BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite pyrin voimailemaan, eikä kiinnosta kyllä yhtään miltä näytän ulospäin. Kunhan totesin, että se lyhyt ja lihaksikas kaveri ei näytä yhtään miltään jonkun parimetrisen karpaasin vieressä, vaikka kuinka olis suhteessa paljon lihasta ja matalat rasvat.
Sama on ollut syynä mullakin jo yli 40 vuotta. Vaikka kuinka lihaksikas hieman lyhyeksi jäänyt astelee melonit kainaloissa salille, se harvoin saa muun väen päät kääntymään. Eilen asteli salillemme 196 cm:nen +150 kg:n massoissa oleva kaveri, joka on vetänyt yli 400 kg maasta, niin se salin iäkkäämpi mummokin katseli kaveria silmät pyöreänä. Massaa saa hankittua, mutta sillä pituudella, joka on saatu, on vain tultava toimeen.
 
No shit. Tuskin siel kukaan käy vuodesta toiseen jos se ois jotenkin epämiellyttävää touhua. Kysymys olikin, että käykö joku salilla sen takia että näyttäis isolta.

Varmasti käy ku aatellaa nyt maailman laajusessa spektrissä, edesmennyt Rich Piana ekana esimerkkinä. Toki kaikki niitä lihaksia hakee mutta myös kokoa. Onhan niitä mainitsemiasia pizza bulkkaajiakin suhteellinen määrä varmasti.
 
Mä en pahalla tota pituusjuttua sanonut, vaan sillä että siinä on tuhottomasti työmaata ja 201cm nyt vain on hankala pituus bodaukseen joka muutenkin on tuskallisen hidasta. En itse jaksais edes yrittää.
 
Sama on ollut syynä mullakin jo yli 40 vuotta. Vaikka kuinka lihaksikas hieman lyhyeksi jäänyt astelee melonit kainaloissa salille, se harvoin saa muun väen päät kääntymään. Eilen asteli salillemme 196 cm:nen +150 kg:n massoissa oleva kaveri, joka on vetänyt yli 400 kg maasta, niin se salin iäkkäämpi mummokin katseli kaveria silmät pyöreänä. Massaa saa hankittua, mutta sillä pituudella, joka on saatu, on vain tultava toimeen.
Oliko Roger Karimus? Mitat ainakin natsaa.
 
Hans Fell saattas muutta käsitystä tosta paksusta ja pitkästä, toki se mun silimää näyttää paksulta mitä kuvista kattonu mutta en sitte tiedä miten tää suhteutuu hartaampaan bodaus silimää. Eli jonkunlaisia mahollisuuksia pitkillekkin löytyy. MUTTA toki se lyhkäsemmällä "helpompi" on paksua lihasta takoa.
 
Mä en pahalla tota pituusjuttua sanonut, vaan sillä että siinä on tuhottomasti työmaata ja 201cm nyt vain on hankala pituus bodaukseen joka muutenkin on tuskallisen hidasta. En itse jaksais edes yrittää.
jos oon nyt 108kg 14% rasvoilla niin se on 93kg rasvaton paino
tavoite 120kg 10% rasvoilla on 108kg rasvaton paino

15kg lisaa lihaa, ei kuulosta mitenkaan kovin pahalta urakalta, kun ajattelee etta on vahan eriasia tehda 15 kiloa kun se on 16% lisaa vrt jos mun rasvaton paino olis 70kg niin sit se olis 21.5% lisaa

ma luulen etta ekana 100% panostuksen vuonna voin helposti tehda kilon kuussa keskimaarin, mutta katsotaan miten menee

sitten toinen juttu, lihat on oikeestaan vahan niinku sivutuote tassa, mulla on nyt tosi hyva terveellinen rutiini elamassa, kun heraan ja meen salille joka paiva, taa homma toimii ja tukee niin tyota, parisuhdetta kuin tulevaisuuden suunnitelmia muutenkin, ma en oo mikaan kulinaristi esimerkiksi, melkein samat safkat joka paiva on helppoa, vaivatonta ja terveellisyys tuo hyvaa oloa, mulla on isot suunnitelmat tulevaisuudelle, mutta en niista ala nyt puhumaan, taa bodailu on vaan tassa sivussa vahan niinku tukemassa arkea
 
Alle 180cm "pitkät" bodarit painaa kisakireinä lavalla Ramy sen 135kg ehkä? Miettikääs paljonko tollaisen päälle 200cm jantterin kisakireä paino olisi, että olisi verrattavissa oleva samanlainen massa kropassa ! Riittääkö 165kg kisakireänä, jos pituusero on 30cm, niin uskoisin, että massaa pitäisi olla enemmän kuin 30kg enemmän? Siinä saa tehdä pumppu aika rajusti töitä, että riittää happea koko kroppaan tuonlaisella massalla!
 
Moi Marko! Hienoa, että olet taas täällä enemmän kirjoitellut. Tykkään myös kirjoitustyylistäsi, jotenkin paistaa se kylmän viileä kokemus sieltä rivien välistä. :)
Kun noista treenitavoista, kovista sarjoista jne. oli puhetta, olisiko mahdollista, että laittaisit esim. rintatreenistäsi esimerkin! Se olisi supersiistiä! :)
 
Moi Marko! Hienoa, että olet taas täällä enemmän kirjoitellut. Tykkään myös kirjoitustyylistäsi, jotenkin paistaa se kylmän viileä kokemus sieltä rivien välistä. :)
Kun noista treenitavoista, kovista sarjoista jne. oli puhetta, olisiko mahdollista, että laittaisit esim. rintatreenistäsi esimerkin! Se olisi supersiistiä! :)
Kiitos! :) Tarkoitatko videota treenistä? Jos niin, niin minun treeneissä ei nyt ole paljon kuvattavaa
 
Alle 180cm "pitkät" bodarit painaa kisakireinä lavalla Ramy sen 135kg ehkä? Miettikääs paljonko tollaisen päälle 200cm jantterin kisakireä paino olisi, että olisi verrattavissa oleva samanlainen massa kropassa ! Riittääkö 165kg kisakireänä, jos pituusero on 30cm, niin uskoisin, että massaa pitäisi olla enemmän kuin 30kg enemmän? Siinä saa tehdä pumppu aika rajusti töitä, että riittää happea koko kroppaan tuonlaisella massalla!

Massan mukaanhan siinä mennään.
 
on kylla todella vahva tuohon pituuteen/painoon/kireyteen suhteutettuna myos, ehka lyhyet kadet?

View: https://www.instagram.com/p/BqpQY_fFFai/?utm_source=ig_web_copy_link

taitaa olla about 130kg tossa, rasvat yli 20% ehka 25% en tiia


Tuo kaverihan on Jesse Pynnönen. Iso kaveri ja vahva. Tunnetaan paremmin kilpasyöjänä. Veti mm 50.000 kcal pariin päivään. On tehnyt useamman ruokahaasteen, joissa painaa 10.000-15.000kcal yhdellä istumalla ruokaa kiertoon. Jos innostuisi kehonrakennuksesta puhtaasti ja reverse cycle dietistä, olisi heittämällä Suomen kovin tankkaajasyöjä :)
 
Onko Makelle Big Ana Salminen tuttu mies? En nyt muista onko missään ollut puhetta että tuntisitte, mutta jostain vain jäänyt ainakin allekirjoittaneelle sellainen kuva et aikoinaan vanhanliiton miehet on kimpassa ryskäny rautaa :)
 
Täytyy kyllä itekkin sanoa, että mahtavaa, kun supermassa ihan ite kirjottelee täällä (y) Pitkään on miestä fanitettu ja yhteiskuvatkin joskus otettu :) Olisiko ollut viime kesänä, kun näin Oulussa ohimennen Maken ja onhan hän vieläkin tavalliselle ihmiselle vaikuttava näky livenä :)

Milläs salilla Make reenailee nykyään Oulussa?
Onko sulla valmennettavia tuolla APCON:ssa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom