BB PRO Marko Savolainen

Pakko kompata Mikeä nyt hieman... Siis tämä koko keskusteluhan on mennyt niin että Makelta tullut hieman ylimielinen kommentti Mikeä kohtaan, josta koko soppa syntyi (korjatkaa jos olen väärässä). Tässä väiteltiin kahestakin asiasta, taju pois -jalkatreenistä sekä Maken omasta mielestä Miken ja Peterin tehottomista treeneistä.

Oon käynyt läpi jo sellaisten helvettien, että vaikee tässä on enää mennä ylitte kuin vain treenikaverin armottomalla zempillä ja kaveriin luottamalla.

Maken kanssa voisin vetää jos teksi samat ite.

Helposti menee ylitse ;)

Jos tehdään sama treeni, niin anytime. Mä en suostu semmoiseen, että joku periaatteen vuoksi vetää äly pois treenin. Jos tekee saman, niin sit onnistuu. Jokaisen ihmisen saa tajuttomaksi treenaamalla kun vedetään tarpeeksi kovaa.

Saisin Mike sinut ihan uusiin sfääreihin, olettaen tietenkin, että pää kestää. Saisitte sinun ja Peterin treeneihin huomattavasti tehoja, se on fakta.

Ja tähän kuuluu se kysymys Makelle että mistä tiedät täysin faktana että saisit Peterin ja Miken (periaatteessa myös Hulkin) treeneihin huomattavasti tehoja. Mistä olet niin varma että nämä tyypit tekee jotain epäoptimaalisella eli ts. huonolla tavalla, ottaen huomioon esimerkiksi Hulkin tietopohjan? Mun mielestä typerää ylimielisyyttä. Ihan yhtä hyvin asian ois voinut ilmaista Maken osalta tyyliin "mielestäni käsi- ja jalkatreeninne ei ole kaikista optimaalisinta, mulla ois antaa niihin paljon lisävinkkejä" sen sijaan että Make suoraan sanottuna väheksyy Miken ja Peterin treenifilosofiaa, joilla on tehty tähän asti hyvin lihaa, pokattu pystit ja kasvun voi olettaa jatkuvan (eikä ole mitään järkeä tehdä radikaaleja muutoksia treenifilosofiaan ainakaan vielä jos homma toimii). Enkä edelleenkään väitä etteikö Maken kokemus toisi hyvin todennäköisesti lisäarvoa Peterin ja Miken treeneihin, mutta Maken on syytä markkinoida se paremmin kuin halveksumalla (jos haluaa oikeasti tehdä yhteistyötä).

Oishan se hienoa jos koko suomen valmennustieto- ja kokemus saatais yhdistettyä ja lopputulos kulminoituis johonkin yhteen tai useampaan kisaajaan (Peter, Heinänen, Kujala...), jotka pärjäis sitten maailmalla isommissa skaboissa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei kai Make tässä ketään väheksyny ole, voi hyvää päivää taas.
Mutta tässä kisaajia maailmalle mielipiteessä mennään samalla aatteella, oishan se hienoa nähdä noita ukkoja pärjäävän maailmalla. Niin symppiksiä ja motivoituneita kaikki :puntti:
 
Jos Dennis James pysty päättelemään pelkästään Hulkin ulkomuodosta ja kysymyksistä että tekee salilla kaikki päin helvettiä, niin uskon Savolaisenkin pystyvän sanomaan videoista mahdollisen teho-, kilo- ja sfäärilisäyksen Miken treeneihin. Siis jos vaan pää kestää. Ja tämä on fakta. Suuret lihakset ja ylimielinen asenne tärkeimmät kriteerit niin kisalavalla kuin valmennuspuolella.
 
Make kehuskelee omilla saavutuksillaan&metodeillaan kerran ja hirveä paskaryöppy siitäkin. Sitten tarjoaa apua mikelle jolloin kyseinen herra vetää itkupotkuraivarit että kukaan ei voi tehdä kovemmin kuin me tehdään. Itse ainakin ottaisin vinkit vastaan ,vaikka sitten kun mennään offille niin ei sotke systeemejä,jossei toimi niin fine mutta ompahan kokeiltu.

Mutta itse asiaan: Olisiko mahdollista saada videota venyttelyistä mitkä kannattaisi tehdä aina ennen tiettyjä treenejä? Aika huonosti löytyy matskua tai sitten en vaan osaa etsiä.
 
Tämä on kaiken kaikkiaan ihan kamala keskustelu. Aina kun keskusteluun liittyy kaksi M:ää (heh heh), tähän tulee jotenkin huono fiilis. Enkä osoita tässä ketään sormella, mutta on kyllä niin tulehtuneen oloiset tunnelmat, että vaikka yksittäin nämä herrat on kunnioitettavia tyyppejä, vaikuttaa etteivät kyllä mahdu samaan soppaan. Siihen vielä pakkiksen anonyymit säheltämään niin voi morjens. Ihan kaikkea keskustelua ei kai tarviis käydä netin keskustelupalstoilla eikä gurujen tarviis kaikkiin (älyttömiin) ideoihin tarttua, mitä täällä nimettömät keksii huudella.
 
Sitten tarjoaa apua mikelle jolloin kyseinen herra vetää itkupotkuraivarit että kukaan ei voi tehdä kovemmin kuin me tehdään.
Missä kohtaa vedin itkupoturaivarit? Te näette kaiken mitä sanon, jotenkin täysin erilailla mitä nää kirjaimet tässä teidän ruudulla. Make on teille pyhä lehmä ja joka häntä kritisoi jopa tommoisen ylimieliseltä vaikuttavan heiton jälkeen, on pelle. Reilu meinkinki.


Pakko kompata Mikeä nyt hieman... Siis tämä koko keskusteluhan on mennyt niin että Makelta tullut hieman ylimielinen kommentti Mikeä kohtaan, josta koko soppa syntyi (korjatkaa jos olen väärässä).
Noinhan se meni, jonka JOKAINEN täällä voi lukea. Mutta loppupäätelmä on se, että mä olenkin taas pelle.
 
Pakko kompata Mikeä nyt hieman... Siis tämä koko keskusteluhan on mennyt niin että Makelta tullut hieman ylimielinen kommentti Mikeä kohtaan, josta koko soppa syntyi (korjatkaa jos olen väärässä). Tässä väiteltiin kahestakin asiasta, taju pois -jalkatreenistä sekä Maken omasta mielestä Miken ja Peterin tehottomista treeneistä.









Ja tähän kuuluu se kysymys Makelle että mistä tiedät täysin faktana että saisit Peterin ja Miken (periaatteessa myös Hulkin) treeneihin huomattavasti tehoja. Mistä olet niin varma että nämä tyypit tekee jotain epäoptimaalisella eli ts. huonolla tavalla, ottaen huomioon esimerkiksi Hulkin tietopohjan? Mun mielestä typerää ylimielisyyttä. Ihan yhtä hyvin asian ois voinut ilmaista Maken osalta tyyliin "mielestäni käsi- ja jalkatreeninne ei ole kaikista optimaalisinta, mulla ois antaa niihin paljon lisävinkkejä" sen sijaan että Make suoraan sanottuna väheksyy Miken ja Peterin treenifilosofiaa, joilla on tehty tähän asti hyvin lihaa, pokattu pystit ja kasvun voi olettaa jatkuvan (eikä ole mitään järkeä tehdä radikaaleja muutoksia treenifilosofiaan ainakaan vielä jos homma toimii). Enkä edelleenkään väitä etteikö Maken kokemus toisi hyvin todennäköisesti lisäarvoa Peterin ja Miken treeneihin, mutta Maken on syytä markkinoida se paremmin kuin halveksumalla (jos haluaa oikeasti tehdä yhteistyötä).

Oishan se hienoa jos koko suomen valmennustieto- ja kokemus saatais yhdistettyä ja lopputulos kulminoituis johonkin yhteen tai useampaan kisaajaan (Peter, Heinänen, Kujala...), jotka pärjäis sitten maailmalla isommissa skaboissa.

Olisit lukenut kaikki viestit, niin ei tulisi lisää väärinkäsityksiä. Olenko väittänyt, että Peteri tekee kaiken väärin? Arvostan tosi paljon Peteriä ja sen asennetta ja intohimoa lajia kohtaan. Minä olen vaan ollut sellaisten ihmisten opissa jossa Mike tai Peter ei ole, joten niillä ei myöskään voi olla niitä tietoja käytössä. Eikä tuohon systeemiin tarvikaan mitään radikaaleja muutoksia tehdä. Pojathan mielestäni vaihtelee treeni tekniikoita kokoajan ja juuri niin pitää tehdäkin. Minä vaan vastasin siihen Miken kommenttiin, missä se sano jo kokeneensa kaiken tai jotain. Noin minäkin joskus luulin, kunnes tuli kouluttaja ;) Ja samanlainhan Mike arvosteli Nyyssölän treenejä, että pitäisi treenata kovempaa. Älkää nyt enää laittako mitään, että en arvostaisi Peteriä.
 
