BB PRO Marko Savolainen

Laitetaanpa tähän vähän maitohappokylvyn mallia ;)

Tässä yhtenä päivänä katselin vanhoja treenivihkoja, sieltä pisti silmään eräs kevyen viikon jalkatreni. Minulle kevyt viikko tarkoittaa sitä, että painot ovat pienemmät ja toistoja enemmän, jotta jänteet ja nivelet saavat lepoa. Kevyt viikko ei kuitenkaan tarkoita helppoa viikkoa, ainakaan minulle. Päinvastoin.

Treeni:
Hack-kyykky 15-20 toistoa +päälle 2-3 pakkotoistoa +2-3 autettua negatiivista
Vähennetään vähän painoa ja sama uudelleen
Vielä kerran väh. painoa ja samat uudelleen

Ilman mitään taukoa juostaan suoraan prässille ja
tehdään sama kahden pudotuksen systeemi pakkotoistoineen ja autettuine negatiivisineen.

Ilman taukoa juostaan suoraan ojennuslaitteen tai smith-kyykkytelineen luo (suosittelen ojennusta) ja sama ruljanssi jälleen.

Tämän jälkeen pieni tauko ja vielä kaksi samanlaista kierrosta.
Painot sellaiset, että kaikki sarjat ovat tiukkoja.

Olen tässä setissä muutaman kerran tehnyt kyykyn viimeisenä liikkeenä, viimeisessä sarjassa ei tainnut olla kuin pelkkä smith-tanko, ja voin sanoa, että jalat olivat kuin sähkövatkain. Viimeisissä sarjoissa ongelma oli lähinnä se, että sai hapen riittämään, ei niinkään poltto, koska siinä vaiheessa jalat ovat jo tunnottomat :)

Tällaisen treenin jälkeen pelkät ns. suorat sarjat olivat naurettavan helppoja.
Olen tehnyt tätä systeemiä myös hauiksille ja täytyy todeta, että pumppi ei ole tästä maailmasta.

Minulla ol tapana kehitellä kaikenlaisia systeemejä, joilla saisin tehoa treeneihin, koska aina jäi sellainen olo, että voi treenata kovempaa :whip:

Aikasta brutaalia settiä!
Tämä on kai sitä, mikä erottaa ammattilaisen -> amatööristä.

P.S. =)

e:

SUPERMASSA sanoi:
Hänellä oli myös ihmeellinen kyky nähdä, annanko 100% jossain asiassa. Kerran meillä oli hauistreeni edessä ja oli tarkoitus aloittaa scotissa negatiiivisilla, eli minä vain laskin tankoa ja pari avustajaa nosti sen ylös. Tehtyäni muutaman toiston Jari totesi, että kokeillaanpas jotakin muuta. Treenin jälkeen kysyin, miksi liikettä vaihdettiin, johon hän vastasi, että en antanut siihen niin paljon kuin olisin voinut antaa. Jälkeen päin tajusin, että juuri näinhän se oli.

Tässä kaiketi "näkemys + kokemus" -kehonrakennuksesta, kova sana...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistan esimerkiksi, kun tein yhden jalkatreenin, latasin prässiin 800 kiloa ja tein jonkun 10-12 toistoa (omasta mielestä ihan hyviä toistoja). Monet siinä ympärillä ihmettelivä suoritusta, mutta Jari totesi, että oletko ajatellut, että tuon voisi tehdä toisella tavalla? Hänen mielestään joku jalkakulma ei ollut hyvin :eek: ajattelin, että mitä ihmettä?

Seuraavalla kerralla pudotin lähes puolet painoista pois, ja tein niinkuin Jari käski, niin johan alkoi ottaa reisiin ihan uudella tavalla.

Kuulostaa ihan kuin Suosaaren Voiton kanssa tehtävä jalkatreeni :D
Painoista viis, kunhan saa sen tuntuman kohdilleen likee niille lihaksille minne se kuuluu, niin johan mennään ankkakävelyä pukkariin ;)
 
Hienoa hommaa, kiitos vastauksesta.
Ajattelin kysyä Marko omaa mielipidettäsi omasta näkyvyydestäsi...olit monta kertaa bodaus-lehdessä esillä ja Kp taisi esitellä sinua muutamaan otteeseen Jenkkilässä. Eikös sinua pyydetty muutamaan otteeseen sinne kuvattavaksi jo 1994, olitko koskaan uran varrella harkinnut USA:han muuttoa?

Mitä olet mieltä kehonrakennusliiton toiminnasta Suomessa, miten siellä on avustettu sinua urasi varrella? On mielestäni hieman kummallista kun osa potentiaalistasi on valunnut rahatilanteen takia hukkaan, joka on mielestäni todella sääli. Miten sait rahatilanteesi järjestettyä vuoden 2001 kisoihin? Harkitsitko lainanottoa kertaakaan urasi aikana, vai otitko sitä?
 
Laitetaanpa tähän vähän maitohappokylvyn mallia

Tässä yhtenä päivänä katselin vanhoja treenivihkoja, sieltä pisti silmään eräs kevyen viikon jalkatreni. Minulle kevyt viikko tarkoittaa sitä, että painot ovat pienemmät ja toistoja enemmän, jotta jänteet ja nivelet saavat lepoa. Kevyt viikko ei kuitenkaan tarkoita helppoa viikkoa, ainakaan minulle. Päinvastoin.

Treeni:
Hack-kyykky 15-20 toistoa +päälle 2-3 pakkotoistoa +2-3 autettua negatiivista
Vähennetään vähän painoa ja sama uudelleen
Vielä kerran väh. painoa ja samat uudelleen

Ilman mitään taukoa juostaan suoraan prässille ja
tehdään sama kahden pudotuksen systeemi pakkotoistoineen ja autettuine negatiivisineen.

Ilman taukoa juostaan suoraan ojennuslaitteen tai smith-kyykkytelineen luo (suosittelen ojennusta) ja sama ruljanssi jälleen.

Tämän jälkeen pieni tauko ja vielä kaksi samanlaista kierrosta.
Painot sellaiset, että kaikki sarjat ovat tiukkoja.

Olen tässä setissä muutaman kerran tehnyt kyykyn viimeisenä liikkeenä, viimeisessä sarjassa ei tainnut olla kuin pelkkä smith-tanko, ja voin sanoa, että jalat olivat kuin sähkövatkain. Viimeisissä sarjoissa ongelma oli lähinnä se, että sai hapen riittämään, ei niinkään poltto, koska siinä vaiheessa jalat ovat jo tunnottomat

Tällaisen treenin jälkeen pelkät ns. suorat sarjat olivat naurettavan helppoja.
Olen tehnyt tätä systeemiä myös hauiksille ja täytyy todeta, että pumppi ei ole tästä maailmasta.

Minulla ol tapana kehitellä kaikenlaisia systeemejä, joilla saisin tehoa treeneihin, koska aina jäi sellainen olo, että voi treenata kovempaa:whip:
Aika kovalta näyttää!:eek:Tuota pitää kyllä vielä koittaa.:evil:
 
Jos tuon rääkin naturaali vetää loppuun niin kannattaa ottaa vähintään viikko täyslepoa jaloille jälkeenpäin, senverran hullu setti on kyseessä.
 
Aika kovalta näyttää!:eek:Tuota pitää kyllä vielä koittaa.:evil:

Itelle tuli sama mieleen :D. Torstai aamuna lähtee testiin. Nuo pakkotoistot ja autetut negatiiviset vain on pakko jättää pois, koska treenaan yksin. Saa nähdä pystyykö viikonloppuna kävelemään :D
 
Hienoa hommaa, kiitos vastauksesta.
Ajattelin kysyä Marko omaa mielipidettäsi omasta näkyvyydestäsi...olit monta kertaa bodaus-lehdessä esillä ja Kp taisi esitellä sinua muutamaan otteeseen Jenkkilässä. Eikös sinua pyydetty muutamaan otteeseen sinne kuvattavaksi jo 1994, olitko koskaan uran varrella harkinnut USA:han muuttoa?

Mitä olet mieltä kehonrakennusliiton toiminnasta Suomessa, miten siellä on avustettu sinua urasi varrella? On mielestäni hieman kummallista kun osa potentiaalistasi on valunnut rahatilanteen takia hukkaan, joka on mielestäni todella sääli. Miten sait rahatilanteesi järjestettyä vuoden 2001 kisoihin? Harkitsitko lainanottoa kertaakaan urasi aikana, vai otitko sitä?
90-luvun puolessa välissä tuli oltua Bodaus-lehdessä vähän liikaakin (omasta mielestäni).

Kyllähän tuolla Jenkkilässä tuli käytyä useammankin kerran, ja kuvauksia oli mm. Flex-lehteen ja Muscle&Fitnessiin, eli lähinnä Weiderin lehtiin. Muistan yhden reissun, olisiko ollut -98 kisojen jälkeen, kun lensimme New Yorkista Kaliforniaan. Siellä oli muistaakseni neljänä päivänä peräkkäin kuvauksia eri lehtiin, ja joka kerta ne halusivat kuvata hauis-treenin. Ennen viimeisen päivän kuvauksia sanoin KP:lle, että eikö tässä voisi kuvata jo muitakin treenejä, alkaa habat olla jo niin kipeänä. Sitten kuvattiinkin onneksi koko käsitreeni :rolleyes:

-97 Finnish GP:n jälkeen Wayne DeMilia kysyi, että haluaisinko kilpailla Night of the Champions- kisoissa seuraavana vuonna. Minulle maksettiin kyseiset matkat, hotellit ja päiväraha, niitä saivat vain osa kilpailijoista. Minut oli myös pantu sen vuoden kisajulisteeseen, jossa olivat ne kilpailijat, joiden odotettiin menestyvän. Eli kyllä minut on noteerattu myös korkeammalla taholla, Wayne DeMilia oli nimittäin sillä hetkellä ammattilaisjaoston pomo.

Wayne kertoi minulle, kun näin hänet pari päivää ennen -98 kisoja, että Coleman, Levrone ja muutama muu oli kysellyt, että mitä sille Suomen pojalle kuuluu ja missä kunnossa se on. Taisi poikia vähän jännittää :D
Mutta eipä niillä mitään hätää ollut, kaikki meni niinkuin meni.

Muistan myös sellaisen "hauskan" jutun, kun Flex-lehti tuli vuoden -98 lopussa, ja siinä oli vuoden onnistujia ja kohokohtia jne. Minä olin kohdassa Disappointment of the year. Ajattelin ensin, että voi ei, mutta sitten mietin, että tämähän tarkoitti sitä, että minuun uskottiin ja odotettiin todella paljon. Monet odottivat minusta, että olisin "the next big thing after Yates". Nyt olen jälkeenpäin miettinyt tätä, mahdollisuudet olivat todella pitkälle, ehkä jopa loppuun asti. En kuitenkaan koskaan nähnyt tarpeelliseksi Amerikkaan muuttoa, eihän Doriankaan asunut siellä.

Tämä kaikki oli mahdollista KP:n suhteiden ansiosta. Tässä nyt tuli tätä juttua kysymyksestä ja vähän sen vierestäkin :)

Tuohon Suomen kehonrakennusliittoon en ota mitään kantaa, ei kai heidän pidä ammattilaisten kisoja rahoittaa. He hoitavat enemmänkin amatööripuolta. 2001-kisoja sponsoroi mm. Ed Connors. Olen ottanut lainaa parikin kertaa.
 
Juuri näitä juttuja on kiva kuulla Makelta ja muiltakin näiltä suurimmilta suomalaisnimiltä, todella mukavaa lueskella tämmöisiä pikkujuttuja :worship:

e. ihmeessä lisää näitä pienempiä stooreja jos suinkin muistuu mieleen :)
 
Todella mukavaa luettavaa. Paljon asiaa, mistä en tiennyt ollenkaan. Nämä on kyllä niin saatanan kovia juttuja ja onneksi niitä ei voi kukaan pois viedä, vaikka kunto nykypäivänä ei olekkaan sama :)
 
Osaisko make heittää netin kautta jotakin vinkkiä noihin joidenkin liikkeiden suoritustekniikoihin,miten saa sen tuntuman juuri lihakselle,eikä millekään muulle? Vai onko liian vaikea netissä neuvoa? Ja myös muita hulluja treenejä eri lihasryhmille voisit kertoa mitä olet itse kokeillut :)
 
Aivan. Tää oli tosi hauskaa luettavaa.


PS. Tätä lisää.

Olisihan näitä hauskoja ja myös sellaisia juttuja, joita täällä ei voi kertoa, vaikka romaaniksi asti.

Osaisko make heittää netin kautta jotakin vinkkiä noihin joidenkin liikkeiden suoritustekniikoihin,miten saa sen tuntuman juuri lihakselle,eikä millekään muulle? Vai onko liian vaikea netissä neuvoa? Ja myös muita hulluja treenejä eri lihasryhmille voisit kertoa mitä olet itse kokeillut :)

Kyllä se täytyy nähdä, miten kukin niitä liikkeitä tekee.
 
Make tuli vastaan tuossa hesellä pari päivää sitten. Hyvä ettei ovella törmätty :D Katsoin pitkään, että kumman tutun näköinen mies kyseessä. Kamalan leveä edelleen.
Onko nykyään kisahaaveita tiedossa muiden lajien parissa, kuin kehonrakennus?
 
Back
Ylös Bottom