:lol2:
Nykytaide on paskaa, tollaset Roi Vaarat voi painua perseeseen, nykytaide on taiteen irvikuvaa, koska se ei vaadi mitään taitoja, vrt. esimerkiksi maalaus. Xavierin viestistä näkyi selvästi, että kuka tahansa voi olla nykyään "taiteilija", koska nykyään se ei enää vaadi mitään.
Uwishksen pointtia en tajua, tai siis tajuan, mutta se ei poista sitä, että nykytaide on paskaa, jota kuka tahansa voi milloin tahansa tehdä. On toi Pentti Koskinenkin vissiin taidokas mies? Tollasta pelleä en kyllä päästäisi mihinkään oppilaitokseen opettavaan asemaan, hyi vittu mitä paskaa, kas kun ei syö omaa sontaansa!
Sie et vaan tajuu.:D
Se Xavierin viesti taas kuvasti sitä ettei hänkään tunne nykytaidetta.
Taidekentällä on ihan vitunmoinen kilpailu taiteilijoiden kesken koko ajan, eivät he voi tehdä perustelemattomia töitä. Vielä enemmän kuin suuren yleisön tuomiota he pelkäävät kollegoiden kritiikkiä. Ihan sama kuin tiedepiireissä.
Nykytaiteeseen kuuluu aika paljon erilaista, myös maalausta, ja myös esittävää taidolla tehtyä maalausta. Taidolla veistettyjä veistoksia. Älykkäitä oivalluksia. Mun nimimerkki muuten taipuu "Uwishin".
Jos se kerran on sellaista "kuka tahansa voi milloin tahansa tehdä", niin mikset itse tee? Oletkos milloin viimeksi käynyt jossain museossa katsomassa nykytaidetta? Viittaatko tähän, kun sanot että tajuat, mutta nykytaide on paskaa (:lol2: *nauraa itsekseen*):
http://www.tsv.fi/TTAPAHT/997/paajoki.htm
"Epämukavan tai kiistanalaisen taiteen ongelman syyksi on esitetty riittämätöntä taidekasvatusta. Jean C. Rush lähestyy ongelmaa esteettisen havainnon ja asenteen näkökulmasta. Hän ehdottaa, että moraalisia tuomioita teoksille antavat ihmiset ovat esteettisesti liian vähän koulutettuja, he eivät ymmärrä sitä, mikä taiteessa on olennaista ja miten hyvän kriteerit taiteessa määritellään. Sen seurauksena he soveltavat taiteen arvottamisessa vääriä kriteerejä, esteettisten kriteerien sijaan esimerkiksi moraalisia ja sosiaalisia. Arvostamisen kysymys liitetään tässäkin luokittelun ongelmaan: Rush oikeastaan väittää, että ihmiset eivät välttämättä osaa luokitella objekteja taideteosten kategoriaan eivätkä ainakaan tiedä, millaisia kriteerejä tämän kategorian ilmiöiden arvostamiseen pitäisi soveltaa. Siksi he asennoituvat taideteoksiin"väärin".
Vaikka Rush koskettelee enemmän arvostamisen kuin ymmärtämisen ongelmaa, hänen teoriansa näkökulmasta taidekasvatus olisi yksinkertainen vastaus kiistanalaisen taiteen ongelmaan: kasvatuksen avulla vastaanottaja ei kiinnittäisi huomiota teoksen moraaliseen vaan esteettiseen puoleen. Myös Theodore A. Gracykin mielestä sellaiset huolenaiheet, pitäisikö tietynlaiset teokset sensuroida täysin tai ainakin sulkea ne koulujen opetuksen ulkopuolelle, johtuvat siitä, että monet ihmiset eivät "osaa lukea" taidetta, tulkita sen syvempiä merkityksiä. Silloin kolmen pienen porsaan piiritanssi nuotioon heitetyn suden ympärillä on noituuteen yllyttämistä. "