BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähä sitä moniki menee kiukkuseks "mulkkusuuksi" aka huutelijaksi ku hesas asuu,kaaheen yks toikkone ja stressaava paikka ;) makele ropsit ku pysyy asiassa.. :)
 
Kaikki väittelee kuka treenauttaisi koviten, mutta hauskinta tässä on, että itse olen päässyt treenaaman Miken, Peterin, Markus Heinäsen, Mika Nyyssölän, Tommi Heinosen, Jari Leskisen, Tomi Takaaan, Marko Savolaisen ja Utti Hietalan kanssa eikä kiinnostaa pätkääkään kuka heistä on paras, vaan se MAHDOLLISUUS ylipäätään saada omaan treeniin uutta näkökulmaa. Jos ikinä aan kisaamaan, niin otan ilomielin näiltä herroilta uusia treenejä vastaan ja kehityn niin treenaajana kuin lihaksistollisestikin! :)

Kiitokset näille herroille!

No tämähän se onki se juttu uutta näkökulmaa yms. mutta kun mike samantie lyttäsi markon treenit että sulla ei oo meille mitään näytettävää ku et oo ees ketää valmentanu :D Vaikka oikeesti onkin valmentanut ja hyvällä menestyksellä.
 
Kaikki väittelee kuka treenauttaisi koviten, mutta hauskinta tässä on, että itse olen päässyt treenaaman Miken, Peterin, Markus Heinäsen, Mika Nyyssölän, Tommi Heinosen, Jari Leskisen, Tomi Takaaan, Marko Savolaisen ja Utti Hietalan kanssa eikä kiinnostaa pätkääkään kuka heistä on paras, vaan se MAHDOLLISUUS ylipäätään saada omaan treeniin uutta näkökulmaa. Jos ikinä aan kisaamaan, niin otan ilomielin näiltä herroilta uusia treenejä vastaan ja kehityn niin treenaajana kuin lihaksistollisestikin! :)

Kiitokset näille herroille!

Tää on munkin mielestä just se juttu. Treenin kovuus on subjektiivista ja tärkeintä onkin se treeni ja katsomuksen avartuminen sitä myötä. Mitä väliä sillä on kuka on kovin valmentaja jne. Pääasia on, että jokainen treeni on subjektiivisesti kova sillein, miten sen haluaisi olla.
 
Miettikääpä nyt ihan hetki tätä asiaa.
Peter Wilenius - tuore raskaansarjan suomenmestari joka on treenannut varmasti ainakin 15 vuotta(?). Hän tuntee kroppansa, tuntee treeninsä, tietää miten toteuttaa treenit, ja millä "treenityylillä" saa parasta kehitystä.
En tiedä olenko itsekin pakkislaisten mielestä yhtä "tyhmä" ja "epäsuvaitseva" vittupää kuin Mike (jonka oletan tässä ikäänkuin suojelevan hieman Peteriä), mutta jos minä olisin Peter, niin en kyllä ottaisi ketään ulkopuolista vetämään itselleni treeniä (varsinkin kun molempien trenityylit on perin erilaiset), vaan luottaisin siihen omaan tekemiseen ja omaan valmentajaan eli Uttiin - joka juuri valmensi "minut" raskaansarjan suomenmestariksi. Lisäksi tässä aikaisemmin joku fiksu mainitsi, että on täysin eriasia treenata itselleen lähes tuntemattoman henkilön kanssa, tai oman tutun treenikaverin kanssa joka karkeasti sanottuna tietää minkä värisiä sukkia tykkäät käyttää torstaisin.
Uskon että Peter on samoilla linjoilla Miken kanssa tässä asiassa, eikä vain yksinkertaisesti halua treenata Markon kanssa.
Se nyt vaan on vähän eriasia ajatella sitä, kuinka Marko pyytäisi keskiverto pakkislaista treenaamaan - joka luonnollisesti tulisi housuihinsa puolessa välissä kutsua, tai kun hän pyytää raskaansarjan suomenmestaria treenaamaan kanssaan - joka varmasti entuudestaan tietää mitä tekee.

