BB PRO Marko Savolainen

Siis mitä vittua nyt? Vaikka minä olisin kuinka hyvä kehonrakentaja tahansa ja marko savolainen pyytäisi treenautattavakseen, niin en tiedä kuinka retardi pitää olla että kieltäytyisi.
Ja vaikka olisi kuinka hyvät metodit niin aina voi oppia uutta. Ei tässä lajissa kannata sanoa että "haista paska me vedetään kovaa ja täysii ja oikein ja painu sinä vittuun".
Kyllä Peter on tehnyt kovaa työtä ja saanut paljon lihasta. Peterilläkin on heikkouksia ja ei ole todellakaan huono että tulisi eri ihmisten näkökulmia niiden parantamiseen.
Ja jos Minä sanoisin valmentajalleni että vedän nämä treenit vain jos sinäkin vedät, niin en tiedä kuinka pahan naurukohtauksen se saisi.

Ja lopuksi, missä vitussa on Mike sun kunnioitus muita lajitovereita kohtaan?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kysyn nyt Mike sulta että mikä sua vaivaa? Heräsitkö björnborgit persevaossa vai häh? Täällä suomen kaikkien aikojen kovin ammattilaiskehonrakentaja ehdottaa että voisi teille kiskaista treenin jos siitä jotain jäisi käteen ja sinä haistatat vitut ja sanot että kaikki on kokeiltu ja tiedetään mitä tehdään. Peter takuulla tietää mitä tekee siitä kertoo tuo 26kg kehityskin, mutta se ei tarkoita sitä ettei lisää voisi oppia.
Kysymys onkin siinä, keneltä ne uudet opit otetaan. Jotenkin tässä nyt paistaa semmoinen juttu, että tässä mentäisiin samalla kaavalla kokoajan. Ei todellakaan, vaan uusia juttuja kaivetaan jatkuvasti joka paikasta. Maken pointti oli kyllä alunperin vain ja ainoastaan väittää, että tulee vetämään kovemman treeenin jaloille "jos pää kestää". Ärsyttävää vähättelyä ja millä näytöillä? Naapurin Perttikin voi tulla sanomaan, että tehkää kovin treeninne 4 kertaa putkeen, niin lähtee taju. Ei Make ole tullut sanomaan "mike hei, mulla olis pari kivaa juttua deltsien hermotukseen, koitetaanko?".

Mutta se nyt on tullut aivan selväksi, että Makea ei saa kritisoida, vaan koska mies on ollut aikanaan iso, pyhittää se kaiken ja hän on myös automaattisesti kovin valmentaja. Ja jos tätä kritisoi, pitää välittömästi haukkua pelleksi jne.
 
Tätä en itse kiistä. Mutta se mikä mua vähä harmittaa, on että fanipojat ei tiedä totuutta. Siis kokonaisuutta millä mennään. Uskon että esim Peterin ja monen muun tapaukses se treenisysteemi on tismalleen oikea kun se suhteutetaan siihen muuhun kokonaisuuteen ja niihin asioihin mistä ei voi puhua ääneen. Eli metodit synkkaa yhteen.

Mutta jos kokonaispaketin muut metodit on jollain tyypillä "old school" eikä "hightech" niin tuo sun ja Peterin ja monen Proon treeni on väärä valinta. Puhumattakaan että joku treenaa täysin peukaloimattoman umieritysjärjestelmän turvin.

On iso harmi miten moni tavallinen tallaaja tuhoaa terveytensä ja heittää kehitysvuosia hukkaan koska valitsee väärän treenimetodin suhteutettuna siihen muuhun kokonaisuuteen millä on liikkeellä. Ja kun totuus on se että ihan kuka tahansa ei saa kaikkia metodeita eikä edes tiedä niistä mitään, siis liittyen umpieritysjärjestelmän peukalointiin.

