BB PRO Marko Savolainen

No mä kyllä epäilinkin tätä vaihtoehtoa.:LOL:


On noista käsittääkseni jotain dataakin pohjalla ja ihan mahdollista. En nyt aivan satavarmaksi mene kuitenkaan väittämään. Tossa joku tohtori on tutkinut tuota väitettä.


Ribcage Expansion: Fact or Fiction? | T Nation



View: https://www.instagram.com/p/BNTIOzchuuu/?hl=fi


Aika hurjan näköinen on tämä Jason Huh:in venytys samalle alueelle, vaikka ei nyt olekaan ihan tuota laajentamisen yrittämistä, toisaalta mainitsee tuossa kyllä myös tekevänsä laajennusharjoituksiakin käsipainoilla...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Arska kirjassaan sanoi uskoneensa, että esim pulloverin tekeminen voi laajentaa rintakehää.
Arska taisi tehdä superina pitkää sarjaa kyykkyä (20 toistoa) ja pull-overia. Muistan lukeneeni tälläisen jostain nuorena ja tietenkin otin sen ohjelmaan. Perustui muistaakseni kun kyykyssä hengästyy ja siihen perään pull-over niin rintakehä laajenisi.
 
Ihan hyviä perusteluja makelta! Kysytäänn nytvielä dieetistä sen verran, että onko sun mielestä järkeä käyttää erikoistekniikoita dieetillä? Varsinkin jos on siis tottunut käyttämään suhteellisen paljon erikoistekniikoita plussakaloreilla.
 
Mitäs tähän tuumaa vaikkapa @Markku Tikka @Juhovich @Jatkuvuus @Cbb_Jarno?

Ite kun en tiedä mistään mitään, niin ihan uteliaisuuttani kyselen ja otan opiksi. Semmonen fengsui mulla on, että arvon herroilla saattaa olla toisenlainen näkemys asiaan.
En tiedä heistä, mutta aika montaa natua valmentanut Timo Haikarainen sanoi samaa jo pari vuotta sitten samoilla perusteluilla. Ensin reilumpi nosto kaloreihin ja sitten pienempiä nostoja painon käyttäytymisen mukaan.
 
En tiedä heistä, mutta aika montaa natua valmentanut Timo Haikarainen sanoi samaa jo pari vuotta sitten samoilla perusteluilla. Ensin reilumpi nosto kaloreihin ja sitten pienempiä nostoja painon käyttäytymisen mukaan.

Joop. Itse kun olen kohtalaisen hyvä syömään, niin mulla ei olis mitään vaikeuksia syödä vaikka 1500 kcal yli kulutuksen tuommoisen kisadieetin jälkeen, kun ruoka uppoaa helposti nytkin. Ja kun ei se lihas natikkana määräänsä nopeampaa ole tarttumassa (varsinkaan tyttöjen hormonitasoilla) niin mitä siitä seurais. Läskiä kovemmalla vauhdilla, mutta ei se kroppa sen nopeampaa silti palautuisi.

I see no profit in that one. Mutta kukin tyylillään!
 
Joop. Itse kun olen kohtalaisen hyvä syömään, niin mulla ei olis mitään vaikeuksia syödä vaikka 1500 kcal yli kulutuksen tuommoisen kisadieetin jälkeen, kun ruoka uppoaa helposti nytkin. Ja kun ei se lihas natikkana määräänsä nopeampaa ole tarttumassa (varsinkaan tyttöjen hormonitasoilla) niin mitä siitä seurais. Läskiä kovemmalla vauhdilla, mutta ei se kroppa sen nopeampaa silti palautuisi.

I see no profit in that one. Mutta kukin tyylillään!
No nyt puhutaan taas eri asiasta. Järkevä tapa tehdä reverse on täräyttää kerralla pois miinuskaloreilta ja hieman plussalle, ja sen jälkeen sitten alkaa tehdä sitä nostelua. 1500 kcal YLI kulutuksen ei olisi millään tavalla järkevää, eikä oikein nyt edes liity tähän keskusteluun. Se optimaalinen plussa on jossain 200 ja 400 kcal välillä.
 
No nyt puhutaan taas eri asiasta. Järkevä tapa tehdä reverse on täräyttää kerralla pois miinuskaloreilta ja hieman plussalle, ja sen jälkeen sitten alkaa tehdä sitä nostelua. 1500 kcal YLI kulutuksen ei olisi millään tavalla järkevää, eikä oikein nyt edes liity tähän keskusteluun. Se optimaalinen plussa on jossain 200 ja 400 kcal välillä.

