BB PRO Marko Savolainen

kun alotin niin ei menny satku penkissa, viimeks meni 10 toistoa, katsotaan miten menee vuoden paasta :) vetoa en treenaa ollenkaan mutta kokeilin muutama paiva sitten niin 170kg vitonen, ei sekaan nyt ihan surkee ole tassa vaiheessa, high bar kyykky 140kg kolmonen, siten etta reisiluu menee alle horisontin, leukoja ei menny ku 8 toistoa, mutta puhtaita toistoja taydesta roikkumisesta, kun alotin niin sain 2-3 leukaa

EDIT. en tieda nykyajan amiksista mutta mun 100kg penkki oli aika kova ku amiksessa sen nostin meidan heikoissa piireissa
En tahdo mollata kun en itekkään mitään voimanoston maailmanennätyksiä kolkuttele, mutta 15 vuotta treeniä ja kymppi penkissä alle oman kehonpainon kuormalla, noista alakropan voimista puhumattakaan, en lähtis keulimaan. Sua kymmeniä kiloja pienemmät naiset kyykkää ja vetää isompia rautoja kisoissa. Lähde : 15.-16.03.2019 Klassinen voimanosto, SM, Ylitornio, AavKi | Suomen Voimanostoliitto ry
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
201cm on niin saatanallinen majakka, että on alunperin väärässä lajissa. Siellä ei mitään isompia romuja kolkutella ellei ala nostamaan kehon massaa merkittävästi. Saati että näyttäisi koskaan bodatulta kun sitä raajaa riittää ikuisuuksiin asti.
 
201cm on niin saatanallinen majakka, että on alunperin väärässä lajissa.

Eiköhän jokaselle oikea laji ole se itselleen mieluinen. Tuntuu välillä että ymmärrettään asia jos joku käy punttisalilla että hän automaattisesti ois kilpaileva kehonrakentaja tai tuleva sellainen.
 
Viimeksi muokattu:
En tahdo mollata kun en itekkään mitään voimanoston maailmanennätyksiä kolkuttele, mutta 15 vuotta treeniä ja kymppi penkissä alle oman kehonpainon kuormalla, noista alakropan voimista puhumattakaan, en lähtis keulimaan. Sua kymmeniä kiloja pienemmät naiset kyykkää ja vetää isompia rautoja kisoissa. Lähde : 15.-16.03.2019 Klassinen voimanosto, SM, Ylitornio, AavKi | Suomen Voimanostoliitto ry
joo kylla mulla on varsin hyvin tiedossa etta en ole millaan lailla vahva, mutta halusin vaan tuoda esille etta trendi on ainakin oikeaan suuntaan kun tassa on vasta 48 kovaa treenia alla, 52 paivaa, 2017 ja 2018 tais tulla keskimaarin noin kolme kovaa baari-iltaa viikkoon (joskus viikkokin putkeen) niin lahtotaso oli aika heikko vaikka salilla joskus tulikin kaytya
 
Rinnalle failure on astetta kinkkisempi juttu. Hyvin moni, liian moni, tekee etenkin tankopunnerrukset todella väärin. Siellä luistetaan mahdollisimman tehokkaasti liian ison kuorman alla venytyksestä. Tähän ollaan sitten adaptoiduttu ja aina joko nostetaan persettä tai sitten pompautetaan tankoa. Sarja lopetetaan kun luonnollisesti ojentajat hyytyvät. Tässä tapauksessa rinnan rasitus venytyksen osalta on surkea eikä rinta koskaan joudu venymään kunnolla mekaanisen kuorman alla. Rintatreenit pitäisi aina toteuttaa punnerrusten osalta ilman pomppua tai liikeradan lyhentämistä perseennostolla. Rauhassa kontrolli venytykseen ja kiihtyvällä vauhdilla ylös TUT on kovempi ja rintakin saadaan menemään failureen niin, että tanko jää alle puolivälin.

