BB PRO Marko Savolainen

Eo ollut tätä nähnyt. Tuossa 98 kisassa oli hengenlähtö aika lähellä, tyhmän kaliumin ja diureettikokeilun myötä. Luulen, että tuolloin munuaiset otti eka kerran osumaa.
Jo lavalla oli pahoja kramppeja, mutta voi pojat ja tytöt, kun pääsin hotellille ja kaikki siis kaikki lihakset löi sellaiseen kramppiin, että putosin polville ja huusin tuskasta. Ainut mitä sain Johannalle (ex avovaimo) sanottua, että laita hätänumero vaimiiksi ja anna suolaa ja vettä.
Sitä kipua on vaikea kuvailla.
Eikös noita diureetteja joskus testailtu kisaajilta ? Nykyään ilmeisesti kaikki mahdolliset mitkä vähäänkään auttaa kuntoon tai lihasmassaan sallittua ? Eli mitään ei testata.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootko ihan tosissasi, että et tiedä miten Scott- penkissä tehdään hauiskääntö korrektisti? Ihan vaan hiukkasen tuntuu siltä, ettet ihan ole hiffannut liikkeen ergonomiaa? Toisessa kädet on toistojen välillä suorana, jäljellä on ainoastaan veto taljan rissaa kohti, ei mitään hauista vastaan eli painovoiman suuntaan. Toisessa liikeradan viimeinen segmentti nostaa kyynärvarren pystyyn, jolloin levytangon paino on kohdistuu kyynervartta pitkin suoraan alas kyynerpäälle. Kummassakin liikkeessä on siis lepovaihe, jossa hauis ei tee yhtään mitään. Toisessa toiston alku- ja negatiivisen loppuosa kevenee koska vastuksen veto kohdistuu taljaa kohti, toisessa kevenee toiston loppuosa, koska em. viimeinen segmentti. Käytännössä sama asia, paitsi että lienee eduksi, että suurin vastus on liikeradan alussa ja liike kevenee loppua kohti hiukan. Taljassa maksimiponnistus on silloin kun hauis on maksimijännityksessä, Scotissa silloin kun toisto lähtee liikkeelle. Sano sinä kumpi on parempi?
No siinähän se ero on kuten sanoit. Scottissa ei saa kuormaa maksimisupistukselle, ellei tee sitäkin taljalla niin että veto tulee edestä. Taljalla ei saa kuormaa venytyksessä.

Monipuolisen treenin kannalta sanoisin että molempi parempi.

Ehkä patjan nuuhkimisen sijaan voisi tehdä taljalla sellaista variaatiota jossa on tasapenkki taljan edessä ja kyynärpäät penkin päälle tuettuna?
 
Eikös noita diureetteja joskus testailtu kisaajilta ? Nykyään ilmeisesti kaikki mahdolliset mitkä vähäänkään auttaa kuntoon tai lihasmassaan sallittua ? Eli mitään ei testata.
Kyllä yhdessä vaiheessa testattiin diureetit, piristeet ja clenbuteroli. Porukkaa meinas alkaa olla sairaalassa joka kisassa, siksi puututtiin noihin.
Nyt ei käsittääkseni testata mitään
 


Olen nähnyt tuon kuvan jossain kirjassa mustavalkoisena ja maalauksenomaisena. Olisiko se ollut KP Ouraman Mega Duty-kirja?

Pitäisi varmaan kaivaa se varastosta ja muistella vanhoja. Sitä ja Massaa Voimaa-kirjaa tuli luettua aloittelijana 2000-luvun alussa. Myös Arskan järkälemäinen Encyclopedia of Modern Bodybuilding löytyy vielä kaapista. Siitä taisin lähinnä katsoa vain kuvia.

Ihan lapsena muistan lukeneeni Kehonrakentaja Voittaa-kirjaa. En voinut uskoa, että jollain voisi olla semmoinen selkä kun Franco Columbolla, se ei näyttänyt ihmiseltä.

b50d552f189739e0e01d747024f2d18d[1].jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olen nähnyt tuon kuvan jossain kirjassa mustavalkoisena ja maalauksenomaisena. Olisiko se ollut KP Ouraman Mega Duty-kirja?

Pitäisi varmaan kaivaa se varastosta ja muistella vanhoja. Sitä ja Massaa Voimaa-kirjaa tuli luettua aloittelijana 2000-luvun alussa. Myös Arskan järkälemäinen Encyclopedia of Modern Bodybuilding löytyy vielä kaapista. Siitä taisin lähinnä katsoa vain kuvia.

Ihan lapsena muistan lukeneeni Kehonrakentaja Voittaa-kirjaa. En voinut uskoa, että jollain voisi olla semmoinen selkä kun Franco Columbolla, se ei näyttänyt ihmiseltä.

katso liitettä 229927
Minulla oli tuo Columbon kirja. Tein siitä kaikki liikkeet läpi joka päivä 😁
 
Minulla oli tuo Columbon kirja. Tein siitä kaikki liikkeet läpi joka päivä 😁
Se kaksijakoinen ohjelma mikä tehtiin kolmesti viikossa, eli kuusi treeniä yhteensä, on aika kova jos saa sillä jotain progressio toteutettua :giggle: Siinä liikkeitä per treeni ainakin kymmenen ja lähes kaikki ihan raskaita kunnon perusliikkeitä. Leukaakin vedettiin ensin niskan taakse ja sitten etupuolelle vielä, molempia joku 3-5 sarjaa. Itse koitin sitä myös toteuttaa, mutta failureen kun vedettiin niin äkkiä jäi luu käteen :LOL:
 

Primen vehkeet on yhdet edistyksellisimmät mitä alalla on ja varsinkin alku peräinen yhtiö mistä tämä on jalostettu oli kans aikaansa edellä olevia laitteita. Niin ali arvostettuja. Näissä on pitkälle ajateltu jo laitteena niitä ominaisuuksia mistä on edellä kovasti puhuttu. Strive taisi olla se alkuperäinen idean keksijä jonka patenteilla primen väki jatkoivat toimintaa.
 
Sama idea toimii vipunostoissa taljassa, riippuen etäisyydestä, lakipisteen supistus muuttuu.
Siinä videossa missä Mike vierailit LOADED:lla ja ihastuit siihen arsenaalin olkapää koneeseen. En tiedä huomasitko tai huomasivatko muut niissä laitteen ylhäällä olevissa kiekoissa mitä kautta liike välittyy paino pakalle jotain poikkeavaa? 😉 mitä yleensä noista vipari koneista ”puuttuu”.
 
Siinä videossa missä Mike vierailit LOADED:lla ja ihastuit siihen arsenaalin olkapää koneeseen. En tiedä huomasitko tai huomasivatko muut niissä laitteen ylhäällä olevissa kiekoissa mitä kautta liike välittyy paino pakalle jotain poikkeavaa? 😉 mitä yleensä noista vipari koneista ”puuttuu”.
En mä katsonut, mä vain tein sillä ja pitkään olen odottanut että pääsis seisaaltaan tommoista tekemään. Samanlaiset on yleensä istuen eikä niissä se kahva anna samalla tapaa 360 asteen rinkiä. Oli kyllä hulvattoman kova vekotin.
 
Mua kiinnostas edelleen tietää millainen ohjelma toi Mega Duty oli? Ei löydä kirjaa eikä mitään artikkeleita enää mistään.
Perustuu Dorianin Heavy dutyyn pitkälti. Suomeksi, hyvin yksinkertaista ja saatanan kovaa tekemistä. Niinkuin pitäiskin.
 
En mä katsonut, mä vain tein sillä ja pitkään olen odottanut että pääsis seisaaltaan tommoista tekemään. Samanlaiset on yleensä istuen eikä niissä se kahva anna samalla tapaa 360 asteen rinkiä. Oli kyllä hulvattoman kova vekotin.
Minä en konetta livenä nähnyt mutta onneksi kuvasit noita arsenalin koneita siellä käydessäsi 👍🏼👍🏼 (odotin niitä varmasti yhtä kovasti vaikka niillä en treenaamaan pääsekään väli matkasta johtuen.)

Siinä koneessa mitä siinä videolla näkyi oli heti yksi silmään pistävä juttu mikä siitä ihan jo nopealla tarkastelulla teki paremman laitteen kun 20 vastaavanlaisesta koneesta ja se liittyy vahvasti sen mekaaniseen toteutukseen joka erityisesti sivu olkapäiden tekemiseen on ehkä TÄRKEIN yksittäinen muuttuja.

Toki laitteessa varmaan on muutakin hyvää mutta ihan suoraa kokonais kuvaa ei siitä laitteesta nähty mikä merkittävästi eroaisi vastaavista muiden brändien valmistamista mutta toki voi olla muitakin.
 
Minä en konetta livenä nähnyt mutta onneksi kuvasit noita arsenalin koneita siellä käydessäsi 👍🏼👍🏼 (odotin niitä varmasti yhtä kovasti vaikka niillä en treenaamaan pääsekään väli matkasta johtuen.)

Siinä koneessa mitä siinä videolla näkyi oli heti yksi silmään pistävä juttu mikä siitä ihan jo nopealla tarkastelulla teki paremman laitteen kun 20 vastaavanlaisesta koneesta ja se liittyy vahvasti sen mekaaniseen toteutukseen joka erityisesti sivu olkapäiden tekemiseen on ehkä TÄRKEIN yksittäinen muuttuja.

Toki laitteessa varmaan on muutakin hyvää mutta ihan suoraa kokonais kuvaa ei siitä laitteesta nähty mikä merkittävästi eroaisi vastaavista muiden brändien valmistamista mutta toki voi olla muitakin.
Huomenna se tulee kuvattua uudelleen kun Mentulan kanssa treeni.
 
Huomenna se tulee kuvattua uudelleen kun Mentulan kanssa treeni.
No minä pihtaan tätä ”varmaan jopa typerääkin” tietoa itselläni josko joku muu(kin) huomaisi mikä laitteessa on erona ja tuossa jo vähän sitä paljastin missä kohtaa ero todennäköisesti löytyy. 😈 Nää on mike tärkeitä juttuja kun kuvailet!! 👍🏼
 
Back
Ylös Bottom