BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hoitoon ohjaus pitäs olla ensimmäinen mut tiedän myös et on potkittu suoraan pois ja sovittelun kautta hiljanen sopimus
Riippuu työpaikasta. Useassa on mainittu 0 toleranssi alkoon. Jos ajat jotain työkonetta ammatiksesi ja puhallat yli 0,5‰ kesken duunin niin monoa tulee. Sama koskee tietysti myös yleisillä teilla ajavia ammattikuljettajia. Tai ainakaan ilman korttia ei voi tehdä duunia.
Se että jos joku uutispäälikkö saa kenkää kun jurrissa siirtää autoa parkkihallissa on taas vaan liioittelua.
Ei se moka vaikuta sen työntekoon mitenkään. Siis sen enempää kuin dokaaminen yleensä.
 
Riippuu työpaikasta. Useassa on mainittu 0 toleranssi alkoon. Jos ajat jotain työkonetta ammatiksesi ja puhallat yli 0,5‰ kesken duunin niin monoa tulee. Sama koskee tietysti myös yleisillä teilla ajavia ammattikuljettajia. Tai ainakaan ilman korttia ei voi tehdä duunia.
Se että jos joku uutispäälikkö saa kenkää kun jurrissa siirtää autoa parkkihallissa on taas vaan liioittelua.
Ei se moka vaikuta sen työntekoon mitenkään. Siis sen enempää kuin dokaaminen yleensä.

Nää oli tehtaassa missä ei tarvi trukkia edes välttämättä ajaa
 
Itsellanikin on taipumusta addiktiohin, tykkaan tissutella alkoholia paivittain. Mutta jos on tulossa esim. leikkaus jota ennen en voi juoda pistan korkjn kiinni. Paatoksesta se on kiinni addiktilla, eli kykenen siihen mutta perusarkena en vaan niin tee. On ihan mahdollista etta joku paiva viina aiheuttaa terveysongelman jonka takia homman on pakko loppua. En syyta mistaan tasta kuin itseani koska vaihtoehto juomatta on olemassa mutta en kayta sita. Katotaan millainen tuuri kay
 
Hieman liippaa meneillään oleva keskustelua niin kysytään tässä. Mikä on syynä että työpaikoilla substanssitestissä katsotaan erilaisia huumeita kuten hasista pitkälle menneisyyteen, mutta etanolia ainoastaan nykyhetkessä? Eli voit vaikka joka päivä vetää kännit ja asia ok jos et ole töissä humalassa, mutta 2 viikkoa sitten jos poltit pilveä vapaapäivänä niin voit kärähtää.
 
Hieman liippaa meneillään oleva keskustelua niin kysytään tässä. Mikä on syynä että työpaikoilla substanssitestissä katsotaan erilaisia huumeita kuten hasista pitkälle menneisyyteen, mutta etanolia ainoastaan nykyhetkessä? Eli voit vaikka joka päivä vetää kännit ja asia ok jos et ole töissä humalassa, mutta 2 viikkoa sitten jos poltit pilveä vapaapäivänä niin voit kärähtää.
Ottamatta kantaa siihen minkälainen lainsäädäntö tulisi Suomessa olla, on toinen nuista mainitsemistasi asioista tällä hetkellä laitonta.
 
Hieman liippaa meneillään oleva keskustelua niin kysytään tässä. Mikä on syynä että työpaikoilla substanssitestissä katsotaan erilaisia huumeita kuten hasista pitkälle menneisyyteen, mutta etanolia ainoastaan nykyhetkessä? Eli voit vaikka joka päivä vetää kännit ja asia ok jos et ole töissä humalassa, mutta 2 viikkoa sitten jos poltit pilveä vapaapäivänä niin voit kärähtää.

Voidaan ottaa myös PEth, sillä näkee sitä alkon kulutusta pidemmältä ajalta.