Missä kohtaa vedin itkupoturaivarit? Te näette kaiken mitä sanon, jotenkin täysin erilailla mitä nää kirjaimet tässä teidän ruudulla. Make on teille pyhä lehmä ja joka häntä kritisoi jopa tommoisen ylimieliseltä vaikuttavan heiton jälkeen, on pelle. Reilu meinkinki.



Noinhan se meni, jonka JOKAINEN täällä voi lukea. Mutta loppupäätelmä on se, että mä olenkin taas pelle.

Mikä siinä nyt oli sen ylimielisempää, kuin sinun heitto, että olet käynyt kaikki läpi ei sinulla ole mitään annettavaa? Tai, että olet voittanut SM-kisat löysänä ja käynyt vaan muutamat ammattilaiskisat ja valmentaakaan et osaa. Mistä muuten tiedät kuin hyvä valmentaja olen? Palaute on ollut niiden harvojen kenen kassa olen tehnyt yhteistyötä aina hyvä.
 
Olen nähnyt tasan kaksi kehonrakentajaa Suomessa, jotka saivat ihon kananlihalle. Jari Leino ja Marko Savolainen.

Näiden herrojen taso on ollut ihan eri maailmasta muiden suomalaisten kanssa. Kun ollaan noiden herrojen tasolla, niin jotain on tehty oikein ja erilailla kuin muilla. Mä kyllä mielelläni sen selvittäisin jos haluaisin kehittyä mahdollisimman paljon. Ihmiset maailman huipulla ovat poikkeuksetta nöyriä. Mitä enemmin oppii tietämään asioista, sen enemmin huomaa kuinka vähän tietää. Ihmettelen miksei aikuiset ihmiset voi keskustella asioista rakentavasti.
 
Ihmettelen miksei aikuiset ihmiset voi keskustella asioista rakentavasti.

Kyllähän täällä osataan keskustella rakentavasti. Jos Mike ja Marko juttelisivat kahdestaan tällä palstalla, ei tällasta soppaa olisi varmasti syntynyt. Toinen osapuoli pistää vahingossa/tahallaan vähän vääriä sanamuotoja, joista me muut foorumin käyttäjät pyöritellään sitten enemmän vääriä ajatuksia ja paisutellaan niitä jne. Ja sitten se on menoa. Mike ja Marko ovat varmasti molemmat sellaisia tulisieluja, että mikä tahansa keskustelu voi olla kiivasta heidän välillään. Me muut nakellaan sitten löylyä kiukaalle ja ihmetellään miksi tulee kuuma.
 
Mikä siinä nyt oli sen ylimielisempää, kuin sinun heitto, että olet käynyt kaikki läpi ei sinulla ole mitään annettavaa? Tai, että olet voittanut SM-kisat löysänä ja käynyt vaan muutamat ammattilaiskisat ja valmentaakaan et osaa. Mistä muuten tiedät kuin hyvä valmentaja olen? Palaute on ollut niiden harvojen kenen kassa olen tehnyt yhteistyötä aina hyvä.
Jep, mutta täytyy muistaa, että Mike on Wileniuksen treeni kaveri ja on käynyt sellaisen helvetin läpi, että oksat pois:)
 
Peter Wilenius on tämän hetken kuumin BB nimi Suomessa. Peter on FAST:n miehiä. Savolaisella taas on oma tuotemerkkinsä. Yksi mies ei vaan oikein voi molempia merkkejä edustaa joten on aika ymmärrettävää ettei Mike & Make yhteistyö juuri nyt voi oikein lähteä lentoon.
 
Johan on taas menty asiasta seitsemänteen tässä väännössä. On helvetin tyhmää ja turhaa verrata noita kahta kehonrakentajaa, kun puhuttiin treeneistä.
 