The End
 
Eihän tässä keskustelussa ollut edes kyse alunperin siitä kuka on paras. Vaan siitä kuka tekee jalkoja kuinkakin kovaa. Noita Miken ja Peterin jalka treenejä nyt on tullu nähtyä todella paljon ja on kyllä sellaisia järkeviä kovia settejä. Kun taas Makelta on nähty enempi näitä täysin äly pois prässi sarjoja mitä tehnyt esim eibille ja oliko vihavaiselle. Olisi kiva nähdä myös Makelta muutama sellainen järkevä kokonainen ja erilainen jalka setti. Noita prässi settejä ei kuitenkaan kukaan tee viikosta ja kerrasta toiseen.
 
Ei tietysti tarvitsekaan ottaa vastaan treeniapua tai tarjota meille "sirkushuveja". Uskoisin, että se, mikä on aiheuttanut tämän "savolaisgaten" on se tyyli ja (osittain) perusteet, joilla tarjotusta avusta kieltäydyttiin. Perusteet kieltäytymiselle voi olla validit, jos henkilö näin itse näin ajattelee, mutta se miten asian ilmaisee on taas ihan eri juttu.

Toisaalta eikö kaikissa urheilujeissa/bisnesmaailmassa/missä hyvänsä huipulla oleva persoona ole sellainen, joka etsii jatkuvasti uusia tapoja tehdä asioita/yhteistyökumppaneita, jotta oma tekeminen pysyisi monimuotoisena ja mielekkäänä? Kaikille tulee varmasti mieleen jokin urheilija/yritys, joka on ollut huipulla aikansa ja sitten tullut ryminällä alas, kun ei ole pysynyt oman lajinsa kehityksen mukana. Tässä tapauksessa ei ole kyse siitä, mutta tulevaisuutta ja omaa kehitystä ajatellen olisi hyvä pitää ainakin ovia auki, vaikka niitä ei juuri nyt sattuisikaan tarvitsemaan. Ei siitä ainakaan haittaakaan olisi. Näin siis yleismaailmallisesti maalaisjärjellä nopeasti ajateltuna.
 
Ei Marko mun mielestä oo sanonu että Peter tekis kaikki päin vittua? Eiköhän JOKAISELLA ole jotain opittavaa, jos joku sanoo treenaavansa omalle kropalle täydellisellä tyylillä niin voi nostaa käden pystyyn.

Luin joskus tän ketjun alusta loppuun ja yks kysymys mulla heräs, onko Mikellä jotain Makea vastaan? Jos ei ole niin tuskin ainakaan arvostaa Maken saavutuksia ainakaan yhtä korkeelle kun minä ja moni muu. Väitellä saa mut jos on kokoajan kyseenalaistamassa kaverin saavutuksia tai "metodeja" niin mun korvaan se kuullostaa kyl et jotain ois hampaankolossa. Ja joo, teki sen videon ja muutenkin Pakkis jeesas Makea paljon aikanaan mut silti en kyllä muista lukeneeni Miken kirjottamana mitään positiivista Makesta.

Ja tohon et kummalla on sit kovemmat saavutukset? No tästä nyt ei tarvitse edes väitellä mut otetaan esimerkki yhtään ketään vähättelemättä mut haluan lähinnä puolustella Markoa. Jos vaikka minä oisin ollu nämä kaks vuotta Peterin treenikaverina niin uskon että Peter ois päässyt lähes yhtä kovaan kondikseen ja samoihin massoihin. Mutta taas jos mä oisin lähteny valmentamaan Mursua tai ketään Maken valmennettavista niin ne ei ois todellakaan päässy samoihin massoihin/kuntoon. Hyvä treenikaveri on helvetin tärkeä ja Mike on ollut loistava siinä roolissa mut se ei ole mitenkään verrannollinen hyvään valmentajaan. Karkeasti sanottuna hyvä treenikaveri on ehkä 5% kokonaisuudesta kun hyvä valmentaja voi olla jopa 30% (numerot heitetty hatusta). Ei mitään henkilökohtaista mut itse arvostan Markoa aivan helvetin korkealle ja toivoisin muidenkin tekevän niin koska kyseessä ei ole edes mielestäni mielipide asia vaan kylmä fakta, Marko on vähintäänkin yks suomen kautta aikain kovimpia. Se että onko kovin onkin sitten mielipide kysymys.
 
Aika uskomatonta meininkiä, Mike on ihan asiallisesti perustellut, että miksi ei haluaisi Peterin kanssa Savolaisen treeneihin ja täällä osa porukasta hyökkää samantien Miken kimppuun haukkuen pelleks, lapselliseks jne paskaa. Aivan kuin oltais taas odoteltu, et millon Mike sanoo/tekee jotaki silmiinpistävää, jotta voidaan aukoa päätä, hyvä jätkät vittu nyt oikeesti :down:

EDIT: Ja ilmeisesti osa porukasta käsittää täällä, että jos Mike väittää vastaan ja vähän kyseenalaistaa Makea, niin se tarkoittaa heti sitä, että Mikellä on jotakin hampaankolossa ja ei arvosta Savolaista? Jepjep.
 
Aika uskomatonta meininkiä, Mike on ihan asiallisesti perustellut, että miksi ei haluaisi Peterin kanssa Savolaisen treeneihin ja täällä osa porukasta hyökkää samantien Miken kimppuun haukkuen pelleks, lapselliseks jne paskaa. Aivan kuin oltais taas odoteltu, et millon Mike sanoo/tekee jotaki silmiinpistävää, jotta voidaan aukoa päätä, hyvä jätkät vittu nyt oikeesti :down:
Pussasitko tämän postin jälkeen seinälläsi olevaa Mike-julistetta?
 
Pussasitko tämän postin jälkeen seinälläsi olevaa Mike-julistetta?

Kyllä, tulostin Miken peppukuvan hänen ketjustansa ja pussasin sitä peppua siinä. Hyvä vasta-argumentti muuten, mä osasin odottaaki, et joku vähä yksinkertasempi kaveri sieltä heittää tota "fanipoika"-settii :)
 
Kylläpä menee taas jengi henkilökohtaiselle tasolle noissa jutuissa. Ettekö te kestä laisinkaan Maken kritisointia? Jos mies tule sanomaan, että tuun vetään teille kovemman treenin jos pää kestää, niin mitä te luulette että mä vastaan? Ei tartte kaikessa aina lähtee samalle tasolle, että aletaan leikkimään keittiöpsykologia.

Vaikka teille osalle on kova paikka, niin mä silti kyseenalaistan asenteen, jossa tullaan sanomaan että vedetään kovempi treeeni. Me voidaan se ihan itekin tehdä, mutta ei siinä ole järkeä joka kerta vain tehdä kovempaa, pitää tehdä erilailla ja stimuloivammin.

Mutta kiitos taas kerran henkilökohtaisesta hyökkäyksestä ja pahoittelut, että kyseenalaistin Markon osaamisen valmentajana.
 
Jos Miken perustelu sille, miksei tahdo Maken tappotreeneihin, on loukkaantumisen pelko, ymmärrän varsin hyvin kieltäytymisen. Jos taas syy on se, että haluaa sulkea silmänsä siltä, että voisi oppia jotakin, vähän lapselliselta tuntuu. Ei sekään tosin ole yhtään väärin jos luottaa omaan tekemiseen niin paljon, että voi suoralta kädeltä sanoa, että ei tarvitse apua. Oishan ton treenivideon tosin voinu ihan "läpällä" tehä myös.
 
Jos taas syy on se, että haluaa sulkea silmänsä siltä, että voisi oppia jotakin, vähän lapselliselta tuntuu.
Montakohan kertaa tämä pitää vielä sanoa. Marko esitti väitteen, että tulee varmasti vetämään kovemman jalkatreenin meille, jos pää kestää. Ja mä voin taata, että täällä kestää pää tehdä, joten se meinaisi vain jotain täysin älytöntä ja periaate vain vetää överiksi. Siitä koko homma lähti.

Me kokoajan haetaan uutta ja kokeillaan uusia juttua aktiivisesti, mutta me ei kaivata pätkääkään mitään show-offin tapaista treenauttamista.

Mä voin yhtälailla tehdä Makelle sen elämän kovimman jalkatreenin, jossa se oksentaa verta eikä kävele puoleen vuoteen, mutta se nyt on hyvin kaukana hyvästä neuvosta.
 
Joo. Tätä keskustelua on kieltämättä vähän vaikee seurata kun vaittelyn aihe tuntuu vaihtuvan matkalla. Tuostahan se lähti, kovaa kannattaa treenata jos kasvaa haluaa, mutta rajansa kaikella. Voi olla vain haittaa niistä lihojen raiskaamisesta tietyn pisteen yli mentäessä. Aihe tosin on vaihtunut tuosta siihen, että Markolta voisi ihan yleensä saada vinkkejä treenaamiseen, vaikea vain ottaa kenenkään kantaa kun ei oo mitään konkreettista neuvoa lyönyt pöytään, muuta kuin sen, että vetäis kovemmat treenit. Muutenhan se on ollut tota "saisin sut kasvamaan". Ois helpompi tulla vastaan jos marko vähän kertois, että miten, muuten kuin sanomalla, että kovempaa vedettäis.
 
Kysymys onkin siinä, keneltä ne uudet opit otetaan. Jotenkin tässä nyt paistaa semmoinen juttu, että tässä mentäisiin samalla kaavalla kokoajan. Ei todellakaan, vaan uusia juttuja kaivetaan jatkuvasti joka paikasta. Maken pointti oli kyllä alunperin vain ja ainoastaan väittää, että tulee vetämään kovemman treeenin jaloille "jos pää kestää". Ärsyttävää vähättelyä ja millä näytöillä? Naapurin Perttikin voi tulla sanomaan, että tehkää kovin treeninne 4 kertaa putkeen, niin lähtee taju. Ei Make ole tullut sanomaan "mike hei, mulla olis pari kivaa juttua deltsien hermotukseen, koitetaanko?".

Mutta se nyt on tullut aivan selväksi, että Makea ei saa kritisoida, vaan koska mies on ollut aikanaan iso, pyhittää se kaiken ja hän on myös automaattisesti kovin valmentaja. Ja jos tätä kritisoi, pitää välittömästi haukkua pelleksi jne.
Millä näytöillä sinä vähättelet Makea valmentajana?
 
Millä näytöillä sinä vähättelet Makea valmentajana?

Entä millä näytöillä ne Maken mainostamat metodit on maailman parhaat? Hieman nimittäin piti ihmetellä Maken sm-ennakko-vlogissa, kun mies listaa olleensa kovempi, kuin käytännössä yksikään Mr O hänen uran huippunsa jälkeen. Kunto oli kova, Suomen ja maailman tasolla poikkeuksellinen, mutta otos n=1, joka on täysin yksittäinen tapaus. Valmennettavien kautta metodit voisi todeta toimiviksi, mutta tätä näyttöä Mikekin ihan oikeutetusti kyseli. Toivottavasti joku lähtee Maken valmennukseen liki nollatasolta ja yhteistyö jatkuu mitalikahveihin asti, niin saataisiin realisoitua ne metodit. Makea siis suuresti arvostan, mutta tuon kyseisen vlogin uhoaminen kuulosti todella oudolta.
 
Back
Ylös Bottom