BB PRO Marko Savolainen

Mä arvasinki et täällä ei saa markosta puhua mitään negatiivista. Kylhän se varmaan tulee kehittymään tosta mut ikäkin alkaa tulemaan vastaan väkisinki. Jotenkin luulen et miehellä ei loppupeleissä riitä kantti ihan huipulle, koska vaikka olikin huippu kehon rakentaja ni ei kait koskaan voittanu mitään isompaa. Korjatkaa jos olen väärässä. Kamppailujutuissa ei pelkkä taito aina riitä vaan tarvitaan ns. "eye of tiger".

No isot respectit joka tapuksessa.:rock:

Niin ja kyllä mun ikänen on ehtiny treenata aika paljonki ja eri lajeja. Vois sanoo et koko pienen ikäni.

Eiköhän noissa Maken videoissa ole pointtina opetustarkoituksen ja täydellisen tekniikan sijaan vähän kertoilla mitä Marko nykyään tekee. Kuitenkin kyseessä on aika hiton legendaarinen bodyukkeli jonka edesottamuksia urheilun saralla seuraan itse mielenkiinnolla, oli kyse sitten kilpaurheilusta tai pelkästä harrastamisesta.

Saahan Markonkin touhuja varmaan kritisoida, ei siinä mitään mutta tuo nyt on vähän hakemalla haettua jos aletaan whinettämään siitä että munuaisleikkauksen jälkeen ex-kehonrakentajan boksailutreenivideoissa ei oo tekniikka kuin E.Hoostilla.

Sitäpaitsi onhan Make matsannutkin kickboxingissa joten hatunnosto siitäkin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaiken lisäksi ainakin omaan silmään noi Maken potkut näytti vitun vahvoilta ja nopeilta.
 
kattelin noit videoit ,analyysi: lyönneis on oikeaa asennetta ,ärhäköitä ja teräviä ,selvää tyrmäys iskujen hakemist. :D luulen että tuol tekniikal energiaa kuluu huomattavan nopeesti ,vartalolyönteihin mehut on äkkiä käytetty. ja lisäks nuo on lähitaistelu lyöntejä ,joihin saa paremmin voimaa. hyvä malli kumminki , lisää kuntoa vaan ja jalkatekniikan mukaan ottomist lisää lyönteihin ,että lähtee oikeelt tukijalalt. tuos potkuvideos ei oo koko roppa mukana ,vaan ikäänkuin vie jalkaa helikopterina. jos kiertopotkuun haluaa tehoa ,pitää harjotella sitä oikea-aikaista oikasua ,että eka pyörähdys ja sitten potku niin voima tulee koko kropasta. potentiaalia makella on. nopeat solut ja räjähtävä voima [peukku] ois kyl tosi mielenkiintost nähä maken seuraava matsi ,, ja mikäli se onnistuu uuden munuaisen kanssa ,kun se siirretty eteen käsittääkseni ? :P
 
kattelin noit videoit ,analyysi: lyönneis on oikeaa asennetta ,ärhäköitä ja teräviä ,selvää tyrmäys iskujen hakemist. :D luulen että tuol tekniikal energiaa kuluu huomattavan nopeesti ,vartalolyönteihin mehut on äkkiä käytetty. ja lisäks nuo on lähitaistelu lyöntejä ,joihin saa paremmin voimaa. hyvä malli kumminki , lisää kuntoa vaan ja jalkatekniikan mukaan ottomist lisää lyönteihin ,että lähtee oikeelt tukijalalt. tuos potkuvideos ei oo koko roppa mukana ,vaan ikäänkuin vie jalkaa helikopterina. jos kiertopotkuun haluaa tehoa ,pitää harjotella sitä oikea-aikaista oikasua ,että eka pyörähdys ja sitten potku niin voima tulee koko kropasta. potentiaalia makella on. nopeat solut ja räjähtävä voima [peukku] ois kyl tosi mielenkiintost nähä maken seuraava matsi ,, ja mikäli se onnistuu uuden munuaisen kanssa ,kun se siirretty eteen käsittääkseni ? :P

Tulihan sieltä sellaista tekstiä mitä olen odottanut kiitos.
Osaisitko vielä tarkentaa tuosta jalkatekniikasta lyönneissä.
 
kattelin noit videoit ,analyysi: lyönneis on oikeaa asennetta ,ärhäköitä ja teräviä ,selvää tyrmäys iskujen hakemist. :D luulen että tuol tekniikal energiaa kuluu huomattavan nopeesti ,vartalolyönteihin mehut on äkkiä käytetty. ja lisäks nuo on lähitaistelu lyöntejä ,joihin saa paremmin voimaa. hyvä malli kumminki , lisää kuntoa vaan ja jalkatekniikan mukaan ottomist lisää lyönteihin ,että lähtee oikeelt tukijalalt. tuos potkuvideos ei oo koko roppa mukana ,vaan ikäänkuin vie jalkaa helikopterina. jos kiertopotkuun haluaa tehoa ,pitää harjotella sitä oikea-aikaista oikasua ,että eka pyörähdys ja sitten potku niin voima tulee koko kropasta. potentiaalia makella on. nopeat solut ja räjähtävä voima [peukku] ois kyl tosi mielenkiintost nähä maken seuraava matsi ,, ja mikäli se onnistuu uuden munuaisen kanssa ,kun se siirretty eteen käsittääkseni ? :P

Ja siitä, että tuolla tekniikalla kuluu energiaa? Tarkoitatko tuota tyrmäys hakuisuutta?
Kiertopotkusta, lähdenkö suoristamaan jalkaa liian aikaisin?
 
Onko sulla joskus mennyt roinaaminen överiksi vaiko onko se aina ollut suunnitelmallista?
 
Markolle todella sopii se monen, aivan liian nuoren roinaajan, lausanto: Enemmin vuosi leijonana kuin koko elämä hiirenä.
No, se leijona-vuosi on sitten käytetty Maken osalta ja nyt seuraa se toinen kausi.

Nuoret ja itsetietoiset roinaajat hakevat tästäkin jonkun "syyn", tyyliin; Make sairasti 1977 tuhkarokon, siitä toi romahdus johtui.
Ison-Arskankin sydänleikkaus oli synnynäisen vian korjaamista, roinaaminen ei vaikuttanut siihen millään tavalla, just joo!

Mutta Markolle sinne Ouluun, sellaiset terveiset että yksi Kotkalainen mätkintälajien harrastaja odottaa uusia videoita. Ei koskaan periksi!
 
Markolle todella sopii se monen, aivan liian nuoren roinaajan, lausanto: Enemmin vuosi leijonana kuin koko elämä hiirenä.
No, se leijona-vuosi on sitten käytetty Maken osalta ja nyt seuraa se toinen kausi.

Nuoret ja itsetietoiset roinaajat hakevat tästäkin jonkun "syyn", tyyliin; Make sairasti 1977 tuhkarokon, siitä toi romahdus johtui.
Ison-Arskankin sydänleikkaus oli synnynäisen vian korjaamista, roinaaminen ei vaikuttanut siihen millään tavalla, just joo!

Mutta Markolle sinne Ouluun, sellaiset terveiset että yksi Kotkalainen mätkintälajien harrastaja odottaa uusia videoita. Ei koskaan periksi!
Öö? Tiedän kyllä tämän, en ole edes harkitsemassa roinausta, jos sitä epäilet.

Haluaisin vain tietää Markon omaa roinaushistoriaa ja -meininkiä, kun olen joskus aika hurjiakin tarinoita kuullut :D
 
hienoa ,että legenda lukee tarkkaa tekstejäni =) no yritän selostaa viel jtn mitä tähän pystyy ,ite en siis ole päälajilta nyrkkeilijä mut lajissa mis tarvitaan pirusti nopeutta ja ite vaan pidän tota tärkeenä et voima lähtee koko kropasta :) nii ,tiettyä rentoutta pitää harjoitella myös. mahdollisimman rento isku vapauttaa liikeradat ja siten kerää lisää voimaa lyöntiin. rentous säästää energiaa ja nuo oikeat liikeradat :) monikin nopeuslaji vaatii erityisesti rentoutta. sillä uskosin et saat sitä vielä lisää sitä irti ja kestävyyttä. kiertopotkus on joo vielä tekemistä:-) oikea aikaseen oikasuun perustu bruce leen voima ja se todella käytti koko roppaa. muutenkin potkuja kannattaa harjotella paljon ja erityisesti panostaa tekniikan kautta. myöskin liikkuvuutta ois hyvä olla:-) sit jalkatekniikasta lyönnis: yks opetti mulle salil kerran ihan alkeita ku paukuttelin säkkii,että esim vasenpaan suoraan saa tehoa ,ku paino tulee takajalan kautta (oikee). tuntu itel aluks hullulta ajatukselt ,mut sillä tosiaankin saa tehoa vasuri suoraan ,ku vähä jonki aikaa sitä harjottelee. haasteellinen varsinki alus. mutta tossa nyt jtkn :-) treenimetodeja ja mallia kannattaa hakea lajin huipuilta ja lisää tietoa varmasti saa oikeiden tyyppien kans jokka on asian parissa enemmän peuhannu =) virtaa reeneihi vaa makelle,sitä varmasti on ;)
 
Onpas tosiaan sähäkkä pieni Kreikkalainen! Hyvä esimerkki siitä, ettei se ulottuvuus ratkaise välttämättä mitään :)

Pakko kommentoida..
En ole koskaan ymmärtänyt miksi monet pitkät jätkät (ja usein sivulliset) pitävät pidempää ottelijaa parempina tai 'ylivertaisina' lyhyempiin nähden.
Lyhyempien kanssa kun matsaa niin saa olla eniten tarkkana ettei omassa päädyssä kolise. :lol2:
 
Pakko kommentoida..
En ole koskaan ymmärtänyt miksi monet pitkät jätkät (ja usein sivulliset) pitävät pidempää ottelijaa parempina tai 'ylivertaisina' lyhyempiin nähden.
Lyhyempien kanssa kun matsaa niin saa olla eniten tarkkana ettei omassa päädyssä kolise. :lol2:

ulottuvuus!
 
Sori vaan mutta se on vain yksi osa-alue ja sen varaan ei kannata rakentaa koko geimplääniään. Tai onhan niitä muutama laji joissa sen varassa pärjää. Mutta tarkoitan nyt vähänkin monipuolisempia kampailulajeja.


Sori :offtopic:


Joo näytti toiki pikkukaveri tulevan ite niin iholle tossa että ei siinä enää ulottuvuudesta ollut toisella hyötyä. Ainaki tuon pätkän perusteella kaverilla on melko päällekäyvä tyyli ja se näyttäis toimivan oikeinkin hyvin. Ei jää turhaan odotteleen sitä toisen virhettä vaan mättää päälle kympillä. Tosin enpä nuista kamppailulajeista niin perillä ole mutta näin yhtäkkiä omaan silmään näytti tuollaiselta.
 
Voisin kysyä tätä täältä.. Marko varmaan osaa vastata!!

Sain lainaksi vanhan videokasetin, jossa oli nuorten kehonrakennuksen SM-kisat vuodelta 1994! Raskaansarjan eli 80+ sarjan voitti Pasi "Pikkis" Tuominen, joka oli aivan tajuttomassa kunnossa ja ikää vain 22v. Kolmanneksi tuli Rovaniemen Body Clubin Mikko Salmela, jolla taisi olla ikää vain 20v.!
Eli kysymys kuuluu, että mitäköhän tuolle Salmelan Mikolle mahtaa nykyään kuulua?? Kaverilla oli meinaan aivan järkyttävät massat, että oikeen itteänikin hirvitti.. Onko hän kisannut noitten kisojen jälkeen ja millä menestyksellä??
Ei voi kuin ihmetellä tuota tasoa, mitä se tuohon aikaan oli!! :eek: :wtf: :rock: Nuoret kaverit aivan järkyttävässä kunnossa!
 
http://www.markosavolainen.blogspot.com/ noniin makelta oli vastaus tuolla ,tostahan oli vähän puhettakin että tuo matsaaminen voi tulla vähän turhan vaaralliseks munuaisen suhteen. siel on nyt sit ouluski tarinan mukaan uus varsin asiallinen sali :) ja pikku pumpit haettiin jo yllättäen ;) saas nähä mihin intoutuu , vangelis levyn hymni jo valmiina soimaan taustalle ku supermassa lähtee ottaa vähä lihaa takas ;)
 
Laitetaanpa tähän vähän maitohappokylvyn mallia ;)

Tässä yhtenä päivänä katselin vanhoja treenivihkoja, sieltä pisti silmään eräs kevyen viikon jalkatreni. Minulle kevyt viikko tarkoittaa sitä, että painot ovat pienemmät ja toistoja enemmän, jotta jänteet ja nivelet saavat lepoa. Kevyt viikko ei kuitenkaan tarkoita helppoa viikkoa, ainakaan minulle. Päinvastoin.

Treeni:
Hack-kyykky 15-20 toistoa +päälle 2-3 pakkotoistoa +2-3 autettua negatiivista
Vähennetään vähän painoa ja sama uudelleen
Vielä kerran väh. painoa ja samat uudelleen

Ilman mitään taukoa juostaan suoraan prässille ja
tehdään sama kahden pudotuksen systeemi pakkotoistoineen ja autettuine negatiivisineen.

Ilman taukoa juostaan suoraan ojennuslaitteen tai smith-kyykkytelineen luo (suosittelen ojennusta) ja sama ruljanssi jälleen.

Tämän jälkeen pieni tauko ja vielä kaksi samanlaista kierrosta.
Painot sellaiset, että kaikki sarjat ovat tiukkoja.

Olen tässä setissä muutaman kerran tehnyt kyykyn viimeisenä liikkeenä, viimeisessä sarjassa ei tainnut olla kuin pelkkä smith-tanko, ja voin sanoa, että jalat olivat kuin sähkövatkain. Viimeisissä sarjoissa ongelma oli lähinnä se, että sai hapen riittämään, ei niinkään poltto, koska siinä vaiheessa jalat ovat jo tunnottomat :)

Tällaisen treenin jälkeen pelkät ns. suorat sarjat olivat naurettavan helppoja.
Olen tehnyt tätä systeemiä myös hauiksille ja täytyy todeta, että pumppi ei ole tästä maailmasta.

Minulla ol tapana kehitellä kaikenlaisia systeemejä, joilla saisin tehoa treeneihin, koska aina jäi sellainen olo, että voi treenata kovempaa :whip:




Kovaa touhua,itse kuolisin jo tuossa ekassa hacki-kyykkysetissä,eli en kokeile tuota.
Tätä on varmaan jo markolta pyydettykin,mutta mitä jos kirjottasit elämästäsi kirjan,olis sitten niin viimesenpäälle mielenkiintoista luettavaa
 
Back
Ylös Bottom