Pistäkääs joku herkullinen munakas resepti.
Mitä porukat esim. tykkää laittaa munakkaan kanssa ja miten valmistatte
Mulla ei ainakaan himassa mitään kiinteitä reseptejä ole, vaan fiilispohjalta teen safkan vähän tilanteen mukaan. Mutta hyvän munakas tulee kun rikkoo riittävästi kananmunia kulhoon, lisää skidisti maitoa, mielellään täysmaitoa, suolaa ja mustapippuria ja sekoittaa munan rakenteen rikki asti. Sen jälkeen vaan heittää pannulle ja saa alkaa melkeen samantien latomaan "täytteitä" siihen päälle. Paistetut kanasuikaleet toimii, erillaiset juustokuutiot toimii, oliivit toimii, tomaattiviipaleet toimii, ruskistettu jauheliha toimii jne. Periaatteessa samalla tavalla voi duunata kun pizzaa, heittää sinne mikä tuntuis toimivan ja kaapista löytyy. Sitten paistaa omaan makuun tarpeeksi kypsäksi ja heittää juustoraastetta tai viipaleita vähän sulamaan siihen päälle. Myös sinihomejuusto sopii tähän vaiheeseen lisäksi. Itse tykkään yleensä lyödä vielä tässä vaiheessa munakkaan "kaksin kerroin", ottaa levyn pois päältä ja antaa juuston sulaa sinne "munakastaskun" väliin. Vähän eri juttuja testailemalla saa ihan helvetin hyviä ja oikeesti REILUSTI proteiinia sisältäviä lättyjä. :thumbs:
Joskus myös tollasella sinappisella chilikastikkeella maustamalla ja reilusti juustoa käyttämällä on tullut ihan överihyviä proteiinipaukkuja.
Ja se kuka sano että seitiä ei voi syödä, ei vaan osaa sitä valmistaa. Älä välitä, en mäkään, mutta oon kyllä maistanut niin hyvää seitimättöökin joskus ettei paremmasta uunikalasta väliä. :D