BB PRO Marko Savolainen

Miten voi olla faktaa jos ei ole edes perusteluja, tutkitusta tiedosta puhumattakaan?



Kuten tiedät ei ole kestävyysurheilusta kyse.

Perustelut? Kerro toki kuinka saisit lyhyessä ajassa käsiin useamman sentin lisää tai mitä tekisit toisin ja miksi, niin ehkä Mike/Peter/Hulkki voi edes yrittää esittää vastaväitteitä tai omia mielipiteitä.

En väitä etteikö se sun kokemus- ja tietopohjalla olisi mahdollista tai jopa todennäköistä, mutta väittäminen ilman perusteluja ei ole mielestäni fiksua.


Mitä tarkoitat tuolla kestävyysurheilulla?
Kaikki juttuja ei kerrota foorumeilla ja minulla olisi monia juttuja millä saada erilaista ärsykkeitä treeneihin, mitä en ole nähnyt Miken ja Peterin tekevän. Hyvää työtä Peteri tekee enkä sano, että ei treenaisi kovaa. Mutta aina voisi tehdä paremmin. Minäkin luulin treenaavani kovaa, kunnes uskalsin antaa jonkun toisen tehdä minulle treenit ja se sattui onneksi olemaan Rännälä. Silloin minun silmät aukesi mikä on kovaa treeniä ja miten liikkeet tulee oikeasti tehdä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla on Mike erittäin hyvä silmä siihen mitä kukin kestää. Ja olen tehnyt tätä hommaa ammatikseni koko elämän ja mitä tulee kokemukseen, niin sitä ei korvaa mikään. Näen teidän treenissä paljon hyvää, mutta myös monia asioita, joita kannattaisi tehdä toisin. Saisin Peterin käsiin mm. tahkottua lyhyessä ajassa useamman sentin lisää.
Heitetään nyt joitain keitä yleensä olen kisoihin valmentanut. Hanna 2 kisaa 2 voittoa. Ilkka Mursu voimanostajasta lyhyessä ajassa hyväksi kehonrakentajaksi. Mm. Noviisi SM 1 ja miesten SM 3 kaksi kertaa. Yasemin Ourama body fitness alle 168 cm voitto ja päälle overall voitto. Voitti mm. Päkkilän Marin, mihin ei moni ole pystynyt. Päkkilä Mari SM 2 ja sama vuosi MM 3. Halosen Marko ( maailman haastavin kroppa) Noviisi SM 3. Maria Kuure EM-karsinta sija 3. Mentula Jari mielestäni Jarin paras kunto oli Torontossa ja jos olisitte nähneet hänet kuusi viikkoa ennen kisaa, ja se mihin kuntoon lopulta pääsi niin huh huh. Ja viimeistelyt tehtiin kuvien ja puhelimen välityksellä. Tuossapa nuo ketä ylipäätänsä olen kisoihin valmentanut on. Ei kovin huonosti ole mennyt vai? Ja sinun meriitit yleensäkään missään mikä lajiin liittyy on??
Olen Mike ollut sellaisten gurujen koulussa, mistä sinulla ei ole hajuakaan. Teidän olisi hyvä olla Rännälän Jarin koulussa jokunen kuukausi, se jos kuka osaa nuo treenihommat. Jutustelin Rännälän kanssa Expossa ja se tulee blogiin. Kannattaa olla avoin uusille jutuille.
Mursun dieetin teki kyllä ulkomaalainen valmentaja kun Mursu SM-kisan voitti. Halonen ei ole ollut eläissään kunnossa. Päkkilä on voittanut muiden valmennettavana.

Mä en itseeni sano valmentajaksi, mutta olen treenauttanut vain ja ainoastaan yhtä kaveria, joka takoi 26 kiloa puhdasta lihamassaa kahdessa vuodessa, voitti vuosia kisanneet ja vei raskaan sarjan suomenmestaruuden. Ja mulla on parempi silmä mitä Peter kestää, usko pois. Mä nyt vain en näe sun meriittejä valmentajana hirveen kovina, enkä mene samaan harhaan mitä moni muu, että jos itse on saanut massaa, niin on automaattisesti hyvä valmentaja. Tällä logiikalla Ronnie Coleman voisi huudella olevansa maaiman paras valmentaja.

Musta on vain jotenkin hassua, että huutelet miten sä saisit sitä ja tätä aikaan kun samaan aikaan täälläpäin hakattiin lihasmassaa meidän metodeilla AIVAN JUMALATTOMASTI kahdessa vuodessa ja kannettiin se paketti lavalle viimeisteltynä.

Sä voit toki tukeutua yhteen sm-voittoon löysänä ja muutamaan sijoitukseen pro-kisoissa sekä sitten lesotela miten oot jutellut sen ja tän kanssa ja kukaan muu ei voi siksi tietää yhtään mistään mitään. Mutta valitettavasti täällä on muitakin, jotka ovat treenanneet päälle 20 vuotta ja omaavat kokemusta siitä, mut se ei meinaa todellakaan, että olisi hyvä valmentaja ja sitä en itsestäni väitä. Mä vain tiedän, että täällä on toiminut äärettömän hyvin systeemit ja jatkossa vielä aina parannellaan niitä kehityksen mukana.

Ja niille, jotka on sokeita Maken oman uran takia, katsokaa näyttöjä valmentajana, se kertoo jotain todellista.
 
Mike sä teet ittestäs ihan pellen taas tolla kiukuttelulla. Kummalla teistä ny on enemmän kokemusta tästä lajista sulla vai markolla ja tässä lajissa se kokemus on mikä susta tekee hyvän treenaajan/valmentajan. Mistä sä sen tiedät vaikka coleman oliskin paras valmentaja? ootko ollu hänen opeissann?
Ja mitä tulee tuohon että 26kiloa lihaa kahessa vuodessa yhtään vähättelemättä, niin eiköhän siihen kyllä moni muukin pysty ja on pystyny kuhan on vain oikea määrä droppeja koneessa.
 
Mike sä teet ittestäs ihan pellen taas tolla kiukuttelulla. Kummalla teistä ny on enemmän kokemusta tästä lajista sulla vai markolla ja tässä lajissa se kokemus on mikä susta tekee hyvän treenaajan/valmentajan. Mistä sä sen tiedät vaikka coleman oliskin paras valmentaja? ootko ollu hänen opeissann?
Ja mitä tulee tuohon että 26kiloa lihaa kahessa vuodessa yhtään vähättelemättä, niin eiköhän siihen kyllä moni muukin pysty ja on pystyny kuhan on vain oikea määrä droppeja koneessa.

Mitä se tuossa kiukuttelee? Ihan asiallista tekstiä hyvillä perusteluilla.

ps. mee vittuun mn intternetistä
 
Ja mitä tulee tuohon että 26kiloa lihaa kahessa vuodessa yhtään vähättelemättä, niin eiköhän siihen kyllä moni muukin pysty ja on pystyny kuhan on vain oikea määrä droppeja koneessa.
Voiko enää väsyneempää kommenttia olla? En mä väitä, että mulla olis enemmän kokemusta treenaajana, mutta mä vain vähän kyseenalaistan Maken valmennusnäyttöjä. Ei noi nyt paperilla vaan ole oikein mairittelevat. Enkä mä väittänyt olevani valmentaja, vai väitinkö? Utti on pääosin Peterin valmentaja, mä toteutan sitten niitä treenejä käytännössä. Mä olen siis siellä se, joka Peteristä repii irti sen mitä pitää ja on tarpeellista. Mä myös toimin käsijarruna kun miehellä ei kamalasti itsesuojeluvaistoa salilla ole.

Marko on täällä joillekin joku pyhä lehmä jota ihmettelen kyllä kovasti. Make vain käyttää lyömäaseena omaa uraansa, joka taas ei hirveesti kerro valmennustaidoista. Miehen oma treenihän oli isoilla painoilla repimistä ja periaate oli "mitä isommat painot, sitä isommat lihakset". Tolla metodilla mennään johonkin saakka kunnes sitten joku paikka laukeaa ja se ei ole ihan fiksuin tapa treenata. Painoja kun ei määrättömästi voi nostaa, joten siinä loppuu jossain vaiheessa aseet ja kun väkisin mennään, niin kroppa antaa periksi.
 
Voiko enää väsyneempää kommenttia olla? En mä väitä, että mulla olis enemmän kokemusta treenaajana, mutta mä vain vähän kyseenalaistan Maken valmennusnäyttöjä. Ei noi nyt paperilla vaan ole oikein mairittelevat. Enkä mä väittänyt olevani valmentaja, vai väitinkö? Utti on pääosin Peterin valmentaja, mä toteutan sitten niitä treenejä käytännössä. Mä olen siis siellä se, joka Peteristä repii irti sen mitä pitää ja on tarpeellista. Mä myös toimin käsijarruna kun miehellä ei kamalasti itsesuojeluvaistoa salilla ole.

Marko on täällä joillekin joku pyhä lehmä jota ihmettelen kyllä kovasti.

No jos lähes kaikki valmennettavat ovat olleet kolmen joukossa, niin ei se nyt niin huonosti ole ;)
Älkääkä nyt ymmärtäkö väärin, mitä yritän sanoa. Näkeekhän sen tuloksista sokeakin, että kyllä siellä asioita tehdään todellakin oikein. Mutta minusta on väärä tapa, jos ei olla valmiita kokeilemaan jotain, millä on saatu myös huikeita tuloksia. Minulla on kuitenkin 26 vuoden kokemus kehonrakennuksesta ja olen siinä kokenut lähes kaiken niin hyvässä, kuin pahassa.
 
Mitä väsynyttä tuossa nyt oli? Ei mitään ihan täyttä faktaa. Mua tässä mikä on paras tapa treena väittelyssä niin suuresti naurattaa kuinka ylistät sun ja peterin reenejä oikeiksi ja kokonaan pois suljetaan se oikea syy siihen kasvuun :D

.
Sä voit toki tukeutua yhteen sm-voittoon löysänä ja muutamaan sijoitukseen pro-kisoissa sekä sitten lesotela miten oot jutellut sen ja tän kanssa ja kukaan muu ei voi siksi tietää yhtään mistään mitään. Mutta valitettavasti täällä on muitakin, jotka ovat treenanneet päälle 20 vuotta ja omaavat kokemusta siitä, mut se ei meinaa todellakaan, että olisi hyvä valmentaja ja sitä en itsestäni väitä. Mä vain tiedän, että täällä on toiminut äärettömän hyvin systeemit ja jatkossa vielä aina parannellaan niitä kehityksen mukana.
Ja niille, jotka on sokeita Maken oman uran takia, katsokaa näyttöjä valmentajana, se kertoo jotain todellista.

Ja nyt sitten rupeat vähättelemään markon pro tason kuntoa :D:D ei se sun peteris tuu ikinä pääsemään lähellekkään samaa kuntoa, voi vain unta nähdä siitä pro-kortista.
Ei, ei ole pyhä lehmä hänellä vaan on tuota kokemusta vähän enemmän ja muualtakin kuin sm-kisoista ja sitä sun "puhunut sen ja sen kanssa". Tätä melkeen voisi verrata vaikka johkin lätkävalmentajaan/entiseen pelaajaan. (isompaa paskamyrskyä odotellessa)
Ps. lopeta se editointi että mun ei tarvi koko ajan vaihtaa tekstiä.
 
Voiko enää väsyneempää kommenttia olla? En mä väitä, että mulla olis enemmän kokemusta treenaajana, mutta mä vain vähän kyseenalaistan Maken valmennusnäyttöjä. Ei noi nyt paperilla vaan ole oikein mairittelevat. Enkä mä väittänyt olevani valmentaja, vai väitinkö? Utti on pääosin Peterin valmentaja, mä toteutan sitten niitä treenejä käytännössä. Mä olen siis siellä se, joka Peteristä repii irti sen mitä pitää ja on tarpeellista. Mä myös toimin käsijarruna kun miehellä ei kamalasti itsesuojeluvaistoa salilla ole.

Marko on täällä joillekin joku pyhä lehmä jota ihmettelen kyllä kovasti. Make vain käyttää lyömäaseena omaa uraansa, joka taas ei hirveesti kerro valmennustaidoista. Miehen oma treenihän oli isoilla painoilla repimistä ja periaate oli "mitä isommat painot, sitä isommat lihakset". Tolla metodilla mennään johonkin saakka kunnes sitten joku paikka laukeaa ja se ei ole ihan fiksuin tapa treenata. Painoja kun ei määrättömästi voi nostaa, joten siinä loppuu jossain vaiheessa aseet ja kun väkisin mennään, niin kroppa antaa periksi.

Ja taas väärin. Treenasin huomattavasti puhtaammin, kuin sinä. Ja painothan menee kunkin voimatasojen mukaan. Se millä joku saa 100 kg penkissä noin 10 toistoa puhtaasti saa toinen saman 200 kg. Vai meinaatko, että käsken kaikkien treenata niillä painoilla millä minä treenasin? Lyömäaseena omaa uraa? Noista sinun väitteistä ei taas mikään muu pidä paikkansa kun ,että treenasin isoilla painoilla.
 
Ja taas väärin. Treenasin huomattavasti puhtaammin, kuin sinä.
No tule katsomaan miten puhtaasti tehdään, koska mun toistoja et hirveemmin ole nähnyt. Tai no, seuraavassa Wlogissa näät miten puhtaasti hackit menee.



Miksi Mike miksi? :(

Siksi että

Juuri näin. Tuo mitä Mike sano, että sen kun huutaa jne. ei ole yhtään sama asia. Pitää todellakin olla "silmään kuin paljon joku kestää. Kaikki ketä olen treenauttanut, niin olisivat lopettaneet noin 20 toistoa ennen. Saisin Mike sinut ihan uusiin sfääreihin, olettaen tietenkin, että pää kestää. Saisitte sinun ja Peterin treeneihin huomattavasti tehoja, se on fakta.


Mitä väsynyttä tuossa nyt oli? Ei mitään ihan täyttä faktaa.
Ja sun faktat perustuu mihin?


Ja nyt sitten rupeat vähättelemään markon pro tason kuntoa :D:D ei se sun peteris tuu ikinä pääsemään lähellekkään samaa kuntoa, voi vain unta nähdä siitä pro-kortista.
Ei, ei ole pyhä lehmä hänellä vaan on tuota kokemusta vähän enemmän ja muualtakin kuin sm-kisoista ja sitä sun "puhunut sen ja sen kanssa". Tätä melkeen voisi verrata vaikka johkin lätkävalmentajaan/entiseen pelaajaan. (isompaa paskamyrskyä odotellessa)
No johan tuo on monta kertaa ollut paremmassa kunnossa ja sattuupa olemaan EM-mitali ja usea SM-voitto. Sä nyt höpiset ihan omias. Ja lääkkeistä olisin aika vitun hiljaa nimenomaan tässä ketjussa. Mä en ikinä alentuisi viemään esim Markolta sitä massan arvoa perustellen, että "kyllä sitä muutkin jos vetäis tarpeeksi lääkkeitä". Perustelu on yksinkertaisesti vain typerä. Häviäjät selittelee noi samat lääkejutut aina kun eivät muuta selitystä keksi.
 
Mursun dieetin teki kyllä ulkomaalainen valmentaja kun Mursu SM-kisan voitti. Halonen ei ole ollut eläissään kunnossa. Päkkilä on voittanut muiden valmennettavana.

Mä en itseeni sano valmentajaksi, mutta olen treenauttanut vain ja ainoastaan yhtä kaveria, joka takoi 26 kiloa puhdasta lihamassaa kahdessa vuodessa, voitti vuosia kisanneet ja vei raskaan sarjan suomenmestaruuden. Ja mulla on parempi silmä mitä Peter kestää, usko pois. Mä nyt vain en näe sun meriittejä valmentajana hirveen kovina, enkä mene samaan harhaan mitä moni muu, että jos itse on saanut massaa, niin on automaattisesti hyvä valmentaja. Tällä logiikalla Ronnie Coleman voisi huudella olevansa maaiman paras valmentaja.

Musta on vain jotenkin hassua, että huutelet miten sä saisit sitä ja tätä aikaan kun samaan aikaan täälläpäin hakattiin lihasmassaa meidän metodeilla AIVAN JUMALATTOMASTI kahdessa vuodessa ja kannettiin se paketti lavalle viimeisteltynä.

Sä voit toki tukeutua yhteen sm-voittoon löysänä ja muutamaan sijoitukseen pro-kisoissa sekä sitten lesotela miten oot jutellut sen ja tän kanssa ja kukaan muu ei voi siksi tietää yhtään mistään mitään. Mutta valitettavasti täällä on muitakin, jotka ovat treenanneet päälle 20 vuotta ja omaavat kokemusta siitä, mut se ei meinaa todellakaan, että olisi hyvä valmentaja ja sitä en itsestäni väitä. Mä vain tiedän, että täällä on toiminut äärettömän hyvin systeemit ja jatkossa vielä aina parannellaan niitä kehityksen mukana.

Ja niille, jotka on sokeita Maken oman uran takia, katsokaa näyttöjä valmentajana, se kertoo jotain todellista.

Ja taas väärin. Silloin, kun Ilkka voitti raskaansarjan, niin sitä neuvoi Ari Uusitalo. Ja taas mitä itse luettelin, pitää paikkansa vai väitätkö, että valehtelen? No kun vähättelet, niin minäpä vähän kehun. Voitin raskaansarjan ja overallin 20 vuotiaana! Kovaa treeniä oli takana noin 3-4 vuotta! Kukaan ei ole tässä maassa vielä tuota ennätystä rikkonut. Ja niissä pro-kisoissakin tuli aika kovia päänahkoja, vai mitä olet mieltä. Ja kokeillaan joskus yhteistreenejä, sillähän sen näkee, onko mitään annettavaa.
 
Voiko enää väsyneempää kommenttia olla? En mä väitä, että mulla olis enemmän kokemusta treenaajana, mutta mä vain vähän kyseenalaistan Maken valmennusnäyttöjä. Ei noi nyt paperilla vaan ole oikein mairittelevat. Enkä mä väittänyt olevani valmentaja, vai väitinkö? Utti on pääosin Peterin valmentaja, mä toteutan sitten niitä treenejä käytännössä. Mä olen siis siellä se, joka Peteristä repii irti sen mitä pitää ja on tarpeellista. Mä myös toimin käsijarruna kun miehellä ei kamalasti itsesuojeluvaistoa salilla ole.

Marko on täällä joillekin joku pyhä lehmä jota ihmettelen kyllä kovasti. Make vain käyttää lyömäaseena omaa uraansa, joka taas ei hirveesti kerro valmennustaidoista. Miehen oma treenihän oli isoilla painoilla repimistä ja periaate oli "mitä isommat painot, sitä isommat lihakset". Tolla metodilla mennään johonkin saakka kunnes sitten joku paikka laukeaa ja se ei ole ihan fiksuin tapa treenata. Painoja kun ei määrättömästi voi nostaa, joten siinä loppuu jossain vaiheessa aseet ja kun väkisin mennään, niin kroppa antaa periksi.

No niillä metodeilla on suomen kovin kunto ikinä tehty ja aika moni muukin olympia tason kaveri.
Hauskaa sekin kyllä että uskon Utin ja Peterin arvostavan Markoa suuresti ja sä vedät ne tähän sun omaan maken viha juttuun ja lauot paskaa hänen kunnostaan ja kokemuksestaan.
 
No tule katsomaan miten puhtaasti tehdään, koska mun toistoja et hirveemmin ole nähnyt. Tai no, seuraavassa Wlogissa näät miten puhtaasti hackit menee.





Siksi että





Ja sun faktat perustuu mihin?



No johan tuo on monta kertaa ollut paremmassa kunnossa ja sattuupa olemaan EM-mitali ja usea SM-voitto. Sä nyt höpiset ihan omias. Ja lääkkeistä olisin aika vitun hiljaa nimenomaan tässä ketjussa. Mä en ikinä alentuisi viemään esim Markolta sitä massan arvoa perustellen, että "kyllä sitä muutkin jos vetäis tarpeeksi lääkkeitä". Perustelu on yksinkertaisesti vain typerä. Häviäjät selittelee noi samat lääkejutut aina kun eivät muuta selitystä keksi.

Olenhan nähnyt sinun monestikin treenaavan niin livenä, kuin videolla.
 
Ja taas väärin. Silloin, kun Ilkka voitti raskaansarjan, niin sitä neuvoi Ari Uusitalo. Ja taas mitä itse luettelin, pitää paikkansa vai väitätkö, että valehtelen? No kun vähättelet, niin minäpä vähän kehun. Voitin raskaansarjan ja overallin 20 vuotiaana! Kovaa treeniä oli takana noin 3-4 vuotta! Kukaan ei ole tässä maassa vielä tuota ennätystä rikkonut. Ja niissä pro-kisoissakin tuli aika kovia päänahkoja, vai mitä olet mieltä. Ja kokeillaan joskus yhteistreenejä, sillähän sen näkee, onko mitään annettavaa.
Ilkan kommentti tohon kisadieettiin olis kyllä kiva kuulla, olen edelleen siinä käsityksessä, että siihen ohjeet tuli ulkomailta. Ja yhteistreenit onnistuu toki, kunhan teet itse kanssa. Teet ite eka, niin mä teen saman perässä.

lauot paskaa hänen kunnostaan ja kokemuksestaan.
No kun täällä selkeesti on umpisokeita ihmisiä. Marko on omannut kyllä mielettömät massat, mutta kunnossa oli korkeintaan parissa kisassa. Enkä Maken kokemusta ole vähätellyt yhtään, vaan kyseenalaistanut sen, voiko omalla uralla osoittaa olevansa hyvä valmentaja.
 
No johan tuo on monta kertaa ollut paremmassa kunnossa ja sattuupa olemaan EM-mitali ja usea SM-voitto. Sä nyt höpiset ihan omias. Ja lääkkeistä olisin aika vitun hiljaa nimenomaan tässä ketjussa. Mä en ikinä alentuisi viemään esim Markolta sitä massan arvoa perustellen, että "kyllä sitä muutkin jos vetäis tarpeeksi lääkkeitä". Perustelu on yksinkertaisesti vain typerä. Häviäjät selittelee noi samat lääkejutut aina kun eivät muuta selitystä keksi.
Siis mitä väitäksä ny ihan tosissaan että peter oli paremmassa kunnossa kuin savolainen nyt kyllä on kaverilla pikkaasen noussu kusihattuun näitte expojen jälkeen.
edit: Nii vai tarkoititko että peterin cbb kunto on ollut kovempi kuin markon kunto kehonrakennuksessa pro-tasolla? :D voiko niitä sitten edes verrata..
Sitäkään en ymmärrä että jos kilpailija käyttää lääkkeitä miksei siitä saa puhua, jos ei itse sponsoreitten yms takia saa puhua, niin eikai se muita kiellä siitä puhumasta?
 
Olenhan nähnyt sinun monestikin treenaavan niin livenä, kuin videolla.
No sun otanta on sitten varmaan tosi pätevä ja sovitaan, että treenaat puhtaammin.

- - - Updated - - -

No niillä metodeilla on suomen kovin kunto ikinä tehty ja aika moni muukin olympia tason kaveri.
Sä elät harhassa, suurin osa pro-ukoista ei todellakaan treenaa megaisoilla painoilla. Kyllä ne pyrkii kohdelihasta harjoittamaan erittäin hallitusti.

Siis mitä väitäksä ny ihan tosissaan että peter oli paremmassa kunnossa kuin savolainen nyt kyllä on kaverilla pikkaasen noussu kusihattuun näitte expojen jälkeen.
edit: Nii vai tarkoititko että peterin cbb kunto on ollut kovempi kuin markon kunto kehonrakennuksessa pro-tasolla? :D voiko niitä sitten edes verrata..
Sitäkään en ymmärrä että jos kilpailija käyttää lääkkeitä miksei siitä saa puhua, jos ei itse sponsoreitten yms takia saa puhua, niin eikai se muita kiellä siitä puhumasta?
Siis jos puhutaan kisakunnosta, niin joo. Kunto yleensä viittaa kireyteen. Jos taas tarkoitat massoja, niin ei tietenkään sitten.
Lääkkeille on meillä katsos ihan oma osio ja muutenkin se on niin typerä argumentti kisaajien kohdalla. Ammut itsees jalkaan kun mä voisin alentua yhtä vammaiselle tasolle ja sanoa että Make veti kaikki maailman lääkkeet ja oli siksi iso. Mutta kun se ei niin ole.
 
