Maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mavessa kannattaa melkein max. 8:n sarjat. On niin rankka liike, että keskittyminen ja keskikehon paineet voi helpolla pettää kun väsyy pitkän sarjan loppupuolella. Jos jaksaa vedellä menemään jotain 12:n sarjoja, ois rautaa pitäny laittaa reilusti lisää jo kauan sitten. Imo.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mavessa kannattaa melkein max. 8:n sarjat. On niin rankka liike, että keskittyminen ja keskikehon paineet voi helpolla pettää kun väsyy pitkän sarjan loppupuolella. Jos jaksaa vedellä menemään jotain 12:n sarjoja, ois rautaa pitäny laittaa reilusti lisää jo kauan sitten. Imo.
Samaa mieltä. Itsellä kasitkin tuntuu mavessa liian rankoilta, jos teen pitempiä sarjoja niin sitten sjmv:t'.

Hmm. Pitää ottaa neuvoista opiksi. Ite oon mavessa vetäny viime aikoina sellasia 12-15 sarjoja. Toisaalta oon aina tietäny että se on "väärin" mutta kun jotenkin ei vaan oo uskaltanu. pelkää sitä selkää. :david:

Ite teen kutosia, nelosia ja kakkosia/ykkösiä. Noissa kuuden sarjoissa huomaa kyllä jo, että alkaa nosto välillä kaatuilemaan eteen ja ote lipeämään loppupuolella.

haha..

Eka lämmitelen 5-6 toistoilla.

Sitten kymppiä revin.

Esim.
70kg 10x
80kg 10x
85kg 10x
90kg 10x
90kg 8x

Jtn tommosta, kait sitä sitte vois kokeilla jt 5 toistoja kun jengi niin sanoo -.-

e. Ääh..sarjat ja toistot onkin vähän eri asia. :)

haha..

Eka lämmitelen 5-6 toistoilla.

Sitten kymppiä revin.

Esim.
70kg 10x
80kg 10x
85kg 10x
90kg 10x
90kg 8x

Jtn tommosta, kait sitä sitte vois kokeilla jt 5 toistoja kun jengi niin sanoo -.-

e. Ääh..sarjat ja toistot onkin vähän eri asia. :)
On kyllä toistomäärät melko suuria. Itellä menee kutakuinki näin jos kutosia:

10x 70kg
5x 120kg
3x 170kg

6x 190kg
6x 200kg
6x 200-210kg

No voin heittää omakohtasen kokemuksen pitkistä sarjoista, tein kymppejä ja selkä notkahti sit loppupäässä vaikka ei ollu loppujen lopuks hirveen raskaan tuntusta. Siinä meni puoltoista kuukautta että pysty tekee maastaveto ollenkaan.
Niin ja jos haluu tehdä maastavetoa niin että ei pumppaa rautaa vaan kuolettaa sen niin se on helvetin raskata vääntää pitkiä sarjoja.

Jaa miksi? Juurihan se on sanottu tuossa n. 2 postia ennen:

On niin rankka liike, että keskittyminen ja keskikehon paineet voi helpolla pettää kun väsyy pitkän sarjan loppupuolella. Jos jaksaa vedellä menemään jotain 12:n sarjoja, ois rautaa pitäny laittaa reilusti lisää jo kauan sitten. Imo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Viime treenit tehnyt mavessa 10-12 toistoa. Saa muuten suhteessa maksimiin todella hyvät painot liikkumaan, kunhan kiskoo tahdon voimalla sarjat loppuun asti.

pitkät sarjat teen itte ( niinkuin lyhyetkin) pysäyttämällä maassa jokasen toiston, näin pystyy ottaan parin sekunnin lepiä + keskittyminen parempi. 11x170 ilman vyötä paras, 15 piti ottaa mutta jousilukot unohtu toisesta päästä...

Mun reenissä teen maven ekana liikkeenä, joka toinen mavetus 2x5 ja joka toinen 2x8...

Pitäisköhän muuttaa esim toisessa reenissä 3x3 ja toisessa 3x5, tuo kasin viimeinen toisto on jo aika "epästabiili" nosto, kuitenkin pyrin tekemään turvallisesti aina.

On tullut pidettyä muutama kuukausi paussia treenaamisesta, ja pari viikkoa sitten päätin vihdoinkin skarpata. Päätin ottaa käyttöön tuon "Starting Strength" nimisen 1-jakoisen perusohjelman aloittelijoille, joka myöskin löytyy näiltä keskustelupalstoilta. Tuohon ohjelmaan kuitenkin kuuluu maastaveto, jota en osaa kunnolla tehdä. Olen pidemmän aikaa välttänyt maastavetoa sekä kyykkyä, koska en ole osannut tehdä niitä oikein. Nyt kuitenkin olen oppinut tekemään kyykkyjä jotenkuten, ja pidän tuosta liikkeestä todella paljon enemmän kuin jalkaprässistä, ja tuo myös tuntuu tehokkaammalta. Toivoisin nyt että oppisin myös tekemään maastavetoja oikein, koska ymmärtääkseni tämä on toinen erittäin tehokas liike jos sen osaa tehdä oikein.

Tehdessäni maastavetoja, selkäni tuntuu jotenkin aina menevän väärään asentoon. Minulla on aika pitkät jalat, ja pelkään siksi sekä nosto- että laskuvaiheessa lyöväni tangon polviin. Tuo viekin suurimman osan keskittymisestä liikettä tehdessä, ja tunnen jopa liikkeen aikana että teen jotain väärin, sillä alaselkä menee lähes heti jumiin. Tein lauantaina maastavetoja, ja alaselkä on vielä niin herkkänä että en voi kumartaa syvään. Tein ensin muutaman sarjan pelkällä tangolla, ja sitten 5x50kg sekä 5x60kg, mutta vaikka painot ovatkin alhaiset niin onnistun kuitenkin telomaan selkäni. Olen pariin kertaan kysynyt muilta jos he osaisivat sanoa mikä minulla menee pieleen, mutta molemmilla kerroilla kyseiset henkilöt eivät ole tienneet maastavedoista sen enempää kuin minäkään. Olen myöskin katsellut parit deadlift videot youtube:stä, mutta nekään eivät kauheasti auta, koska minun on vaikea nähdä mitä teen väärin liikkeen aikana. Olisiko teillä mitään hyviä neuvoja miten tuota liikettä lähtisi harjoittelemaan, mitä tulisi välttää jne.?

Kiitos linkistä. Katsoin kaikki pätkät, ja niistä oli paljon apua. Etenkin viimeisessä pätkässä mainittiin lähes kaikki tekemäni virheet. :D Pitänee yrittää uudestaan tällä viikolla. Harmi tosin että jää ainakin yksi treenipäivä väliin selkäkipujen takia, mutta eipä tuosta voi syyttää kuin itseään. Suosittelen myöskin muille maastavedosta epävarmoille kyseisten videopätkien katselua, sillä niissä kerrotaan selvästi miten liike tulee tehdä (englanniksi tosin). Itse en siis edes tienny että tankoa on tarkoitus vetää sääriä pitkin, ja tankoa laskiessa lähdin heti koukistamaan jalkoja siten, että polvet tulivat tielle. :nolo:

Loistavia videoita. Olen yrittänyt reilun kuukauden hioa maastavedon tekniikkaa kuntoon, mutta tuntuu edelleen että siinä on parannettavaa.

Varsinkin kun joskus tulee salilla olo että tekee jotain väärin kun porukka tuijottaa kuin mykkä v*ttua.
Veikkaan kyllä että johtuu lähinnä siitä että mave tuntuu olevan harvojen liike täälläpäin.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom