Maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin nyt olen jopa uskaltautunut kokeilemaan mavea. Tänään toinen kerta kun kokeilin, ja meni sarjat 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x80kg, 5x85kg ihan jees. Ristiotteella nostelin selkä mahdollisimman suorana ja katse vähän ylöspäin. Onko tuo nyt sitten ihan jees suoritus tämmöseltä aloittelijalta, peruskunto ok ja polvileikkaus viime kesänä..
Sitten tuosta vyöstä vielä, että miten se auttaa suoritusta, miten kuuluu käyttää (niin tiukalle kun saa?) ja missä vaiheessa kannattaa ruveta käyttämään sitä?

Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vuorottele ristiotetta, vyötä en itse ainakaan käyttäisi ollenkaan paitsi sitten joskus tulevaisuudessa kun maksimia ruvetaan koittamaan ja alla tietenkin reeniä myös vyön kanssa. Vyötä ei vedetä niin kireelle että paska tirahtaa housuun vaan jätetään vähän
varaa että saadaan vatsaa puristettua sitä vasten.

Haluaisin tällä kysyä että onko se jotenkin väärin kun minulle on kokenut painonnostaja (kokenut ja kokenut, ainakin sen salin vahvin) neuvonut että liike pitäisi tehdä sääret ylöspäin osoittaen. Eli siis että perse työnnetään todella kauas ja siitä tavallaa istutaan. Ja vielä että onko se väärin jos liikeen jälkeen yläselässä on lihaskipua. Käsittääkseni tämän pitäisi ottaa alaselkään? Ainakin sen mukaan mitä nyt pikaisella selailulla luin niin pitäisi tavallaan "kyykistyä" ja näin kaverinikin tekee ja hänelle on valmentaja sen niin opettanut.

No tuo on vain se ultrapuhdas tapa missä jalat nostavat suurimman työn ja selkä on lukkosuorassa alusta asti. Painonnostajilla tuo on siksi, että veto on vain tempauksen ja rinnallevedon apuliike. Mutta tuolla tavalla kun teet niin hyvä tulee.

Nuo yläselän lihaskivut on ikävämpi juttu, usein johtuu liiallisesta jännityksestä esim. lavoissa tai niskassa. Tankoa on aika hyvä oppia vain roikottamaan olkapäiden ja käsien osalta.

Mulla ainakin maastaveto on ollu kaikista tehokkain liike ylimmille epäkkäille. Millään olankohautuksilla yms ei oo ylimmät epäkkäät kasvanu niin paljoa.

Olen nyt parisen kuukautta kohtalaisilla painoilla mavettanut, ihan hyvältä tuntuu, paitsi nyt parin viime kerran jälkeen on oikea polvi ollut jotenkin kipeä. Perinteisellä tyylillä vedän, tuntuu vaan että polvet on koko ajan tiellä. Varsinkin alaslasku tuntuu vaikealta. Miten lie vemputan, ikävä tunne polvessa, jotenkin "lumpion takaa" ja alapuolelta juilii.

Ja joo, yläselkään ottaa kyllä myös, varsinkin jos vähän kevyemmillä painolla ja nopeammalla tahdilla teen, tulee jotenkin vedettyä selällä liikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko linkin viimeisen videon tekniikka nyt sellainen johon kannattaisi pyrkiä? Vai löytyykö jostain parempikin video ja tekniikka?
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1588392

Jos aloitan vedon perse alempana ja jalat enemmän koukussa kuin tuossa videolla niin onko se jollain tapaa huono juttu? Alaselkä pysyy silti suorana. Johtuuko säärien kolhiintuminen liian alhaalta aloittamisesta vai kuuluuko se asiaan? Polvet taitaa silti pysyä tangon takana.

^

Mitä alempana olet niin sitä "raskaampi" se liike on, koska jalat tulevat silloin enemmän siihen mukaan. Jos jaloista ei löydy ruutia, niin kovimmat raudat jäävät todennäköisemmin ottamatta tekniikan/tyylin takia. Tekniikka on varmasti kaikilla hieman erilainen, koska sitä lähdetään rakentamaan ensin tietenkin perusteiden mukaan, mutta lopulta homma menee sitten nostajan pituuden/rakenteen mukaan. Mitään tekniikkavideota en jaksanut etsiä.

Säärien kolhiituminen kuuluu asiaan, koska tankoa pyritään vetämään vartaloa pitkin.

Tämä on vain sitten minun näkökulmani.

Zone-sarja -42%
Olen vetänyt jalat yhdessä-tyylillä, päätin siirtyä sumoon. Tuntuu, että sillä pysyy keskivartalo paremmin paketissa. Polvien asento kuitenkin mietityttää juuri nostovaiheessa. Pitäisikö polvet pitää ulompana, jalkaterien suuntaisesti. Toinen vaihtoehto on antaa niiden olla vähän sisempänä. Helpommin ilmaistuna, tuleeko pyrkiä pitämään sääriluut pystysuorempina nostovaiheessa?

Mulla tulee alaselkä kipeeks mavesta, mikäköhän siinä on kun tekniikan pitäisi olla kunnossa ja selkä ei pyöristy jne.. tuolla aloittelijoiden videoklippitopikissa on video mavesta

Mulla tulee alaselkä kipeeks mavesta, mikäköhän siinä on kun tekniikan pitäisi olla kunnossa ja selkä ei pyöristy jne.. tuolla aloittelijoiden videoklippitopikissa on video mavesta
Kyseisestä liikkeestähän tulee todella vahva staattinen rasitus sinne alaselkään eli jos kyseessä on ihan normaalia lihaskipua niin se on ihan tavallista.

Onko se sellaista "jumikipua"? Esiintyykö samanlaista myös kyykyn jälkeen? Jos näin on, uskaltaisin väittää että pakaralihaksissasi on liian suuri liikkuvuusero. Kireä pakaralihas vetää selän jumiin rasittuessaan. Tämän liikkuvuuden voi kokeilla monella tavalla, mutta yksi vaihtoehto on mennä istumaan persiilteen ja ottaa normaali pakaravenytys, eli ns. jalan halausote ja katsoa kumman jalan polvi taipuu osoittamaan enemmän sivulle.

Minkäköhän ikäisenä kestäisi alkaa tekemään maastavetoa?

Koska ei ole kiva omistaa V-selkä joka on paksu kuin paperi:itku:, silloin vanhoina hyvinä tietämättömyyden aikoina selkä oli parhaimmassa kunnossa, mutta sitten sain kuulla ja lukea kauhukertomuksia, kuinka pituuskasvu oli loppunut, selkänikamien vaurioitumisesta yms. ja syynä oli liian nuorena tehty maastaveto.

Minkäköhän ikäisenä kestäisi alkaa tekemään maastavetoa?

Koska ei ole kiva omistaa V-selkä joka on paksu kuin paperi:itku:, silloin vanhoina hyvinä tietämättömyyden aikoina selkä oli parhaimmassa kunnossa, mutta sitten sain kuulla ja lukea kauhukertomuksia, kuinka pituuskasvu oli loppunut, selkänikamien vaurioitumisesta yms. ja syynä oli liian nuorena tehty maastaveto.
No siinä iässä kuin pituuskasvu on loppunut kai jos pelottaa tuo pituuskasvun loppuminen? Btw et sinä maastavetoa tekemällä sitä V selkää muutenkaan saa. Liike ottaa pääosin reisiin ja keskivartaloon.

Haluaisin oikeasti nähdä yhden ihmisen, jonka pituuskasvu on maven takia loppunut, vaikka olisi kuinka nikamia paskottu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom