BB PRO Marko Savolainen

Miksi kysyt?

No ihan xtemporee tuli mieleen kun tuota päivärytmiä (kateellisena :) ) katsoin...jos tuollaisella päivärytmillä treenaa mahdollisesti vuosia, niin kun itselleni olen antanut ymmärtää että teki, (korjatkaa jos olen käsittänyt väärin), niin mistä saa tienistit asumiseen ruokaan ja mihinkään jos vaan nukkuu syö ja treenaa - ei taivu suomalinen perusjamppa tohon - niin siitä tuli mieleen - jotainhan täytyy olla taustalla joka on mahdollistanut ton.

Joo eihän tohon paljon töissä käyntiä enään mahdu. Käsittääkseni Markon vanhemmat on aika paljon auttaneet häntä? Ainakin jossain haastattelussa aikanaan sanonut että vanhemmilta sai suurimman tuen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Morjesta Marko!

Osaatko yhtään sanoo, et kuinka paljon sun unien pituuksilla oli kehityksen ja palautumisen kannalta merkitystä? Sä taisit normaalisti nukkuu reilut 14tuntia päivään.

Eli tuliko sulle aikoja, että nukuit yhtään huonommin/vähemmän? Ja voitko kertoo palautumisen eroja esim. tosi vähäisillä 4-6 tunnin ja yli 10 tuntisilla unilla.

Olen totuttanut oman kroppani paljoon nukkumiseen ja sillä on ollut erittäin suuri merkitys kehitykselle. En usko, että unentarve on yksilöllistä ainakaan, kun kysymys on lihasten kasvattamisesta. Unihommiinkin pitää totutella samoin, kun syömään terpeeksi ja treenaamaan kovaa.
Jos nukun vain kuusi tuntia, niin olen aivan poikki. Normaalisti unta tuli noin 12 tuntia vuorokaudessa. Silloin tosiaan, kun munuaiset meni, niin nukuin melkeen kellon ympäri.
 
Joo eihän tohon paljon töissä käyntiä enään mahdu. Käsittääkseni Markon vanhemmat on aika paljon auttaneet häntä? Ainakin jossain haastattelussa aikanaan sanonut että vanhemmilta sai suurimman tuen.

Ensimmäisen kerran menin töihin 28 vuotiaana, Seurahuoneelle. Kyllä vanhemmat on ollut isossa roolissa. Silloin, kun kehitys oli järkyttävän nopeaa joskus 20 v, niin minulla ei mennyt rahaa mihinkään muuhun, kuin treenaamiseen. En käynyt autokoulua, en ikänä baareissa enkä ostanut edes vaatteita :)
 
Muistatko mitkä farkut sulla meni jalkaan vai menikö mitkään ?
 
Voisi kuvitella, että on henkisestikin ollut rankkaa kun on ollut ongelmia terveyden kanssa? Mikä on saanut jaksamaan ja pääsemään vaikeuksien yli? Aika moni olisi varmaan heittänyt pyyhkeen kehään ainakin treenien osalta kauan sitten.
 
Ei kyllä tuollasilla nukkumisilla treenaamisilla ja syömisillä paljon luulis töitä enään painavan. Tuossahan oli vain neljä syömiskertaa päivään, monethan jakaa kuuteen sapuskaan/pvä.

Työttömänä tuo onnistuu todella hyvin. Varsinkin jos käyttää kaiken rahan ruokaan ja salikorttiin. Kokeiltu on. Sillon se kehitys on todellakin sen mukaista kun ei ole mitään turhaa ressiä mistään ja voi suunnata koko energian siihen päivän salitreeniin.:D
 
Jos porukka lopettais vastaamisen Markon puolesta, alkaa ottaa pannuun kun viisastelut täyttää thredin.
 
Työttömänä tuo onnistuu todella hyvin. Varsinkin jos käyttää kaiken rahan ruokaan ja salikorttiin. Kokeiltu on. Sillon se kehitys on todellakin sen mukaista kun ei ole mitään turhaa ressiä mistään ja voi suunnata koko energian siihen päivän salitreeniin.:D

Totta. Itekki tällä hetkellä työttömänä, mut ooneksi rahaa senverran säästössä että kykenee elämään vaivattomasti ja harrastamaan täysipainoisesti punttia varsinkin kun ei paljoa kuluta muuhun kuten vaatteisiin, bensaan ja baareihin. Silti välillä tulee sellanen oli että joko sitä taas saa kohta syödä kun vasta syötiin, aika kuluu kuitenkin aika nopsaan.

No jos sitä jossain vaiheessa kuitenki jotain määräaikaista työntynkää sais ja pystyis järjestämään työasiat ja punttihommat jotenkin yksiin, hope so.

Jaha mutta mitäs mä tässä enään höpötän ja tässä ketjussa vielä --> weks..
 
Blogiin tai tänne voisit kertoa tosta 97 vuoden kisadieetistä? Guru Halonen tais sua valmentaa sillon? Ohan tosta melko paljon aikaa, mut jos viitsit kertoo vähä tarkemmin miten toi dieetti toteutettiin, mikäli muistat tosta jotain.
 
Ensimmäisen kerran menin töihin 28 vuotiaana, Seurahuoneelle. Kyllä vanhemmat on ollut isossa roolissa. Silloin, kun kehitys oli järkyttävän nopeaa joskus 20 v, niin minulla ei mennyt rahaa mihinkään muuhun, kuin treenaamiseen. En käynyt autokoulua, en ikänä baareissa enkä ostanut edes vaatteita :)

Miten koit tuon täydellisen omistautumisen treeniuralle? Kun päivässä ei ollut tilaa juuri millekään muulle kuin tavoitteiden eteen puurtamiselle, tuntuiko se ahdistavalta vai nautitko joka hetkestä? Hammasta purren (muulloinkin kuin treenatessa) unelmia kohti vai sujuiko homma itsestään?
 
Eniten tossa laittaa miettiin kun katsoo kuin paljon make nukku, että miten helvetissä siinä kerkeää syödä ne safkatki mitä tommonen kaveri tarvi.. onko se ollu 1500cal per annos sitten:D se taas nuin paljon nukkuminen sotii sitä vastaan että eikö se ois hyvä saada ravinto mahdollisimman useassa osassa pitkin päivää? mietin vaa...:rolleyes:
 
onko soppari allekirjoitettu?? koska tulee eka kirjotus?? hienoo, on odotettu, vanhaakin blogia luettu useita kertoja!! ((ot: töitten jälkeen salille ja maasta niin että veri tirskuu ihon läpi ja sieraimista tulee verta. ei tarvi palkkaria, jauhelihakastike riittää. eikä tarvi olla työtön.))
 
Miten koit tuon täydellisen omistautumisen treeniuralle? Kun päivässä ei ollut tilaa juuri millekään muulle kuin tavoitteiden eteen puurtamiselle, tuntuiko se ahdistavalta vai nautitko joka hetkestä? Hammasta purren (muulloinkin kuin treenatessa) unelmia kohti vai sujuiko homma itsestään?

Kasvoin tuohon systeemiin tosi nuoresta 16 vuotiaasta asti, joten ei ollut hirveaäti muusta elämästä kokemusta. Ajattelin aina, että juhlikaa te nyt minä juhlin kisoissa :) Mutta ei se todellakaan aina mieluista ollut.
 
Eniten tossa laittaa miettiin kun katsoo kuin paljon make nukku, että miten helvetissä siinä kerkeää syödä ne safkatki mitä tommonen kaveri tarvi.. onko se ollu 1500cal per annos sitten:D se taas nuin paljon nukkuminen sotii sitä vastaan että eikö se ois hyvä saada ravinto mahdollisimman useassa osassa pitkin päivää? mietin vaa...:rolleyes:

Silloin ku ei kuluta, niin ei tarvi syödä niin paljon. Olen aina ollut tosi huono syömään, enimmillään olen syönyt 6000 kcl päivä. Silloin söin kuusi ateriaa päivässä ja 1000 kcl per ateria.
 
En ole koskaan vinopenkkiä noin suurilla tehnyt. Penkissä otin kylläkin 250 kg ykkösenä sen jälkeen, kun olin jo tehnyt alle aika kovan pudotussarjan. Jep, äippä kuskas salille ja istu bingossa ja odotteli :) Ja hissiäkin käytin, mutta se meni yhden kerroksen ylöspäin ei alaspäin :)

Gold'silla kun treenasit 90-luvulla oli smith-vinopenkissä ainakin 240 kiloa kun teit sarjoja.
 
Kasvoin tuohon systeemiin tosi nuoresta 16 vuotiaasta asti, joten ei ollut hirveaäti muusta elämästä kokemusta. Ajattelin aina, että juhlikaa te nyt minä juhlin kisoissa :) Mutta ei se todellakaan aina mieluista ollut.

Tämä on kyllä mielenkiintoista, uutta tietoa minulle. En ole moisesta omistautumisesta kuullutkaan! Kannattiko? Olivatko kehonrakennuksentäyteiset vuodet uhrautumisen arvoisia?

:worship:
 
Back
Ylös Bottom