eli "etsit" itselle kalorit millä paino pysyy samana ja siihen +500 kcal. Yksinkertaisesti voit laskea peruskulutuksen näin: 24 × oma paino. Tuohon sitten se noin + 500 kcal lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Joskus katoin jostain Markon videon jossa aloitti liikkeen mutta lopetti sen heti eli vaikka penkissä nosti rinnasta millin ylös ja piti siinä puoli sekuntia ja jatkoi nostoa.
Minusta tuumasi vielä että tekee sitä useammassa liikkeessä ja ajoittain tuli kokeiltua yhdessä sun toisessa liikkeessä ja sillä sai aivan jäätävää poltetta aikaiseksi.
Penkissä etenkin tuntui toimivan mutta ei silloin paljon maksimeita haettukkaan.
 
Omilla olkapäillä ei penkata noin edes tankoa kivuitta, mutta varmasti hyvä liike rinnalle jos pystyy tekemään.
Miksei? Onko siis olkapäissä vamma?

Joskus katoin jostain Markon videon jossa aloitti liikkeen mutta lopetti sen heti eli vaikka penkissä nosti rinnasta millin ylös ja piti siinä puoli sekuntia ja jatkoi nostoa.
Minusta tuumasi vielä että tekee sitä useammassa liikkeessä ja ajoittain tuli kokeiltua yhdessä sun toisessa liikkeessä ja sillä sai aivan jäätävää poltetta aikaiseksi.
Penkissä etenkin tuntui toimivan mutta ei silloin paljon maksimeita haettukkaan.
Sillä haetaan ns esijännitys lihakseen, eli jännitetään lihasta ja lähdetään sitten tekemään. Noin tehtynä tuntuma on jäätävä ja toimii hyvin varsinkin heikoille lihasryhmille, mihin vaikea saada tuntumaa..
 
Sillä haetaan ns esijännitys lihakseen, eli jännitetään lihasta ja lähdetään sitten tekemään. Noin tehtynä tuntuma on jäätävä ja toimii hyvin varsinkin heikoille lihasryhmille, mihin vaikea saada tuntumaa..
Todellakin!
Moni ei muuten varmaan tiedä tota joten siinä ois sulle hyvä instavideon aihe.
 
Sillä haetaan ns esijännitys lihakseen, eli jännitetään lihasta ja lähdetään sitten tekemään. Noin tehtynä tuntuma on jäätävä ja toimii hyvin varsinkin heikoille lihasryhmille, mihin vaikea saada tuntumaa..

Itsellä esijännitys aina käytössä latseille kohdistuvissa vedoissa. Luontaisesti ei ole minulla hyvin aktivoituvat latsit, mutta tuolla tavalla saanut hirveästi parannettua tuntumaa ja myös ihan silminnähden kehitystä selkään. Yksi hyvistä keinoista.
 
On kyllä, AC-nivel revennyt.
Aika yksilöllistä näköjään tämäkin. Mulla AC-nivel lähtenyt paikaltaan ja mä voin nimenomaan penkata tuolleen lahnana. Jos ottaa kunnolla kaarta ja semmoista vahvinta nostoasentoa niin heti sattuu niveleen ja tuntuu että se tulee vaan entistä enemmän sieltä luun pää esiin.
 
Aika yksilöllistä näköjään tämäkin. Mulla AC-nivel lähtenyt paikaltaan ja mä voin nimenomaan penkata tuolleen lahnana. Jos ottaa kunnolla kaarta ja semmoista vahvinta nostoasentoa niin heti sattuu niveleen ja tuntuu että se tulee vaan entistä enemmän sieltä luun pää esiin.
Ja mulla nimenomaan täysin toisinpäin. Pystäriä voin runnoa ihan miten tahansa eikä kipuja ilmene, mutta jos erehtyy penkkaamaan edes tangolla ilman kunnon kaarta niin...
 
Ja mulla nimenomaan täysin toisinpäin. Pystäriä voin runnoa ihan miten tahansa eikä kipuja ilmene, mutta jos erehtyy penkkaamaan edes tangolla ilman kunnon kaarta niin...
Mulla taas pystäri varmaan se kaikkein hankalin dipin ohella. Hyvänä päivänä voi pienemmillä painoilla puristellen tehdä, muttei tosiaankaan runnoa.
 
Markon ja muidenkin mielipide kiinnostaisi sellaiseen asiaan, että onko offilla järkevää nostaa kaloreita reilusti yli kulutuksen? Esimerkiksi 80kg mies ja kulutus olisi hieman yli 3000. Onko järkevää pyrkiä nostamaan kalorimääriä yli 4000 ja jos, niin miksi? Tuntuu että osa on vetänyt tuonkin ihan överiksi ja nostaneet jopa 6000 asti.

Se kulutus tuppaa nousemaan aineenvaihdunnan kiihtyessä.. Sit kun ne kalorit on 6000:ssa niin ei kulutus enää mitään 3000 luokkaqa ole jos homma on järkevästi toteutettu:rolleyes:
 
Se kulutus tuppaa nousemaan aineenvaihdunnan kiihtyessä.. Sit kun ne kalorit on 6000:ssa niin ei kulutus enää mitään 3000 luokkaqa ole jos homma on järkevästi toteutettu:rolleyes:

Niin. Sitä tässä kysymyksessä kai haettiin, että onko sitä omaa aineenvaihduntaa mitään järkeä hilata sinne 6000 kaloriin. Itseäkin kiinnostaisi, että onko siinä joku pointti "opettaa" sitä kehoa kuluttamaan kaloreita.
 
Niin. Sitä tässä kysymyksessä kai haettiin, että onko sitä omaa aineenvaihduntaa mitään järkeä hilata sinne 6000 kaloriin. Itseäkin kiinnostaisi, että onko siinä joku pointti "opettaa" sitä kehoa kuluttamaan kaloreita.

Juuri näin! Että eikö riitä että on sopivasti plussalla koko ajan? Paljon ihmiset yrittävät sitä aineenvaihduntaa kehittää, mutta onko siitä oikeasti mitään hyötyä?
 
onhan se 'vahan' helpompaa alkaa polttaa rasvaa jos perusaineenvaihdunta on 5000kcal paivassa kuin 3000kcal, mutta jos aineenvaihdunnan nosto tarkoittaa vaan sita etta on ripuli puolet ajasta ja ruoka ei oikeesti edes imeidy niin sitten siita ei ole hyotya
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom