BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mietin vaan, kun Sami dieetillä ja jalkatreenistä minun kanssa tulee aika brutaali. Enkä tiedä yhtään, miten Sami on treenannut, että ei "sotke" dieettiä?
Mutts Sami saa päättää, ja voidaan ottaa kyllä vähemmällä määrällä erikoistekniikoita jne
 
Mietin vaan, kun Sami dieetillä ja jalkatreenistä minun kanssa tulee aika brutaali. Enkä tiedä yhtään, miten Sami on treenannut, että ei "sotke" dieettiä?
Mutts Sami saa päättää, ja voidaan ottaa kyllä vähemmällä määrällä erikoistekniikoita jne
Tuskimpa tuo mitään sotkee, jos esimerkiksi ensi viikolla mennään. Keskustelen Bullin kanssa tästä huomenna. Voidaan kyllä reenata mikä lihasryhmä vaan tai useampaa. Kunhan etukäteen tietää nii osaa sumplia.
 
Tuskimpa tuo mitään sotkee, jos esimerkiksi ensi viikolla mennään. Keskustelen Bullin kanssa tästä huomenna. Voidaan kyllä reenata mikä lihasryhmä vaan tai useampaa. Kunhan etukäteen tietää nii osaa sumplia.
Tietty jalkareeni paskamainen tuollaisen ajomatkan kylkeen. On jalat valmiiksi tukossa ajamisesta ja takaisin 4h ajomatka jalat täristen ajaen voi olla mukavaa 😁 Mutta päättäkää te mitä kaikkea haluatte videolla tuoda esille ja minä toimin sen mukaan :giggle: Otettu olen, jos tähän mukaan pääsen
 
Tietty jalkareeni paskamainen tuollaisen ajomatkan kylkeen. On jalat valmiiksi tukossa ajamisesta ja takaisin 4h ajomatka jalat täristen ajaen voi olla mukavaa 😁 Mutta päättäkää te mitä kaikkea haluatte videolla tuoda esille ja minä toimin sen mukaan :giggle: Otettu olen, jos tähän mukaan pääsen
Onko Samilla milloin jalkatreenejä, onko vakiopäivät?
 
Otetaan Tubeen ja pitää alkaa sinne ottaa muutenkin enempi matskua. Pitäs vaan saada hommattua kun kamera /kännykkä, tällä 100€ puhelimella laatu on mitä on 😬😁
Otat vielä neljännen kaverin mukaan, jolla joku vähän parempi kapula tai kamera? Saatte sitten kolme tekijää keskittyä pelkästään aiheeseen, jos on neljäs jannu kuvaamassa.

Kai Oulusta joku bodauksen ystävä löytyy, jolla omasta takaa jonkinlainen kamera ja pari tuntia joutavaa aikaa? 🙂
 
Juuri näin.
Tutkimuksessa testattiin, kummat painot kasvattaa enempi lihasta. Raskaat toistot 6 vai kevyet toistot 20. Kumpikin kasvatti lähes samanlailla, kunhan ne vaan tehtiin failureen. Eli failure oli ratkaiseva tekijä.
Mutta eikö 20 toistoa failureen kuitenkin rasita hermostoa vähemmän ja siten turvallisempi hermoston kannalta?
 
Mutta eikö 20 toistoa failureen kuitenkin rasita hermostoa vähemmän ja siten turvallisempi hermoston kannalta?
Todennäköisesti ja myös esim raskaaat perusliikkeet/moninivelliikkeet rasittaa enempi hermostoa kuin eristävät. Esim kyykky vs ojennus, koska kyykyssä useampi lihas tekee työtä.
 
Mutta eikö 20 toistoa failureen kuitenkin rasita hermostoa vähemmän ja siten turvallisempi hermoston kannalta?
Tutkimuksessa tutkittiin vain lihaskasvua, eli siihen ei toistomäärillä ollut ollut vaikutusta vaan ratkaisevaa oli vetää failureen.
Jos taas voimaa haluaa, niin ei ole sama tekeekö lyhyttä tai pitkää sarjaa.
 
Tutkimuksessa tutkittiin vain lihaskasvua, eli siihen ei toistomäärillä ollut ollut vaikutusta vaan ratkaisevaa oli vetää failureen.
Jos taas voimaa haluaa, niin ei ole sama tekeekö lyhyttä tai pitkää sarjaa.
Aivan. Ollut aina siinä uskossa ettei nuo pitkät sarjat ja pienemmät painot ota niin paljon hermoston päälle vaikka vetäisi failureen.
 
Back
Ylös Bottom