Markkinoinnin ja myynnin tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Koska ei ole erikseen myynnin/markkinoinnin/digimedian/tms huumoriketjua, niin kuulukoon tänne. Yleisesti vois myös aueta, eli "repesin... kuvat" -threadi, mutta ehkä hauskempaa viihdettä alan tunteville.

Kaikkihan tietää että huono ostoprosessi verkkokaupassa katkasee asiakassuhteen kuin seinään. Usein myös se ensimmäinen ostokokemus voi jäädä kesken jos tilaaminen on aivan kauheaa.

Itse asiaan, repesin ite aika huolella kun tämä tuli lukastua. :hyvä: Tuota ei lisää yhtään se että kun työkseen moisia rakentaa, niin on erityisesti huomioinut kaikki huonot ostoskorit/ostoprosessit verkkokaupoissa.

header.png


1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


end.png

:lol2:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vassiselta hyvä blogikirjoitus tänään: Kommentti: EVVK

Erityisen maininnan mun mielestä ansaitsee tämä kohta:
"Jokainen markkinointitoimenpiteen suunnittelu pitäisi aina aloittaa kysymällä: “Miksi tämä kiinnostaisi ketään pätkän vertaa?”. Oman työpaikan säilyttäminen ei ole riittävä syy. Periaatteessahan kyseessä on hyvin alkeellisen tason suunnittelua tai jopa itsestäänselvyys. Kuitenkin pelkästään jokapäiväisen suoramarkkinointikirjeläjän avaaminen tai mainoskatkon katsominen auttaa ymmärtämään, että tuo oleellinen kysymys jää liian usein esittämättä."
 
Joo, Vassisella on kyllä näppis hallussa.. Erityisesti "Markkinointi on käännytystyötä. Tehtävä on haastava kuin Piispa Henrikillä aikoinaan. Vastassa on parhaimmillaankin joukko Lalleja, pahimmillaan kukaan ei tule katsomaan edes kirves kädessä." kohta osu ja uppos. Totahan se on. Parhaimmillaan. :D
 
Hieman menee ohi aiheen , mutta täällä saattas olla porukkaa jolla tietoa asiasta. Eli onko tiedossa hyvää kirjaa/ muuta tietolähdettä markkinatutkimuksen maailmaan?
 
Miten pystyn myymään yritykselle idean?

Jos olen keksinyt uuden liiketoiminta-/ansaintamallin niin miten voin lähteä myymään tätä ideaa eteenpäin?
 
Miten pystyn myymään yritykselle idean?

Jos olen keksinyt uuden liiketoiminta-/ansaintamallin niin miten voin lähteä myymään tätä ideaa eteenpäin?

Kyllä se äärimmäisen vaikeaa tulee olemaan. Liiketoiminta- tai ansaintamalleja on vaikea mennä mitenkään suojaamaan. Lisäksi malli pitäisi olla äärimmäisen hyvin tutkittu ja tuntemus alasta jonne sitä on kaupittelemassa pitää olla todella hyvä. Parhaat vaihtoehdot on itse perustaa yritys joka mallia alkaa käyttämään tai sitten vakuuttaa joku yritys niin hyvin että se ottaa sinut palkkalistoille. Pitää kuitenkin muistaa että ideassa 10% on uutta ajatusta ja 90% raakaa työtä ja turha kuvitella että yksikään firma on valmis maksamaan pelkästä "ideasta" yhtään mitään.

Itsekkin olen ollut parissa palverissa jossa on kaupiteltu uutta tuotetta/palvelua. Ikävä kyllä yleensä noissa käänteentekivissä ideoissa suurin käänteentekevä asia on ollut se että idean isät eivät ole tunteneet syvällisesti alaa jolle idean ovat keksineet. Tarkoitus ei ole lannistaa vaan kehottaa todella syvällisesti perehtymään aiheeseen ennen kuin esittelet sitä potentiaalisille asiakkaille.
 
Hieman menee ohi aiheen , mutta täällä saattas olla porukkaa jolla tietoa asiasta. Eli onko tiedossa hyvää kirjaa/ muuta tietolähdettä markkinatutkimuksen maailmaan?


Oletko mihin tarkoitukseen kirjallisuutta hakemassa? Opinnäytetyö vai liike-elämä?

Itse ainakin jättäisin suomalaiset opukset hyllyyn ja etsisin suoraan lontooksi olevista kirjoista jos vain englanti taittuu. Suomalaiset markkinoinnin alan kirjat kun on pääsääntöisesti heikkotasoisia; on olemassa "markkinointia" ja sitten on olemassa markkinointia. Jos jälkimmäinen kiinnostaa, niin kvantitatiivisiä menetelmiä (oletan, että haet kirjaa työhön/omaan bisnekseen liittyen) hyödyntämään, hop hop. Jos menetelmäpuoli ja tilastotiede on heikommissa kantimissa, niin hyvä yhdistelmä voisi olla J. Metsämuurosen jokin kvantitatiivisia menetelmiä käsittelevä kirja + markkinointitutkimusta käsittelevistä kirjoista esim. Robsonin (2002) Real World Research. En nyt muista onko jälkimmäinen puhtaasti markkinointitutkimukseen tarkoitettu, mutta on ihan hyvä perusteos ja tarjoaa hyvän lähtökohdan asiaan.
 
Etsin työelämä tarkoitukseen. Pitäs saaha vähä markkinatutkimuksen (varsinkin online tutkimuksen. Ei webbikyselyt) pohjatietoja jäsenneltyä vahvemmaksi.
 
Lue ainakin tämä http://www.bookplus.fi/kirjat/vuorio,_pauli/myyntitaidon_käsikirja-4339219

Muitakin kirjoja kannattaa lukea, esim. nämä mainitsemani:
J.Sarasvuo: Myynnin korkeajännitus
L. Michelsson & P. Hakala: Myynninmurtajat
F. Bettger: Miten minusta tuli huippuluokan myyjä
M.Rubanovitsch & E.Aalto: Myy enemmän-myy paremmin
T.Rope: Perusmyyjästä supermyyjäksi
Balac: Ostajan opas myyjälle -miten onnistun paremmin myynnissä?
Lisätään listaan vielä tämä:
Brian Tracy: Advanced Sellin Strategies
http://www.amazon.com/Advanced-Selling-Strategies-Techniques-Salespeople/dp/0684824744
 
Koska ei ole erikseen myynnin/markkinoinnin/digimedian/tms huumoriketjua, niin kuulukoon tänne. Yleisesti vois myös aueta, eli "repesin... kuvat" -threadi, mutta ehkä hauskempaa viihdettä alan tunteville.

Kaikkihan tietää että huono ostoprosessi verkkokaupassa katkasee asiakassuhteen kuin seinään. Usein myös se ensimmäinen ostokokemus voi jäädä kesken jos tilaaminen on aivan kauheaa.

Itse asiaan, repesin ite aika huolella kun tämä tuli lukastua. :hyvä: Tuota ei lisää yhtään se että kun työkseen moisia rakentaa, niin on erityisesti huomioinut kaikki huonot ostoskorit/ostoprosessit verkkokaupoissa.
:lol2:
Pitää tähän liittää oma kokemus. Tilasin Jojon yhdestä kotimaisesta kaupasta. Yksi tilaus generoi 5 sähköpostia.
 
Pitää tähän liittää oma kokemus. Tilasin Jojon yhdestä kotimaisesta kaupasta. Yksi tilaus generoi 5 sähköpostia.
Kuulostaa myös Gigantin nykyiseltä toiminnalta. Tuli lähemmäs 5 s-postia ja pari tekstiviestiä kun tilasi tuotteen, ja huvittavinta oli se että tyytyväisyyskyselyssä oli kohta tyyliin, "tilauksen etenemisen raportointi" tms.
 
Se googlen keissi, jossa sain 5 eri kirjettä samana päivänä ilmeisesti päättyi. En löytänyt mistään mitään emailia tai puhelinnumeroa minne soittaisin ja valittaisin siitä fyysisestä spammista. Leikin sitten kovasti kiinnostunutta tuosta adwords-mainonnasta ja jätin netin kautta soittopyynnön. Avauduin sitten sille kaverille siellä, että jopas onkin vaikea prosessi saada edes yhteyttä. Lupasivat lopettaa spammaamisen.
 
Lisätään listaan vielä tämä:
Brian Tracy: Advanced Sellin Strategies
http://www.amazon.com/Advanced-Selling-Strategies-Techniques-Salespeople/dp/0684824744

Todella hyvä lisäys! Muutenkin kannattaa tutustua miehen tuotantoon, esimerkiksi YouTubesta löytää ison kasan Tracyn videoita. Hän on ehkä vähän tunnetumpi Suomessa vähemmän seksikkäällä Self Development - alalla, mutta kannattaa tutustua myös ennakkoluuloitta siihen alueeseen. Itse kuuntelen todella usein jotain Tracyn lukuisista äänikirjoista. Kaverin innostus tarttuu minusta aivan uskomattomalla tavalla. Brian Tracy on myös yksi Sarasvuon "idoleista" ja aikaisemmin mainittu "myynnin korkeajännitys" onkin pitkälti hänen opeistaan laadittu, vaikka kyseinen opus onkin väännetty voimakkaasti "light light light reading" - tyyliin. Sehän on puoliksi pelkkää sarjakuvaa. Toki vastaavasti myös ihan hyvä kirja.

Mika D. Rubanovitschin myynnin trilogia (Myy enemmän, myy paremmin; Haasteena myynnin johtaminen; Älykäs myynnin ohjaaminen) on myös huippuluokkaa ja kannattaa ehdottomasti jokaisen myynnistä vähänkin kiinnostuneen lukea. Harvoissa kirjoissa on yhtä paljon asiaa yhtä pienessä sivumäärässä, ja kirjat ovat todella mukaansatempaisevia ja helppolukuisia. En ole Suomen myynnin kirjallisuudesta lähellekään vastaavaa tasoa vielä löytänyt. Lukematta tosin vielä esim. Pekka Mattilan ja Mika Rautiaisen "Putki - Johda Markkinointia ja Myyntiä Yhdessä" - kirja, josta olen kuullut myös vain hyvää.
 
Tuosta kirjasta näyttää löytyvät muutaman sivun referaatti googlettamalla. Pitää ilman muuta hankkia tuo ja pari muutakin Tracyn kirjaa tabletiin luettavaksi!
 
Olen tässä tuuminut, että mistä niitä osakkeita ostetaan? Ja eikö osakkeiden ostaminen kannata tapahtua silloin, kun ne ovat matalimmalla tasolla ja odottaa sitten, että niiden arvo nousee ja tämän jälkeen myydä?
 
Olen tässä tuuminut, että mistä niitä osakkeita ostetaan? Ja eikö osakkeiden ostaminen kannata tapahtua silloin, kun ne ovat matalimmalla tasolla ja odottaa sitten, että niiden arvo nousee ja tämän jälkeen myydä?
Tämän kysymyksen paikka olisi enemmänkin tuolla sijoituskeskustelun puolella. Osaketoimeksiantoja voit ostaa kuitenkin esim. pankeista ja pankkiiriliikkeistä. Sijoitusstrategioita on sitten melkein yhtä paljon kuin ihmisiäkin. Mainitsemasi tapa on tosin yksi, mutta mistä tietää, että osake on matalimmalla tasollaan? Toisaalta mistä tietää, että arvo nousee? Esimerkiksi Nokian arvo on romahtanut todella matalalle, mutta ei ole mitään takeita siitä, että sen arvo tulisi lähiaikoina nousemaan. Voit saada paremman tuoton sijoittamalla arvoyrityksiin ja nostaa tasaista vuosittaista osinkoa ja saada ehkä keskimäärin 6% tuotto-odotuksen sijoituksellesi. Jos haluat isompaa tuottoa, niin vastaavasti riski kasvaa. Voit esimerkiksi sijoittaa Nokiaan toiveella, että vuoden päästä osakkeen arvo on kaksinkertainen. Osinkoa ei välttämättä hirveästi tipu ja osakkeen arvo voi yhtä lailla jatkaa tippumistaan vaikka kuinka pitkään.
 
Onko olemassa jonkinlaista aikarajaa, jolloin osakkeen pitää myydä? Esimerkiksi, jos nyt ostan Nokian osakkeita, niin onko mahdollista, että en myy niitä vaikkapa viiteen vuoteen? Vai pakottaako jokin minut myymään osakkeet esim. tasan vuoden päästä ostosta?
 
Lisätään listaan vielä tämä:
Brian Tracy: Advanced Sellin Strategies
http://www.amazon.com/Advanced-Selling-Strategies-Techniques-Salespeople/dp/0684824744

Kiitos Joat tästä! Oli hyvä nauha ja taas kerran hyviä vinkkejä myyntiin liittyen.

Lukeeko kukaan muu tota Parantaisen ja Apusen blogia piinapenkistä?

Toukokuun alusta hyvä postaus ja kertomus siitä, miten yksinkertaiseksi asiat pitää pureskella myydessä. Suosittelen laittaa tilaukseen suoraan.

http://gurumarkkinointi.fi/2011/05/03/gladiaattori-kaatui-saappaat-jalassa/
 


Suosittelen kaikkia markkinoinnista kiinnostuneita tutustumaan Ken Wongin ajatuksiin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom