BB PRO Marko Savolainen

Näin:
Samaa porukkaa on ne jotka sanoo Vanginvartijoiden, haastemiesten ja vaikka poliisien ja lipuntarkastajien olevan alhaisinta ihmissakkaa.
Kumma juttu kun mulla esim. Ei ole koskaan ollut ongelmia näiden kanssa.

Muutenkin kummastuttaa toi kuiville pääsyn glorifiointi.
Hienoahan se on, ei siinä. Mutta esim Marko Jantunen. Vittu, 100 jätkällä vähintään on samat mahdollisuudet, tilanteet ja tapahtumat mutta eivät alunperin lipsu sinne tunkiolle.
Mutta lopulta, kun pääset kuiville, olet vasta tasolla mille pääosin kukaan muu ei ole edes pudonnut.

En nyt oikein ymmärtänyt, miten siis kummastuttaa raitistumisen "glorifiointi"? Sitä kyllä voisi oikeastikkin "glorifoida" aivan helvetisti enemmän ja nyt kun Jantunen otettiin puheeksi, niin siinä on helvetin hieno mies! Tekee nyt tuhat kertaa hienompaa ja tärkeämpää duunia, mitä silloin kun oli jäällä. Jantunen pitäis laittaa sellaseen virkaan, että pääsis päättään Suomen päihdehoito politiikasta, alkais tulee järkeä siihen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuuluisia viimeisiä sanoja.. Ei tule onnistumaan. Mitä se nyt yhtäkkiä on muuttanut että oot vuoden ollu dokaamatta? Enpä oo koskaan nähny ihmistä joka olis parantunu alkoholismista, koska pystyny olla vuoden juomatta. Monia kyllä tiedän ketkä on luullut niin. Sun pitää sit olla valmis siihen että alat pelaa, joudut velkoihin, menetät työn ja perheen yms kaikki paska sen takia että saat dokaa ton yhen illan silloin tällöin. Onko riskin arvoista?

Niin pitkään kun elättelet tollasia toiveita se alkoholismi saa rauhassa hallita sun elämää ja ajatuksia etkä tuu vapautuu siitä käyttämisen pakkomielteestä ennenku hyväksyt elämän täysin ilman päihteitä. Siitä se vapaus alkaa, suosittelen vahvasti.

Suntsun ehdottama Kantamo on hyvä. Samoin Sonkajärvellä sijaitseva Toipumo, missä itse kävin samanlaisen minnesota hoidon. Ja sit elämäntavaks AA-/NA-ryhmät, joihin nuo hoidotkin perustuu.
Mä kans ihmettelen, et jos voi on ollu vuoden jo juomatta, niin miks helvetissä pitäs väkisin koittaa pystyykö juomaan yhen päivän sillontällön. Kuulostaakin jo niin tuhoontuomitulta, jos sitä joutuu miettimään, et pystynköhän...eieiei. Jos noin pahasti on koukussa viinaan, niin se on joko tai. Tuo on pahinta mahollista ittensä kusettamista.
 
Täällä joku mainitsikin Karalahden. Miettinyt itse samaa että kuinka kauan se kohtuukäyttö voi jatkua "entisellä" addiktilla ennen kuin on taas 24/7 tilanne. Itse ketjun päähenkilökin tuntuu välillä vierailevan omilla synttäreillään täysin kondiksessa ja reenailevan kovasti vaikka tosiaan tuskin ne keräysrahat mihinkään hyväntekeväisyyteen menivät.
 
Täällä joku mainitsikin Karalahden. Miettinyt itse samaa että kuinka kauan se kohtuukäyttö voi jatkua "entisellä" addiktilla ennen kuin on taas 24/7 tilanne. Itse ketjun päähenkilökin tuntuu välillä vierailevan omilla synttäreillään täysin kondiksessa ja reenailevan kovasti vaikka tosiaan tuskin ne keräysrahat mihinkään hyväntekeväisyyteen menivät.

Toinen esimerkki on Redrama. Taisi olla kymmenisen vuotta kuivilla ja sitten lähti laukalle. Tosin Redramassa (tai siis Lassessa) on se ero Jereen, että Lasse ainakin julkisuudessa olleiden lausuntojen mukaan yrittää päästä taas kierteestä eroon kun taas Jere ollut enemmän ”ihan ok jos välillä vähän radalla”. Jerellähän meni Viertolan Yökylä vol 2 eka sovittu kuvauspäivä puihin, kun oli useamman päivän ränni, mutta sitten toinen yritys onnistui.

Bottom line: Alkoholisteille tulee varmasti aina mieleen, että voisikohan nyt jo vetää hallitusti välillä, mutta ei se onnistu, koska säädöt ovat pysyvästi jo vituillaan. Niitä ei saa resetoitua. Juomattomuudessa on siis se paska puoli, että jää tosiaan fine dining viinit väliin ja se on oikeasti varmasti rankaisua kuin myös ne ajottaiset nyt ois kiva vetää seurassa bisseä. Enivei se huono puoli kannattaa ottaa, koska hyvät puolet varmasti paremmat
 
Itsellä ei pienintäkään uskoa alunperin ollut tuon asian suhteen. Yhtään ku ukon taustoja tietää ni pysty kolehdin keruun alkutaipaleella jo toteamaan että narkkaamiseen nuokin roposet menee.

