BB PRO Marko Savolainen

Viestien perusteella huomaa, että osaat keskittyä kyllä hyvin treeneissä. Ärsyttää, kun ite antaa liian helposti periksi ja treenin jälkeen usein miettii, että olis voinut vetää kovemmankin treeniin. Tarttis varmaan jonkun psyykkaamaan omia touhuja ja varmistelemaan, niin ei pää antas lopettaa kesken.

Silloin, kun saa itsestä niin henkisesti, kuin fyysisesti sataprosenttia irti, niin niitä sarjojakaan ei montaa tarvitse tehdä. Itsellä oli tapana tehdä yksi kova pudotussarja, jossa en ollut niin tarkka liikkeen puhtaudesta ja sitten kevemmällä painolla yksi suorasarja tosi puhtaasti. Tämän jälkeen seuraava liike. Eli lämmittelin hyvin ja sitten heti ensimmäiseen sarjaa mahdollisimman paljon rautaa. Monihan nostaa painoja sarja sarjalta, mielestäni näin ei päästä maksimirautoihin.
Jos sinusta tuntuu, että treeni jäi liian kevyeksi niin kerron ,kuinka itse toimin. Minulle on käynyt monesti niin, että olen ollut jo palkkaria juomassa pukukopissa ja olen alkanut miettimään, että olisiko siinä prässissä voinut sittenkin tehdä vielä yhden toiston. Ja vaikka olin todellakin vetänyt sarjan loppuun, niin ei ole auttanut kun lähtä lastaan kaikki painot prässiin takas ja ottaa sarja niin loppuun, että kelkka jää pohjaan :) Sen jälkeen saa vasta mielenrauhan :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistaakseni ottelin junnuna taekwondossa jossain alle 50 kiloisissa ja samoihin aikoihin alkoi punttihommat. Aina vähintään kolmijakoinen. Parhaat tulokset ovat tulleet neljään jaetulla ohjelmalla.

Itse olen nähnyt Markosta nuoruus ajan kuvia eräältä Markon lapsuuden/koulu aikaiselta kaverilta. Ja todella hoikka poika on ollut. Jossain kuvassa Marko näyttää hauista, niin ei hauiksesta oikeastaan näy mitään muuta kuin huippu :D Tämä kuva taisi olla joku rippikoulu aikainen.. Ja tämän kaverin kanssa oli kuulema ollut se 100kg penkki maksimi kisa.
 
Mites Make joko sulla sormet syyhyä että pääsis blogia kirjottelemaan? Onko sulla jo ajatusta minkälaisia asioita meinaat blogissas kirjotella, pelkkää ajankohtaista reeniin liittyvää, yleisesti elämääsi tällä hetkellä vai mitä millonkin? Toivon että tästä tulis toinen aktiivisesti päivittyvä bodyblogi, tuon Nyyssölän lisäksi. :)

Olishan se mukava päästä pitkästä aikaa kertoon kuulumisia. Esim kilpailenko enään? onko minulla enää prokorttia jne. Kirjoitan kerran viikossa. Tavallaan yhteenveto, mitä viikolla on tullut touhuttua. Olisko ideoita mistä kirjoitella? Kysymyksiin myös vastaan jatkossa siellä päivittäin.
 
Itse olen nähnyt Markosta nuoruus ajan kuvia eräältä Markon lapsuuden/koulu aikaiselta kaverilta. Ja todella hoikka poika on ollut. Jossain kuvassa Marko näyttää hauista, niin ei hauiksesta oikeastaan näy mitään muuta kuin huippu :D Tämä kuva taisi olla joku rippikoulu aikainen.. Ja tämän kaverin kanssa oli kuulema ollut se 100kg penkki maksimi kisa.

Joo, kyseinen kisa tosiaan oli :) Nostin sen 100 kg uimahallilla taekwondo treenien jälkeen. Siihen jäi kamppailuhommat ja alkoi bodaus :)
 
Olishan se mukava päästä pitkästä aikaa kertoon kuulumisia. Esim kilpailenko enään? onko minulla enää prokorttia jne. Kirjoitan kerran viikossa. Tavallaan yhteenveto, mitä viikolla on tullut touhuttua. Olisko ideoita mistä kirjoitella? Kysymyksiin myös vastaan jatkossa siellä päivittäin.

Kaikki suhun liittyvä on aina mielenkiintosta, niin aiheella ei sen suuremmin oo merkitystä ;) Itseä ainakin kiinnostaa lähinnä juuri se mitä puuhailet ja missä ovat tavoitteet (luonteesi huomioon ottaen tuskin huvikseen vaan reenailet?), kaikki visuaalinen tuotanto on myös omasta mielestä tärkeää tuommosessa blogissa. Sen lisäks olis mukavaa jos välillä muistelisit vanhoja reenejä ja silloista elämäntapaa.
 
Eniten odotan Maken blogissa sitä että näkee miehen nykyisen kunnon. Ja ei mitään T-paita päällä pullistelua vaan kaikki pakolliset asennot näytille. :)
 
Nyt kyllä tuli paha :) Tähän voi kyllä mennä vähän aikaa :)

Come on Make, ei sun tarvi enää mitään todistella. Oot kiistatta Suomen paras kautta aikojen, niin mikset vois näyttää nykykuntoas? :) Mut kai blogiin tulee edes jotain pullistelua ja reenivideoo ellei sit pakollisia nähdä?
 
Jos sinusta tuntuu, että treeni jäi liian kevyeksi niin kerron ,kuinka itse toimin. Minulle on käynyt monesti niin, että olen ollut jo palkkaria juomassa pukukopissa ja olen alkanut miettimään, että olisiko siinä prässissä voinut sittenkin tehdä vielä yhden toiston. Ja vaikka olin todellakin vetänyt sarjan loppuun, niin ei ole auttanut kun lähtä lastaan kaikki painot prässiin takas ja ottaa sarja niin loppuun, että kelkka jää pohjaan :) Sen jälkeen saa vasta mielenrauhan :)
Tähän liittyen kuulin 90-luvun lopulla tarinan, jonka mukaan olit rintatreenin jälkeen päättänyt tehdä vielä vinopenkissä sarjaa 250 kilolla. Oli ilmeisesti ollut liian kevyt treeni muuten :). Tarinan kertoja oli treenannut kanssasi samaan aikaan 38:lla ja Herraset olivat yrittäneet houkutella häntä lavalle alle kasikymppiin vuonna 1993. Ei ollut lähtenyt. Sama mies kertoi muutenkin omistautumisestasi kehonrakennukselle, mm. "Äiti kuskasi Markoa salille" ja "38:lla Marko meni aina hissillä alakertaan, ettei kulu kaloreita" :).
 
Herra. Supermassa! Voisitko minua valoittaa tarkemmin tästä sinun lämmittely - kovasarja/pudotus - suorasarja menetelmästä?!

Elikkäs että olisiko se näin vai meneekö ihan mönkään minun ajatusmaailma tässä :)

* lämmitelyä alkuun, hyvin

* Jonka jälkeen penkin alle ja pelkällä tangolla vaikka 20toistoa

* Sitten vaikka 60-80 kiloa ja 10toistoa

* Sitten kova sarja esim. 150kg ja pudotuksien kanssa

* Ja loppuun esim. 100kg puhtaampi sarja ilman pudotuksia?

... Kiitos , vai tuleeko tossa lämmittelyn ja kovan sarjan välillä tulla enemmän sarjoja kevyemmillä painoilla vai kuinka?
 
Olishan se mukava päästä pitkästä aikaa kertoon kuulumisia. Esim kilpailenko enään? onko minulla enää prokorttia jne. Kirjoitan kerran viikossa. Tavallaan yhteenveto, mitä viikolla on tullut touhuttua. Olisko ideoita mistä kirjoitella? Kysymyksiin myös vastaan jatkossa siellä päivittäin.

Kerro joskus jotain Kuntosali38 juttuja,jotain legendaa.Kävin siellä aina sillointällöin 93-2000,yleensä kuuden maissa ja en nähnyt koskaan sua siellä treenaamassa.Treenasitko yöllä,semmosen huhun oon joskus kuullu?:)
 
Kiitos , vai tuleeko tossa lämmittelyn ja kovan sarjan välillä tulla enemmän sarjoja kevyemmillä painoilla vai kuinka?
Oman järjenkin käyttö on sallittua, tuollaisella lämmittelyllä ei puhuta enää loukkaantumisriskistä vaan sen ajankohdasta.
 
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Marko Savolainen on kaikista mielenkiintoisin herrasmies näissä bodypiireissä edelleen. Kenenkään muun jutut/blogit ei ole kiinnostanut alkua enempää.. Joten yksinkertaisesti sanottuna blogiin kelpaa kaikki mitä bodaukseen ja elämään tällä hetkellä kuuluu :) Kiitos! :)
 
Itseäni kiinnostaisi kuulla Markon juttua kuurittelusta, lähinnä mitkä olivat tuntemukset esim. ensimmäiseen kuuriin lähdettäessä, hirvittkö käyttö koskaan ja muutenki, mitkä olivat olotilat ja tuntemukset.
 
Kuurittelusta ois tosiaan todella mielenkiintosta kuulla. Mut aika hiljasta voi olla, että siitä mitään mies kertoo. Ei sponsori välttämättä tykkäis.
 
Herra. Supermassa! Voisitko minua valoittaa tarkemmin tästä sinun lämmittely - kovasarja/pudotus - suorasarja menetelmästä?!

Elikkäs että olisiko se näin vai meneekö ihan mönkään minun ajatusmaailma tässä :)

* lämmitelyä alkuun, hyvin

* Jonka jälkeen penkin alle ja pelkällä tangolla vaikka 20toistoa

* Sitten vaikka 60-80 kiloa ja 10toistoa

* Sitten kova sarja esim. 150kg ja pudotuksien kanssa

* Ja loppuun esim. 100kg puhtaampi sarja ilman pudotuksia?

... Kiitos , vai tuleeko tossa lämmittelyn ja kovan sarjan välillä tulla enemmän sarjoja kevyemmillä painoilla vai kuinka?

Vai oikeen herra :) jos nyt kuitenki ihan Marko vaan :) Tässä tapauksessa ottasin vielä esim. 100 kg*6 ja 130kg*2-4 olettaen, että 150 kg tulee 6-8 toistoa. Eli tärkeää on, että viimeisen lämmittelyn ja varsinaisen sarjapainon ero ei ole liian suuri. Ajatuksena hyvä lämmin, mutta ei väsyttää itseä liikaa ja näi ollen fressinä saisi mahdollisimman isolla romuilla eka setin.
 
Back
Ylös Bottom