Hieman vaan ihmetytti tuo sinun kommentti, että minun tyyli oli isoilla painoilla repimistä.
Sain sitten väärän vaikutelman silloin DVD-kuvausten aikaan kun silloin ne tekniikat oli kyllä vähän enemmän ronskimpia. Mut ei ne silloin IMO mitään tarpeettoman rumia ollut, että kyllä siellä oikeita lihoja tehtiin.
 
Ilkan kommentti tohon kisadieettiin olis kyllä kiva kuulla, olen edelleen siinä käsityksessä, että siihen ohjeet tuli ulkomailta. Ja yhteistreenit onnistuu toki, kunhan teet itse kanssa. Teet ite eka, niin mä teen saman perässä.


No kun täällä selkeesti on umpisokeita ihmisiä. Marko on omannut kyllä mielettömät massat, mutta kunnossa oli korkeintaan parissa kisassa. Enkä Maken kokemusta ole vähätellyt yhtään, vaan kyseenalaistanut sen, voiko omalla uralla osoittaa olevansa hyvä valmentaja.

Minusta ei ole enään noihin hulluihin treeneihin :) Veivasin niitä parikymmentä vuotta ja on se niin henkisesti raskasta, että ei enään koskaan :)

- - - Updated - - -

Sain sitten väärän vaikutelman silloin DVD-kuvausten aikaan kun silloin ne tekniikat oli kyllä vähän enemmän ronskimpia. Mut ei ne silloin IMO mitään tarpeettoman rumia ollut, että kyllä siellä oikeita lihoja tehtiin.

Sillon ei mikään enää toiminut ja oli kaikin puolin aika epätoivoista touhua.
 
Ammut itsees jalkaan kun mä voisin alentua yhtä vammaiselle tasolle ja sanoa että Make veti kaikki maailman lääkkeet ja oli siksi iso. Mutta kun se ei niin ole.
Miten niin ammun, mutta kun tuokin on ihan täysin totta että oli suuri määrä koneessa tavaraa, kyllä se varmasti suurin syy siihen on kuiteskin kun kaikki muut asiat kunnossa.
Sä elät harhassa, suurin osa pro-ukoista ei todellakaan treenaa megaisoilla painoilla. Kyllä ne pyrkii kohdelihasta harjoittamaan erittäin hallitusti.
Voihan ne painot olla isot ja silti hallittuja toistoja, sehän on sitä jotain voimaa :O
 
Voihan ne painot olla isot ja silti hallittuja toistoja, sehän on sitä jotain voimaa :O
Toki, mutta nykyajan proot kyllä vetää aika maltillisilla painoilla kaikenkaikkiaan. Poikkeuksia toki on, mutta mitä noita on katsellut, niin aika pienillä tekevät kun voisivat paukutella rumemmalla tekniikalla huomattavasti isommilla painoilla. Esim meillä treeneissä on pakko lihas rasittaa loppuun muulla tapaa kuin vain painoja lisäämällä. Mulla alkaa punnerruksissa rinta oireilemaan jos meen korkeammalle ja Peterin tapauksessa on ihan vaurioiden kautta huomattu, että todellisia voimia ei voi ottaa täysimittaisesti käyttöön suorilla sarjoilla. Sillä on isot jalat ja voimaa siellä, mutta pakko rasittaa se lihas loppuun toisella tapaa kun isommilla painoilla on jo saatu aikaan reiteen pieni repeämä, joka onneksi palautui.

Isoissa painoissa on niin hirveesti riskejä ja niissä tuppaa aina epäsuora rasitus nousemaan. Sitten kun treenataan usein, niin ei soisi hirveesti väärien lihasten tekevän duunia kun niiden pitäis palautua. Verrataan nyt vaikka suorin jaloin maastavetoon, jossa isot ottaa latseihin saakka, mutta malitillisemmilla saadaan takareiskat loppuun rasittamatta hirveesti selkää. Koittakaas joskus kipeillä hauiksilla laittaa enemmän romua penkkiin ja ihmetelkää miten hauis voi leveämmällä otteella olla nostossa mukana erittäin vahvasti tai tehkää kovan takareisitreenin jälkeen seuraavana päivänä isoilla kulmasoutua.
 
Back
Ylös Bottom