Eli kommentoin nyt siltikin Maken ketjuun sen vaparia, että on se vaan upea! Ja Maken fysiikka on kieltämättä kautta aikain kovin Suomessa. Jotenkin hassua, ettei täältä ole noussut ketään vastaavanlaista superlahjakkuutta? Voimamiehiä Suomesta tulee ihan maailmanluokan tasoa, mutta bodauskeneen ei näytä riittävän suomalaisten genetiikka. En voi uskoa, että se olis kiinni pelkästään "lisäravinteista", on siinä jotain muutakin mystistä tekijää taustalla miksi täältä ei tupsahda niitä massamonstereita.

Muutamia nyansseja olisi voinut hioa siihen Markon vapariin, kun nyt sitä kattelee oikein tarkasti, niin pieniä juttuja olis voinut tehdä eri tavalla. Voisin antaa Makelle poseoppitunnin jos pää kestää! ;)

(tämä oli siis vitsi) ;)
 
Eli kommentoin nyt siltikin Maken ketjuun sen vaparia, että on se vaan upea! Ja Maken fysiikka on kieltämättä kautta aikain kovin Suomessa. Jotenkin hassua, ettei täältä ole noussut ketään vastaavanlaista superlahjakkuutta? Voimamiehiä Suomesta tulee ihan maailmanluokan tasoa, mutta bodauskeneen ei näytä riittävän suomalaisten genetiikka. En voi uskoa, että se olis kiinni pelkästään "lisäravinteista", on siinä jotain muutakin mystistä tekijää taustalla miksi täältä ei tupsahda niitä massamonstereita.

Muutamia nyansseja olisi voinut hioa siihen Markon vapariin, kun nyt sitä kattelee oikein tarkasti, niin pieniä juttuja olis voinut tehdä eri tavalla. Voisin antaa Makelle poseoppitunnin jos pää kestää! ;)

(tämä oli siis vitsi) ;)

samaa minäki olen miettiny, mutta eihä niitä taho enää tulla oiken missään urheilulajissa. tuntuu, että joka lajissa ollaan tehty jossain vaiheessa jotain väärin, ku kyllä noita suomalaisia supertähtiä oli vielä aika monessaki lajissa 10-15 v sitten?
 
Vois olla, että noita maailmanluokan urheilijoita alkais tulla, jos ADT vähän löysäis niitä vöitä. Oltais silloin samalla viivalla muiden kanssa.

Kehonrakennuksessa meillä on kuitenkin parempia junnuja ja aikuisia ukkojakin, verratessa muihin Pohjoismaihin. Kehonrakennus sattuu olemaan marginaalilaji, kuten voimannosto tosin kehonrakennuksessa ei ole Suomessa niin kovia perinteitä mitä voimailussa on.
 
Eli kommentoin nyt siltikin Maken ketjuun sen vaparia, että on se vaan upea! Ja Maken fysiikka on kieltämättä kautta aikain kovin Suomessa. Jotenkin hassua, ettei täältä ole noussut ketään vastaavanlaista superlahjakkuutta? Voimamiehiä Suomesta tulee ihan maailmanluokan tasoa, mutta bodauskeneen ei näytä riittävän suomalaisten genetiikka. En voi uskoa, että se olis kiinni pelkästään "lisäravinteista", on siinä jotain muutakin mystistä tekijää taustalla miksi täältä ei tupsahda niitä massamonstereita.

Muutamia nyansseja olisi voinut hioa siihen Markon vapariin, kun nyt sitä kattelee oikein tarkasti, niin pieniä juttuja olis voinut tehdä eri tavalla. Voisin antaa Makelle poseoppitunnin jos pää kestää! ;)



(tämä oli siis vitsi) ;)

Jos katsotaan Mr Olympia lineuppia niin suurin osa tulee amerikasta, muutama arabimaailmasta mutta ei pohjoismaista. Sanisin että se johtuu aika monesta asiasta. Bodauskulttuuri ei ole samaa luokkaa kuin esim jenkeissä. Ehkä siellä saa helpommin apua, sulle nauretaan täällä suomessa jos kerrot että haluat lavalle "mikä toi luulee olevansa". Ja jos puhutaan näistä "lisäravinteista" niin onhan se missä vaan paljon helpompaa saada niitä jne.
 
Harva pystyy bodaamaan täyspäiväsesti tai osa ei edes halua. Sellanen "all in" mentaliteetti varmaan puuttuu. Myös se et ollaan pieni maa ja todella lahjakkaita tapauksia syntyy harvoin ja viel harvemmin ne alottaa koskaan edes bodaamaan.
 
Back
Ylös Bottom