BB PRO Marko Savolainen

Ois jees itekkin avata joku keskustelupalsta ja sanoa mistä siellä saa keskustella ja mistä ei. Vittu mä putosin :hyper:

Taitaa aivan jokaikinen keskustelupalsta toimia näin, muutenhan niitä ei tarvittaisi kuin yksi? Toivottavasti ei pahasti sattunu, taisit kuitenkin pudota melko korkealta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
täällä taas näköjää miken tukijoukot mitkä on kaikesta samaa
mieltä, ihan sama mitä se tekee

edit. nyt saa vetää herneet, tiiän että puolet pakkiksesta räjähtää ku sanoo jotain omistajaa vastaan
 
täällä taas näköjää miken tukijoukot mitkä on kaikesta samaa
mieltä, ihan sama mitä se tekee

edit. nyt saa vetää herneet, tiiän että puolet pakkiksesta räjähtää ku sanoo jotain omistajaa vastaan

Komppaan tätä. Liikaa ruskeakielisiä ihmisiä täällä.
 
Ei kyllä mä sen ymmärrän että jos ei saa mitään julkasta niin sitten ei. Enkö oo ite mitään julkassukkaan, naureskelin vaan ittekseen kun isäntä veti kamalat pultit, kun joku tuppas videoa koko aika tänne.
 
Ja sehän ei tietenkään ole mahdollista, että olet ymmärtänyt väärin? Toistetaanpa kehonrakennuksen absoluuttinen totuus tai pikemminkin totuudet:

1. yli 80% lajin piirissä pyörivästä tiedosta on silkkaa mutua, empiiristä tietoa joka ei ole välttämättä edes yleistettävissä, eikä lopuista 20% ole kuin pikku hippu sellaista joka perustuu tieteeseen. Loput on arvauksia.

Mielestäni juuri kokemus on tärkeämpää, kuin yksittäiset tutkimustulokset, joihin voi vedota kuka tahansa. Esimerkinä olkoon "mind muscle-linkki", eli väittämä että lihas rasittuu enemmän kun sitä miettii liikettä tehdessä. Kysehän on vissiin hyvin vähä tutkitusta aiasta, joka on vanha kehonrakennusmyytti. Tai sanottakoon "myytti" lainausmerkeissä, sillä siitä juuri on kokemusta kokeneilla bodareilla. Monet voimalupohjaiset treenaajathan sanovat usein, että riittää kun liike tehdään puhtaasti, tulee automaatisesti oikeat lihasryhmät mukaan.

Tässä sitten pienimuotoinen tutkimus asiasta (toki asiaa on mahdotonta tutkia aivan puolueettomasti, sillä kuka tietää milloin tutkittava treenaaja ajattelee lihasta ja mielloin ei, täytyy luottaa hänen sanaansa). T NATION | Mind-Muscle Connection: Fact or BS?

On oikein kiva keskustella Roboz-nimimerkkinsä takaa kirjoittavalle tietäjän kanssa. Sillä takanahan voi olla hyvin menestynyt bodari tai valmentaja :)

T: Teemu Isoaho
 
Ei kyllä mä sen ymmärrän että jos ei saa mitään julkasta niin sitten ei. Enkö oo ite mitään julkassukkaan, naureskelin vaan ittekseen kun isäntä veti kamalat pultit, kun joku tuppas videoa koko aika tänne.
Ja sä et varmaan ole nähnyt mitä maileja ja vittuiluja mä olen siltä suunnalta saanut? Kyllä mä sen tiedän, että teidän mielestä kaikki mitä teen, on perseestä, mutta mitä sitten? Tässä asiassa on henkilökohtaiset perusteet ja IKINÄ se ei tule muuttumaan. Mun pitäis vielä muka antaa ilmaista markkinointia täällä ihan vapaasti? Vitut sanon minä, ei kaiken sen paskan jälkeen.
 
Miksi jokaiseen asiaan täytyy suhtautua hirmuisen känkkäränkän kanssa? "Jos minä en pidä jostain, et sinäkään saa pitää siitä." Miksi tämä on yleinen suhtaumistapa kaikkeen täällä?

Mitä sää selität? Yleinen suhtautumistapa täällä on se, että jos Mike sattuu poistamaan jonkun ketjusta jotain mikä viittaa esim. nyt Manniseen, niin siitä jotkut yksilöt alkavat nauramaan, että miksi tälläistä tehdään? Ei kait niitä nyt ihan syyttä suotta poisteltais ellei siinä taustalla olisi jotain muutakin.
 
Ihan oikee että poisti! Jos tyyppi tehny mikelle paskoja ja on kusipää, niin miksi helvetissä antaisi tulla mainostamaan tänne omalle foorumilleen?? Supermassa on loisto ukko ja mun mielestä suomen kovin bodari ikinä, mut ihan väärässä porukassa :D
 
Mitä sää selität? Yleinen suhtautumistapa täällä on se, että jos Mike sattuu poistamaan jonkun ketjusta jotain mikä viittaa esim. nyt Manniseen, niin siitä jotkut yksilöt alkavat nauramaan, että miksi tälläistä tehdään? Ei kait niitä nyt ihan syyttä suotta poisteltais ellei siinä taustalla olisi jotain muutakin.

