Onko vyö pakollinen jos treenaa ykkösiä?
Eihän se ole, mutta yleensä siitä jokusen lisäkilon tulokseen saa ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko vyö pakollinen jos treenaa ykkösiä?
Minusta se käypi todella hyvin keskiselän (erector spinae-lihaksen) kohteelle. Maastavedolla olen saanut siihen paikkaan enemmän lihasta kuin vaikkappa jullella ja sen semmosilla.No siinä iässä kuin pituuskasvu on loppunut kai jos pelottaa tuo pituuskasvun loppuminen? Btw et sinä maastavetoa tekemällä sitä V selkää muutenkaan saa. Liike ottaa pääosin reisiin ja keskivartaloon.
Oot vaan laihtunu? Eihän läskeilläkään näy kylkiluut..:DViimeinen pisara oli kun kylkiluut ja selkäranka alkoivat paistaa lihasten alta.
Mutta minähän aina vain paisun.:DOot vaan laihtunu? Eihän läskeilläkään näy kylkiluut..:D
No kyllä se laskukin siihen tavallaan kuuluu. Tai ainakaan voimanostokisoissa ei tankoa saa vaan pudottaa alas. Pidät vaan siitä tangosta kiinni ja annat sen tulla lähes painovoimalla alas, mutta samalla myötäilet vartalon liikkeilläsi samalla tavalla kuin nostaessakin. Niin ainakin itse olen tehnyt eikä ongelmia ole ilmennyt. Tossa joku pätkä siitä miten itse sen lasken alas: http://www.youtube.com/watch?v=eIoYe14ixOgSanokaas, mielestäni teen maastavedon oikealla tekniikalla ylös.. Mutta miten laskette tangon alas? Voi olla tyhmä kysymys mut eihän tuo tangon lasku kuulu enää liikkeeseen periaatteessa? Mulla tuppaa ottaan alaselkään kun lasken sen maahan jotenkin väärällä tekniikalla.
...ja tämä sai minut miettimään, että mistä tietää, onko paino LIIAN iso omille voimille?
No liian iso se on sitten, niin kuin jo tossa edellisessä sanottiin, mutta jos 5RM (viiden toiston maksimi) tehdessä toistot hidastuu, riski tekniikan rikkoutumiseen kasvaa. Kun rauta on kevyttä se nousee nopeasti ja tekniikkakin pysyy helpommin kasassa. Itse en lähtisi tekniikan kustannuksella rautoja kasvattelemaan. Kyllä se maksimi sieltä pikkuhiljaa nousee vaikka puhtaasti veteleekin.