Maksimisotilaspenkki SM 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kroits
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve,

Onkos porukkaa menossa noihin Lopen kisoihin maksimipenkkiin? Ite mukana 80-100 kg sarjassa ja paha flunssa päällä - saas nähdä miten käy voiman..

Kummastelin ettei yhtään threadia täällä aiheesta oo.

Mitäs veikkaillaan tuloksiai? Näyttäis nimittäin tossa SPssa sarjan MM olla 190 kg mikä ei oo mitään älytöntä tyylin 420 kg tms....eli tuota
(190) lähestyvästä tuloksesta voi itekkin haaveilla. Viime vuonna tais hopeella olla jollain 165 kg, mutta tänä vuonna näyttäis olevan paljon enemmän sakkia mukana.

Siis tämmöistä yleistä höpinää. On nimitäin mun ekat kisat ja jännittää aika tavalla :hyper:

Tavoite on saada kisoissa tulos joka on jossain 150 paremmalla puolella - miten kaukana sen näkee sitten
Mutta siis tämmöistä....

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joudut aika kivaan seuraan:
Raukko, sotilaspenkin ME 41 toistoa 100+ sarjaan
Päivöke, jonkun liiton penkin MM 82,5kg sarjaan. Olikos se 212,5kg paidalla
Keskikoukkari, sotilaspena 45 toistoa 80 kilolla
Rantila, alle 100-kilosena paidalla 230kg
Hietamäki, 90 kilosena paidalla 248kg
Plus muutama tyyppi joilla sotilaspena liikkuu siinä 30 toiston kohdilla.

80-100kg on just pahin sarja, koska kaikki painaa aina jotain väliltä 80-100kg. Paljos sun paino?
Eipä toi alle 80kg sarjakaan kovin helpolta vaikuta. Mukana Parviainen ja Väisänen.

Noi sotilaspenkin ME-tulokset on siksi noin "huonoja", koska sitä ei kai harrasteta muualla kuin Suomessa.

Mä aattelin, että voisin tulla katsomaan noita kisoja, jos ei ole duunia.
Ps. noissa kirjoittamissani tuloksissa voi olla virheitä ja ne voi olla "vanhentuneita".

edit: tuloksia on paha veikkailla. Noi paitamiehet on kysymysmerkki, en tiedä ovatko he olleet sotilaspenakisoissa. Voisin melkein veikata, että alle 100-kilosten enkka paranee, 80-kilosten ei, jos täältä palstalta ei lähde noi pari penkkaajaa kokeileen..;) tai.. vitustako mä tiedän..:)

Eikö Väisänen ole aika kovassa kunnossa? Vai tietääkö kukaan? Meinaakohan hän uusia omissa nimissä olevaa MM-tulosta 190 kg? Ainakin harjoituksissa hän on ottanu jo paljon kovempia rautoja, mikä ilmeni toisella sotilaspenkkitredillä.

Olisi kyllä hyvin mielenkiintoista päästä seuraamaan kisaa..
Jouko Raukon nosto olis kans mukava nähdä. :worship:

Zone-sarja -42%
Juu,ei kande murehtia noita paitanostoja.Ite treenaan penkkiä aika paljon sotilastyylisesti,senkin takia,että siten on helpompi kohdistaa rasitus rintaan.Ei se 2x oma paino mikään ihan mahdoton ole,kun vaan treenaa lajia.Onko toi 190kg tosiaan ME-tulos?

Onhan se aika vähän kun miettii, mutta kantsii varmaan koittaa itse miten ykkönen lähtee isoilla romuilla. Voi olla tarvis isoille olkapäille.

Mä olen ottanut ilman paitaa kunnon tekniikalla 195x6, mutta enpä usko että olis ihan helposti samaa saanut ykkösenä jalat penkillä.

Mä olen onneks aina tehnyt jalat penkillä, ilman mitään varusteita ja ruvennut jokin aika sitten tekemään jalat ilmassa mitä toi SP vaatii joten tähän lajiin ei ainakaan jää tekniikasta kiinni.

Ei voi kuin syyttää itteään jos ei rauta nouse :rolleyes:

Ja olkapäät tosiaan olleet aina suhteellisen vahvat - syytä älkää kysykö.

Kovalta näyttää noi paitahirmujen tulokset, mutta hyvä että modet palauttaa mulle uskon takas niin ei tarvi pitää heti itteään joukon surkeimpana. Paidalla kun en oo ikinä nostanut.

Se 190 kg on siis alle 80 kiloisten ME, eli tulos on painoon suhteutettuna paras! Varmasti joku Mikko Hämäläinenkin ottaisi joku n. 250 kg, mutta kaverin oma massakin on sit mitä on.
Tässä yksi tulos SP-poikien nettisivuilta.. äijällä massaa kuitenkin jo yli 120 kg.
M 100 kg + Pasi Martikainen 121,3 kg 220,5 kg

Se vähän riippuu varmaan tietenkin henkilöstä, miten se jalkojen nostaminen ilmaan vaikuttaa tulokseen. Ite oon treenannu niin paljon SP-tyylillä että Normipenkin ykkönen ei ole juurikaan kovempi kuin solttupenan.

En kyllä oikeen voi päteä täällä mitään aiheesta.. kun en ole kovin tietoinen asioista, mutta kuitenkin.. :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Korostetaan nyt vielä, että käytännössä noi ME:t eivät ole ME-tuloksia! Ne ovat periaatteessa SE-tuloksia. Jos lajia harrastettaisiin maailmanlaajuisesti, niin noi tulokset olisi hieman eri luokkaa.

Mä odotan innolla noita kisoja, että pääsee näkemään paljonko paitahirmut ottaa sotilastyylillä. Esim. Päivökkeellähän on RAW-enkka 80-kilosiin tuloksella 167,5kg, ja otti penkin maailmanmestaruuden siinä jossain liitossa paidalla 212,5kg 82,5-kilosiin. Eroa 45kg... mut ajankohdissakin oli vähän eroa.
Väisänen vois kyl käydä tekeen toukokuussa 80-kilosten RAW-enkankin uusiksi..wink wink...;)

Edit: Heh, noita paitanostajien paitanostoja ja RAW-nostoja on kiva googlettaa..:)

On toi vähän tottumiskysymyskin,niinkuin joku jo mainitsikin.Mullakaan ei paljoa tulokseen vaikuta onko jalat maassa vai ei,kun oon melkein aina tehnyt jalat ilmassa.En saa mitään "spänniä" selkään jne,vaikka jalat laskisinkin maahan.Mä oon ottanut 160kg x 7 jalat ilmassa.

Ville1Suuri sanoi:
On toi vähän tottumiskysymyskin,niinkuin joku jo mainitsikin.Mullakaan ei paljoa tulokseen vaikuta onko jalat maassa vai ei,kun oon melkein aina tehnyt jalat ilmassa.En saa mitään "spänniä" selkään jne,vaikka jalat laskisinkin maahan.Mä oon ottanut 160kg x 7 jalat ilmassa.

Mutta vaikuttaako, jos pysäytät sen tangon rinnalle samalla kun jalat on ilmassa? Ei siinä, ettetkö olisi kova nostaja, mutta täytyy muistaa, että tuo maksimi tehdään ihan stopilla ja kilpaolosuhteet ovat kilpaolosuhteet..Ja vielä erikseen (ei liity Ville1Suureen): toi 190 kg alle 80 kiloisena on kyllä tuolla tyylillä vähän hemmetin kova!:eek:

Treenaan aina painoja hyvin kontrolloiden,eli pysäytän tangon itse pari senttiä irti rinnasta ja siitä takaisin ylös.Sehän on juu noston raskain kohta,kun ite pysäyttää tangon ja nostaa takaisin.Mulla vois olla joku videokin jostain nostosta,tarvii katsoa.

On se muuten 190 kg se 80-100 sarjan enkka kans, tässä lainaus Sppojat.com sivuilta:

M 80 - alle 100 kg Ilkka Mursu 92,5 kg 190,0 kg 13.8.2005 Oulunsalo

Noh ei siinä mitään enkat on tehty rikottaviksi ja onhan se kiva nähdä miten rauta liikkuu.

Mitenköhän vielä toi RAW ja SP noston ero on? Päivökkeellä mennyt SP:nä viime vuoden kisoissa 150 kg - joten ei mitään älytöntä tulosta oo sekään jos RAW oli 167,5 kg.

Ilmeisesti se välineettömyys ja jalat ilmassa vei paljon puhtia ns. perinteisiltä penkkaajilta...tosin ei nuo viime vuoden nimet sano mulle muutenkaa mitään. Tämä siis tuli mieleen kun ihmettelin tulostasoa.

:rolleyes: ïte näin tuon mursun noston ja onhan se aivan saatanan kova tulos kun mies ei edes reenannut sotilas tyyliä vaan tuli ikäänkuin "huvikseen" tekemään suomen ennätyksen(edellinen SE oli muistaakseni 165kg tuossa sarjassa).uskoisin että jos mursu ois tuota solttua tosissaan reenannut niin ois sieltä varmaan se 10-20kg tullu lisää, mutta kun se harrastaa voimanostoa niin taitaa tällaset olla vähän niinku lämmittely kisoja;). alle 80kilosissa olevan herran(väisänen) penkki klippejähän on täälläkin nähty. otti siinä- klipissä silloin kevyesti soltulla 200kg ilman stoppia, mutta hän on tehnytkin solttua paljon, hirmu tulos. normi penkki hänellä muistaakseni lähemmäs 230kg.

Oon tässä miettiny että missäköhän Väisänen, eli palstan mortal on ollu kun ei ole enää posteja tänne laitellu.:(
Mielenkiinnolla aina luin kun se kerto esim. ottaneensa 40x100 kg pelkät rannetuet apunaan. Tosiaan 227,5 kg oli sen raw enkka, minkä se kertoi tossa jossain toisessa penkkitredissä joskus viime vuoden lopulla.

Mortal sais kyllä pistää sen pyöreät 200 kilua tänä vuonna! :thumbs:

tuosta vielä kun porukka selittää jalat penkillä tekemisestä. sillä ei ole mitään tekemistä sotilaspenkin kanssa. solttu on aivan oma lajinsa.

Suositut

Back
Ylös Bottom