BB PRO Marko Savolainen

Juu eihän nämä diilit ole mitään kuin kompromisseja. Jos taas vapauttaisi mainonnan, niin se on nähty, "jos kaksi viikkoa otettais". Pitäis kaikkien kanssa tehdä vuosidiili kerralla, niin olis vähän järkevämpää.

Mut joo, ei se pois ole sponsoriltakaan jos näkyy täälläkin, plussaa vain.

Niinkuin olen sanonut, niin todella mielellään myös tänne kirjoittelisin, mutta ei sekään oikein ole, että tuottaa materiaalia sellaisen ravinnefirman sivulle, jolta ei mitään saa. Ja sitten vielä ei saa mainostaa firmaa, joka minua tukee.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niinkuin olen sanonut, niin todella mielellään myös tänne kirjoittelisin, mutta ei sekään oikein ole, että tuottaa materiaalia sellaisen ravinnefirman sivulle, jolta ei mitään saa. Ja sitten vielä ei saa mainostaa firmaa, joka minua tukee.
Ei tämä nyt sentään ravinnefirman sivu ole. Eri asia jos pyytäisi kirjoittamaan blogia jonnekin ravinnefirman sivuille. Tämä on keskusteluforum kokonaisuudessaan.

Otetaan nyt esimerkkinä Mika Nyyssölä, joka on Fitnesstukun sponsoroima kisaaja. Mies tekee Pakkotoiston kanssa yhteistyötä kuten aina ennenkin ja on saanut julmetusti julkisuutta Pakkotoiston kautta ja samalla hänen blogiaan seurataan kovasti. Gymlogikin on tehty niin, ettei siinä mainosteta mitään ravinnefirmoja ja se julkaistaan You tubessa, se ei tuo edes Pakkotoistolle suoraan yhtään mitään. Mutta siitä taas saa Mika ja minä näkyvyyttä toisella tavalla, joka taas edesauttaa kaikessa. Ja kaikessa tässä sekoilussa fanit vain voittavat. Vai mitä jengi sanois, jos me ilmoitettais "Gymlogia tai kuvia ei enää tule, koska meillä on sponsoriristiriita, Mika ei kirjoita Pakkotoistolle ja minä en tee mitään videoita enää". Fitnesstukku kusee hunajaa joka kerta kun Nyyssölä on Pakkotoiston etusivulla millloin missäkin yhteydessä, heidän sponssattava on vitun ison forumin etusivulla. Ja hei, mies ei saa linkittää blogiinsa kuten ei kukaan muukaan, silti homma toimii.

Kun sä olet jonkun firman tallissa, niin olet liikkuva mainos sille yritykselle olit sitten missä tahansa, kaupassa tai netissä. Se ei todellakaan ole järkevää, että pidättäytyy kaikesta näkyvyydestä, joka ei suoraan liity sponsoriin.

Ovaskaisen Mikko on Massin sponssaama ja siellä hän pitää blogia sivuillaan ja samalla Pakkotoiston vippipuolella treenipäiväkirjaa ja vastailee yleisellä puolella omassa ketjussaan kuten sinä nyt täällä. Voin pistää vaikka kuin paljon vetoa, että Roberttia ei pätkääkään haittaa, että Mikko näkyy täällä.

Nää ei ihan mustavalkoisia juttuja ole kun mennään sponsorointiin.

Hyvä esimerkki näkyvyyden hommaamisesta on Daniel Hill, mies ei ole menestynyt ammattilaisena vielä, mutta on sillä on ihan helvetisti sponsoridiilejä joka suuntaan ja kokoajan kalastelee lisää. Ja kun mies on täällä käynyt kuvauksissa muutamia kertoja, niin noita kuvia löytyy aivan saatanan monesta paikkaa. Daniel on pommittanut niitä joka paikkaan ja on joka paikassa esillä kaikintavoin. Sponsorit maksaa siitä, että kisaaja näkyy, ei siitä, että se on himassaan eikä tee mitään.

Kysyppä Robertilta huvikseen haittaako kaveria, että täällä on ilmoiteltu uudesta blogista? Ja samalla, haittaako häntä jos jatkossakin kirjoitat faneille jotain terkkuja. Mä syön hattuni(ei mulla ole kyllä hattua) jos on millään tapaa vastaan.

Ihan vain selvennyksenä sponsorointiin ja sponsoroitavan näkyvyyteen ylipäätänsä.
 
Kirjan käsien treeniohjelmasta ja tuosta "kovaa harjoittelevan ohjelman" yhdistämisestä:

Voiko näitä jotenkin yhdistää (esim. joka toinen vko yhdistetyt käsitreenit eli 3 treeniä/viikko ja joka toinen viikko neljät treenit eli kovaaharjoittelevanohjelman-mukaisesti)? Vai miten nuo on tarkoitettu treenattavaksi/yhdistettäväksi?
 
Ite ainakin ymmärrän hyvin tota Markon kantaa tossa kirjotteluasiassa. Miettii että kuinka vitusti on mies saanut vamaan meneen rahaa vuosien saatossa tähän treenaamiseen sellasella tasolla millä parhaillaan liikkui, ite jos oisin samassa tilanteessa niin en kirjottas ainakaan yhtäkään tekstiä minnekkään ilman kohtuullista korvausta. Mut näin fanina on mielenkiintosta et jos ei täällä niin jossain muualla voi seurata Maken tekemisiä :) On nimittäin herran treenit innoittaneet jo vuosia suurta määrää innokkaita nuoria punttitreenien pariin.
 
Paljonko taas olis tullut rahaa, jos olisi ollut esillä mahdollisimman paljon. Miettikää ammattilaisia, jotka pitävät blogeja, ovat kuvauksissa, tekevät videoita kokoajan, tekevät poseerauskeikkoja, seisovat messuilla standilla jakamassa nimmareita, ovat lehtien kansissa, kirjoittelevat forumeilla jne jne. En edes tajua ajattelutapaa, että jos ei suoraan makseta jotain, niin sitten ollaan kotona hiljaa yksin. Mut toki silloin kiinnostaa kirjoitella kun on jotain hyötyä kuten tässä tapauksessa blogin julkaisun lähellä kirjoitellaan ihan helvetisti ihan sattumalta vain, mikäs se onkaan mitä oivallisin paikka ilmoittaa blogista kuin Pakkotoisto, suoraa kohderyhmää helvetisti. Ei meikäkään jarruja pistänyt, että jahas, ketju kii, ei täällä ilmaiseksi mitään blogeja mainostella, kaikesta pitää saada korvaus. Ei mua kyllä haittaa itseä, että Make pistää blogin pystyyn, enkä ole sen puffia täällä kieltänyt, mut olishan se ihan coolia, että jotain tännekin tulis jatkossakin kun ketju on ollut ikuisuudet pystyssä.

Jos kaikki ajattelis noin, niin ei paljoo kisaajat kirjoittelis nettiin mihinkään, koska suurin osa ei saa penniäkään jostain oman blogin kirjoittamisesta saati forumeille kirjoittamisesta. Olis aika ikävää lajin osalta. Pitäis Gymlogistakin saada helvetti rahaa, laitetaanko maksulliseksi sen katsominen kun ei korvausta tule, ilmatteeksi katselevat mokomat sitä, mut joo, me ei ajatella tollai.
 
Mikeltä ihan helvetin asiallinen postaus tuossa ylempänä. Ei tuosta blogista varmaan kukaan olisi edes kuullut, jossei täällä olisi kyseinen herra siitä maininnut. Tätä forumia kaikki lukevat, jos jotain lukevat, ihan jokainen.
 
Ja harmittelin siis alunperin sitä, että en pääse promoamaan blogia kuten nyt esim etusivulla Jutan blogia. Eli nappasen osan tekstistä ja loput voi sitten linkin kautta lukea itse blogista(linkitys ilman korvausta toki). Olis ollut oivallista uutista aina kun jotain uutta juttua olisi tullut. Blogi saisi kävijöitä varmasti lisää ja Pakkiksella olis taas yksi kiva uutinen säännöllisesti.

No tämä ketju sitten elelee omaa tahtiaan jatkossa, onhan tämä ollut hiljaisena pitkiäkin aikoja aikaisemmin.
 
Marko (ja sen sponsori) on saanut ilmaista mainosta tän kautta, mutta ei varmasti jatkossa kirjoittele enää tänne (ainakaan näin useasti tai avoimesti). Korkeintaan teasereita ja sitä taas Mike ei halua, joka on täysin ymmärrettävää.

Mä en ymmärrä tota ajatusmaailmaa sponsorin kannalta, niinkuin Mike sanoi pitäis yrittää tuoda itseään julki mahdollisimman paljon ja jokapuolelle.

Suunniteltu juttuhan tää oli, että Marko on täällä taas paljon esillä ja pääsee promoamaan uutta blogia. Laita Mike ketju kiinni ei sun tarvi mainostaa enää eikä olis varmaan kannattanut...sut unohdetaan, kunnes taas tarvitaan ilmaista mainosta.
 
Olkoot auki, jos Make haluaa sitten jotain muuta juttua laittaa jatkossa. Ei se multa ole pois vaikka Maken blogissa kävis koko maailman ihmiset, ei jengi sen takia Pakkotoistoa lopeta käyttämästä.

Mut ei sitten promoilla sitä blogia täällä enempää, ettei nyt ihan mainokseksi muutu kokonaan, kunnioitan kuitenkin omia mainosdiilejäni sillä.
 
Marko (ja sen sponsori) on saanut ilmaista mainosta tän kautta, mutta ei varmasti jatkossa kirjoittele enää tänne (ainakaan näin useasti tai avoimesti). Korkeintaan teasereita ja sitä taas Mike ei halua, joka on täysin ymmärrettävää.

Mä en ymmärrä tota ajatusmaailmaa sponsorin kannalta, niinkuin Mike sanoi pitäis yrittää tuoda itseään julki mahdollisimman paljon ja jokapuolelle.

Suunniteltu juttuhan tää oli, että Marko on täällä taas paljon esillä ja pääsee promoamaan uutta blogia. Laita Mike ketju kiinni ei sun tarvi mainostaa enää eikä olis varmaan kannattanut...sut unohdetaan, kunnes taas tarvitaan ilmaista mainosta.

Tämmöset postit mua kyllä ihmetyttää eikös Mike justiinsa sanonut että sille on yksi lysti käykö siellä blogissa porukkaa vai ei ja meneekö ne sinne pakkiksen kautta vai ei. Mutta koska pakkiksella käytäntö on tämä mikä on ollut jo vaikka kuinka kauan niin sitä ei aleta muuttamaan.

Enkä mä kyllä näkisi mitään syytä nyt olla postaamatta pakkotoistolle vaikka hommat oman blogin kautta pyörisikin aktiivisemmin, ellei nyt sitten sponsori vedä siitä herneitä nenään.
 
Veikkaan että aika moni allekirjoittaa tämän että jos haluaa kuulla Suomen bodymaailman uutisia ensimmäinen sivu jonne mennään on pakkotoisto.com ja pakkiksen etusivulta näkee kaiken ajankohtaisen mitä maailmalla tapahtuu. Tällöin yksi sivusto on linkkinä monelle muulle sivustolle. Tällöin myös moni aloitteleva kehonrakentaja lupaus joka ei eri saitteja vielä tunne saa kahmittua valtaisan määrän informaatiota. Joten varmasti Maken blogia tulisi luettua realiaikaisemmin jos pakkiksella olisi etusivulla aina suora linkki sinne (vrt. Nyyssölän, Jutan, Bullin yms blogit/harjoituspäiväkirjat)
 
Tuli tässä mieleen, muistanko sitten väärin vai mitä, mutta eikös Massan ja Bullin pitänyt joku yhteinen blogi/kotisivu väsäillä.......? Ja nyt kun Massa on massilla ja Bulli fastilla niin ei kai toi sitten toteudu...Hmm...
 
Bodyhommissa suurin ongelma on että piirit on onnettoman pienet. Kuten Marko aikaisemmin totesi, että valitsi täysin väärän lajin jossa raha ei liiku.

Jos tehdään katugallup ja kysytään normi kadun tallaajalta joku Suomessa pärjännyt kehonrakentaja vs. vaikka SM-tason ralliautoilija niin lopputulos on 10-0 ralliautoilijan hyväksi.

Jos itse olisin jonkun sponsori niin toivoisin sponsoroitavan olevan mahd paljon esillä.
 
tuntuu muutenkin olevan sellasta ihme vihanpitoa koko bodyskene suomessa puolin ja toisin. Kaikki vittuilee toisilleen minkä jaksaa ja kyräilee eri julkaisuissa. Nyt lopettaa jo Fastin Muscleforumikin. Vitun salamyhkästä kaikki.
 
Mikeltä ihan helvetin asiallinen postaus tuossa ylempänä. Ei tuosta blogista varmaan kukaan olisi edes kuullut, jossei täällä olisi kyseinen herra siitä maininnut. Tätä forumia kaikki lukevat, jos jotain lukevat, ihan jokainen.

Kukaan ei olisi edes kuullut blogista, oot nää poika sekasi. Mulla on Facebookissa lähemmäs 4000 "kaveria" ja varmaan satoja pakkislaisia kuuluu joukkoon. Eiköhän sinne blogiin löydä muualtaki kuin pelkästään täältä. Jos teistä joku olis uhrannu 22 vuotta yhdelle asialle ja antanut sille melkein henkensä, niin olisi siitä kiva jotain saadakkin. Laittelen toki tännekkin myös jatkossa juttuja, mutta on ihme jos Mikekään ei tajua mistä on kysymys. Ja Mikelle, suurin osa ammatrtilaisista tekee tasan sen mitä sopparissa vaaditaan. Ei ne tuolla juoksentele kaikissa kissanristiäisissä, jotta sponssi saisi näkyvyyttä.
Mutta jatketaan muilla jutuilla, peace :)
 
tuntuu muutenkin olevan sellasta ihme vihanpitoa koko bodyskene suomessa puolin ja toisin. Kaikki vittuilee toisilleen minkä jaksaa ja kyräilee eri julkaisuissa. Nyt lopettaa jo Fastin Muscleforumikin. Vitun salamyhkästä kaikki.

Tämä on ottanut itseä päähän jo vuosia.
 
Tämmöset postit mua kyllä ihmetyttää eikös Mike justiinsa sanonut että sille on yksi lysti käykö siellä blogissa porukkaa vai ei ja meneekö ne sinne pakkiksen kautta vai ei. Mutta koska pakkiksella käytäntö on tämä mikä on ollut jo vaikka kuinka kauan niin sitä ei aleta muuttamaan.

Enkä mä kyllä näkisi mitään syytä nyt olla postaamatta pakkotoistolle vaikka hommat oman blogin kautta pyörisikin aktiivisemmin, ellei nyt sitten sponsori vedä siitä herneitä nenään.

Mikäs siinä nyt ihmetyttää? Luuletko oikeesti, että blogin auettua Marko kirjoittelee tänne? Mikekin tossa ylempä toteaa, että onpas jännä kun juuri ennen blogin avaamista "sattumalta" tänne kirjotellaan paljon. Sponsori haluaa pitää Markon itsellään, eikä näköjään ymmärrä, pakkiksen markkina-arvoa. Marko toteaa, että ei saa täältä korvausta, mutta pitäis ymmärtää kuinka paljon on saanut näkyvyyttä täältä blogille. Ilmaista mainosta, ja mitään ei tule takaisin sen jälkeen kun blogi aukee.
 
Marko (ja sen sponsori) on saanut ilmaista mainosta tän kautta, mutta ei varmasti jatkossa kirjoittele enää tänne (ainakaan näin useasti tai avoimesti). Korkeintaan teasereita ja sitä taas Mike ei halua, joka on täysin ymmärrettävää.

Mä en ymmärrä tota ajatusmaailmaa sponsorin kannalta, niinkuin Mike sanoi pitäis yrittää tuoda itseään julki mahdollisimman paljon ja jokapuolelle.

Suunniteltu juttuhan tää oli, että Marko on täällä taas paljon esillä ja pääsee promoamaan uutta blogia. Laita Mike ketju kiinni ei sun tarvi mainostaa enää eikä olis varmaan kannattanut...sut unohdetaan, kunnes taas tarvitaan ilmaista mainosta.

Tähän pitää vielä tartua. Ymmärrät Miken kannan, mutta et minun? Sponsori ei ole kieltänyt minulta mitään, nämä on minulle periaatejujttuja. Olen Fastin kanssa yrittänyt monet kerrat tehdä sopimusta, eikä ne ole tähän päivään halunneet tukea minua. Ja tämä nyt kuitenkin on Fastin "omistama" sivusto nykyään.
 
Back
Ylös Bottom