Juuri tuotahan olen minä(kin) sanonut :censored: muutaman satasen plussalle. Käsititkö sitten tuon mun lainauksen tarkoituksen väärin?

Pointti oli että jos söisin kisadieetin jälkeen niin ettei olisi nälkä..se plussan määrä olisi jotain ihan muuta kuin 200-400.
 
Joop. Itse kun olen kohtalaisen hyvä syömään, niin mulla ei olis mitään vaikeuksia syödä vaikka 1500 kcal yli kulutuksen tuommoisen kisadieetin jälkeen, kun ruoka uppoaa helposti nytkin. Ja kun ei se lihas natikkana määräänsä nopeampaa ole tarttumassa (varsinkaan tyttöjen hormonitasoilla) niin mitä siitä seurais. Läskiä kovemmalla vauhdilla, mutta ei se kroppa sen nopeampaa silti palautuisi.

I see no profit in that one. Mutta kukin tyylillään!
Mistä sä tuon 1500 kcal repäisit? Tarkoitin että jos ollaan esim -500 kcal, niin otetaan tuohon tilanteeseen 700 kcal lisää, eli ollaan +200 kcal.
 
Mistä sä tuon 1500 kcal repäisit? Tarkoitin että jos ollaan esim -500 kcal, niin otetaan tuohon tilanteeseen 700 kcal lisää, eli ollaan +200 kcal.

Luettuani oman viestin uudestaan, niin sotkuunhan se johtaa :barefoot: olin vielä noissa edellisten sivujen keskusteluissa, sieltä se tuli. Tarkoitus oli kompata Haikaraista, fiksu lähestymistapa. Versus että kituuttaisi hitaasti kohti plussaa, tai söisi ihan ylenmäärin.

Sorry for misleading!
 
Aika hurjan näköinen on tämä Jason Huh:in venytys samalle alueelle, vaikka ei nyt olekaan ihan tuota laajentamisen yrittämistä, toisaalta mainitsee tuossa kyllä myös tekevänsä laajennusharjoituksiakin käsipainoilla...
Huhin unohdinkin kokonaan! Se on tosiaan vuosia toitottanut tosta samasta asiasta myös noiden venytysten ja pulloverin avusta tohon rintalastan "laajentumiseen". Vakuumin harjoittelusta myös puhunut paljon mihin saadaan apua tolla venytys harjoittelullakin. Eikä nyt hänen kohdalla voida sanoa ettei olisi hommat toimineet. Pikkuveljelle myös tehty samoja kikkailuja.:)


Mitäs tähän tuumaa vaikkapa @Markku Tikka @Juhovich @Jatkuvuus @Cbb_Jarno?

Ite kun en tiedä mistään mitään, niin ihan uteliaisuuttani kyselen ja otan opiksi. Semmonen fengsui mulla on, että arvon herroilla saattaa olla toisenlainen näkemys asiaan.
Kyllä mä samoilla linjoilla olen @SUPERMASSA n kanssa. Reippaampi korotus alkuun kyllä kannattavaa. Jos dieetin lopulla olen syönyt vaikka 2500kcal niin kyllä mä välittömästi nostan kalorit vähintään 3000kcal tai ylikin riippuen fiiliksestä. Ei siinä tosiaan rasvaa heti ala kertymään millään ellei samalla lopeta treenaamista. Nestepöhöä saattaa tulla mutta sekin tasaantuu ajan kanssa. Viime kisadieetillä kun vedin yhtenä päivänä överitankkaukset niin paino nousi yli 7kg ja hieman epäilen että päivässä olisi rasvaa tullut yhtään grammaa. Pointtina että toi 10kg painon nousu kisadieetin jäljiltä kuukaudessa ei välttämättä ole edes paha. Riippuen taas tietysti yksilöstä. Uskon Maken tavoin että toi kisadieetin jälkeinen aika on yhtä parasta aikaa lihaksen rakentamiseen olit natikka tai boostattu bodari.
 
Mitäs tähän tuumaa vaikkapa @Markku Tikka @Juhovich @Jatkuvuus @Cbb_Jarno?

Ite kun en tiedä mistään mitään, niin ihan uteliaisuuttani kyselen ja otan opiksi. Semmonen fengsui mulla on, että arvon herroilla saattaa olla toisenlainen näkemys asiaan.

Olen pyrkinyt olemaan käyttämättä termiä "reverse dieetti" ja puhun nykyään "dieetin purkamisesta" tai kisaajien kohdalla "ylimenokaudesta", koska porukat yksinkertaisesti ymmärtävät ko. termin väärin. Toki ylimenokausi tarkoittaa terminä paljon muutakin kuin vain ruokahuoltoa. Reverse dieetti siis ymmärretään, mutta sitä se EI todellakaan tarkoita, että dieetin perään hissutellaan ruokamäärään joku hiton 100kcal viikossa seuraavat puoli vuotta. Ei näin.

Heti ensimmäinen nosto kaloreissa on kulutuksen tasolle tai kisaajien kohdalle kenen on kuitenkin pakko ottaa kisakondiksen päälle rasvaa kroppaan ennen kuin mikään alkaa toimimaan mieluummin vähän yli kuin vähän alle. Toki siinä kohtaa on syytä olla perillä, että mitä se sen hetken kulutuksen taso voisi olla ja/tai kuinka nopeasti metabolia on nostosta kierroksia ottamassa... eli siis kuinka adaptiivinen aineenvaihdunta henkilöllä on määrittää paljon sitä millainen nosto voidaan / täytyy tehdä.

Jos on äärimmäisen adaptiivinen aineenvaihdunta niin offin korkeimman ylläpitoruokamäärän ja kisadieetin alimman dieettiruokamäärän ero voi olla natikallakin enemmän kuin 2500kcaloria. Tällöin ensimmänen nosto voi olla heittämällä 1000kcal luokkaa. En kuitenkaan koko 2500kcal kerralla menisi laittamaan.

Toinen ääripää omista valmennettavista on, että offin ruokamäärästä otettiin pois 500kcal ja sillä tasan samalla paineltiin kisakuntoon asti. Ja vieläpä kireään sellaiseen ja painokin putosi 10kg. Itse asiassa tuosta 500kcal pudotuksestae otettiin 400kcal takaisin jo ennen kisoja. Eipä muuten tarvittu minkäänkäälaista reverse dieettiä tai ehkä voi ajatella, että se tehtiin jo ennen kisoja.

Vastaus kysymykseen siis on, että kovin on yksilöllistä, miten dieetin purkaminen kannattaa hoitaa. Tärkeintä kuitenkin on, että oma tai valmennettavan aineenvaihdunta on kokolailla tuttu siinä kohtaa kun sitä alkaa hoitamaan. Enkä kenellekään menisi sanomaan, että nyt teit hommat huonosti, jos ei kaikki henkilön päätöksiin vaikuttaneet faktat ole tiedossa tai jos lopputulos kuitenkin oli onnistunut.
 
Kaikki muistaa nyt kuitenkin, että tässä puhutaan kisadieetistä, että ei mennä sille jojolaihduttavalle sukulaiselle sanomaan, että kalorit pitää nostaa heti, saatika että pitää syödä nälän mukaan. Perustallaajalle, jonka ensisijainen tavoite on pitää paino poissa, hidas kalorien nosto on edelleen ihan varteenotettava vaihtoehto.
 
Ihan hyviä perusteluja makelta! Kysytäänn nytvielä dieetistä sen verran, että onko sun mielestä järkeä käyttää erikoistekniikoita dieetillä? Varsinkin jos on siis tottunut käyttämään suhteellisen paljon erikoistekniikoita plussakaloreilla.
Kyllä treeni pidetään samanlaisena. Ainoastaan ihan lopussa dieettiä voi intensiteettiä laskea (noin 2 viikkoa ennen kisoja). Tämä siksi, että loukkaantumisriski kasvaa kehon "kuivuessa" ja toinen seikka on, että kroppa saattaa mennä ns "ylirasitustilaan" ja se vaikuttaa sitten viimeistelyihin. Liian rääkätty keho ei tahdo vastata viimeistelyihin toivotulla tavalla. Myös lihaskatoa saattaa tulla kun kroppa ei sitä intensiteettiä enää kestä. Nyt siis puhun taas kisadieetistä.
 
