BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuultua Markolaisten valtakunnansalista: Jope oli yksin isolla autiolla, kylmällä ja tuulisella parkkipaikalla, jossa näkyi vielä puun kylkeen johtavat autonrenkaan jäljet.
Silloin SuperMarko oli ilmestynyt tavallisen Jopen muodossa, lievästi huimausaineiden vaikutuksen alaisena tosin.
SuperMarko oli pyytänyt Jopea kirjoittamaan ylös ja levittämään tämän tiedon kaikille häneen uskovien keskuuteen.
Tänä vuonna hän tulee jälleen tavallisten Jopejen pariin ja tekee HD laatuisen treenividen nettiin kaikkien Jopejen nähtäville.
Tällä videolla hän tulee tekemään 10 toiston sarjoja penkistä 300kg:lla ja väätämään hauista 200kg:llä scottipenkissä.
Tämän hän tekee vahvistaakseen tavallisten Jopejen uskoa treenata ilman että he ovat ammatilaisia.
Tämä turina on TOSI!
 
Se on kyllä ihan vitun henkisesti köyhää syödä jotain eväitä jossain kuntosalin respassa. "Joudun nyt syömään tässä näitä eväitä, ku kuntosali, 3 tuntia ja proteiinisynteesi. Kattokaa kaikki ku mä oon niiiiin omistautunu tälle lajille. Siis tää on niiQ 24/7 laji et tälle pitää omistautua."
Entäs jos ei käytä palautusjuomaa, saako silloin syödä ruokaa treenin jälkeen? :rolleyes:
 
Mitä helvettiä tässä ketjussa tapahtuu taas.......

Teinitoiston jonnet sai hepulin. Kaiken tuon energian kun käyttäisi treeniin, niin syntyisi tulosta. Tokihan siihen treeniinkin energiaa kuluu, ei tästä ole kauaakaan kun eräs boxista eväitään respassa natustava teki dippiä lisäpainolla ja viiden sentin liikeradalla. Tätä tietysti edelsi monia muita kovin edistyneitä tekniikoita selkä pyöreänä, hartiat kyttyrässä ja hirmuisella ylikuormalla jne. Ajattelin että millähän tuokin on eväänsä ansainnut, kuka palkkaa pölvästin joka ei osaa edes nostaa painoja oikein? Marko teki kaverinsa kanssa kokonaisen videon siitä mitä ryhti ja oikea tekniikka merkitsevät treenauksessa. Hyödytti kovasti, kun porukka ilmeisesti katsoi sen pikemminkin viihteenä kuin opetuksena :D
 
Voitko ystävällisesti linkata tieteellisen faktasi siitä, että ihminen ottaa ensimmäiset kerrat sairauden nojalla.
On tässä maailmassa muitakin käyny pohjalla, vaan ei oo tarvinnu alkaa vetämään kamaa. Tiede sitä tiede tätä, kyllähän sen nyt käytännössä tietää miten käy kun aletaan aineilla leikkimään. Ainiin, muttakun tiede.
Vittu sä olet tyhmä.

Jees, en mä jaksa alkaa vääntämään ihmisen kanssa, jonka argumentointi on "tiede sitä tiede tätä". Sä voit uskoa elämässäsi vapaasti ihan mihin tahansa, jos et kaipaa näiden uskomustesi tueksi mitään faktaa. Jos ihminen luulee, että sairauksien ainoa määritelmä on ainoastaan jokin sisäsyntyinen mekanismi("...että ihminen ottaa ensimmäiset kerrat sairauden nojalla."), niin ei tällaisen ihmisen kanssa voi keskustella sairauksista ylipäätään. Ja tuo viimeinen toteamus, pelkkää timanttia :D Olen ehkä tässä asiassa nyt hieman ylimielinen, mutta jos meidät istutettaisiin samaan pöytään keskustelemaan sairauksista ja vaikkapa nimenomaan päihderiippuvuuksista, niin kyllä sinä olisit suurimman osan mielestä se "tyhmä yksilö". Luin tuon sun viestin vielä uudestaan ja on kyllä aivan järkyttävän typerää luettavaa. Melkoisen suuri osa sairauksista syntyy jonkin toimen seurauksena, ei vain syty kehossa itsestään :D No joo, ehkä astuin miinaan. Korostetaan nyt kuitenkin vielä, että oma suhtautuminen nitkuihin ei ole kovinkaan positiivissävytteinen. Ei se sairaus mua itsessään vituta, vaan ne seuraukset, joita näistä syntyy. Kusettamista, väkivaltaa, rikollisuutta, omien lasten heitteillejättöä, ruiskuja puistoissa. Millään muulla kuin kamalla ei ole mitään vitunkaan väliä. Sairaus selittää käytöksen, ei missään nimessä oikeuta sitä tai tee siitä hyväksyttävämpää.
 
Tastahan jo jauhettiin muutama viikko sitten. Paihderiippuvuuden maaritelma tautina on vaan vahan ontuva koska esim. jos asuu autiolla saarella eika ole mahdollista saada mistaan alkoholia, on paha "sairastua" alkoholismiin. Samoin alkoholismista voi "parantua" lopettamalla juomaan viinaa, olipa lopetusmekanismi mika tahansa. Ei esim. HIV:sta voi parantua millaan, vaikkapa paivittain kalsareita vaihtamalla. Siina se ero oikean sairauden ja keinotekoisen sairausmaaritelman valilla. Tietylla tavalla paihderiippuvuuden sairausmaaritelma on karhunpalvelus siita karsiville koska silloin on helppo ajatella etta "minahan olen sairas, teoillani ei ole valia koska olen sairas".
 
