BB PRO Marko Savolainen

Juurikin tuollaisia treenejä Rännälän Jari minulle veteli. Tuollaisella treenillä jalat kasvoi joka viikko. Mikä tämä hermosto tukkoon juttu oikein on? Minulla ainakin lihakset kasvoi tosi hyvin näin, varsinkin heikot lihakset. Aina, kun yritin tehdä suori sarjoja ilman mitään tehokeinoja, paikat pieneni huomattavasti. Ja näillä treeneillä tosiaan kasvatetaan myös sitä henkistä kanttia.
Muut kitisee hermostoista, Make vaan bodaa :D Vieläkö sulla riittää aikaa taviksille, sun vanhasta blogista katsoin jotain hinnastoa treeneille ja ruokavalioille ja kiinnostais kovasti tietää, että onko mahkuja päästä Mestarin rääkkiin?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli sarjoista leikattaisiin 5min pois? Mielummin, että oisi koko sarja videolla ja intro vaikka toiseen videoon jossei pituus riitä?
Gymlogin konseptiin ei sovi mitkään pitkät yhtäjaksoiset pätkät, joten mitään 10min sarjoja ei todellakaan tulisi. Leikattuna se tulisi pitkin poikin sarjaa. Ei me tota konseptia rikota missään vaiheessa.
 
Noo, ehkä sulla on parempi visio näihin. :)
 
Juurikin tuollaisia treenejä Rännälän Jari minulle veteli. Tuollaisella treenillä jalat kasvoi joka viikko. Mikä tämä hermosto tukkoon juttu oikein on? Minulla ainakin lihakset kasvoi tosi hyvin näin, varsinkin heikot lihakset. Aina, kun yritin tehdä suori sarjoja ilman mitään tehokeinoja, paikat pieneni huomattavasti. Ja näillä treeneillä tosiaan kasvatetaan myös sitä henkistä kanttia.

Miten musta tuntuu että sinä(kin) Marko olet unohtanut isojen romujen tärkeyden kun kasvatetaan lihaksia. Silleenhän sinäkin ne massat teit nuorena miehenä päälle, että reenasit valtavilla romuilla.

Taisit valmentaa Vihavaista tuohon aikaan kun nuo videotkin on kuvattu, eli 2010? Ja silloinhan Jukka myös kilpaili. Muistan Jukan kunnon lavalla tuolloin ja mitään kehitystä ei edelliskisaan (2008) ollut tapahtunut. Voisiko syy olla siinä jos teitte enemmänkin noita pikkupaino-treenejä kauheella poltteella ja pumpilla unohtamalla isojen romujen tärkeyden?
 
Miten musta tuntuu että sinä(kin) Marko olet unohtanut isojen romujen tärkeyden kun kasvatetaan lihaksia. Silleenhän sinäkin ne massat teit nuorena miehenä päälle, että reenasit valtavilla romuilla.

Taisit valmentaa Vihavaista tuohon aikaan kun nuo videotkin on kuvattu, eli 2010? Ja silloinhan Jukka myös kilpaili. Muistan Jukan kunnon lavalla tuolloin ja mitään kehitystä ei edelliskisaan (2008) ollut tapahtunut. Voisiko syy olla siinä jos teitte enemmänkin noita pikkupaino-treenejä kauheella poltteella ja pumpilla unohtamalla isojen romujen tärkeyden?

Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että mitä isommilla painoilla pystyy tekemään, sitä isommaksi kasvaa. Mutta pitää ymmärtää se raja, mikä on liian iso paino. Niinkuin sanoin aiemmin, tein prässiä 800 kg jakun pudotin painot 500 kg alkoi jalkani kasvaa. Ja kun katsoo sitä SUPERMASS POSING clippiä youtubessa, niin siinä rinta ja selkä on kokonaisuudessaan parempi kuin ikinä. Syy on, että loukkaantumista johtuen olin joutunut pudottamaan esim. vinopekki painot 240 kilosta 170 kiloon.

