Maittavimmat proteiiniruokareseptit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shape46
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse tein eilen makeennälkään tämmöstä :

3 valkuaista
10g hunajaa
vatkataan yhdessä kovaksi vaahdoksi, lisätään maun mukaan tummaa kaakaojauhetta, mikrotetaan muutaman kerran (n.30s/kerta) ja vatkataan uudestaan.
60g protskujauhetta lisätään ja vatkataan. Itse käytin välillä pakasteessa jäähtymässä ja vatkasin lisää. Tuosta määrästä tuli yks jälkiruokakipollinen ja makeenhimo lähti kyllä jo puolella määrällä pois.

330kcal hiilarit 11,5g, rasva 6,7g ja protsku 56g

Tota JIIN reseptiä pitää kyllä joskus kokeilla. Minkä makuista heraa käytit ja paljon laitoit steviaa?

Mulla on vanillan makuinen hera käytössä niin sitä meni ja stevian määrää en nyt muista, kannattaa ite maistella, et millon on sopiva makeus. Sitten se vanillan maku voimistui vielä, kun en tota Fage valitettavasti löytänyt, niin laitoin Skyr vanilla rahkaa. Jos suklaa heraa laittaa niin taitaa tulla vähän ruskeahko kaakku ja mansikasta taas punertava. Vanilla sopi ainakin loistavasti.

Tuossa vielä kuva (otettu Josef Rakichin facebookista, josta myös alkuperäisen reseptin löysin...)

529686_321242904615368_118339324905728_808673_1377403380_n.jpg

Mulla on vanillan makuinen hera käytössä niin sitä meni ja stevian määrää en nyt muista, kannattaa ite maistella, et millon on sopiva makeus. Sitten se vanillan maku voimistui vielä, kun en tota Fage valitettavasti löytänyt, niin laitoin Skyr vanilla rahkaa. Jos suklaa heraa laittaa niin taitaa tulla vähän ruskeahko kaakku ja mansikasta taas punertava. Vanilla sopi ainakin loistavasti.

Tuossa vielä kuva (otettu Josef Rakichin facebookista, josta myös alkuperäisen reseptin löysin...)

529686_321242904615368_118339324905728_808673_1377403380_n.jpg

Mitä olette mieltä voiko tohon laittaa sitä protein pudding- jauhetta ku sitä ois mulla vaniljan makuisena ku heraa on vaa suklaata ja haluiaisin tuosta vaniljan makuista. Kestääkö se uunin?

Itse tein eilen makeennälkään tämmöstä :

3 valkuaista
10g hunajaa
vatkataan yhdessä kovaksi vaahdoksi, lisätään maun mukaan tummaa kaakaojauhetta, mikrotetaan muutaman kerran (n.30s/kerta) ja vatkataan uudestaan.
60g protskujauhetta lisätään ja vatkataan. Itse käytin välillä pakasteessa jäähtymässä ja vatkasin lisää. Tuosta määrästä tuli yks jälkiruokakipollinen ja makeenhimo lähti kyllä jo puolella määrällä pois.

330kcal hiilarit 11,5g, rasva 6,7g ja protsku 56g

Mielenkiintoinen, voi vielä itse säädellä hiilareiden määrää:hyvä:

Tässä varmaan tuttu, mutta ihan järkyttävän hienon makuelämyksen tuottava välipala

250g Kermarahka
120g banaania
50g kuningatar marjasekoitusta
70g Ananasta
1tl sokeria / tai jotain steviaa tuli hemmetin hyvää ja kaloreita pauttirallaa 500 :D

Pitääkös tuossa Jiin kakkureseptissä kakun antaa olla kylmässä yön yli? Tuli vain mieleen koska yleensähän juustokakkuja tulee pitää jääkaapissa yön yli.

Tein tuon Jiin kakkureseptin mukaan ja tuollaista siitä nyt tuli. Proteiinijauho oli mansikan makuista ja stevian tilalla jouduin käyttämään pienen määrän sokeria (Aivan liian vähän sillä sokeria taisi olla 12g koko satsissa :D) Se tietenkin tinki vähän mausta mutta ei se silti mitään aivan karmaisevaa ollut.

Tujautin hieman tuohon päälle vähäkalorista mansikkakeittoa ja hyvin toimi!

E. miksiköhän tuo kuva nyt ei tahdo näkyä
E. Nyt näkyy, aikamoista säätämistä :D

Mä ite pidin sitä kylmässä parisen tuntia ja se riitti ihan hyvin. Tottakai yön yli pitäminen hyydyttää vielä enemmän rakennetta. :)

Itse kokeilin tänä aamuna ensimmäistä kertaa aamiaiseksi proteiinipannukakkuja. Tässä resepti:

~ 3 valkuaista
~ 1/3 kuppia kaurahiutaleita
~ 1 mitta (vanilja)proteiinijauhetta
~ 2 rkl rasvatonta raejuustoa
~ (1 tl vaniljauutetta)
~ Steviaa yms. makeutusainetta

Yhdistä valkuaiset, raejuusto (ja vaniljauute). Lisää kaurahiutaleet ja proteiinijauhe makeutusaineen kanssa, kunnes seos on tasaista. Paista pannulla.

Hyvää oli todellakin ja onnistui erinomaisesti! Mukavaa myös kun voi vaihdella tuota makuakin eri proteiinijauheilla! :P

Tein yks päivä munakasrullan, josta innostuin säätämään vähän makeamman version ja rulla siitä ei loppujen lopuksi tullut, mutta hyvää kuitenkin.

- 2-4 kananmunaa
- 2-4 valkuaista
- 1dl ruisjauhoja
- 2dl maitoa
- Ripaus kanelia, kardemummaa ja suolaa
- Stevia tiivistettä

Laitetaan uuni kuumenemaan 200 asteeseen. Otetaan kuljo johon rikotaan kananmunat ja vatkataan keltuaiset rikki. Sen jälkeen lisätään jauhot, maito ja mausteet. Otetaan uunivuoka/pelli johon leivinpaperi pohjalle ja kaadetaan "taikina". Annetaan kypsyä uunissa 20-30 minuuttia. Syödään marjojen kera!

Tuli yks aamu tehtyä tällainen pannari, sovellellen miljoona eri reseptiä:

1/3 heraprotskujauhoa + 1/3 raejuustoa + 1/3 kananmunanvalkuaisia. + makeutusainetta/sokeria/sokeritonta tai sokerillista makusiirappia päälle.
Se, että paljon noita laitetaan, riippuu ihan itsestäsi ja siitä kuinka suuren pancaken haluat. :)

Sitten tällaista reseptiä koitin, muutin hieman alkuperäistä reseptiä.

3 kananmunan valkuaista
0,8 dl vettä
2tl sokeritonta DaVincin vaniljasiirappia

5dl maustettua heraa (itse käytin Fastin minttusuklaata)
2tl leivinjauhetta
½ dl makeutusjauhetta

Lämmitä uuniin 200c (koitin ensin reseptin mukaan, eli n.150c, ei meinannut onnistua millään ja jäi ihan vetiseksi).
Sekoita nestemäiset aineet keskenään ja lisää niihin kuivat aineet.
Paista silikonivuoissa (6kpl) n. 10-12 min, tai kunnes ovat kovettuneet.

RESULT

Aika hyviä tuli itseasiassa, toisaalta mulla on varmaan ihan vammainen makuaisti. ;) En siis suosittele tekemään tätä juhliin sen suklaamutakakun tilalle!!!!! Vois tulla jeesii, jos lisäis tohon vaikka marjoja ja tekis esim. vadelmaherasta. Jos sitä vaikka vkl jaksais kokkailla.

Viimeksi muokattu:
Kai tä tänne sopii, tein tänää. :D

"Vic's musclecakes" - gluteeniton ja maidoton versio

428839cccdce11e1b0c912313b089111_6.jpg

1 dl soijamaitoa
1 kananmuna
1 annospakkaus (40 g) Provena pikapuuroa (kaurahiutaleita)

Ainekset tehosekottimen kautta pannulle ja paistetaan pannulla 2-3 lättyä - päälle marjoja, viipaloi panaania tai mitä tykkäät. :D

Mä linkkasin tän aikoja sitten tuonne kokkausketjuun, mut taitaa sopia paremmin tänne. Syrnikit aka rahkaletut:

1 prk rahkaa
3 kananmunaa
1 dl vehnäjauhoja
2rkl-½ dl sokeria
1 tl vanilliinisokeria
1/4 tl suolaa
paistamiseen voita

Tuota voi tietty myös muokata. Ite oon kokeillut korvata puolet vehnäjauhoista kookosjauhoilla ja se on ainakin toiminut ihan loistavasti. Vissiin myös mantelijauhoja voi kokeilla. Sokerin voi halutessaan korvata makeutusjauheella.

Kokeilin tämmöstä ihan mutulla ja tuli aikas hyvää.
300g maustamatonta broilerin fileesuikaletta
130g pekonia
250g tuoreita herkkusieniä
Yksi iso sipuli ja muutama valkosipulin kynsi
Lidlin creme goldessa tuorejuustoa makuina chili ja yrtti.

Kanat pannulle ja ihan hetken päästä suikaloidut pekonit mukaan. Antaa paistua melkein kypsäksi asti jonka jälkeen voi heittää maun mukaan mausteita, sekä sipulit ja herkkusienet silputtuna sekaan. Taas paistellaan sen aikaa että lihat kypsyy ja sieniet sun muut hötöt pehmenee mukavasti ja lopuksi tuorejuustoa maun mukaan perään, lämmöt pois ja antaa olla hetken. Tämän jälkeen setti lautaselle ja syö.

P 91g - H 4g - R 47g

Jos syötte riisiä kanan kanssa niin kokeilkaa (ellette ole jo) paistaa riisi voissa/öljyssä. Riisin maku muuttuu aivan toiselle tasolle! Toimii parhaiten jo valmistettuun päivän vanhaan riisiin.

Juustokakku:

200g Philadelphia 5%
150g Fage 0% (tai Skyr vanilla kelpaa kanssa)
40g prodejauhetta
0,5dl maitoa
2 kokonaista kananmunaa
Steviaa

1. Ensin tuorejuusto sekaisin vatkaimella.
2. Sitten stevia joukkoon.
3. Munat yksi kerrallaan ja yhä vatkataan.
4. Loput aineet ja vatkataan 3min
5. Laitetaan vuokaan (voi joko rasvata tai käyttää leivinpaperia)
6. Vuoka 165 asteiseen uuniin 30 min
7. Alenna lämpötilaa 90 asteeseen ja annan olla 50min - 1h
8. Nauti sokeroimattoman marjasoseen ja pähkinöiden kera!!

Muokkasin tätä, kun ei lähikaupassa ollut Fagea.
Korvasin Fagen 150g:aa Lidlin vaniljajogurtilla, stevian sijaan 1tl sokeria.
Sanoisin että sokeri on aivan turha tässä, tulee muutenkin tarpeaksi makean makuista.
Prodena oli Star Nutritionin suklaa-80.

69g P, 42g H, 48g R

On muuten hemmetin helppo ja hyvä resepti.

Kesäajan herkku (HUOM. iso annos, koska bulkilla, muuttakaa annoskokoa ihan mielen mukaan):

450g raejuusto
300g mansikka
50g cashew pähkinä

Pilkotaan mansikat ja laitetaan kaikki aineet isoon kulhoon. Sekoitellaan hieman lusikalla ja sitten suuhun.

Jos haluaa muokkailla niin ehdottaisin laittamaan kaurahiutaleita tohon joukkoon ja jos kalorit ja psyyke sen kestävät niin vaniljajäätelöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom