BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tastahan jo jauhettiin muutama viikko sitten. Paihderiippuvuuden maaritelma tautina on vaan vahan ontuva koska esim. jos asuu autiolla saarella eika ole mahdollista saada mistaan alkoholia, on paha "sairastua" alkoholismiin. Samoin alkoholismista voi "parantua" lopettamalla juomaan viinaa, olipa lopetusmekanismi mika tahansa. Ei esim. HIV:sta voi parantua millaan, vaikkapa paivittain kalsareita vaihtamalla. Siina se ero oikean sairauden ja keinotekoisen sairausmaaritelman valilla. Tietylla tavalla paihderiippuvuuden sairausmaaritelma on karhunpalvelus siita karsiville koska silloin on helppo ajatella etta "minahan olen sairas, teoillani ei ole valia koska olen sairas".

Tämä on viimeinen lässytys aiheesta tähän threadiin, mutta sairauksia ei määritellä niin, että syntyisivätkö ne vai eivätkö ne syntyisi autiolla saarella. Hyvin harva sairaus syntyisi siellä autiolla saarella, kuten esimerkkisi HIV. Mutta joo, jokainen voi toki halutessaan itse määritellä mikä sairaus on sairaus ja mikä ei. Itse kuitenkin uskon länsimaiseen lääketieteelliseen sairauksien määrittelyyn ja pidän jokseenkin "ylimielisenä", että joku kokee kykenevänsä ilman minkäänlaista varsinaista ammatillista kompetenssia määrittelemään päihderiippuvuuksien diagnostiikkaa. Mutta joo, se siitä.
 
Siis onko näillä "muovikipposyöjillä" tai vaikkapa kasvisyöjillä mukanaan joku kyltti tai megafoni jonka kautta he huutavat "katsokaa, syön terveellisesti", "syön eettisesti"!. Jos ei, niin ongelma löytynee ihan omasta pääkopasta.

Mitä tulee vielä tähän päihderiippuvuuus ja autiosaaritematikkaan.... Nämä jotka väittävät, että alkoholismi ei ole sairaus koska sitä ei voi saada autiolla saarella niin samalla he vaativat kieltolakia - itse sitä tajuamatta. Sehän pitäisi olla selvää, että toiset nyt vaan addiktoituu helpommin kuin toiset. On loppupeleissä ihan sattumaa mihin se addiktio sitten kohdistuu, vaihtoehtoja riittää; pelit, nuuska, tupakka, uskonto, keräilyharrastus, seksi jne. Myös bodaukseen voi addiktoitua ja roinaan. Olen kuullut, että sekin saattaa aiheuttaa suuria vaikeuksia lähipiirille... missäs ketjussa minä olinkaan.
 
Oot oikeassa.



Tomi hyvä,
totta kai se siinä tapauksessa on. Ja etenkin sun tapauksessa, koska jos sä syöt keinotekoisia makeutusaineta, lisäravinteita, viljaa, maitotuotteita, väärään kuunvaiheen aikaan vuorilta kerättyä suolaa tai etenkään mitään missä on gluteenia niin sä joudut juoksemaan seuraavissa punaisissa valoissa lähimpään puskaan peräsuolen sulkijalihaksen tuntuman vuoksi.

giphy.gif


Ja vielä etenkin, kun olet löytänyt itsellesi sen oman juttusi - ruokailumallin ja elämäntavan, joka toimii sinulle ja joka tukee juuri sinun hyvinvointiasi ja terveyttäsi. Ruuat, jotka ovat niin maistuvia, että jokaisen annoksen syötyäsi ajattelet, ”en mä voi uskoa, että söin just terveellisesti!”

Unohtamatta toki sitä, että sinä et juurikaan halua ääntä pitää omasta ruokavaliostasi.
Arvaa, muuten mistä gif:in jälkeinen lainaus oli?

Nyt kun sä karsit sarkasmin pois ja mietit hetken, että satunnainen netissä kävijä tietää tasan tarkkaan mitä sun peräsuolessa tapahtuu, jos sä syöt väärää ruoka ainetta ja etenkin sen, että sulla ei ole enää sairasta suhtautumista ruokaan, että voit valtakunnallisessa iltapäivälehdessä julistaa syöväsi terveellisesti niin alat olla jo hajulla, mistä on kyse.