Olen tuon tankopunnerrusten failuren kanssa pähkäillyt joskus. Treenaan monesti yksinkin (salilla ei oikeasti ketään muuta), niin kaverin varaan ei voi laskea.
Tasapenkki tangolla on vielä tehtävissä, tanko lähtee vielä rinnalta, vaikka loppuojennus hiipuukin. Siihenpä jää sitten rautoihin. Mutta vinopenkki tangolla on astetta kinkkisempi, ilman jotain kyykkyräkki+ vinopenkki -virityksiä. Ja kun se vinopenkki on mulle parempi rintaliike.

Minulla tosin ojentajat ovat yläkropan työntävissä suht vahva lihas, joten kovin paljon ei rintaan enää jää paukkuja kun ojentajat tyypillisessä tankopunnerruksessa loppuvat.
 
201cm on niin saatanallinen majakka, että on alunperin väärässä lajissa. Siellä ei mitään isompia romuja kolkutella ellei ala nostamaan kehon massaa merkittävästi. Saati että näyttäisi koskaan bodatulta kun sitä raajaa riittää ikuisuuksiin asti.
ei tassa ole tarkoitus bodauslavoille menna, tai jos niin shortsisarjaan, mutta en ole oikeasti kylla menossa koskaan, eka tavoite on 120kg/10% rasvoissa

esim danny jones sanoo olevansa tassa 201cm/120kg, mulla on kans ohuet nivelet niin toi vois olla aika lahella milta itsekin nayttaisin tossa painossa/rasvoissa, nayttavaa tai ei taitaa olla mielipide kysymys, itselle toi olis ihan riittavasti massaa
5f348307d673f699d32fc19316429a08.jpg


ei voimanosto kiinnosta juurikaan, maksimifailurenostoilla vaan rikkoo paikat helposti

joku vois sanoo ettei toi 173cm oo niin kauheen nayttavaa vaikka olis kuinka pattia ;)
 
ei tassa ole tarkoitus bodauslavoille menna, tai jos niin shortsisarjaan, mutta en ole oikeasti kylla menossa koskaan, eka tavoite on 120kg/10% rasvoissa

esim danny jones sanoo olevansa tassa 201cm/120kg, mulla on kans ohuet nivelet niin toi vois olla aika lahella milta itsekin nayttaisin tossa painossa/rasvoissa, nayttavaa tai ei taitaa olla mielipide kysymys, itselle toi olis ihan riittavasti massaa
5f348307d673f699d32fc19316429a08.jpg


ei voimanosto kiinnosta juurikaan, maksimifailurenostoilla vaan rikkoo paikat helposti

joku vois sanoo ettei toi 173cm oo niin kauheen nayttavaa vaikka olis kuinka pattia ;)
Kyllä pitkä ja keskivertoa lihaksikkaampi mies on aina ISO, vaikka ei oltais lähelläkään Olympia-tason massoja. Lyökää vaikka Pynnösen Jesse Nyyssölän viereen niin lopputulos on se että joo, Nyyssiksellä on suhteessa pituuteensa paljon enemmän lihasmassaa, mutta on se silti pieni. Pituus merkkaa siinä wow-efektissä aivan älyttömästi, mikä tavalliselle rivimiehelle tulee. Jos tollaseen yli kahden metrin varteen rakentelee edes sellasen 120 kg fysiikan ilman uskomatonta määrää laardia, niin kyllä varmasti jengillä leuka tippuu kun astuu saluunaan sisään.

Kehonrakennuksessa tarkastellaan ja arvotetaan muita asioita, olen tietoinen. Piti vaan tulla komppailemaan.
 
Lyökää vaikka Pynnösen Jesse Nyyssölän viereen niin lopputulos on se että joo

Tostahan on iha vertailu kuvaki, tosin vaa nuoremman Nyyssölän kanssa mutta et onneksi eritelly kumpaa tarkotit :D Jesse siis oli Jugin striimissä ja kyllähän siinä Jukkakin hiukka pieneltä Jessen kainalossa näytti
 
Kyllä pitkä ja keskivertoa lihaksikkaampi mies on aina ISO, vaikka ei oltais lähelläkään Olympia-tason massoja. Lyökää vaikka Pynnösen Jesse Nyyssölän viereen niin lopputulos on se että joo, Nyyssiksellä on suhteessa pituuteensa paljon enemmän lihasmassaa, mutta on se silti pieni. Pituus merkkaa siinä wow-efektissä aivan älyttömästi, mikä tavalliselle rivimiehelle tulee. Jos tollaseen yli kahden metrin varteen rakentelee edes sellasen 120 kg fysiikan ilman uskomatonta määrää laardia, niin kyllä varmasti jengillä leuka tippuu kun astuu saluunaan sisään.

Kehonrakennuksessa tarkastellaan ja arvotetaan muita asioita, olen tietoinen. Piti vaan tulla komppailemaan.

Katoin itse asiassa tätä samaa messuilla Pynnösen, Wileniuksen ja sen yhen jampan välisessä syömiskisassa, et onpa bodari olemattoman näkönen, ku laitetaan iso (huom. ei tosiaan samalla tasolla lihaksikas) mies viereen. Mä en oo iso mies, mut harvoin sitä lyhyemmän seurassa tuntee itseään pieneksi, vaikka lihaa olisikin paljon.

Sori ot!
 
. Se mitä todettiin silloin pääosin hiirillä ja rotila tehdyissä tutkimuksissa oli harjoittelun ehkäisevä vaikutus uvuuttavaan kertaluontoisen harjoituksen sietoon lihassolutasolla.
)
Mites ne hiiret ja rotat kyykkäs, veti maasta ja punnersi. Oliko ylätaljakin mukana tai peck deck? Sorry, oli pakko:ROFLMAO:
 
Käykö täällä joku salilla sen takia että näyttäisi isolta? Sit suosittelen kyl lähinnä pizzadieettiä. Mä ainakin pyrin näyttämään lihaksikkaalta ja se on ihan eri lookki. Esim Pynnönen on iso mutta ei se kyllä kovin lihaksikas ole.
 
no oli kyl aika helppo 'failure' toi, varsinkin vrt sun super intensiiviset pudotussarjat

tuossahan on suora lainaus:

"You can't do both high-volume and high-intensity; you have to pick one or the other," Cutler says. "I'm a 20-plus set guy. I'd do 20 sets no matter whether the body part was chest or biceps. It didn't matter. For back it was up to 30 sets. And 35 sets for legs. Your nervous system can take only so much abuse.

"For me, for anyone, doing high volume and training to failure—even past failure—is just too much. I never felt it was even necessary to even try a technique like forced reps."

olen 32 vuotta ja treenannut on/off tyyppisesti 15 vuotiaasta, viime vuoden lopulla lopetin alkoholin kayton kokonaan ja tammikuun 22. paiva aloitin treenaamaan ns. lahes 100% panostuksella, olen toiden puolesta elamantilanteessa etta mulla on aikaa paljon, treenaan joka paiva, kaikki on excelissa, hyvin tullu kehitysta, naturaalina mennaan viela ainakin toistaiseksi, testoa olen kokeillut muutama vuosi sitten, mutta sillon en muuten panostanut samalla tavalla kuin nyt ja olenkin jo melkein samoissa mitoissa mita sillon olin parhaimmillani

mulla on korkeampi AO mita suurimmalla osalla ja pystyn keskittymaan erittain intensiivisesti johonkin tiettyyn asiaan, enka pelkaa tehda ja kokeilla asioita, tasta syysta olen menestynyt tyossani niin hyvin etta olen vapaa tekemaan mita haluan ja nyt olen keskittynyt natukehoiluun, mukava rutiini, vahan niinkuin tietokonepeli, mutta omalla keholla, hyvaa vastapainoa tyolleni ja terveellisempaa mita dokaaminen, lihakset on mukava plussa myos

tassa viela nykyinen 3-jakoinen treeniohjelma, just aloitin taman, 2 jakoisella melkein joka paiva menty tahan asti, kalorit ollut alhaalla viimeiset 21 paivaa, 48 treenia viimeiseen 52 paivaan (kun alotin kunnolla panostamaan) tasta alotan vahitellen nostamaan sarjoja/painoja ja kaloreita
katso liitettä 153704
ekat about 30 paivaa bulkkasin kovaa jotta sain paljon lihasmuistista lihoja takas ja sit siirryin kovalle cutille, josta olen nostanut hiljalleen kaloreita, tanaan inbody antoi parhaat lukemat tahan asti eli 108.2kg 11.5% rasvoilla, omaan silmaan rasvat on noin 14%, inbody antaa liian hyvia lukemia jos on korkeat vesitasot niinkuin mulla on 64% painosta vetta, mutta kehitys trendi on selva kun olen tehnyt testeja paljon, kun voin niita tehda kuin paljon haluan maksutta mun salilla

katsotaan mihin paasen kun vuoden olen panostanut nain

pituus on 201cm

asun ulkomailla ja puhun englantia enemman mita suomea, vaikka olen suomalainen, tyttoystavakaan ei osaa suomea, jos joku ihmettelee miks toi on englanniksi

arvostelkaa ja haukkukaa jne ihan miten vaan, ei hetkauta mua, mutta jos jotain kehittavaa palautetta tulee niin luen ja kuuntelen kylla siksi tassa keskustellaan

EDIT. lahtotilanne oli 101-103kg noin 20% rasvoilla
Hyvä, että alkoholi jäänyt ja puntti tuo sisältöä elämään, arvostan.
Mutta jotenkin arvasin, että olet ns "ecxel" henkilö. Olen tavannut monta samanlaista ja myös valmentanut. Olette monesti liian analyyttisia, se on tiettyyn pisteeseen hyvä homma, kunhan ei käänny itseään vastaan.
 
Käykö täällä joku salilla sen takia että näyttäisi isolta? Sit suosittelen kyl lähinnä pizzadieettiä. Mä ainakin pyrin näyttämään lihaksikkaalta ja se on ihan eri lookki. Esim Pynnönen on iso mutta ei se kyllä kovin lihaksikas ole.

Jotku käy siellä myös sen takia että se on kiva liikunnanmuoto ja loistava yksilölaji. Jotkut sitten saataa jopa voimaa siellä reenata myös.
 
Jotku käy siellä myös sen takia että se on kiva liikunnanmuoto ja loistava yksilölaji. Jotkut sitten saataa jopa voimaa siellä reenata myös.

No shit. Tuskin siel kukaan käy vuodesta toiseen jos se ois jotenkin epämiellyttävää touhua. Kysymys olikin, että käykö joku salilla sen takia että näyttäis isolta.
 
Käykö täällä joku salilla sen takia että näyttäisi isolta? Sit suosittelen kyl lähinnä pizzadieettiä. Mä ainakin pyrin näyttämään lihaksikkaalta ja se on ihan eri lookki. Esim Pynnönen on iso mutta ei se kyllä kovin lihaksikas ole.
Joo eihän ~200kg penkkipunnertaja lihaksikas varmaan ole. Ei ole kireä, mutta varmasti lihaksikas.
 
Käykö täällä joku salilla sen takia että näyttäisi isolta? Sit suosittelen kyl lähinnä pizzadieettiä. Mä ainakin pyrin näyttämään lihaksikkaalta ja se on ihan eri lookki. Esim Pynnönen on iso mutta ei se kyllä kovin lihaksikas ole.
Ite pyrin voimailemaan, eikä kiinnosta kyllä yhtään miltä näytän ulospäin. Kunhan totesin, että se lyhyt ja lihaksikas kaveri ei näytä yhtään miltään jonkun parimetrisen karpaasin vieressä, vaikka kuinka olis suhteessa paljon lihasta ja matalat rasvat.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom