Maksimisotilaspenkki SM 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kroits
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kiittti linkistä. saatanan ku on voimaa, tuohan oli siisti nosto! paljoko tuo ove on penkannu jalat maassa salilla. varmaan lähemmäs 300:D. huh huh, oon ihan pökerryksissäni:)

Kisaan oon menossa yli 100kg sarjaan. Saa nähä kuin käy, ku on niin pitkä aika viimeisestä kisasta, että pistää hyvin jännittää :hyper:

Juu, Ovehan se oli..muistin vain että joku Ahvenanmaan sälleistä oli kyseessä..Kova toi pysäytysnosto, vaikka tankoa kyllä upotettiin reiluhkosti ja oli rannesiteet..Kisassahan toi ei menisi läpi tietenkään. Kroits on oikeassa siinä, että kisoissa nostettu tulos on se mikä pätee. Uskon kuitenkin esim. Mendyn ottavan kohtuurautoja jalat ilmassakin, tuskin on kuitenkaan tulossa Suomeen tekemään kisatulosta kun palkkioksi on luvassa sitä kuuluisaa lämmintä kättä :)

Athlete sanoi:
Kisassahan toi ei menisi läpi tietenkään.)
ainut hylkyperuste on rannesiteet.hyvähän se toki on jeesustella jos ite on jossain kisassa joskus vahingossa 140kierossa ylös pukannu;). stoppi oli ainakin pitkä, paljon lyhyemmätkin stopit hyväksytään.

edit: tangon upotuksesta vielä. sotilaspenkissähän tangon saa laskea ainoastaan rintalastalle ja tanko saa upota puolet tangon vahvuudesta, melko fakiiri saa ollakin jos sitä enemmän meinaa sinne upottaakaan, siis jos haluaa rintalastan säilyvän ehjänä. kummatki nostot oli hyviä ja siistejä ja 230 nosto oli kisakelpoinen jos ei rannesiteitä olisi.

Hitto kun en muista mitä se Smulter Ovesta jutteli, mutta kehui ukon raakavoimia kovasti. Pitkälle yli 250 raakapenkkejä ja yli 230 vinopenkkejä. Toi 230 nosto oli hyvä, ei se tanko paljoa uponnut, rannesiteet van pois ja sotilaspenakisoihin ennätyksiä murjomaan.

Taas vähän offtopicia, mutta eikö Oven paras kisatulos varusteilla ole se 307,5 kg, vai elänkö kivikautta? Onko tietoa jostain isommista raudoista. Kovahan se näyttäs raakapuolella olevan, että luulis sen enemmänkin hyötyvän paidasta.

mxu sanoi:
Taas vähän offtopicia, mutta eikö Oven paras kisatulos varusteilla ole se 307,5 kg, vai elänkö kivikautta? Onko tietoa jostain isommista raudoista. Kovahan se näyttäs raakapuolella olevan, että luulis sen enemmänkin hyötyvän paidasta.

Taitaapi olla tuo Oven enkka. Ei näytä ihan hirveästi hyötyvän paidasta. Hyvä että näitä läpivahvojakin ukkoja vielä on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
ainut hylkyperuste on rannesiteet.hyvähän se toki on jeesustella jos ite on jossain kisassa joskus vahingossa 140kierossa ylös pukannu;). stoppi oli ainakin pitkä, paljon lyhyemmätkin stopit hyväksytään.

Eli ei yhä vieläkään olisi mennyt kisassa läpi, vai olisiko? Ja paljonko olit itse pukannut kierossa kisoissa?;)

neutraali sanoi:
edit: tangon upotuksesta vielä. sotilaspenkissähän tangon saa laskea ainoastaan rintalastalle ja tanko saa upota puolet tangon vahvuudesta, melko fakiiri saa ollakin jos sitä enemmän meinaa sinne upottaakaan, siis jos haluaa rintalastan säilyvän ehjänä. kummatki nostot oli hyviä ja siistejä ja 230 nosto oli kisakelpoinen jos ei rannesiteitä olisi.

