BB PRO Marko Savolainen

Mä en itseeni sano valmentajaksi, mutta olen treenauttanut vain ja ainoastaan yhtä kaveria, joka takoi 26 kiloa puhdasta lihamassaa kahdessa vuodessa, voitti vuosia kisanneet ja vei raskaan sarjan suomenmestaruuden. Ja mulla on parempi silmä mitä Peter kestää, usko pois. Mä nyt vain en näe sun meriittejä valmentajana hirveen kovina, enkä mene samaan harhaan mitä moni muu, että jos itse on saanut massaa, niin on automaattisesti hyvä valmentaja. Tällä logiikalla Ronnie Coleman voisi huudella olevansa maaiman paras valmentaja.

Musta on vain jotenkin hassua, että huutelet miten sä saisit sitä ja tätä aikaan kun samaan aikaan täälläpäin hakattiin lihasmassaa meidän metodeilla AIVAN JUMALATTOMASTI kahdessa vuodessa ja kannettiin se paketti lavalle viimeisteltynä.

Sä voit toki tukeutua yhteen sm-voittoon löysänä ja muutamaan sijoitukseen pro-kisoissa sekä sitten lesotela miten oot jutellut sen ja tän kanssa ja kukaan muu ei voi siksi tietää yhtään mistään mitään. Mutta valitettavasti täällä on muitakin, jotka ovat treenanneet päälle 20 vuotta ja omaavat kokemusta siitä, mut se ei meinaa todellakaan, että olisi hyvä valmentaja ja sitä en itsestäni väitä. Mä vain tiedän, että täällä on toiminut äärettömän hyvin systeemit ja jatkossa vielä aina parannellaan niitä kehityksen mukana.

Ja niille, jotka on sokeita Maken oman uran takia, katsokaa näyttöjä valmentajana, se kertoo jotain todellista.


Lähdetäänpä liikkeelle siitä että olet treenauttanut Peteriä joka on takonut lihasmassaa 26 kiloa kahdessa vuodessa. Entä jos Peterin treenikaverina olisi ollu joku muu, sillonko tuota massaa ei olisi tullut? Mitä olet tehnyt niin hyvin ettei muut siihen pystyisi? Onhan tuo 26 kiloa järkyttävä määrä massaa ei siinä mitään, mutta markohan teki 4 vuoteen 70kiloa!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en niinku ymmärrä tuota 26kg 2 vuodessa lihasmassa juttua, että mikä siitä tekee niin ihmeellisen kehonrakentajalle, joka on siirtyny kaurapuurosta ''proteinijauheisiin''? onhan niitä jääkiekkoilijoitaki, jotka on vetänny melkeen 10kg kesässä lisää painoo ja se ei ole pelkkää läskiä ja niitten pitää tehä vielä muutaki ku pullistella peilin edessä. ja mitä näihin 2 vuoteen tulee, niin nythän se vaikein vaihe tulee ku pitäis aina vaa kasvaa, mutta ei taida enää niin helpolla tulla miten nuo ensimmäiset kilot tuli.
 
en niinku ymmärrä tuota 26kg 2 vuodessa lihasmassa juttua, että mikä siitä tekee niin ihmeellisen kehonrakentajalle, joka on siirtyny kaurapuurosta ''proteinijauheisiin''? onhan niitä jääkiekkoilijoitaki, jotka on vetänny melkeen 10kg kesässä lisää painoo ja se ei ole pelkkää läskiä ja niitten pitää tehä vielä muutaki ku pullistella peilin edessä. ja mitä näihin 2 vuoteen tulee, niin nythän se vaikein vaihe tulee ku pitäis aina vaa kasvaa, mutta ei taida enää niin helpolla tulla miten nuo ensimmäiset kilot tuli.

Kaveri vaihtaa lajia ja rakentaa 2 vuodessa raskaansarjan massat jolla voitetaan suomen mestaruus ja overall oli 2 pisteen päässä. Lisäksi vastassa oli juuri kakkoseksi arnoldissa tullut Kujala eli aivan suomen toppia. Onhan siellä pitkään kisanneita jotka ei ikinä tee yhtäpaljon lihasta vaikka on ne "proteiinijauheet" myös. Onhan siinä nyt jotain.
 
Joo useita senttejä lyhyessä ajassa :) , eiköhän Maken systeemit siihen tiedetä .....Oiskohan se Synthol :urjo: , kaikki ei ole niin tyhmiä että on valmiita tekemään ihan mitä vain pelkästään sen takia että saisi muutamat sentit lisää kokoa ja sitä kautta saa pikku poikien ihailuja ja palkinnoksi pussin protskua.

Peterillä elämässään paljon hienompia/tärkeämpiäkin asioita kuin pelkkä bodaus :rock:

Synthol?? Oliko makella käsissä syntholia? Vastaus = EI!! Joten miksi otit asian esiin? Oletko :david::david: ??? V*ttu mikä kommentti! Perehdy asioihin ja tule sitten huutelemaan..
 
en niinku ymmärrä tuota 26kg 2 vuodessa lihasmassa juttua, että mikä siitä tekee niin ihmeellisen kehonrakentajalle, joka on siirtyny kaurapuurosta ''proteinijauheisiin''? onhan niitä jääkiekkoilijoitaki, jotka on vetänny melkeen 10kg kesässä lisää painoo ja se ei ole pelkkää läskiä ja niitten pitää tehä vielä muutaki ku pullistella peilin edessä. ja mitä näihin 2 vuoteen tulee, niin nythän se vaikein vaihe tulee ku pitäis aina vaa kasvaa, mutta ei taida enää niin helpolla tulla miten nuo ensimmäiset kilot tuli.

Enkä minäkään ymmärrä, miksi meillä esimerkiksi suomessa on kehonrakentajia jotka kisaavat vuodesta toiseen samassa sarjassa ja lähes saman painoisina, kun kerran 26kg lihasta kahteen vuoteen on niin perusjuttuja, koska lätkänpelaajatkin lihovat kesässä 10kg.
 
en niinku ymmärrä tuota 26kg 2 vuodessa lihasmassa juttua, että mikä siitä tekee niin ihmeellisen kehonrakentajalle, joka on siirtyny kaurapuurosta ''proteinijauheisiin''? onhan niitä jääkiekkoilijoitaki, jotka on vetänny melkeen 10kg kesässä lisää painoo ja se ei ole pelkkää läskiä ja niitten pitää tehä vielä muutaki ku pullistella peilin edessä. ja mitä näihin 2 vuoteen tulee, niin nythän se vaikein vaihe tulee ku pitäis aina vaa kasvaa, mutta ei taida enää niin helpolla tulla miten nuo ensimmäiset kilot tuli.

Noi 26kg on mitattu ilmeisesti tiukka cbb lavakunto ->tiukka bb lavakunto.

Jos jääkiekkoilija ottaa kesäloman, ja douppaa itsestään voittamattoman, niin ok, 10kg sustapöhöä, "ei pelkkää läskiä". Niin paljonko tästä pöhöstä jää lihasta jäljelle dieetin jälkeen? Ei varmaan olla lähelläkään todellista 10kg lihasmassan lisäystä kesässä.
 
Eli jos tekisin seuraavan ~kolmen vuoden aikana n. 25 kiloo lihaa olisin kovempi kun savolaisen make vai?
(En)

Nyt meni kyllä pointin ohi ja kauas. Kysymyksen tulisi kuulua: jos sinä treenaisit jonkun kanssa joka tahkoaa kauheasti massaa niin onko se varmasti sinun ansiotasi?

Jos kolmeen vuoteen kuitenkin kykenet takomaan Maken neljän vuoden massat niin kyllä, pitäisin sinua kovempana jätkänä. Onnea yritykseen!

(Oletan että tarkoitit että taot jokaisena vuonna 25 kiloa etkä 25 kiloa kolmessa vuodessa)
 
Entä millä näytöillä ne Maken mainostamat metodit on maailman parhaat? Hieman nimittäin piti ihmetellä Maken sm-ennakko-vlogissa, kun mies listaa olleensa kovempi, kuin käytännössä yksikään Mr O hänen uran huippunsa jälkeen. Kunto oli kova, Suomen ja maailman tasolla poikkeuksellinen, mutta otos n=1, joka on täysin yksittäinen tapaus. Valmennettavien kautta metodit voisi todeta toimiviksi, mutta tätä näyttöä Mikekin ihan oikeutetusti kyseli. Toivottavasti joku lähtee Maken valmennukseen liki nollatasolta ja yhteistyö jatkuu mitalikahveihin asti, niin saataisiin realisoitua ne metodit. Makea siis suuresti arvostan, mutta tuon kyseisen vlogin uhoaminen kuulosti todella oudolta.


Sanoin, että olin 20-21 vuotiaana kovempi. Ja sen jälkeen esitin kysymyksen, että joko olen lahjakkaimpi kuin kyseiset herrat, tai minulla oli paremmat metodit.
 
Noi 26kg on mitattu ilmeisesti tiukka cbb lavakunto ->tiukka bb lavakunto.

Jos jääkiekkoilija ottaa kesäloman, ja douppaa itsestään voittamattoman, niin ok, 10kg sustapöhöä, "ei pelkkää läskiä". Niin paljonko tästä pöhöstä jää lihasta jäljelle dieetin jälkeen? Ei varmaan olla lähelläkään todellista 10kg lihasmassan lisäystä kesässä.