Arnoldista tuli mieleen myös että sehän tykkäsi tehdä flyesit rinnalle kanssa melko äärimmäisellä venytyksellä. Vieden siis kyynerpäät mahdollisimman pitkälle lattiaa kohdin. Kai tollakin ollut osansa siihen rintalastan "venymiseen". Pulloverista on kanssa maininnut joillain videoilla samaa.
katso liitettä 153727

Aivan. Ja kumpikin liike on lähinnä katoavaa kansanperinnettä, koska se "rintakehän laajennus" mitä he hakivat, se on koululääketieteen vastaista ja niin kovin vanhanaikaista. En ole koskaan nähnyt, siis + 30 vuoteen, kenenkään tekevän flyeseitä tuolla tavoin, eikä se nykypenkeillä tahdo edes onnistua koska olkanivelet hajoavat. Pullover on tyypillinen apuliike joka ei kasvata heti hirmuista massaa, joten sen voi skipata tarpeettomana. Tosin Arnien ja aikalaisten hullut tynnyrimäiset rintakehät perustuvat näihin apuliikkeisiin, jotka toimivat sitä paremmin mitä nuorempana aloittaa. Toki ukkojenkin tulee pitää rintarangan/rintakehän jne. liikkuvuudesta huolta, mutta kuka oikeesti panostaa siihen?
 
Rintalastan "venymiseen"? Eikai nyt sentään ihan luut treenatessa veny?

Eiköhän tuo rintalihasten muoto ja laakeus ole hyvin pitkälti geneettisten tekijöiden, eikä treenien summa.

Mietihän nyt edes hetken aikaa? Tarkoitat siis että entisaikojen bodareilla kautta maailman oli hirmuiset geenit kasvattaa tynnyrimäinen rinta, mutta kun eivät voineet risteytyä keskenään, niin ne geenit katosivat lajista 90- luvun jälkeen? Fakta on että luu venyy, jos sitä venytetään. Sitä tapahtuu mm. lääketieteessä, mutta myös uhreilussa. Se edellyttää jatkuvaa oikeanlaista rasitusta, esim. pulloveria vuodesta vuoteen kunnes riittää. Miten muuten luulet että muutamilla hartioiden leveys on puolet pituudesta, mitä hä? Kun argeologi aikoinaan kaivaa esille Colemanin luurangon, hän katsoo hämillään että minkä lajin edustaja tämä on, koska mittasuhteet on enemmänkin gorillamaiset..
 
Vähän halusin nussia pilkkua.

Aika mielenkiintoinen olisi tosiaan tietää miten tämä rintalastan laajeneminen käytännössä tapahtuu.
Oliko tästä mitään muuta dataa kun nuo arskan villit veikkaukset? Ihan siis mielenkiinnosta.

Mitenkö tapahtuu? Jos ahdistat coren (sydän, keuhkot, elintoimintoihin tarvittavat sisäelimet) epämukavan ahtaalle toistuvasti, aivot vetävät johtopäätöksen että tarvitaan lisää tilaa ja ohjaa kasvua sinne mikä mahdollistaa tilan lisäämisen. Esim. korsetilla saadaan pysyviä muutoksia kehoon, tosin useimmiten ei-toivottuja, mutta toimii se toisinkin päin. Lääketieteessä jos jollakin on liikuntaesteisyys koska jalkojen pituusero on liian suuri, otetaan ja venytetään lyhyttä luuta kunnes ero poistuu. Olet nähnyt dokkareissa afrikkalaisia, joilla on kirahvin kaula venytettynä metallirenkain? Sama asia. Kaikki ihmisen kudos pyrkii adoptoitumaan siihen tilaan jossa sillä on parhaat olosuhteet, niin hyvässä kuin pahassa.
 
Mietihän nyt edes hetken aikaa? Tarkoitat siis että entisaikojen bodareilla kautta maailman oli hirmuiset geenit kasvattaa tynnyrimäinen rinta, mutta kun eivät voineet risteytyä keskenään, niin ne geenit katosivat lajista 90- luvun jälkeen? Fakta on että luu venyy, jos sitä venytetään. Sitä tapahtuu mm. lääketieteessä, mutta myös uhreilussa. Se edellyttää jatkuvaa oikeanlaista rasitusta, esim. pulloveria vuodesta vuoteen kunnes riittää. Miten muuten luulet että muutamilla hartioiden leveys on puolet pituudesta, mitä hä? Kun argeologi aikoinaan kaivaa esille Colemanin luurangon, hän katsoo hämillään että minkä lajin edustaja tämä on, koska mittasuhteet on enemmänkin gorillamaiset..
Luuston geneettinen rakenne. Jos otetaan esimerkkinä vaikka Jari Pussinen, niin hän on yksinkertaisesti rakenteeltaan kuin ladon ovi. Sama juttu PT Vatasen hartialinjan kanssa.


View: https://www.instagram.com/p/BvHYrmWnO3m/


Ei kukaan bodaa itselleen tuollaista ruotoa. :cautious:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom