Laitetaanpa tähän vähän maitohappokylvyn mallia ;)
Tässä yhtenä päivänä katselin vanhoja treenivihkoja, sieltä pisti silmään eräs kevyen viikon jalkatreni. Minulle kevyt viikko tarkoittaa sitä, että painot ovat pienemmät ja toistoja enemmän, jotta jänteet ja nivelet saavat lepoa. Kevyt viikko ei kuitenkaan tarkoita helppoa viikkoa, ainakaan minulle. Päinvastoin.
Treeni:
Hack-kyykky 15-20 toistoa +päälle 2-3 pakkotoistoa +2-3 autettua negatiivista
Vähennetään vähän painoa ja sama uudelleen
Vielä kerran väh. painoa ja samat uudelleen
Ilman mitään taukoa juostaan suoraan prässille ja
tehdään sama kahden pudotuksen systeemi pakkotoistoineen ja autettuine negatiivisineen.
Ilman taukoa juostaan suoraan ojennuslaitteen tai smith-kyykkytelineen luo (suosittelen ojennusta) ja sama ruljanssi jälleen.
Tämän jälkeen pieni tauko ja vielä kaksi samanlaista kierrosta.
Painot sellaiset, että kaikki sarjat ovat tiukkoja.
Olen tässä setissä muutaman kerran tehnyt kyykyn viimeisenä liikkeenä, viimeisessä sarjassa ei tainnut olla kuin pelkkä smith-tanko, ja voin sanoa, että jalat olivat kuin sähkövatkain. Viimeisissä sarjoissa ongelma oli lähinnä se, että sai hapen riittämään, ei niinkään poltto, koska siinä vaiheessa jalat ovat jo tunnottomat
Tällaisen treenin jälkeen pelkät ns. suorat sarjat olivat naurettavan helppoja.
Olen tehnyt tätä systeemiä myös hauiksille ja täytyy todeta, että pumppi ei ole tästä maailmasta.
Minulla ol tapana kehitellä kaikenlaisia systeemejä, joilla saisin tehoa treeneihin, koska aina jäi sellainen olo, että voi treenata kovempaa :whip:
Aikasta brutaalia settiä!
Tämä on kai sitä, mikä erottaa ammattilaisen -> amatööristä.
P.S. =)
e:
SUPERMASSA sanoi:Hänellä oli myös ihmeellinen kyky nähdä, annanko 100% jossain asiassa. Kerran meillä oli hauistreeni edessä ja oli tarkoitus aloittaa scotissa negatiiivisilla, eli minä vain laskin tankoa ja pari avustajaa nosti sen ylös. Tehtyäni muutaman toiston Jari totesi, että kokeillaanpas jotakin muuta. Treenin jälkeen kysyin, miksi liikettä vaihdettiin, johon hän vastasi, että en antanut siihen niin paljon kuin olisin voinut antaa. Jälkeen päin tajusin, että juuri näinhän se oli.
Tässä kaiketi "näkemys + kokemus" -kehonrakennuksesta, kova sana...