Niinkuin olen sanonut, niin todella mielellään myös tänne kirjoittelisin, mutta ei sekään oikein ole, että tuottaa materiaalia sellaisen ravinnefirman sivulle, jolta ei mitään saa. Ja sitten vielä ei saa mainostaa firmaa, joka minua tukee.
Ei tämä nyt sentään ravinnefirman sivu ole. Eri asia jos pyytäisi kirjoittamaan blogia jonnekin ravinnefirman sivuille. Tämä on keskusteluforum kokonaisuudessaan.
Otetaan nyt esimerkkinä Mika Nyyssölä, joka on Fitnesstukun sponsoroima kisaaja. Mies tekee Pakkotoiston kanssa yhteistyötä kuten aina ennenkin ja on saanut julmetusti julkisuutta Pakkotoiston kautta ja samalla hänen blogiaan seurataan kovasti. Gymlogikin on tehty niin, ettei siinä mainosteta mitään ravinnefirmoja ja se julkaistaan You tubessa, se ei tuo edes Pakkotoistolle suoraan yhtään mitään. Mutta siitä taas saa Mika ja minä näkyvyyttä toisella tavalla, joka taas edesauttaa kaikessa. Ja kaikessa tässä sekoilussa fanit vain voittavat. Vai mitä jengi sanois, jos me ilmoitettais "Gymlogia tai kuvia ei enää tule, koska meillä on sponsoriristiriita, Mika ei kirjoita Pakkotoistolle ja minä en tee mitään videoita enää". Fitnesstukku kusee hunajaa joka kerta kun Nyyssölä on Pakkotoiston etusivulla millloin missäkin yhteydessä, heidän sponssattava on vitun ison forumin etusivulla. Ja hei, mies ei saa linkittää blogiinsa kuten ei kukaan muukaan, silti homma toimii.
Kun sä olet jonkun firman tallissa, niin olet liikkuva mainos sille yritykselle olit sitten missä tahansa, kaupassa tai netissä. Se ei todellakaan ole järkevää, että pidättäytyy kaikesta näkyvyydestä, joka ei suoraan liity sponsoriin.
Ovaskaisen Mikko on Massin sponssaama ja siellä hän pitää blogia sivuillaan ja samalla Pakkotoiston vippipuolella treenipäiväkirjaa ja vastailee yleisellä puolella omassa ketjussaan kuten sinä nyt täällä. Voin pistää vaikka kuin paljon vetoa, että Roberttia ei pätkääkään haittaa, että Mikko näkyy täällä.
Nää ei ihan mustavalkoisia juttuja ole kun mennään sponsorointiin.
Hyvä esimerkki näkyvyyden hommaamisesta on Daniel Hill, mies ei ole menestynyt ammattilaisena vielä, mutta on sillä on ihan helvetisti sponsoridiilejä joka suuntaan ja kokoajan kalastelee lisää. Ja kun mies on täällä käynyt kuvauksissa muutamia kertoja, niin noita kuvia löytyy aivan saatanan monesta paikkaa. Daniel on pommittanut niitä joka paikkaan ja on joka paikassa esillä kaikintavoin. Sponsorit maksaa siitä, että kisaaja näkyy, ei siitä, että se on himassaan eikä tee mitään.
Kysyppä Robertilta huvikseen haittaako kaveria, että täällä on ilmoiteltu uudesta blogista? Ja samalla, haittaako häntä jos jatkossakin kirjoitat faneille jotain terkkuja. Mä syön hattuni(ei mulla ole kyllä hattua) jos on millään tapaa vastaan.
Ihan vain selvennyksenä sponsorointiin ja sponsoroitavan näkyvyyteen ylipäätänsä.