Kyseessä on kuitenkin niin erilaiset lajit ettei tällaista vertailua voida tehdä. Ehdotan että seurataan esimerkiksi Kotipohjan Pekan kehitystä ja tehdään sitten johtopäätöksiä.
 
Peterin tulevaisuuden näkymät on senverran positiiviset,että siellä on varmaan oven takana kaikennäköisiä valmentajia ja jauhonmyyjiä tarjoamassa palveluksiaan.

Näin olis ainakin suuressa maailmassa.
 
Montakohan kertaa tämä pitää vielä sanoa. Marko esitti väitteen, että tulee varmasti vetämään kovemman jalkatreenin meille, jos pää kestää. Ja mä voin taata, että täällä kestää pää tehdä, joten se meinaisi vain jotain täysin älytöntä ja periaate vain vetää överiksi. Siitä koko homma lähti.

Me kokoajan haetaan uutta ja kokeillaan uusia juttua aktiivisesti, mutta me ei kaivata pätkääkään mitään show-offin tapaista treenauttamista.

Mä voin yhtälailla tehdä Makelle sen elämän kovimman jalkatreenin, jossa se oksentaa verta eikä kävele puoleen vuoteen, mutta se nyt on hyvin kaukana hyvästä neuvosta.

Kyse ei edelleenkään ole alkuunkaan tuosta mistä kirjoitat.
 
Kyse ei edelleenkään ole alkuunkaan tuosta mistä kirjoitat.
No selitin vain mistä tämä lähti, ymmärsin tämän sitten väärin.

Saisin Mike sinut ihan uusiin sfääreihin, olettaen tietenkin, että pää kestää. Saisitte sinun ja Peterin treeneihin huomattavasti tehoja, se on fakta.
 
Entä millä näytöillä ne Maken mainostamat metodit on maailman parhaat? Hieman nimittäin piti ihmetellä Maken sm-ennakko-vlogissa, kun mies listaa olleensa kovempi, kuin käytännössä yksikään Mr O hänen uran huippunsa jälkeen. Kunto oli kova, Suomen ja maailman tasolla poikkeuksellinen, mutta otos n=1, joka on täysin yksittäinen tapaus. Valmennettavien kautta metodit voisi todeta toimiviksi, mutta tätä näyttöä Mikekin ihan oikeutetusti kyseli. Toivottavasti joku lähtee Maken valmennukseen liki nollatasolta ja yhteistyö jatkuu mitalikahveihin asti, niin saataisiin realisoitua ne metodit. Makea siis suuresti arvostan, mutta tuon kyseisen vlogin uhoaminen kuulosti todella oudolta.

Mursu lähti samoin vaimoni.

- - - Updated - - -

No selitin vain mistä tämä lähti, ymmärsin tämän sitten väärin.

Tuo "pää kestää" oli väärä sanavalinta. Selitin tuossa aiemmin, mitä tarkoitin. Mutta tehoja ja joitain uusia juttua saisin tuotua. En minä tässä nyt ole itseäni tyrkyttämässä, mutta jos mitenkään auttaa voi, niin mielellään aina auttaa.
 
Lähdetäänpä liikkeelle siitä että olet treenauttanut Peteriä joka on takonut lihasmassaa 26 kiloa kahdessa vuodessa. Entä jos Peterin treenikaverina olisi ollu joku muu, sillonko tuota massaa ei olisi tullut? Mitä olet tehnyt niin hyvin ettei muut siihen pystyisi? Onhan tuo 26 kiloa järkyttävä määrä massaa ei siinä mitään, mutta markohan teki 4 vuoteen 70kiloa!
Ja minä vain esitin vastaväitteen, että tunnen Peterin paremmin ja osaan ottaa miehestä irti sen mitä pitää. Ja tämä kun ollaan treenattu kimpassa tämä aika. On eri asia tulla heittämään yksittäisiä vinkkejä esim liiketekniikoihin, mitä menestyneempi valmentaja Aki Mähönen meille heittelee. Akilla ei ole intressiä huudella meille että tekee meille kovemman treenin. Mut Aki onkin nähnyt mitä ja miten kovaa me tehdään.

- - - Updated - - -

Mutta tehoja ja joitain uusia juttua saisin tuotua. En minä tässä nyt ole itseäni tyrkyttämässä, mutta jos mitenkään auttaa voi, niin mielellään aina auttaa.
Mä ainakin keskustelen innoissani esim deltsitekniikoista, en häviä mitään jos kerrot mulle jotain mitä en ole vielä koittanut, koska on meinaan sitten jumaleissön tehty vaikka mitä ja vaikka miten. Nyt kun jumit ei estä, niin on paljon helpompaa testata vielä enemmän parhaita komboja ja tekniikoita. Olin jo luovuttamassa kokonaan olkapäiden osalta ennenkuin Wellu avas ne ongelmakohdat ja selvis samalla miksi kaikki liikkeet meni väärille lihaksille vaikka mitä teki ja vaikka kuin puhtaasti.