Harmi että joku vielä tukee tota toimintaa. Surullista.
Siis luuleeko jengi täällä oikeasti et Make sai puoliksi läpällä ja hetken mielijohteesta mainitsemallaan keräyksellä euroakaan rahaa?
 
Toinen esimerkki on Redrama. Taisi olla kymmenisen vuotta kuivilla ja sitten lähti laukalle. Tosin Redramassa (tai siis Lassessa) on se ero Jereen, että Lasse ainakin julkisuudessa olleiden lausuntojen mukaan yrittää päästä taas kierteestä eroon kun taas Jere ollut enemmän ”ihan ok jos välillä vähän radalla”. Jerellähän meni Viertolan Yökylä vol 2 eka sovittu kuvauspäivä puihin, kun oli useamman päivän ränni, mutta sitten toinen yritys onnistui.

Bottom line: Alkoholisteille tulee varmasti aina mieleen, että voisikohan nyt jo vetää hallitusti välillä, mutta ei se onnistu, koska säädöt ovat pysyvästi jo vituillaan. Niitä ei saa resetoitua. Juomattomuudessa on siis se paska puoli, että jää tosiaan fine dining viinit väliin ja se on oikeasti varmasti rankaisua kuin myös ne ajottaiset nyt ois kiva vetää seurassa bisseä. Enivei se huono puoli kannattaa ottaa, koska hyvät puolet varmasti paremmat
joo taitaa niitä ylilyöntejä tulla jerellä enemmän kuin julkisuuteen tihkuu tietoja. itse olen yhden illan ongelmakäyttäjä jolloin homma usein karkaa käsistä ja pahasti mutta koskaan ei tee mieli jatkaa seuraavana päivänä. liekö vain opittu tapa vai mikä syynä..
 
Saamarin noloa ja maine lopullisesti pilalla, jos ei jossain vaiheessa todenna lahjoittaneensa hyväntekeväisyyteen edes jotain. Mehän emme tiedä paljonko Makelle siunaantui raha lahjoituksia, joten hänellä olisi ollut sauma lahjoittaa jonnekin jotain ja todistaa se yleisölle julkaisemalla joku kuitti tapahtumasta. Sellaista minä odotin, mutta nyt on mennyt jo vähän liian kauan aikaa jo. Itse en lahjoittanut mitään.
 
Saamarin noloa ja maine lopullisesti pilalla, jos ei jossain vaiheessa todenna lahjoittaneensa hyväntekeväisyyteen edes jotain. Mehän emme tiedä paljonko Makelle siunaantui raha lahjoituksia, joten hänellä olisi ollut sauma lahjoittaa jonnekin jotain ja todistaa se yleisölle julkaisemalla joku kuitti tapahtumasta. Sellaista minä odotin, mutta nyt on mennyt jo vähän liian kauan aikaa jo. Itse en lahjoittanut mitään.
Kuulostaa kyl siltä että Marko on saanut narrattua sulta muutaman euron 😂 tilasitko silloin aikoinaan paidan?
 
Saamarin noloa ja maine lopullisesti pilalla, jos ei jossain vaiheessa todenna lahjoittaneensa hyväntekeväisyyteen edes jotain. Mehän emme tiedä paljonko Makelle siunaantui raha lahjoituksia, joten hänellä olisi ollut sauma lahjoittaa jonnekin jotain ja todistaa se yleisölle julkaisemalla joku kuitti tapahtumasta. Sellaista minä odotin, mutta nyt on mennyt jo vähän liian kauan aikaa jo. Itse en lahjoittanut mitään.
Luuliko joku oikeesti että jonnekkin hyväksi tekevyyteen keräsi?😳
Se on ihan juuri kuin tuo tänne lainaamani tarina kertoo :
Hei ! Olen huume....
Virhe oli keneltäkään lahjoittaa yhtään mitään ei varmasti tilannetta parantanut.
 
Markon puolesta harmittaa kylla se etta jos mopo olisi pysynyt edes vahan kasissa, han voisi helposti elaa leveaa elamaa Kaliforniassa juuri nyt. Kisaamisenkin olisi voinut lopettaa ja "olla vaan friikki", noita arvostetaan jenkeissa paljon eika kisata edes tarvitse. Onhan tama aika paha esimerkki siita miten addiktio voi pilata henkilon elaman potentiaalin aika totaalisesti.
 
Kuulostaa kyl siltä että Marko on saanut narrattua sulta muutaman euron 😂 tilasitko silloin aikoinaan paidan?
En oo laittanut Markolle mitään. Eikä oo ollut paidoille tai lisäravinteillekaan tarvetta. Ostelkoot ne, jotka tarvii. Tsemppiä taas Markolle, toivottavasti toipuisi ennen kuin kroppa pettää.
 
Yllättävän kiltisti Markosta kirjoitetaan ja ymmärrystä riittää vielä kaikkien näiden vuosikymmeniä jatkuneiden toilailujen ja huijaustenkin jälkeen. Tasavertainen 97, never forget!
 
Back
Ylös Bottom