Markkinoinnin ja myynnin tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Onko monikin Pakkotoiston b2b-myynnin ammattilainen LinkedIn-palvelussa? Onko siitä oikeasti hyötyä? Tai haittaa? Itse en ole Facebookissa (eli mulla on jotain salattavaa, tai oon huijari/talousrikollinen/kommari;)), koska olen vaan tykännyt kapinoida "kaikki normaalithan on FBssä"-lässytystä, enkä tykkää palvelun henkilökohtaisuudesta (oikeat nimet ja tiedot kehissä yleisesti ottaen yms.). LinkedInissä ollaan omalla CV:llä/tiedoilla liikenteessä, mutta äkkiseltään se tuntuu hyvin ammattimaiselta ja asialliselta palvelulta... ikään kuin ammattilais-Facebook...

Mä olen luopunut perinteisestä käyntikortista kokonaan, koska voin ja koska +80% asiakkaista on verkostoitunut LinkedIn:ssä. Mun mielestä se toimii, jos on oikeasti henkilökohtainen kontakti olemassa.

HBR:ssä oli mielenkiintoinen artikkeli ratkaisumyynnin tämän päivän haasteista: http://hbr.org/2012/07/the-end-of-solution-sales/ar/1.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TML, Purtsi ja FatBatman: kiitos viesteistänne. Vielä sen verran kysyn, että käytättekö myös Twitteriä? Oletteko yhdistäneet Twitter ja LinkedIn-tilit? Itseä ihmetyttää tää:



"Tämä sovellus voi:

- Lukea twiittejä virrastasi.
- Nähdä ketä seuraat ja seurata uusia henkilöitä.
- Päivittää profiiliasi.
- Lähettää twiittejä puolestasi."

Siis mitä tää meinaa? Joku twiittaa mun puolesta vai itse twiittaan LinkedInin kautta? :)

Lisäksi pakko kysyä, että eikö yhtään arveluta laittaa omaa CV:tä nettiin? Toki todetaan taas, että onhan tää NIIN fiksumman olonen paikka ku FB, että ei toisaalta niin hirveen todennäköseltä tunnu väärinkäytökset/ongelmat...
 
Kyllä mulla on Twitter sidottu. Siinä tosin on nykyään tullut jokin muutos, vähentyi integraatio. Tietääkseni Twitter viestit ei enää mene automaattisesti LinkedIn kuten ennen, manuaalisesti voi tehdä tietty. LinkedInistä voi edelleen jakaa Twitteriin.

Luvat meinaa sitä että ylipäätään voit esim. LinkedInistä lähettää Twitter viestin.
 
Kyllä mulla on Twitter sidottu. Siinä tosin on nykyään tullut jokin muutos, vähentyi integraatio. Tietääkseni Twitter viestit ei enää mene automaattisesti LinkedIn kuten ennen, manuaalisesti voi tehdä tietty. LinkedInistä voi edelleen jakaa Twitteriin.

Luvat meinaa sitä että ylipäätään voit esim. LinkedInistä lähettää Twitter viestin.

OK. Eikö tuolla LinkedInissä muuten voi lähettää privaa tai MITÄÄN viestii ilman, että maksaa tota Premium-pakettia tms. maksullista pakettia? Eli jos ei maksa, niin noi profiilit on vaan "tyrkyllä", ilman että pystyy kommunikoimaan kenenkään kanssa?
 
OK. Eikö tuolla LinkedInissä muuten voi lähettää privaa tai MITÄÄN viestii ilman, että maksaa tota Premium-pakettia tms. maksullista pakettia? Eli jos ei maksa, niin noi profiilit on vaan "tyrkyllä", ilman että pystyy kommunikoimaan kenenkään kanssa?

EDIT:

Näköjään monia pystyy Connectin kautta lähestymään. Eli pyytää suoraan kontaktiksi. Joillain on esto päällä tähän; heidän kohdallaan tulee onkia e-mail-osoite käsiin ensin.
 
No siis, toki noita on nähty ennen ainakin Ilta-Sanomien sivuilla, mutta mun mielestä tuo tausta alkaa jo tekee uutiskirjeen lukemisesta erittäin epämiellyttävää. Mulla ainakin hakee silmät ympäri ämpäri tota katsoessa. En tiedä, ehkä olin kovin kriittinen kun juuri tänään väkersin itse uutiskirjettä.

YW4B.jpg
Minä en myynnistä ja markkinoinnista tajua, mutta ostan työkseni, ja tuon uutiskirjeen tekijältä en ostaisi mitään mainontaa. :wtf:

Eilen näin muuten hyvän markkinointikikan. Olin sukeltamassa kolmessakympissä, kun viereen tulee tyyppi ilman sukellusvehkeitä. Ottaa taskustaan laminoidun vapaasukelluskoulun käyntikortin, ojentaa sen rauhallisesti, ja jatkaa syvemmälle :D

Koin saman pari vuotta sitten, ja jää kyllä mieleen. Ensi vuonna pitää varmaan mennä kokeilemaan tuota.
 
^Huikea tuo vapaasukelluksen mainonta. :D

Samaa mieltä: http://www.marmai.fi/uutiset/n2+kasvaa+ndash+quotalaa+vaivaa+alihinnoitteluquot/a828732
"Meillä, kuten koko alalla, suuri haaste on alaa vaivaava alihinnoittelu. Asiakkaiden hintamielikuva on vääristynyt ja töitä tehdään monissa toimistoissa alle kustannustason. Tämä puolestaan johtaa ammattitaitoisen henkilökunnan rekrytointihaasteisiin ja isommassa kuvassa laadun heikentymiseen", Nurmio sanoo."
 
Back
Ylös Bottom