Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tota JIIN reseptiä pitää kyllä joskus kokeilla. Minkä makuista heraa käytit ja paljon laitoit steviaa?
Mulla on vanillan makuinen hera käytössä niin sitä meni ja stevian määrää en nyt muista, kannattaa ite maistella, et millon on sopiva makeus. Sitten se vanillan maku voimistui vielä, kun en tota Fage valitettavasti löytänyt, niin laitoin Skyr vanilla rahkaa. Jos suklaa heraa laittaa niin taitaa tulla vähän ruskeahko kaakku ja mansikasta taas punertava. Vanilla sopi ainakin loistavasti.
Tuossa vielä kuva (otettu Josef Rakichin facebookista, josta myös alkuperäisen reseptin löysin...)
Itse tein eilen makeennälkään tämmöstä :
3 valkuaista
10g hunajaa
vatkataan yhdessä kovaksi vaahdoksi, lisätään maun mukaan tummaa kaakaojauhetta, mikrotetaan muutaman kerran (n.30s/kerta) ja vatkataan uudestaan.
60g protskujauhetta lisätään ja vatkataan. Itse käytin välillä pakasteessa jäähtymässä ja vatkasin lisää. Tuosta määrästä tuli yks jälkiruokakipollinen ja makeenhimo lähti kyllä jo puolella määrällä pois.
330kcal hiilarit 11,5g, rasva 6,7g ja protsku 56g
^Ei noissa nyt mitenkään proteiinilla juhlita IMO
Juustokakku:
200g Philadelphia 5%
150g Fage 0% (tai Skyr vanilla kelpaa kanssa)
40g prodejauhetta
0,5dl maitoa
2 kokonaista kananmunaa
Steviaa
1. Ensin tuorejuusto sekaisin vatkaimella.
2. Sitten stevia joukkoon.
3. Munat yksi kerrallaan ja yhä vatkataan.
4. Loput aineet ja vatkataan 3min
5. Laitetaan vuokaan (voi joko rasvata tai käyttää leivinpaperia)
6. Vuoka 165 asteiseen uuniin 30 min
7. Alenna lämpötilaa 90 asteeseen ja annan olla 50min - 1h
8. Nauti sokeroimattoman marjasoseen ja pähkinöiden kera!!