Tästä on toki vielä matkaa siihen, että ymmärrät, miltä se kippojen ja kuppien kantelu näyttää. Etenkin, kun ei tarvitse julistaa mitenkään sitä omaa ruokavaliotaan... kuten sinäkään et halua pitää ääntä omasta ruokavaliostasi. Ja sen terveellisyydestä.

Arvaatko, miten kasvisyöjä esitellään? Arvaa samalla, miten salilla kävijä esitellään.

Instagram-26cb59.png
Mitä paskaa tää nyt taas on. Mikä tää b ice edes on, joku trolli vai? Hirveetä paskaa ainakin suoltaa näppäimistöltä ruudulle ja valitettavasti aina tänne foorumille saakka. Mee ennemmin kirjottelemaan ja laittelemaan näitä vammaisia kuvia vaikka sinne toiselle foorumille.
 
Oot oikeassa.



Tomi hyvä,
totta kai se siinä tapauksessa on.
Niin. No mistä tiedät kunkin muovirasioista syövän henkilön syyn tuohon "henkisesti köyhään" käytökseen? Käytkö kysymässä jokaiselta? Olisiko se ok, että palautusjuomaa ryystävät saavat ryystää palautusjuomaa ja ruokaa muovirasioista syövät saisivat syödä ruokansa? o_O
 
Ihana kuulla, että kaltaiseni henkilö pilaa B-Icen päivän.

Älä huoli. Sen on jo sitä ennen pilannut monta uuvattia.

Olenhan näin maksimoinut proteiinisynteesini!

Mutta poiketen muista, sä myös pelastat sen! :D

Niin. No mistä tiedät kunkin muovirasioista syövän henkilön syyn tuohon "henkisesti köyhään" käytökseen? Käytkö kysymässä jokaiselta? Olisiko se ok, että palautusjuomaa ryystävät saavat ryystää palautusjuomaa ja ruokaa muovirasioista syövät saisivat syödä ruokansa? o_O

En mistään. Mistä sä tiedät jokaisen huohottavan läskisian syyn mättää Mäkkärissä kolmatta big maciä naamariinsa tai kaupassa irtokarkkihyllyllä mätyjä säkkiin sen näkösenä, että se saa just orgasmin. Etkä sä voi kieltää, ettäkö kyseinen näky ei saisi sua tuntemaan jotain myötähäpeän, säälin ja ihan varmasti tyytyväisyyden välimaastossa ja kaikkia yhtä aikaa. Ja sähän et voi tietää, vaikka sillä olis just aamulla kolissu 15 kilon laihdutusraja rikki ja se palkitsee nyt itsensä irtokarkeilla. Meetkö sä kysyy?

Ja tää muovikippojen kanniskelu ja raejuustopurkkien mätystäminen näyttää tavallisen ihmisen silmissä ihan samalta. Tää keskustelu lähti siitä alun perin liikkeelle, että Turpovitone tulee julistamaan jotain henkisesti köyhää toimintaa ja samaan aikaan julistaa jotain kipoista syömistä jotenkin vitun hienoksi ja yleväksi toiminnaksi. Ja se näyttää normaalista ihmisestä vähintään ihan yhtä henkisesti köyhältä, kuin se dokaaminen tai orgasmin partaalla huohottavan läskin irtokarkkien kerääminen karkkihyllyllä.

Mun puolesta saa jokainen syödä, juoda ja tehdä mitä lystää. Se ei mun päivää pilaa, vaikka täällä vahvasti niin epäilläänkin. Mut vittu sen verran pitää olla tolkkua päässä, että sitä omaa toimintaa ei tule ylistämään ihan varauksetta. Tai sit pitää kestää, jos tulee takaisinkin. Joskus on ihan hyvä osata tarkastella sitä omaakin toimintaa, eikä vaan kuvitella, että se oma säcrifaissi on kaikista jotenkin tosi ylevää.

Sä nyt jouduit vähän sijaiskärsijäksi tässä hommassa. Kun sä tunnut kuitenkin olevan aina jonku tähtäimessä niin mä tiedän, että sä kestät sen.

Koita kestää lapsukainen, jaxuhali <3

Kiitos! Mä yritän. Sulle kans!
 
Älä huoli. Sen on jo sitä ennen pilannut monta uuvattia.



Mutta poiketen muista, sä myös pelastat sen! :D



En mistään. Mistä sä tiedät jokaisen huohottavan läskisian syyn mättää Mäkkärissä kolmatta big maciä naamariinsa tai kaupassa irtokarkkihyllyllä mätyjä säkkiin sen näkösenä, että se saa just orgasmin. Etkä sä voi kieltää, ettäkö kyseinen näky ei saisi sua tuntemaan jotain myötähäpeän, säälin ja ihan varmasti tyytyväisyyden välimaastossa ja kaikkia yhtä aikaa. Ja sähän et voi tietää, vaikka sillä olis just aamulla kolissu 15 kilon laihdutusraja rikki ja se palkitsee nyt itsensä irtokarkeilla. Meetkö sä kysyy?

Ja tää muovikippojen kanniskelu ja raejuustopurkkien mätystäminen näyttää tavallisen ihmisen silmissä ihan samalta. Tää keskustelu lähti siitä alun perin liikkeelle, että Turpovitone tulee julistamaan jotain henkisesti köyhää toimintaa ja samaan aikaan julistaa jotain kipoista syömistä jotenkin vitun hienoksi ja yleväksi toiminnaksi. Ja se näyttää normaalista ihmisestä vähintään ihan yhtä henkisesti köyhältä, kuin se dokaaminen tai orgasmin partaalla huohottavan läskin irtokarkkien kerääminen karkkihyllyllä.

Mun puolesta saa jokainen syödä, juoda ja tehdä mitä lystää. Se ei mun päivää pilaa, vaikka täällä vahvasti niin epäilläänkin. Mut vittu sen verran pitää olla tolkkua päässä, että sitä omaa toimintaa ei tule ylistämään ihan varauksetta. Tai sit pitää kestää, jos tulee takaisinkin. Joskus on ihan hyvä osata tarkastella sitä omaakin toimintaa, eikä vaan kuvitella, että se oma säcrifaissi on kaikista jotenkin tosi ylevää.

Sä nyt jouduit vähän sijaiskärsijäksi tässä hommassa. Kun sä tunnut kuitenkin olevan aina jonku tähtäimessä niin mä tiedän, että sä kestät sen.



Kiitos! Mä yritän. Sulle kans!
Sori, oon sivukommentoija tässä. Mä vastaan tässä, että itsensä voi yleisestiottaen palkita esim, hyvistä suorituksesta vaikka irtokarkeilla ja muilla "mässyillä" , silti ns, "tosi bodari" ei välttämättä palkitse itseään vaikka makuhermoilla vaan miettii asiat lajin vaatimalla kyynisellä järjellä, suurimmaksi osaksi. Sitten tietty on eri asia kun halutaan oikeesti irtiottoa kuvioista - mitä se vaatii ja kuinka kauan on yksilökohtaista.
 
Mistä sä tiedät jokaisen huohottavan läskisian syyn mättää Mäkkärissä kolmatta big maciä naamariinsa tai kaupassa irtokarkkihyllyllä mätyjä säkkiin sen näkösenä, että se saa just orgasmin. Etkä sä voi kieltää, ettäkö kyseinen näky ei saisi sua tuntemaan jotain myötähäpeän, säälin ja ihan varmasti tyytyväisyyden välimaastossa ja kaikkia yhtä aikaa. Ja sähän et voi tietää, vaikka sillä olis just aamulla kolissu 15 kilon laihdutusraja rikki ja se palkitsee nyt itsensä irtokarkeilla.

Tää oli kyllä ihan hyvä pieni pointti itsellenikin kun nään jonkun ylipainoisen mättävän karkkia koriin tai mäkkärissä suuhunsa...autom. ajattelee muuta kuin tuommoista. Syitähän on varmasti yhtä paljon kun on näitä ihmisiäkin kun kukaan ei pääse toisen pään sisään. Jotkut ihmiset on heikompia kuin toiset, sekin on fakta. Mutta varmasti sekin on fakta, että monilla se vaatii vaan oikeanlaisen herätyksen... esim. eron kumppanin kanssa tai lääkärin lausunnon elämäntilasta. Ja puhun siis ylipainosta muutoin TERVEILLÄ ihmisillä..
 