Jotenkin se pitäis jokaisen koittaa tajuta että se treenimetodi on silloin oikea kun se synkkaa yhteen muun kokonaisuuden kanssa. Ja tässä tullaan jo ihan yksilöllisiinkin eroihin, ja moni joutuu kokeilla eri tapoja että löytää sen mikä itselle käy. Mutta miksi ette voi sanoa tavallisille treenaajille että heidän ei ole järkeä yrittää treenata niinkuin Peter? Eikä myöskään niinku Make tai kukaan muukaan. Se riippuu ihan tiestä, että millaisella kalustolla sitä tietä voi ajaa....jos ei ole valittu sama tie niin on hulluutta yrittää mennä samoin keinoin eteenpäin kuin joku menee toisella tiellä.

Toivottavasti sanoin asiat tarpeeksi nätisti.

Umpieritysjärjestelmä ? Wikipedia

Itse itseäni lainaten,,suokaa se anteeksi. Mutta haluan vielä tarkentaa että tuon kirjoittamani pohjalta olen sitä mieltä ettei välttämättä Makella ole tohon Peterin tilanteeseen annettavaa. Kyllä mä uskon että kokonaisuus synkkaa yhteen Peterin hommis ja hienoo työtä on Mike tehnyt osaltaan tuossa projektissa. Mutta samalta pohjalta sanoisin että ei myöskään kannata olla jälkiviisas Maken treenien suhteen, uskon että hänki treenas aikoinaan just sellasilla metodeilla jotka sopi siihen kokonaisuuteen. Ja uskon että Makella on paljon annettavaa valmennuspuolella, varsinki sille porukalle joille ei ole mahdollista tai halua lähteä sille tielle mitä nuo nyky Proot tallaa. Itselel enempi mieleen nuo old school kehot. Suomesta Maken lisäks hyvä esimerkki on Hanssi Fell ja maailma väärällään sillä tiellä kovan kondiksen saaneita.
 
Minäkin luulin treenaavani kovaa, kunnes uskalsin antaa jonkun toisen tehdä minulle treenit ja se sattui onneksi olemaan Rännälä. Silloin minun silmät aukesi mikä on kovaa treeniä ja miten liikkeet tulee oikeasti tehdä.

Olenkin odottanut, että milloin Rännälä alkaa saamaan sitä tunnustusta, joka hänelle kuuluu. Luulin jo, että Marko on unohtanut koko miehen. Ehdotan, että Rännälä ja Marko tekisivät yhdessä uuden harjoittelukirjan kehonrakentajille. Olisi varmasti parhaimpia - ellei paras, mitä markkinoilta löytyisi.
 
Kysymys onkin siinä, keneltä ne uudet opit otetaan. Jotenkin tässä nyt paistaa semmoinen juttu, että tässä mentäisiin samalla kaavalla kokoajan. Ei todellakaan, vaan uusia juttuja kaivetaan jatkuvasti joka paikasta. Maken pointti oli kyllä alunperin vain ja ainoastaan väittää, että tulee vetämään kovemman treeenin jaloille "jos pää kestää". Ärsyttävää vähättelyä ja millä näytöillä? Naapurin Perttikin voi tulla sanomaan, että tehkää kovin treeninne 4 kertaa putkeen, niin lähtee taju. Ei Make ole tullut sanomaan "mike hei, mulla olis pari kivaa juttua deltsien hermotukseen, koitetaanko?".

Mutta se nyt on tullut aivan selväksi, että Makea ei saa kritisoida, vaan koska mies on ollut aikanaan iso, pyhittää se kaiken ja hän on myös automaattisesti kovin valmentaja. Ja jos tätä kritisoi, pitää välittömästi haukkua pelleksi jne.


