Markkinoinnin ja myynnin tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valitettavasti ei.

Sen sijaan eri asiaan, niin oli suoraan sanottuna hieman häiritsevä Marmain uusimman uutiskirjeen mainos...
 
No siis, toki noita on nähty ennen ainakin Ilta-Sanomien sivuilla, mutta mun mielestä tuo tausta alkaa jo tekee uutiskirjeen lukemisesta erittäin epämiellyttävää. Mulla ainakin hakee silmät ympäri ämpäri tota katsoessa. En tiedä, ehkä olin kovin kriittinen kun juuri tänään väkersin itse uutiskirjettä.

YW4B.jpg
 
Osaako joku sanoa mistä löytyis, tai tietääkö joku, mitkä on "myynnin kaavan" numerot. Eli tarkoitan sitä 100 puhelua -> x tavoitettua ihmistä -> y tapaamista jne jne. kaavaa.
 
F. Bettger: Miten minusta tuli huippuluokan myyjä
M.Rubanovitsch & E.Aalto: Myy enemmän-myy paremmin

Nuo luin tässä parin viikon sisään. Aika perushuttua. Ton Bettgerin kirja oli huomattavasti värikkäämpää luettavaa. Harmi vaan, kun osa noista vinkeistä ei enää 2000-luvulla toimi.
Ainakaan itselle ei noista jäänyt oikeastaan mitään käteen. Mutta ei toisaalta ihan ajan haaskaustakaan olleet. Hyvähän noita perusteitakin on välillä kerrata.
 
F. Bettger: Miten minusta tuli huippuluokan myyjä
M.Rubanovitsch & E.Aalto: Myy enemmän-myy paremmin

Nuo luin tässä parin viikon sisään. Aika perushuttua. Ton Bettgerin kirja oli huomattavasti värikkäämpää luettavaa. Harmi vaan, kun osa noista vinkeistä ei enää 2000-luvulla toimi.
Ainakaan itselle ei noista jäänyt oikeastaan mitään käteen. Mutta ei toisaalta ihan ajan haaskaustakaan olleet. Hyvähän noita perusteitakin on välillä kerrata.

Aina kun jengi kyselee jotain vinkkejä multa myyntityöhön liittyen, suosittelen ostamaan ton Ruban kirjan. Musta ekaksi kirjaksi nopea lukuinen ja varsin toimiva setti. Jos suosittelen kymmenelle ihmiselle tota kirjaa, niin ainoastaan yksi sen ostaa. Tosin se yksi tekee taas lisää kauppaa sen kirjan ansiosta = isompi numerosarja palkkakuitin alimmalla rivillä. :)

Välillä ihmettelen sitä, miten vähän jengi kouluttaa itseään lukemalla kirjoja, käymällä kursseilla jne. Mut tais olla Brian Tracy joka sano että vain 10 % jengistä tekee näin. Vaikka kouluttautuminen olis ilmaista.. Musta aika erikoista.
 
Välillä ihmettelen sitä, miten vähän jengi kouluttaa itseään lukemalla kirjoja, käymällä kursseilla jne. Mut tais olla Brian Tracy joka sano että vain 10 % jengistä tekee näin. Vaikka kouluttautuminen olis ilmaista.. Musta aika erikoista.

Toi on kyllä outoa, varsinkin jos on provisiopalkattu. Itse en ole, mutta vuosibonarit on sen verran kivat, että sen voi kyllä laskea provisioksi...
 
Toi on kyllä outoa, varsinkin jos on provisiopalkattu. Itse en ole, mutta vuosibonarit on sen verran kivat, että sen voi kyllä laskea provisioksi...

No niinpä! Ymmärrän jos haaveena on pysyä tutulla kuukausipalkalla jatkossakin, mutta myyjällä (varsinkin b2b) tuntuu olevan kaikilla provikkapalkka. Mikä on kiva..:evil:
 
Mun mielestä toi provisiopalkkaus pitäisi tietyillä toimialoilla kieltää. Esim. sijoitus- ja rahoitustoiminta. Myyjän halua saada provisioita voi johtaa päämiehen ja asiakkaan kannalta väärään lopputulokseen.
 
Mun mielestä toi provisiopalkkaus pitäisi tietyillä toimialoilla kieltää. Esim. sijoitus- ja rahoitustoiminta. Myyjän halua saada provisioita voi johtaa päämiehen ja asiakkaan kannalta väärään lopputulokseen.
Yksi tuttu töissä tuolla sijoitusalalla, ja kyllähän sen myyntipuheista aika karusti paistaa läpi provisiopalkkaus. Näen kyllä miten siitä haittaa voisi olla, mutta toisaalta voihan sitä puolustaa myös toiselta kantilta. Ainakin "draivi" on kaverilla kova, eikä se kuitenkaan sikaa säkissä myy.

Toisaalta tuommoisessa huono tuurikin voi sitten tuhota mielenterveyden, vaikka olisikin hyvä myymään.
 
Tuo on varmaan ylimmän desiilin keskiansio tai vastaava luku, koska kyllähän myyntityössä pääsee huomattavasti 6000e korkeammillekin ansioille. Riippuu toki siitäkin mitkä kaikki ammatit luetaan myyntityöhön. Esimerkiksi parhaimmat kiinteistönvälittäjät kiskovat moninkertaisesti noita lukemia. Tuon artikkelin väite, että provision ja bonuksen osuus olisi vain 5-20% on myös aika erikoinen. Voiko kiinteän palkan osuus olla tosiaan yli 80%. Noh, täytyy lukea tuo SMJK:n selvitys, mikäli tulee jossain vaiheessa julkiseen jakeluun.
 
Joo, pitää paikkansa. Mullakin on tuttuja, jotka repii reilusti yli kymppiä kuussa ja ovat ihan perus yritysmyyjiä. Pidän kyllä itse tutkimuksen tulosta aika totuuden mukaisena. Tosin, yleensä etujärjestöihin kuuluvat vain ne, joita huominen kiinnostaa.

‎"Erikoista tässä on, että vaikka vain kassojen jäsenet saavat etuuden, työttömyysvakuutus peritään kaikilta palkansaajilta ja kaikkien palkansaajien työnantajilta - myös niiden työntekijöiden osalta jotka eivät ole vakuutettuja. Vain ne, jotka maksavat symbolisen jäsenmaksun työttömyyskassaan, saavat vakuutusmaksun hyödyt." Osmo Soininvaara - Sata-Komitea.
 
Onko monikin Pakkotoiston b2b-myynnin ammattilainen LinkedIn-palvelussa? Onko siitä oikeasti hyötyä? Tai haittaa? Itse en ole Facebookissa (eli mulla on jotain salattavaa, tai oon huijari/talousrikollinen/kommari;)), koska olen vaan tykännyt kapinoida "kaikki normaalithan on FBssä"-lässytystä, enkä tykkää palvelun henkilökohtaisuudesta (oikeat nimet ja tiedot kehissä yleisesti ottaen yms.). LinkedInissä ollaan omalla CV:llä/tiedoilla liikenteessä, mutta äkkiseltään se tuntuu hyvin ammattimaiselta ja asialliselta palvelulta... ikään kuin ammattilais-Facebook...
 
Itse en ole B2B myyjä, mutta ehdottomasti käytän LinkedIn palvelua. Hauska seurata kuka käy profiilia katsomassa, toimii käyntikorttina. Mainonnan alalla itse siis.
 
Onko monikin Pakkotoiston b2b-myynnin ammattilainen LinkedIn-palvelussa? Onko siitä oikeasti hyötyä? Tai haittaa? Itse en ole Facebookissa (eli mulla on jotain salattavaa, tai oon huijari/talousrikollinen/kommari;)), koska olen vaan tykännyt kapinoida "kaikki normaalithan on FBssä"-lässytystä, enkä tykkää palvelun henkilökohtaisuudesta (oikeat nimet ja tiedot kehissä yleisesti ottaen yms.). LinkedInissä ollaan omalla CV:llä/tiedoilla liikenteessä, mutta äkkiseltään se tuntuu hyvin ammattimaiselta ja asialliselta palvelulta... ikään kuin ammattilais-Facebook...

Mulla on ollut tuolla profiili noin neljä vuotta. Teen pelkästään kauppaa pelkästään yrityspuolen kanssa, ja ainakin minä olen kokenut sen hyödylliseksi. Ei FB ole mikään onni ja autuus, mutta jos uralla mielii vähänkään eteenpäin, suosittelen profiilia LinkedIniin. Parasta siinä on se, että siellä ei tule vastaan samaa höttöä mitä FB:ssä. Enemmän tulee linkkejä hyviin artikkeleihin, kirjoihin jne. Sun heitto "ammattilais-Facebook" on kyllä itse asiassa hyvä palveluta määritelmä. :)
 
Back
Ylös Bottom