BB PRO Marko Savolainen

Tuon muuten huomannu että punasella lapulla ei enää löydä.
Tilaako kaupat vähemmän ettei tule hävikkiä, vai onko ne alkanu nyt kelpaan ihmisille.

Lähikaupassaki ennen hintojen nousua oli monesti erilaista liha/kanalootaa lapulla jopa parikymmentä, nyt hyvä jos yhden löytää.

Kuulemma ovat alkaneet tilamaan niin että hävikkiä syntyy vähemmän. Myös ihmiset on haukkana paikalla, minä en päässyt yhtenä päivänä ale-laarille, kun siihen tuli juuri tuotteet niin ihmiset oli sen verta agressiivisesti kimpussa. Nauratti sitten kun en mokomaa ollut nähnyt, että ruokakaupassa tehdään kunnolla kyynerpäällä tilaa ale-laarilla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai nyt lapsiperheessä menee 1200e kuussa ruokaan, kun jo meillä kahdestaan vaimon kanssa laitetaan ruokatilille 800e kuussa ja kaikki tuntuu menevän. Ja kumpikin syö päivän toisen lämpimän ruoan omilla rahoillaan töissä.

Mä mitään listaa jaksa tästä avata, mutta esim. jo aamupuuroon lisätyt pakastemustikat 100g per puurolautanen tekee 0,90e per aamu. Eli 54e kuussa pelkkiin aamupalamustikoihin kahdelta hengeltä. Iltasapuskoihin voi mennä kohtuullisen vähän rahaa, kuten nyt vaikka arkinen jauhelihakastike (mutta kuitenkin 10% naudan jauhelihasta) ja pasta + maitoa juomaksi. Tai sitten enemmän, jos tekee vaikkapa kanasalaattia, jossa on fetajuustoa, rypäleitä, meloneita, aurinkokuivattuja tomaatteja ja vielä pullo viiniä kylkeen. Myös lohta (hyvää ja terveellisiä rasvoja) tulee syötyä usein, sen hinta on noussut sitten viime talven rutkasti. Sushia ei jaksa tehdä itse, joten sen kun hakee kaupan sushibuffasta, niin on jo heti arvokkaampi iltaruoka kuin tuo eka arjen esimerkkiruoka. Ja ainakin kerran kuussa käydään ulkona syömässä ja sehän nyt asiallisten ruokajuomien kanssa on heti yli 200e illalta.

Kyllä rahaa on helppo saada kulumaan! 😄
 
Kai nyt lapsiperheessä menee 1200e kuussa ruokaan, kun jo meillä kahdestaan vaimon kanssa laitetaan ruokatilille 800e kuussa ja kaikki tuntuu menevän. Ja kumpikin syö päivän toisen lämpimän ruoan omilla rahoillaan töissä.

Mä mitään listaa jaksa tästä avata, mutta esim. jo aamupuuroon lisätyt pakastemustikat 100g per puurolautanen tekee 0,90e per aamu. Eli 54e kuussa pelkkiin aamupalamustikoihin kahdelta hengeltä. Iltasapuskoihin voi mennä kohtuullisen vähän rahaa, kuten nyt vaikka arkinen jauhelihakastike (mutta kuitenkin 10% naudan jauhelihasta) ja pasta + maitoa juomaksi. Tai sitten enemmän, jos tekee vaikkapa kanasalaattia, jossa on fetajuustoa, rypäleitä, meloneita, aurinkokuivattuja tomaatteja ja vielä pullo viiniä kylkeen. Myös lohta (hyvää ja terveellisiä rasvoja) tulee syötyä usein, sen hinta on noussut sitten viime talven rutkasti. Sushia ei jaksa tehdä itse, joten sen kun hakee kaupan sushibuffasta, niin on jo heti arvokkaampi iltaruoka kuin tuo eka arjen esimerkkiruoka. Ja ainakin kerran kuussa käydään ulkona syömässä ja sehän nyt asiallisten ruokajuomien kanssa on heti yli 200e illalta.

Kyllä rahaa on helppo saada kulumaan! 😄
Se on just noin. Kesällä vielä grilli on kuumana melkein joka päivä ja budjetti vaan kasvaa 😅
 
En kyllä jaksa tingata enää mutta tuohan ei kerro muustako että jotku ihmiset on vaan idiootteja :D pullo viiniä,ravintolaan 200€ kerralla..
esitättekö te nyt olevanne jotaki rahamiehiä 200€ illallaisella? jos se niikseen menee niin tuolla 200€ ei saa ku pikku pullon bollingeria vasta.Ja siis yhdelle alkupalan kans.
mutta ei kait tjuomosia ravintolalaskuja,viinipulloja ym lasketa kun puhutaan KOTIRUUASTA?

Pitäskö itekki listata omaan ruokalistaan 19x palaa pilveä,neljä pulloa premium vodkaa koska pitäähän sitä illalla jotaki ottaa,viistoista askia sikareita. :D :D ei vittu riitä tonni ruokakuluihin..Ainii,ruuat vielä ostamatta.
 
Kai nyt lapsiperheessä menee 1200e kuussa ruokaan, kun jo meillä kahdestaan vaimon kanssa laitetaan ruokatilille 800e kuussa ja kaikki tuntuu menevän. Ja kumpikin syö päivän toisen lämpimän ruoan omilla rahoillaan töissä.

Mä mitään listaa jaksa tästä avata, mutta esim. jo aamupuuroon lisätyt pakastemustikat 100g per puurolautanen tekee 0,90e per aamu. Eli 54e kuussa pelkkiin aamupalamustikoihin kahdelta hengeltä. Iltasapuskoihin voi mennä kohtuullisen vähän rahaa, kuten nyt vaikka arkinen jauhelihakastike (mutta kuitenkin 10% naudan jauhelihasta) ja pasta + maitoa juomaksi. Tai sitten enemmän, jos tekee vaikkapa kanasalaattia, jossa on fetajuustoa, rypäleitä, meloneita, aurinkokuivattuja tomaatteja ja vielä pullo viiniä kylkeen. Myös lohta (hyvää ja terveellisiä rasvoja) tulee syötyä usein, sen hinta on noussut sitten viime talven rutkasti. Sushia ei jaksa tehdä itse, joten sen kun hakee kaupan sushibuffasta, niin on jo heti arvokkaampi iltaruoka kuin tuo eka arjen esimerkkiruoka. Ja ainakin kerran kuussa käydään ulkona syömässä ja sehän nyt asiallisten ruokajuomien kanssa on heti yli 200e illalta.

Kyllä rahaa on helppo saada kulumaan! 😄
Tuo selventi asiaa. Kiitos siitä. Eli helkkaristi kalliita ruokia hinnasta viis. Ei se väärin ole jos on rahhaa 🙂 Siitä huolimatta onhan nuo luvut paljon keskivertoa suuremmat. Mainitsit että 400e per lärvi jo vaimon kanssa kahdestaan. Siinä saa jonkun verran juustoja, viiniä ja kalleimpia marjoja popsia. Ps. Ravintola illallisia ei lasketa ruokamenoiksi minun logiikalla. Tollasella 200e ilta elää perus ihminen kuukauden🙃
 
Piti ihan ruveta miettimään omia ruokakuluja: Kanan fileeet 700g n.7€
Naudan 10 prossanen jauheliha n.9€
Jasmin riisi 1kg n.2€
Oliiviöljy n.1,5€
Mausteet n.2€
Rahkat 10 purkkia n.10€
Kaurahiutaleet n.2€
Leipä n.5€
Juusto n.5€
Maapähkinävoi n.3€
Marjat n. 6€
Tomaatti ja kurkku n.10€
Parsakaali ja pavut n.10€

Ja nuo menee arkipäivinä,toki jotain jää aina seuraavaksikin viikoksi,ja vkl syön yleensä sitten jotain muuta

Ja kun nuo ynnäilee yhteen niin viikon arkiruokiin menee 72,5€
 
Aika kovalta kuulostaa 1200€ kuussa pelkkään ruokaan. Me laitetaan rouvan kanssa molemmat 400€ kuukaudessa ruokatilille ja se kyllä meille riittää. Lapset 7 ja 10 v
 
Sulla on laskelmat alakanttiin. Minä katsoin suoraan tuotteista mitä oli jääkaapissa. Esim Rainbow rahkassa 12g /100g joka tekee 32g/250g. Sun laskelmissa 21g. Samoin keskikoon kananmunassa on 7g protskua eli kahdessa 14g. Sulla 11g. Kalapuikoissa taas mulla yläkanttiin koska olin laskenut ison kala puikon painolla. Sulla pienen. Ps. Ei se protskun lisäys tuon listan tuotteilla nosta hintaa mitenkään merkittävästi.
12g/100g=32g/250g ja isot kalapuikot, siis vittu kalapuikot🤣
 
1+1=3?

Tällä matikalla laskettuna onkin mahdollista syödä jopa viidelläkymmenellä eurolla kuukaudessa.
Laskelmat heitti 2g. Jätkä kuola valuen vittuilemassa. Varmaan jätit penkki sarjankin kesken että pääset kuittailemaan. Oot vissiin joku elämään kyrpiintynyt keski ikäinen patu kun et parempaa tekemistä keksi.
12g/100g=32g/250g ja isot kalapuikot, siis vittu kalapuikot🤣
Siis vittu kalapuikkoja on eri kokoisia. Oletko vittu tynnyrissä kasvatettu.
 
Mua vaan naurattaa että me puhutaan täällä kalapuikoista.. kyllä mäkin joskus pari naahin jos lapsille paistelen, mutta syökö joku oikeasti noita osana ruokavaliota? 😁 Paitsi tietty Kanye
 
Laskelmat heitti 2g. Jätkä kuola valuen vittuilemassa. Varmaan jätit penkki sarjankin kesken että pääset kuittailemaan. Oot vissiin joku elämään kyrpiintynyt keski ikäinen patu kun et parempaa tekemistä keksi.

Taas mentiin suoraan henkilöön käsiksi, ymmärrän kyllä että kun muuten ei pysty kommunikoimaan niin käyttäydytään näin.

Ps. kyykkysarjan välissä kirjoitin.
 
Mua vaan naurattaa että me puhutaan täällä kalapuikoista.. kyllä mäkin joskus pari naahin jos lapsille paistelen, mutta syökö joku oikeasti noita osana ruokavaliota? 😁 Paitsi tietty Kanye
Kalapuikot oli nimimerkin Yodan valinta. Tottakai tämäkin käännettiin niin että predatori käski syömään niitä. Porukka vetää ihan hatusta juttuja ja väittää toisen sanomiksi.
Taas mentiin suoraan henkilöön käsiksi, ymmärrän kyllä että kun muuten ei pysty kommunikoimaan niin käyttäydytään näin.

Ps. kyykkysarjan välissä kirjoitin.
Joku kolmaskymmenes viesti sulta tänään mikä liittyy minuun. Ja hoomailasena änkytät että muut menevät henkilökohtaisuuksiin. Tuo feikkaus ja piilovittuilu ei ole miesten touhua. Sano ne asiat suoraan ja vittuile kunnolla tai pidä turpasi kiinni. Ihan sama missä ketjussa ollaan niin tulet länkyttämään kuin pikkupojat. Jos oisit livenä yhtä mulukku saisit joka päivä turpaasi joltain.
 
Joku kolmaskymmenes viesti sulta tänään mikä liittyy minuun. Ja hoomailasena änkytät että muut menevät henkilökohtaisuuksiin. Tuo feikkaus ja piilovittuilu ei ole miesten touhua. Sano ne asiat suoraan ja vittuile kunnolla tai pidä turpasi kiinni. Ihan sama missä ketjussa ollaan niin tulet länkyttämään kuin pikkupojat. Jos oisit livenä yhtä mulukku saisit joka päivä turpaasi joltain.

Ei muut mene, sinä menet kun et pysty muuhun, valitettavasti. Enkä ymmärrä miksi sinulle ei saisi kuitata asiasta jos lasket yksinkertaisen yhteenlaskun päin mäntyä? Otat nyt illalla alakoulun matematiikan kirjan käteen ja opettelet ainakin yhteen ja vähennyslaskuja.

Sinulle on vain hieman turhan helppo kuittailla, kun luot niin mehukkaita tilanteita kyselemällä täällä esimerkiksi "Kuinka tyhmänä minua pidät?".
 
Ei muut mene, sinä menet kun et pysty muuhun, valitettavasti. Enkä ymmärrä miksi sinulle ei saisi kuitata asiasta jos lasket yksinkertaisen yhteenlaskun päin mäntyä? Otat nyt illalla alakoulun matematiikan kirjan käteen ja opettelet ainakin yhteen ja vähennyslaskuja.
Et ymmärrä miksi jonkun joka viestiin ei saa tulla kuittailemaan ? Tule toki mutta koeta edes itse tajuta miten pelle touhua tuo on aikuiselta (?) mieheltä. 7 vuotiaat tekevät tuota. Joku lasku menee pieleen niin jätkä onnensa kukkuloilla mylvii ja housut märkänä runkkaa kun pääsee vittuilemaan.
 
Kalapuikot oli nimimerkin Yodan valinta. Tottakai tämäkin käännettiin niin että predatori käski syömään niitä. Porukka vetää ihan hatusta juttuja ja väittää toisen sanomiksi.
Jäitä hattuun, kukaan ei niin väittänyt. Mua vaan huvitti, että me väännetään jostain hiton kalapuikoista.

Vaikka on ne kyllä hyviä. I must be a gay fish
 
Et ymmärrä miksi jonkun joka viestiin ei saa tulla kuittailemaan ? Tule toki mutta koeta edes itse tajuta miten pelle touhua tuo on aikuiselta (?) mieheltä. 7 vuotiaat tekevät tuota. Joku lasku menee pieleen niin jätkä onnensa kukkuloilla mylvii ja housut märkänä runkkaa kun pääsee vittuilemaan.


Minusta 7-vuotiaat puhuvat juuri sillä tavalla miten sinä tässä näytät esimerkiksi. Toki myös taitosi matematiikan saralla antavat aihetta epäillä oletko sinä seitsemänvuotias?
 
Myös ihmiset on haukkana paikalla, minä en päässyt yhtenä päivänä ale-laarille
Ihmiset on ? Olisiko ovat ? Alelaari väliviivalla ? Miten voi aikuinen ihminen tehdä noin hirveitä kirjoitusvirheitä 🤣 jäikö koulut kesken vai syöty liikaa rahkaa ? Nyt lainaat naapurin lapsilta aapisen ja opettelet kirjoittamaan. Esimerkki miten leikitään idioottia aikuisten miesten keskustelusivuilla. Jatka vain. Et tuon pellemmäksi voi tulla 👌
 
Ihmiset on ? Olisiko ovat ? Alelaari väliviivalla ? Miten voi aikuinen ihminen tehdä noin hirveitä kirjoitusvirheitä 🤣 jäikö koulut kesken vai syöty liikaa rahkaa ? Nyt lainaat naapurin lapsilta aapisen ja opettelet kirjoittamaan. Esimerkki miten leikitään idioottia aikuisten miesten keskustelusivuilla. Jatka vain. Et tuon pellemmäksi voi tulla 👌

Kuinka mielikuvituksellista! Olet suurin mestari myös kuittailun saralla!

Ps. Rahkaa syöty liikaa.
 
Back
Ylös Bottom