En minä tarkoittanut sitä, että pää kestää tuolla tavalla. Tarkoitin, että jokainen itse kuitenkin päättää kuin pitkälle on valmis kestämään kipua. Sinä kommentoit jotenkin, että olet jo vetänyt niin kovia treenejä, ettei minulla ole siihen mitään enää annettavaa. Minä siihen, että pystyisin saamaan sinusta vielä paljon enemmän irti olettaen, että teet niin kauan kuin käsken. Sinun pitäisi vaan luottaa siihen, että tiedän mitä teen.
 
Heh. Pakkiksen 2 kovinta ukkoa (Savolainen historiansa takia ja Mike pakkiksen kasaamisen takia) alkaa sanailemaan treenin kovuudesta. :D

Itse voin myöntää, että kuolisin, oli sitten valmentaja Make tai Mike. :D
 
Tunnen itseni melkein syylliseksi tähän vallitsevaan tilanteeseen. Ei ois pitänyt ehdottaa ollenkaan tuota, että Make vetäis jalkatreenin näille herroille ja se videoitais :D. No ei, itse oisin ainakin ihan puhtaasti viihteen takia halunnut sen nähdä.
 
Ottakaa nyt edes käsitreeniapuja Makelta. Ei kai ne kuuskytsenttisiksi nuorena lyhyehkössä ajassa treenatut käet ihan geeneillä ja tuurilla selity.
Ymmärrän tietty senkin, että miks lähteä korjaamaan jotain, mikä ei oo rikki.
 
Ei tässä lajissa kannata sanoa että "haista paska me vedetään kovaa ja täysii ja oikein ja painu sinä vittuun".
Kyllä Peter on tehnyt kovaa työtä ja saanut paljon lihasta.

Täähän se juttu just on. Suomessa ainakin. Ja olematta kummankaan puolella, tuo on vähän molemmilla osapuolilla hankaamassa keskustelua. Silti, vetäsin kovemman treenin kuin kumpikaan kyseisitä herroista yhtensä ja potenssiin 10 ;) (mutta en itse tekisi).
 
Mike sun asenne on aivan uskomaton.:face: Marko savolainen tarjoutuu vetämään teille treenit ja oot kieltäytymässä. En tajua mitä tolla äärimmäisen negatiivisella asenteella saavutetaan? En oo ees ainoa joka sanoo sun asenteesta.. negatiivisuus ja kiukuttelu paistaa läpi. Lue omat viestit ajatuksella ja objektiivisesti läpi, mee peilin eteen ja katso itseäsi syvälle silmiin ja kysy "miksi olen niin negatiivinen ja hyökkäävä persoona". Vaikka Marko oliskin valmentajana täys nolla, mitä vahvasti epäilen ni kaveri on kuitenki eläny ja hengittäny kehonrakennusta intensiivisemmin kuin kukaan muu suomalainen. Ehkä häneltä voisi oppia, jotai ? Ja jos ei muuta niin ainakin kovia tarinoita saa varmasti kuulla ! :)

Niin kuin uttikin VLOGissa sano että: "Me (peter, utti) ei olla niitä huutelijoita! sä olet enemmän aiheuttanu hallaa noilla sun checklisteilla jne jutuilla". Sä oot mike semmonen huutelija, joka tosi herkästi ottaa nokkiinsa jos erehtyy sanoo vähän huonosti sulle. Tämä ei ole hyvä piirre ihmisessä ja voi mahdollisesti haitata kehitystä. :dance:

Tuskimpa Utti tai Peter ikinä kieltäityisi markon treeneistä. Tästä ei voi olla tietenkää varma, mutta siitä voi olla varma että kumpikaan näistä herrasmiehistä ei julkisesti haistattaisi vittua ja näyttäisi keskisormea markolle !
 
Mike sun asenne on aivan uskomaton.:face: Marko savolainen tarjoutuu vetämään teille treenit ja oot kieltäytymässä. En tajua mitä tolla äärimmäisen negatiivisella asenteella saavutetaan? En oo ees ainoa joka sanoo sun asenteesta.. negatiivisuus ja kiukuttelu paistaa läpi. Lue omat viestit ajatuksella ja objektiivisesti läpi, mee peilin eteen ja katso itseäsi syvälle silmiin ja kysy "miksi olen niin negatiivinen ja hyökkäävä persoona". Vaikka Marko oliskin valmentajana täys nolla, mitä vahvasti epäilen ni kaveri on kuitenki eläny ja hengittäny kehonrakennusta intensiivisemmin kuin kukaan muu suomalainen. Ehkä häneltä voisi oppia, jotai ? Ja jos ei muuta niin ainakin kovia tarinoita saa varmasti kuulla ! :)

Niin kuin uttikin VLOGissa sano että: "Me (peter, utti) ei olla niitä huutelijoita! sä olet enemmän aiheuttanu hallaa noilla sun checklisteilla jne jutuilla". Sä oot mike semmonen huutelija, joka tosi herkästi ottaa nokkiinsa jos erehtyy sanoo vähän huonosti sulle. Tämä ei ole hyvä piirre ihmisessä ja voi mahdollisesti haitata kehitystä. :dance:

Tuskimpa Utti tai Peter ikinä kieltäityisi markon treeneistä. Tästä ei voi olla tietenkää varma, mutta siitä voi olla varma että kumpikaan näistä herrasmiehistä ei julkisesti haistattaisi vittua ja näyttäisi keskisormea markolle !

Ööööö.. mitä nyt täällä lukenu porukan kommentteja nii pakko sanoa että osa teistä on kyllä ihan kujalla..
 
Jotta tollanen äärirajoille ja yli vedetty treeni voisi toimia niin se vaatisi ehdottoman luottamuksen molemmin puolin, suorittajan pitäisi luottaa sokeasti siihen että käskijä tietää paremmin, että vaikka itsestä tuntuu että ei pysty enää, niin jos kerran käsketään niin vielä teen. Ja käskijän pitäisi luottaa täysin siihen, että suorittaja tekee sen minkä voi, yrittää täysillä.
Käskijällä on tässä valtava vastuu, pitäisi tuntea suorittaja ja hänen kykynsä ja rajansa, vastuu spottaajana ja tarkkailijana, ja vaatii todella kovan ammattitaidon tehdä tämä oikein ja turvallisesti. Tähän on äärimmäisen paljon parempi mahdollisuus silloin kun on treenattu YHDESSÄ pitkään. Tiedetään sen hetkinen tilanne, siihen johtanut tilanne ja tulevaisuuden visio. Ulkopuolelta tuleva käskijä ei mitenkään voi vain yleisellä ammattitaidolla olla yhtä hyvin kartalla jonkun tietyn suorittajan tilanteesta.
Tätä voidaan kiertää katselemalla etukäteen suorittajan treeneistä videoita, keskustelemalla ja sopimalla useamman treenikerran putki, mutta vain tiettyyn pisteeseen saakka.

Sekään ei toimi, jos ensin treenataan yhdessä pitkään, ja sitten pidetään puolen vuoden tauko ja palataan yhteen treenaamaan ja yritetään jatkaa suoraan siitä mihin jäätiin,
ei toimi. Vaan vaatii jatkuvan yhdessäolon niin että kaverin ilmeestä näkee heti ennen kuin ehtii edes moi sanoa, että missä tänään mennään.
 
Mike, sinun kommentit, äksyily ja negailu tietyissä asioissa alkaa kääntymään sinua vastaan. Vastaat luonnollisesti tähän että "tuleepahan hittejä sivulle ja massia tilille". Joo, näin varmaankin on mutta minä henk.koht. en ymmärrä miksi lähdet noin helposti näihin negoiluihn mukaan. Arvostan tekemisisäsi todella suuresti, toivoisin kuitenkin välillä arvosi edellyttämää toimintaa vaikkakin vastapuoli ei siihen kykenisi.
 
Montaks kertaa Mike on jo sanonu ettei ole Peterin valmentaja vaan treenikaveri.Utti nähtävästi on päävalmentaja ja Peteri itse apuvalmentaja.Petehän ne treenit kirjoittelee niille lautasille introissa ja Mike kuuntelee ja kuvailee.
 
Kaikki väittelee kuka treenauttaisi koviten, mutta hauskinta tässä on, että itse olen päässyt treenaaman Miken, Peterin, Markus Heinäsen, Mika Nyyssölän, Tommi Heinosen, Jari Leskisen, Tomi Takaaan, Marko Savolaisen ja Utti Hietalan kanssa eikä kiinnostaa pätkääkään kuka heistä on paras, vaan se MAHDOLLISUUS ylipäätään saada omaan treeniin uutta näkökulmaa. Jos ikinä aan kisaamaan, niin otan ilomielin näiltä herroilta uusia treenejä vastaan ja kehityn niin treenaajana kuin lihaksistollisestikin! :)

Kiitokset näille herroille!
 
Täähän se juttu just on. Suomessa ainakin. Ja olematta kummankaan puolella, tuo on vähän molemmilla osapuolilla hankaamassa keskustelua. Silti, vetäsin kovemman treenin kuin kumpikaan kyseisitä herroista yhtensä ja potenssiin 10 ;) (mutta en itse tekisi).

En usko, vaikka ootkin roinaleimattu "vege"bodari! Mulla on kompetenssii, koska oon katsonut sun videoita gym-tv:ltä!!!! ;)

Ja offtopiccia jatkaakseni, jos pakkis vuonna 2014 pitäisi tiivistää yhteen tai kahteen sanaan ne olisivat: (väärät) metodit. Tämäkin keskustelu on taas pohjimmiltaan sitä, että Makelta ei löydy oikeita metodeita Mayor'sin tutkaparille.
 
Mike, sinun kommentit, äksyily ja negailu tietyissä asioissa alkaa kääntymään sinua vastaan. Vastaat luonnollisesti tähän että "tuleepahan hittejä sivulle ja massia tilille". Joo, näin varmaankin on mutta minä henk.koht. en ymmärrä miksi lähdet noin helposti näihin negoiluihn mukaan. Arvostan tekemisisäsi todella suuresti, toivoisin kuitenkin välillä arvosi edellyttämää toimintaa vaikkakin vastapuoli ei siihen kykenisi.
Joillakin se henkinen puoli vaan jää sinne 15 kesäisen tasolle, ei sille mitään voi.
 
Kaikki väittelee kuka treenauttaisi koviten, mutta hauskinta tässä on, että itse olen päässyt treenaaman Miken, Peterin, Markus Heinäsen, Mika Nyyssölän, Tommi Heinosen, Jari Leskisen, Tomi Takaaan, Marko Savolaisen ja Utti Hietalan kanssa eikä kiinnostaa pätkääkään kuka heistä on paras, vaan se MAHDOLLISUUS ylipäätään saada omaan treeniin uutta näkökulmaa. Jos ikinä aan kisaamaan, niin otan ilomielin näiltä herroilta uusia treenejä vastaan ja kehityn niin treenaajana kuin lihaksistollisestikin! :)

Kiitokset näille herroille!

Aamen. Näidenkin kokemusten jälkeen Jukka on se henkilö, joka itse aivoissaan päättää, käyttääkö hän näitä metkuja tulevaisuudessa ja missä määrin. En todellakaan väitä, etteikö Fastin triolla olisi näkemystä ja etteikö se jatkuvasti laajene, mutta ei bodauskaan varmaan ole sellainen asia, etteikö "kilpailija" voisi antaa ihan pätevää vinkkiä. Mä vähän luulen, että esim. Utti saattaisi olla hiukan avarakatseisempi tälle keskustelulle kuin Mike.

Kuten joku edesmennyt mies männä vuosina sanoi: viisaus on sitä, että tietää tietoutensa rajallisuuden.
 
Back
Ylös Bottom