Valmensin Jukkaa noin kuukauden josku tammi-helmikuussa ja jokainen voi katsoa niitä kuvia, mitä sinä aikana tapahtui. Mies turposi kuin pulla taikina, vaikka ei pystynyt toteuttamaan ohjeita kuin noin 50 %. Sen jälkeen se teki asioita itse kisoihin asti. Ei kannata heitellä näitä juttuja, jos ei tiedä asioiden todellista laitaa.
 
Jukka.jpg

Tässä oltiin vasta joku viikko tehty yhteistyötä, Jukka kehittyi tosi kovaa vauhtia. Harmi, että sillä oli aina liikaa rautoja tulessa, lahjoja olis.
 
Eli sarjoista leikattaisiin 5min pois? Mielummin, että oisi koko sarja videolla ja intro vaikka toiseen videoon jossei pituus riitä?
ei ketää haittaa vaikka se video kestäis 5 tuntia, jos noin huippu mahdollisuus on niin se voi olla vaikka training with SUPERMASSA.
 
ja sen verran viellä että blogi tulee luultavasti suomeksi, mutta paljon tuntuu olevan kiinnostusta maailmalla vieläkin Markon touhuista, oisko joku sivu minne käännetään blogin kirjoitukset tai kaveri joka kääntää isoimmille foorumeille? voisin kuvitella, että Marko itsekin haluaisi fanejen kuulevan treenivinkit ja kirjoitukset myös muualla kuin suomessa?
 
ei ketää haittaa vaikka se video kestäis 5 tuntia, jos noin huippu mahdollisuus on niin se voi olla vaikka training with SUPERMASSA.

Juutubeen ei vissiin saa pistää mahottoman pitkiä videoita ilman lupia? Vai oonko :david:
 
Marko-Savolainen-off-season-bodybuilder.jpg

Make offilla :D Miltä vuodelta kuva on muuten?

Tuo Jukan hack-sarjan loppu mikä videolle on otettu, tehdään lähemmäs 20 pakkotoistoa ja muutama negatiivinen. En tiedä kauan sarja on kestänyt jo ennen tuota, mutta eiköhän siinä muutama minuutti ole jo takana. Eihän tuollaista treeniä vaan voi tehdä kerran viikossa? Kerran parissa-kolmessa kuukaudessa vois olla ihan fiksuakin, mutta tuollainen treeni vie kyllä helvetisti aikaa palautua.

Tuo kuva otettu niihin aikoihin, kun se SUPERMASS-RETURN tehtiin.

Minulla tuollainen jalkatreeni oli joka kuudes päivä. Se mitä joskus ihmettelin oli, kun ei koskaan tullut paikat kipeiksi. Oli mukava fiilis, kun käytin samoja trikoita lähes aina jalkatreenissä ja ennen jokaista treeniä ne puristi enemmän :)
 
Marko-Savolainen-off-season-bodybuilder.jpg

Make offilla :D Miltä vuodelta kuva on muuten?

Tuo Jukan hack-sarjan loppu mikä videolle on otettu, tehdään lähemmäs 20 pakkotoistoa ja muutama negatiivinen. En tiedä kauan sarja on kestänyt jo ennen tuota, mutta eiköhän siinä muutama minuutti ole jo takana. Eihän tuollaista treeniä vaan voi tehdä kerran viikossa? Kerran parissa-kolmessa kuukaudessa vois olla ihan fiksuakin, mutta tuollainen treeni vie kyllä helvetisti aikaa palautua.


Luetteko te näitä viestejä ollenkaan? Mistä te tiedätte, miten olen treenannut? Kerroppa salinnatu, miten olen treenannut silloin, kun parhaat tulokset on tullut.
 
En kyllä ymmärrä mistä näitä kummallisia mielipiteitä ylipitkistä sarjoista muutenkin tulee, jalat tunnetusti vastaa todella hyvin juuri tuollaisiin todella pitkiin sarjoihin niin eihän tuossa nyt ole mitään ihmeellistä että todella ylipitkillä sarjoilla saadaan hyvää kehitystä aikaiseksi.
 
Back
Ylös Bottom