Puhuin yleisesti, tuo Mannisen temppu oli väärin, en kiistä sitä. Ei ole syytä loukkaantua.
 
Jos Mike on sen päättänyt ettei täällä keskustella Mannisesta niin Mikellä on siihen täysi oikeus omalla foorumillaan. Turhhaa työ itkette siitä. Keskustelkaa Markon videoista ja videoilla esitettävistä jutuista, mutta älkää linkittäkö niitä tänne tai mainitko kyseisen firman nimeä niin kaikki on fine. Jos se ei kelpaa, niin voi vaihtaa foorumia. On tuolla ainakin yksi toinen foorumi, jossa saa vapaasti mun tietääkseni kirjoittaa minkä tahansa firman nimen eikä kukaan siitä ota itseensä.

Parashan se ois jos kaikki olis sovussa keskenään ja sais vapaasti keskustella asioista, mutta näillä korteilla nyt mennään. :)
 
Mjoo, en ennen postaamista kerennyt sen tarkemmin perehtyä sisältöön, odotin sen kyllä olevan informatiivisempi kuin mitä se loppujen lopuksi oli. Ymmärrän kyllä Miken ratkaisun täysin.
Tarkkuutta jatkossa :)
 
Three-dimensional mathematical model fo... [J Am Osteopath Assoc. 2008] - PubMed - NCBI
Increasing Muscle Extensibility: A Matter of Increasing Length or Modifying Sensation?

Linkki siihen tietoon että lihaskalvoja voi venyttää kiitos. Ja siihen, jonka mukaan venyttelystä on hyötyä? Miten kömpelön henkilön spagaati liittyy kehonrakennukseen? (Poislukien vapaaohjelmat)

Mitenkö liittyy? Tiedätkö mikä on esimerkki? Jos et tiedä, katso sanakirjasta tarkempi määritelmä, mutta yleisesti ottaen se on kärjistetty skenario jolla yritetään valottaa puheenaiheena olevaa dilemmaa. Sitä käytetään silloin kun keskustelukumppanin aivokäyrä on pelkkä vaakaviiva, ymmärrätkö, silloin kun on selvää ettei puhe auta ja tarvitaan rautalankaa. Nyt kävi kuitenkin niin ettei edes rautalanka riittänyt, vaan tarvitaan keinot joilla ylittää elämää suurempi tyhmyys. Palataan siis kysymykseen jota et ymmärtänyt: koska on päivänselvä fakta että ihmisen liikeradat kaikkiin suuntii paranee harjoittelemalla, miten se on mahdollista jos kudos ei veny? Esimerkkinä spagaatti, jota voit kokeilla vaikka ihan itse. Useimmat pystyy siihen vauvana, mutta kasvaessa ihminen muuttuu kömpelömmäksi eikä aikuisista monikaan siihen suoralta kädeltä pysty. Sen kuitenkin oppii harjoittelemalla, mikä taas sinun teoriasi mukaan on mahdotonta, sillä kudos ei veny. Mikä siis mahdollistaa esim. spagaatin, jos kudosta ei voi venyttää? Väitteesi mukaan kalvo joka peittää lihasta on niin tiukkaa tavaraa, ettei se ihmisvoimin veny, joten spagaatin täytyy olla optinen harha ja illuusio. Onko niin? Ja mites pituuskasvu, koska luuston kasvuhan sitä ohjaa? Sinun teoriasi mukaan sitä ei voi tapahtua, koska kudos ei veny. Mites tässä näin kävi?

Ja mitä yrität todistaa noilla linkeilläsi, joista ensimmäisessä sanotaan että ehkä, tai sitten ei, ja jälkimmäisessä että asiasta tarvitaan lisätutkimusta, koska näyttöä suuntaan tai toiseen on vaikea havaita. Tai oikeastaan kysymys on tyhmä, todistit sillä kyllä jotain.
 
Taso kovempi 80-90 luvulla!

Tämä keskustelu on todella lapsellista. Okei, Mike hallitkoon ja loukaantukoon miten tahtoo, mutta tätä vaan on niin lapsellista seurata. Make on arvostuksensa ansainnut! Kaikki lisäravinteet on lopulta ihan turhaa jos mennään 70-90 luvulle. Tekoja ja proteiinia. Ei Maken tartteis edes enää näitten "poikien" kanssa jatkaa näitä tyhjänpäiväisiä keskustusteluja. Ja Mike! Vähän ehkä sullekin peiliinkattomisen paikka. Ja Huom! Kaikki Suomen todelliset bodymiehet tekee omalla tavallaan ja menestyy. Ei siihen Mikeä ja persekuvia tarvita.
 
Lololo. Nyt tulee sitten todellista perseennuolentaa - ilman Mikeä Suomessa ei olisi mitään bodyskeneä. Luettaisiin vielä jotain lehtiä salilla ja uusimmat uutiset olisivat 6kk vanhoja. Kuinka vitun vaikeaa se nyt on vaan unohtaa se henkilö. Jokainen palstaa kauemmin seurannut kyllä muistaa sen paskan ja syyt ovat ymmärrettäviä.
 
Back
Ylös Bottom