Se on kyllä ihan vitun henkisesti köyhää syödä jotain eväitä jossain kuntosalin respassa. "Joudun nyt syömään tässä näitä eväitä, ku kuntosali, 3 tuntia ja proteiinisynteesi. Kattokaa kaikki ku mä oon niiiiin omistautunu tälle lajille. Siis tää on niiQ 24/7 laji et tälle pitää omistautua."

Oikeesti, se on niiku yhtä henkisesti köyhää ku liikennemerkkien potkiminen kierrehyppypotkuilla, koska vittu tae kwon do.

Siellä omassa pikku pesässä se ei ehkä näytä niin köyhältä, mut sit ku sitä pitää toitottaa ruokalassa, töissä, illanistujaisissa, kahvipöydässä, ristiäisissä, häissä, hautajaisissa ja kaivaa se muovikulho esiin ja kailottaa miten paljon siinä on tonnikalaa. Sitä myötähäpeän määrää ei voi mitata millään tunnetulla asteikolla.

No jos oikeasti sitä pitää megafonilla tehdä kaikille selväksi, niin se on kyllä nou nou. Mutta jos joku ottaa rohkeasti, röyhkeästi ja riettaasti safkapurnukan esille, kuluttaen sen sisältöä muina miehinä tai kissoina, asiaa kommentoimatta ja siitä tekemättä melua, nousee minulta henk. koht. vain ja ainoastaan hattu kaverille tai kaverittarelle.
 
Helpompaa se ois sullekki, kun et ottais niin kovaa ressiä muiden tekemisisstä.

Oot oikeassa.

Entäs jos ei käytä palautusjuomaa, saako silloin syödä ruokaa treenin jälkeen? :rolleyes:

Tomi hyvä,
totta kai se siinä tapauksessa on. Ja etenkin sun tapauksessa, koska jos sä syöt keinotekoisia makeutusaineta, lisäravinteita, viljaa, maitotuotteita, väärään kuunvaiheen aikaan vuorilta kerättyä suolaa tai etenkään mitään missä on gluteenia niin sä joudut juoksemaan seuraavissa punaisissa valoissa lähimpään puskaan peräsuolen sulkijalihaksen tuntuman vuoksi.

giphy.gif


Ja vielä etenkin, kun olet löytänyt itsellesi sen oman juttusi - ruokailumallin ja elämäntavan, joka toimii sinulle ja joka tukee juuri sinun hyvinvointiasi ja terveyttäsi. Ruuat, jotka ovat niin maistuvia, että jokaisen annoksen syötyäsi ajattelet, ”en mä voi uskoa, että söin just terveellisesti!”

Unohtamatta toki sitä, että sinä et juurikaan halua ääntä pitää omasta ruokavaliostasi.
Arvaa, muuten mistä gif:in jälkeinen lainaus oli?

Nyt kun sä karsit sarkasmin pois ja mietit hetken, että satunnainen netissä kävijä tietää tasan tarkkaan mitä sun peräsuolessa tapahtuu, jos sä syöt väärää ruoka ainetta ja etenkin sen, että sulla ei ole enää sairasta suhtautumista ruokaan, että voit valtakunnallisessa iltapäivälehdessä julistaa syöväsi terveellisesti niin alat olla jo hajulla, mistä on kyse.

Tästä on toki vielä matkaa siihen, että ymmärrät, miltä se kippojen ja kuppien kantelu näyttää. Etenkin, kun ei tarvitse julistaa mitenkään sitä omaa ruokavaliotaan... kuten sinäkään et halua pitää ääntä omasta ruokavaliostasi. Ja sen terveellisyydestä.

Arvaatko, miten kasvisyöjä esitellään? Arvaa samalla, miten salilla kävijä esitellään.

Instagram-26cb59.png
 
Joskus tulee treenin jälkeen vedettyä salin respassa muovipurkista riisiä ja kanaa. Ihana kuulla, että kaltaiseni henkilö pilaa B-Icen päivän, syön jatkossa hieman useammin ja pureskelen ruokani hartaammin. Toi julistaminen on tosin unohtunut, mutta täytyy laittaa seuraavalla kerralla joku kiva kyltti siihen viereen että varmasti huomataan ja osataan kadehtia tarpeeksi. Olenhan näin maksimoinut proteiinisynteesini!
 
Tietylla tavalla paihderiippuvuuden sairausmaaritelma on karhunpalvelus siita karsiville koska silloin on helppo ajatella etta "minahan olen sairas, teoillani ei ole valia koska olen sairas".

Tämä nyt käytännössä koskee mitä tahansa sairautta. Siksi vähän ikäväkseni seuraillut mm. Lasten diagnosointeja. Diagnoosin saaneet helposti alkavat elämään sen mukaan mitä oireluettelossa on. En tee töitä koska olen masentunut. En voi opiskella koska minulla on oppimishäiriö ym.. nähnyt myös työni puolesta paljon tapauksia jotka vakavan mutta hoidettavissa olevan sairauden takia luovuttavat täysin vaikka todistetusti positiivisella ajattelulla on suuri merkitys mahdollisen hoidon onnistumiseen.

Puollan kyllä ajattelumalliasi.
 
On kaikenmaailman ketjuja "mitä söit tänään?" Jne.
Pitäisköhön tehdä ketju "millaisesta astiasta söit tänään?". Vois kaikki mielensäpahoittajat siellä kyynelehtiä kilpaan.
 
Back
Ylös Bottom