Ovellahan tuo tanko uppoaa jo läskeihin yli puolen tangon verran..Rintalastaan eli rustoonhan on vaikea sitä upottaa..Ja upotukseksi katsotaan kyllä sekin, että tanko nytkäytetään stopista pari senttiä alaspäin ennenkuin se pukataan ylös, eli se niistä jeesusteluista. Täällähan on "penkkijumalat" heti kimpussa, jos vähääkään uskaltaa kritisoida jonkun nostoja :D Sanoinhan, että on vitun kova toi nosto, eikö se teille riitä?

PS. Sori kun tällä tavalla kyykytän sinua (editti, kun meinasin teititellä Neutrista:eek: ). Pakko, kun oon itse niin pieni ja heikko ;)

Ville1Suuri sanoi:
Treenaan aina painoja hyvin kontrolloiden,eli pysäytän tangon itse pari senttiä irti rinnasta ja siitä takaisin ylös.Sehän on juu noston raskain kohta,kun ite pysäyttää tangon ja nostaa takaisin.Mulla vois olla joku videokin jostain nostosta,tarvii katsoa.

Pistä ihmeessä videota mikäli löytyy!! :thumbs:

Kukaan ei ole enää pahemmin kommentoinut tähän thrediin solttupenasta, joten mä voin tulla vetämään tän omalla luvalla offtopikiksi.

Ville1Suuri sanoi:
eli pysäytän tangon itse pari senttiä irti rinnasta ja siitä takaisin ylös.

Athlete sanoi:
Sen verran kova toi 7*160kg mainitsemallasi tyylillä, että 200 kg paukkuu niin että soi!

Väitän meinaan, että jos tolla tyylillä ottaa 7*160kg, niin 6*160kg tekee tiukkaa normaalilla tyylillä, jos ei vedä mitään kunnon pomppuja! Pitääkö paikkansa? Ainakin mä pystyn ottamaan useampia toistoja jättämällä penkin vajaaksi. Ja lisää juttua.. ihan ku jotakuta kiinnostais...:zzzz: oon itsekin ottanut just 7x160kg normaalia penkkiä(tosin en tän painosena ja oli kyl saakelin tiukka). Eikä tullu 200kg ylös suorille käsille. Se on vakio, että jos ottaa 8*160kg, niin 200kg tulee ykkösenä ylös!!:) Tietysti, jos on hermotellu sairaasti, niin sitten ehkä vähempikin voi riittää...

Edit: voi nenä, onkohan mun paras sarja sittenkin 6*160kg, ei pysty muistamaan enää. Kyl pitäis pitää treenipäiväkirjaa ainakin niistä parhaista sarjoista..

tuo että pysäyttää 2senttiä ennen rintaa on kyllä raskaampi tehdä kuin rinnasta asti(koska joutuu jarruttamaan äärimmäisen paljon laskua koska tanko muuttaa suuntaa tyhjän päältä), mutta totuus on että monien 2senttiä rinnasta vajaaksi jättämiset on oikeasti lähemmäs 10cm:)

Löysin kyllä videoita,mutta en tajua miks 30sek pätkä vie 100megaa tilaa,kun kaappasin sen koneelle?!Tarvii pyytää siskon mies auttaan.(atk-ope).
Juu,monet jättää tangon aika reippaasti vajaaksi,ite katson vielä tankoa,eli pää nousee,pysäytän tangon,kun se melkein hipaisee paitaa.On pirun raskasta.Välillä taas treenaan nopeustyylilläkin,eli kevyempi paino ja rintaan asti,parin sekunnin paussi ja niin nopeaan ylös kun tulee.Kyllä jos jalat laittaa maahan,tulos nousee,mulla ei vaan kovin paljoa johtuen just siitä,et en o opetellut ns.penkkiä,eli en osaa jäykistää itseäni selästä vetämällä jalat mahd.taakse jne.Kehonrakennusta kerran oon harrastanut niin ei sillä painolla ole mitään merkitystä.Mulla on vaan suhteessa vaikka jalkoihin(johtuu osin siitä,että selkä on operoitu) rinnassa ja käsissä enemmän voimaa.Dippiäkin oon tehnyt 80kg vyössä x 8. 60kg käsipainoilla vinopenaa jne...

Zone-sarja -42%
Tohon on muuten hyvä kikka,tohon maksimin yritykseen.Monesti se on päästä kiinni,kun 160kg x 8 on rauta kevyen tuntusta,mutta 200kg ei.Lämmittelyt normaalisti ja rautoja nostaen,sitten ennen 200kg yritystä tankoon jotain 220kg ja ota pois se tapeilta suorille käsille,pidä pari sekuntia,laita takaisin.Sitten 20kg pois ja helposti 200kg,tuntuu kevyeltä.Toimii parhaiten jalkakyykyssä.

alumiini sanoi:
Väitän meinaan, että jos tolla tyylillä ottaa 7*160kg, niin 6*160kg tekee tiukkaa normaalilla tyylillä, jos ei vedä mitään kunnon pomppuja! Pitääkö paikkansa? Ainakin mä pystyn ottamaan useampia toistoja jättämällä penkin vajaaksi.

Samoilla linjoilla kuin Neutris, eli jos sen 2cm rinnasta PYSÄYTTÄÄ ja siitä nostaa, niin on se kyllä kovempi juttu kuin rinnalta tehtynä (eikö Ville niin sanonut tekevänsä?). Alumiini saattaa kuitenkin olla oikeassa jos matka onkin tuo Neutraalin vihjailema 10cm. Toisaalta toi pysäytys siihen tyhjän päälle on kuitenkin aika kova juttu..No, turha sitä on tämän enempää arvailla ;) EDIT: Ville1Suuren viestit uudestaan luettuani uskon kyllä, että se on tuo 2cm..kyllä se vaan taitaa olla vahva jässikkä, kuvatkin sen näköisiä..

alumiini sanoi:
Ja lisää juttua.. ihan ku jotakuta kiinnostais...:zzzz: oon itsekin ottanut just 7x160kg normaalia penkkiä(tosin en tän painosena ja oli kyl saakelin tiukka). Eikä tullu 200kg ylös suorille käsille. Se on vakio, että jos ottaa 8*160kg, niin 200kg tulee ykkösenä ylös!!:) Tietysti, jos on hermotellu sairaasti, niin sitten ehkä vähempikin voi riittää...

Minua kyllä kiinnostaa! Olen nimittäin aika paljon tutkiskellut tuota hermotusasiaa, myös empiirisesti (huvikseni). Tuo sinun 7*160kg pitäisi kyllä huonollakin hermotuksella tarkoittaa 200 penkkiä. Noissa raudoissa hyvän hermotuksen kaverit saattavat olla 170-180kg:n 2-kunnossa, ehkä 160kg:n 4-5 ja 200 paukkuu ylös (ilman penkkipaitaa). Veikkaan, että syy on yhdistelmä huonohkoa maksimihermotusta ja henkistä "maagista rajaa", jonka yli on vaikea päästä. Lisäksi rinnaltalähtö taitaa olla heikko, siis verrattuna loppuojennukseen (ihan jo tuonkin perusteella, jonka ylempänä sanoit: "mä pystyn ottamaan useampia toistoja jättämällä penkin vajaaksi"). Joka tapauksessa penkkikunto on todella kova ja resurssit 200 kg:n tekemiseen löytyvät jo varmasti! Treenaatko muuten vielä Blue Fitnessillä, vai missä? Paljonko on painoa nykyään? Olisi hauska tulla paljastamaan kuka olen, jos enää uskallan sen turhan ankaran provoilun jälkeen (ehkä muistat)..Silloin tuli välillä nettihäiriköityä jos joku osui arkaan paikkaan ;)

neutraali sanoi:
tuo että pysäyttää 2senttiä ennen rintaa on kyllä raskaampi tehdä kuin rinnasta asti(koska joutuu jarruttamaan äärimmäisen paljon laskua koska tanko muuttaa suuntaa tyhjän päältä

Täh. Eikös normaalikin penkki tehdä niin, että jarrutetaan itse ja tanko vain hipaisee rintaa just ja just? Tai mun mielestäni se ainakin pitäisi tehdä niin..

Suositut

Back
Ylös Bottom