Ja jos joillekin tulee uutena, niin me ollaan Maken kanssa täällä kinasteltu monista eri asioista useastikin, ei se meinaa, että se on henkilökohtaista, asiat siinä tappelee. Joten ei myöskään ole suotavaa että aina tarttee porukalla vetää jotain henkilökohtaista hyökkäystä mua kohtaan. Jos jonkun mielestä olen 15-vuotiaan tasolla oleva pelle, niin ei sitä tartte joka kerta tulla erikseen huutelemaan.
 
Oot sinä make kova jätkä ja arvostan mutta jos miettii niin ei ole varmasti terveellistä hommata 4 vuoteen 70kg lihasta. Tuonkin "jos" olis tehnyt rauhallisemmin niin voisi olla eri homma.
 
Ja minä vain esitin vastaväitteen, että tunnen Peterin paremmin ja osaan ottaa miehestä irti sen mitä pitää. Ja tämä kun ollaan treenattu kimpassa tämä aika. On eri asia tulla heittämään yksittäisiä vinkkejä esim liiketekniikoihin, mitä menestyneempi valmentaja Aki Mähönen meille heittelee. Akilla ei ole intressiä huudella meille että tekee meille kovemman treenin. Mut Aki onkin nähnyt mitä ja miten kovaa me tehdään.

- - - Updated - - -

Mä ainakin keskustelen innoissani esim deltsitekniikoista, en häviä mitään jos kerrot mulle jotain mitä en ole vielä koittanut, koska on meinaan sitten jumaleissön tehty vaikka mitä ja vaikka miten. Nyt kun jumit ei estä, niin on paljon helpompaa testata vielä enemmän parhaita komboja ja tekniikoita. Olin jo luovuttamassa kokonaan olkapäiden osalta ennenkuin Wellu avas ne ongelmakohdat ja selvis samalla miksi kaikki liikkeet meni väärille lihaksille vaikka mitä teki ja vaikka kuin puhtaasti.

Ei pidä olla mikään valmentaja, että osaa katsoa tiettyjä asioita. Kuunyeleppa se minun ja Rännälän lyhyen keskustelu kun tulee ulos. Siinä on ihme ukko. Joillakin se silmä vaan on luonnostaan. Se ihan niinkuin mikä tahansa taito, mikä joillekin suodaan.

- - - Updated - - -

Oot sinä make kova jätkä ja arvostan mutta jos miettii niin ei ole varmasti terveellistä hommata 4 vuoteen 70kg lihasta. Tuonkin "jos" olis tehnyt rauhallisemmin niin voisi olla eri homma.

Pitää paikkansa, olin liian fanaattinen pitkässä juoksussa, enkä antanut elimistön levätä välillä tarpeeksi. Mutta eipä sitä tuon ikäisenä ajatellut, kun välillä tuli 10 kg lihasta puoleen vuoteen.
 
Sanoin, että olin 20-21 vuotiaana kovempi. Ja sen jälkeen esitin kysymyksen, että joko olen lahjakkaimpi kuin kyseiset herrat, tai minulla oli paremmat metodit.

Millä tavalla tämä kovuus oli mitattu? Salikunto ja -kuvat ei tässä lajissa oikein kelpaa, vaan kaivataan lavalla mitattua menestystä.

Mursu lähti samoin vaimoni.

Nollatasosta mitalikahveihin?

Olipa miten tahansa, se vlogin loppu oli jotenkin poikkeuksellisen hataraa argumentointia ja outoa uhoamista. Näin siis minun kokemana.
 
Millä tavalla tämä kovuus oli mitattu? Salikunto ja -kuvat ei tässä lajissa oikein kelpaa, vaan kaivataan lavalla mitattua menestystä.



Nollatasosta mitalikahveihin?

Olipa miten tahansa, se vlogin loppu oli jotenkin poikkeuksellisen hataraa argumentointia ja outoa uhoamista. Näin siis minun kokemana.

Olin oman maan raskaansarjan voittaja + overall. En tiedä mitä Cutleri, Coleman sun muut oli. Kyllä se minun väittämä perustuu siihen, että painoin tuossa iässä 125 kg vähillä rasvoilla.
Vastasin blogissa vaan siihen, kun joku kysyi, että perustele miten ne minun jutut oli parempia kuin muilla. Perustelin sen siis sillä, että olin kovemmassa kunnossa tuon ikäisenä ja näinhän se oli.
Ja kuka on jonkun valmentanut nollasta mitaleille?
 
Back
Ylös Bottom