 
Hieman liippaa meneillään oleva keskustelua niin kysytään tässä. Mikä on syynä että työpaikoilla substanssitestissä katsotaan erilaisia huumeita kuten hasista pitkälle menneisyyteen, mutta etanolia ainoastaan nykyhetkessä? Eli voit vaikka joka päivä vetää kännit ja asia ok jos et ole töissä humalassa, mutta 2 viikkoa sitten jos poltit pilveä vapaapäivänä niin voit kärähtää.
Koska ihmiskunta on kauan sitten spugelauman kesken päättäny että asia on ok. 50 tuki asiaa, ja 40 ei--->. Ja useampi kiskoo viinaa, ku polttaa pilveä. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää oo, ja vastaavaa ontuvaa rationalisointia löytyy varmasti muistakin asioista.
 
En tiedä miksi tätä markon casea seuraan mutta kieltämättä aika härskiä ettei tosta hyväntekeväisyydestä ole kuulunut mitään.

Siis jollain tapaa uskoin että olisi laittanut suurimman osan jonnekkin mutta kai sitten luulin väärin.

En lähettänyt itse rahaa.
 
Siis jollain tapaa uskoin että olisi laittanut suurimman osan jonnekkin mutta kai sitten luulin väärin.
Itsellä ei pienintäkään uskoa alunperin ollut tuon asian suhteen. Yhtään ku ukon taustoja tietää ni pysty kolehdin keruun alkutaipaleella jo toteamaan että narkkaamiseen nuokin roposet menee.

Harmi että joku vielä tukee tota toimintaa. Surullista.
 
Kiva juttu.. Hienosti taas toimittu! Onhan näihin Maken ohareihin totuttu mut alkaa mennä aika next levelille kun viedään jo fanipoikien rahat ja muiden hyvä uskoisten eikä yritetä edes peitellä sitä 🤷🏻‍♂️ Täällä tietysti kenenkään jeesustelu ei auta, muutos kun lähtee itsestään ja aidosta halusta muuttoa.
 
Olihan tämä odotettavissa valitettavasti.. Onhan tuo aika surkeeta mihin suuntaan Maken touhut mennyt. Make ollut kyllä miellyttävän oloinen kaveri kun kauan seurannut miehen uraa jne. Nyt mies vaikuttaa lähinnä hyvältä valehtelijalta ja kaikki kivet käännetään kun tarvii rahaa.
 
Hei, minun nimeni on huume.
Tuhoan koteja, revin perheitä toisistaan, otan lapsia – ja se on vasta alkua! Olen kalliimpaa kuin kulta, kalliimpaa kuin mitkään jalokivet. Tuon surua, mutta jos tarvitset minua, muista, että olen helposti löydettävissä. Minä elän kaikkialla ympärilläsi – olit sitten kaupungissa tai maalla. Asun rikkaassa, asun köyhässä, asun kadulla ja ehkä jopa naapurissasi.
Minun voimani on mahtava. Kokeile, niin näet, mutta jos sen teet, et voi koskaan olla varma, että enää päästämme toisistamme irti. Voit yrittää minua kerran ja voisin antaa sinun mennä, mutta yritä minua kahdesti ja minä otan sielusi - olet omani. Kun meillä on toisemme, sinä varastat ja valehtelet vuokseni. Teet mitä ikinä sinun täytyy, jotta pääset kokemaan minut uudestaan. Teet rikoksia, minun hurmani on taatusti sen arvoista. Sylissäni tunnet ilon. Sinä valehtelet vanhemmillesi, voit varastaa isältäsi. Kun näet heidän kyyneleensä, sinun pitäisi tuntea surua. Minun valtani sinuun on niin suuri, että kauttasi vaikutan jopa läheistesi elämään. Voit unohtaa oman moraalisi ja sen, miten sinut kasvatettiin. Olen sinun omatuntosi, minä opetan sinua kulkemaan tietäni.
Otan lapset vanhemmilta ja vanhemmat lapsilta. Vien sinun ystäväsi. Otan kaiken sinulta. Ulkonäkösi, ylpeytesi ja terveytesi. Olen kanssasi, vierelläsi. Sinä luovut kaikesta: perheestäsi, kodistasi, ystävistäsi ja rahoistasi. Ja olet niin yksin. Vien ja vien, kunnes ei ole enää mitään otettavaa. Kun olen lopettanut kanssasi, olet onnekas, jos vielä hengität. Jos annat mahdollisuuden, teen sinut hulluksi. Minä raiskaan kehosi, minä hallitsen mieltäsi. Minä omistan sinut kokonaan, sielusi tulee olemaan minun. Annan sinulle painajaisia aina, kun nukut. Kuulet ääniä päässäsi, hikoilet, täriset, vapiset ja näet harhoja. Haluan teidän tietävän, että nämä kaikki ovat lahjoja minulta, mutta sitten se on jo liian myöhäistä. Tiedät sydämessäsi, että olet minun, ja emme tule koskaan eroamaan.
Kadut, että päätit kokeilla minua. Sinä tulit luokseni, en minä sinun luoksesi. Tiesit, että näin tapahtuisi. Monta kertaa olisit voinut lähteä, mutta uskalsit haastaa voimani. Päätit olla rohkea, tyhmänrohkea. Olisit voinut vain kävellä pois. Jos voisit elää sen päivän nyt, mitä päättäisit? Olen sinun mestarisi ja sinä olet minun orjani! Tulen jopa mukaasi hautaan.

Nyt kun olet tavannut minut, mitä teet? Kokeiletko minua vai et? Jos otat kädestäni, vien sinut helvettiin. Voin tuoda sinulle enemmän kurjuutta, kuin sanat voivat kuvailla. Minun nimeni on huume.
 
Itsellanikin on taipumusta addiktiohin, tykkaan tissutella alkoholia paivittain. Mutta jos on tulossa esim. leikkaus jota ennen en voi juoda pistan korkjn kiinni. Paatoksesta se on kiinni addiktilla, eli kykenen siihen mutta perusarkena en vaan niin tee. On ihan mahdollista etta joku paiva viina aiheuttaa terveysongelman jonka takia homman on pakko loppua. En syyta mistaan tasta kuin itseani koska vaihtoehto juomatta on olemassa mutta en kayta sita. Katotaan millainen tuuri kay

Juu suurin osa alkoholisteista voi pitää mm tipattoman tammikuun. Suurin osa alkoholisteista käy töissä. Alkoholismissa on vaiheita, syvyyksiä ja muotoja. Esim jatkuvat pienet tissuttelijat ja pe-la juovat tuurijuopot, jotka useimmiten vetävät aivan päätyyn. Alkoholismi kehittyy ajan myötä ja muuttaa muotoaan. On mahdollista, että menee hyvään suuntaan tai sitten (useimmiten) menee huonompaan suuntaan.


View: https://youtu.be/qdYoh2_jX8M
 
Säännöllisesti juova on alkoholisti, kuten yllä mainittu alkoholismia on eri "muodoissa". Työssä käynti ja yhteiskunnassa "hyödyksi" oleminen ei saa asia muutettua yhtään sen paremmaksi, toki ihmiselle itselleen saattaa tulla tämän takia parempi fiilis asian suhteen.
 
Harmittaako sua, ettet pystynyt auttaan isääs ja veljees?

Tähän ei oikein voi sanoa muuta ku et ei oikein. Sitä ku on kattonu niin pienestä ku muistaa niin.. Broidi on nyt vakkari duunissa, hyvä niin ja faija eläkkeellä. Satunnaisesti ratkee. Ainoo mikä pitää kontrollia on kuntosali, ikää 69. Töissä oli 60v asti. Ei noille kukaan voi yhtään mitään. Kaikki lähtee omasta halusta
 
Viimeksi muokattu:
Tähän ei oikein voi sanoa muuta ku et ei oikein. Sitä ku on kattonu niin pienestä ku muistaa niin.. Broidi on nyt vakkari duunissa, hyvä niin ja faija eläkkeellä. Satunnaisesti ratkee. Ainoo mikä pitää kontrollia on kuntosali, ikää 69. Töissä oli 60v asti. Ei noille kukaan voi yhtään mitään. Kaikki lähtee omasta halusta

Sää oot aivan oikeassa, kaikki lähtee omasta halusta! Jos ei halua parantua, niin silloin ei voi parantua. Toisaalta, tietääkö monikaan addikti, että minkälaisia mahdollisuuksia on parantua?
 
Back
Ylös Bottom