Sikäli muovikippo keskustelussa on molemmat puolet olemassa. Kukaan ei voi väittää etteikö tutkimustulokset treeninjälkeisestä kataboliasta pidä paikkansa. Maku eroja on siinä tarvitaanko tähän hera/palkkari vai pitäisikö ihan kunnon ruokaa syödä. Toisaalta jos panostat täysin hommaan niin mikset kopistelisi niitten muovikippojen kanssa respassa ja se ei ole keltään pois. (Paitsi parsan julkea löyhkääminen:yäk:)

Nykyäänhän pitää myös suvaita kaikkea joten suvaitaan kippoja, kippoja käyttäviä koska fitness, heraa käyttäjiä koska lisäravinteet forever, avokaadoa laktoosigluteenivegaani örrimöykyille ja päälle vielä raketeilla leikkivät vessassa. Nyt voisi ite vaikka korkata portin koska chill:cool:
 
Mistä sä tiedät jokaisen huohottavan läskisian syyn mättää Mäkkärissä kolmatta big maciä naamariinsa tai kaupassa irtokarkkihyllyllä mätyjä säkkiin sen näkösenä, että se saa just orgasmin. Etkä sä voi kieltää, ettäkö kyseinen näky ei saisi sua tuntemaan jotain myötähäpeän, säälin ja ihan varmasti tyytyväisyyden välimaastossa ja kaikkia yhtä aikaa. Ja sähän et voi tietää, vaikka sillä olis just aamulla kolissu 15 kilon laihdutusraja rikki ja se palkitsee nyt itsensä irtokarkeilla. Meetkö sä kysyy?
En voi tietää, eikä kiinnosta tietää, joten en mene kysymään. En myöskään tunne yhdenkään ventovieraan tuuhion Big Maceistä ja irtiksistä minkään sortin myötähäpeää, koska en noteeraa niitä mitenkään. :)
 
Kukaan ei voi väittää etteikö tutkimustulokset treeninjälkeisestä kataboliasta pidä paikkansa. Maku eroja on siinä tarvitaanko tähän hera/palkkari vai pitäisikö ihan kunnon ruokaa syödä.

Tai ehkä vain ruoka sopivasti ennen treeniä? https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-10-5
The classical post-exercise objective to quickly reverse catabolic processes to promote recovery and growth may only be applicable in the absence of a properly constructed pre-exercise meal.
 
Älä huoli. Sen on jo sitä ennen pilannut monta uuvattia.
Mun puolesta saa jokainen syödä, juoda ja tehdä mitä lystää. Se ei mun päivää pilaa, vaikka täällä vahvasti niin epäilläänkin. Mut vittu sen verran pitää olla tolkkua päässä, että sitä omaa toimintaa ei tule ylistämään ihan varauksetta. Tai sit pitää kestää, jos tulee takaisinkin. Joskus on ihan hyvä osata tarkastella sitä omaakin toimintaa, eikä vaan kuvitella, että se oma säcrifaissi on kaikista jotenkin tosi ylevää.

Nyt kun alat ihan toden teolla leikkimään kovaa ja riehumaan täällä, niin pystyisitkö tarkentamaan, että missä tätä ylistämistä on tapahtunut, niin voidaan mennä hieman syvemmälle tähän sun kokonaisargumenttiin.
 
Syvät arkumentit ja muovikipot kyllä tyä poijjat koitatta olla puheisssanna ja viesteissännö aina toistanna fiksumpia varmaa vähän ittiänäkin fiksumpia. olkaa nyt rennosti ohan nyt viikonloppu saatta tulla raxalta tai toimistolta hetkeksi kotiin perheen seuraan

Ja kun te otatta niin kauhean vakavasti toistenne kirjoitukset saatte vain ittenne näyttämää hassuilta, tää on internet ja täs mun nimimerkki so what
 
Back
Ylös Bottom