Nykytaiteesta, ja taiteesta yleensä, sen verran, että jokainen teistä voi tehdä sellaista taidetta kuin näkee parhaaksi, mutta on täysin eri asia saada niistä teoksista tunnustusta ja arvostusta. Jos uskotte, että nykytaiteen tekemiseen tarvitaan kusta, paskaa ja spermaa tai todellista väkivaltaa, niin siitä vaan. Itse kärsitte tai nautitte sitten seurauksista. Mulle tärkeintä taiteessa on epätavalliset ideat, huumori, reaktiot ja mielleyhtymät, jotka teoksesta tulee sitä katsoessa. Yleensäkin kaikki normaalielämästä poikkeava, joka vaikuttaa jollain tavalla tunnetasolla, positiivisesti tai negatiivisesti. Ei kaiken tarvitse olla jotain kaunista ja positiivista. Jos kaikki taide olisi pelkkiä maisemakuvia ja potretteja, taide olisi aika helvetin tylsää. Joku juttu voi näyttää ihan käsittämättömältä, eikä sitä ymmärrä kukaan muu kuin itse taiteilija, mutta voi silti olla ihan hyvää taidetta ja se juuri saattaakin olla taiteilijan pointti. Tärkeintä on, että teos saa aikaan ajatuksia ja reaktioita. Onko sellainen teos edes taidetta, jos se ei hetkauta katsojaa millään tavalla?
Mitä taas tulee valtion taideapurahoihin, niin mun mielestä suomalainen kulttuuri olisi aika helvetin köyhää, jos taidetta ei tuettaisi millään tavalla tai jos apurahoja saisi vain sellaiset taiteilijat, jotka on suuren yleisön mieleen, eikä provosoi millään tavalla. Jokainen on eri mieltä siitä, mitä taidetta pitää tukea ja mitä ei ja se on ihan OK. Jos koette, että joku ei ansaitse apurahaa, niin so what? Joku muu on sitä mieltä, että taiteilija sen apurahan ansaitsee. Ei nää jutut niin vakavia ole. Sormi perseessä voi olla ihan hyvää komiikkaa, jos ei siitä muita arvoja löydä.