Kiitos kaikille hyvistä neuvoista.
Tässä uusi suunnitelma. Huomenna alkavan kolmannen viikon vetäisin vielä aiemman ohjelman mukaisesti, paitsi HIIT:in korvaisin 90min tasavauhtilenkillä. Tämän jälkeen alkaisin pyörittää kolmen viikon sykliä ajatuksella kaksi kovempaa viikkoa ja yksi rennompi. Lisäsin pitkän lenkin joka lauantaille ja poistin HIIT:it. Jätin nuo lyhyet ja kovatempoisemmat lenkit nyt kuitenkin ohjelmaan. Tämä siksi, että luin eräästä juoksuoppaasta että monipuolinen harjoittelu eri vauhdeilla kehittää enemmän kuin pelkkä tasavauhtilenkkeily. Lisäksi mielestäni on hemmetin terapeuttista kiitää tuulispäänä aamuyön tunteina läpi aution kaupungin.
1. vko
ma aamulenkki tv 40min, MT
ti aamulenkki tv 40min, MT
ke aamulenkki tv 40min, MT
to aamulenkki tv 40min, MT
pe MT
la lenkki tv 2h
su LEPO
2. vko
ma aamulenkki tv 60min, MT
ti MT
ke aamulenkki tv 60min, MT
to aamulenkki tv 60 min, MT
pe MT
la lenkki tv 2h
su LEPO
3. vko
ma MT
ti aamulenkki kova 20min, MT
ke MT
to aamulenkki kova 20min, MT
pe MT
la lenkki 2h30min
su LEPO
Thaikkua ei voi karsia, koska se on mun suosikkipuuhaa koko maailmassa ja siinä tulee kilpailtuakin. Tämä maraton-hässäkkä on vain tämmöinen sivuprojekti. Jalkapalloa mulla on aikaa pelata vain kun pelit osuvat viikonlopuille (eli ei kovin usein) jolloin futis korvaa pitkän lauantailenkin. Aamulenkit juoksen siten että lenkki on juostu aamulla klo 05.30 mennessä, ja thaikkutreenit alkavat arkisin aina klo 17.00 joten niiden välissä kerkeää palautua aika mukavasti. Lisäksi työni fyysinen vaatimustaso on nolla. Sykemittaria en enää omista, mutta olen juossut sen verran paljon mittarin kanssa että osaan pitää sykkeen välillä 135-140, minkä pitäisi olla sopiva tasavauhtilenkeille.
Vieläköhän tuota ohjelmaa voisi sorvata fiksummaksi?