Maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Äh, mitä pitäisi tehdä kun ote tangosta tuntuu kirpoavan jo sadalla kilolla sarjaa tehdessä, vaikka käytän ristiotetta?:rolleyes:

Treenata puristusvoimaa + hankkia magnesiumia. Mutta minkälainen on tangon pinta? Se vaikuttaa todella paljon.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaisko toi maastaveto tehdä samana päivänä kuin selkä vai samana päivänä kuin jalat? Kun se kuitenkin ottaa kumpaankin aika hyvin.

Kannattaisko toi maastaveto tehdä samana päivänä kuin selkä vai samana päivänä kuin jalat? Kun se kuitenkin ottaa kumpaankin aika hyvin.
Riippuu vähän sun ohjelmasta, mutta sopii kyllä yleensä mainiosti kumpaan tahansa. Kokonaisvaltainen liikehän on kyseessä, joten mitään tiettyä osaa on vaikea eristää. Tosin eipä siitä ole mitään haittaa jos samoille lihasryhmille tulee useampi treeni viikossa, se on jopa ihan suositeltavaa.

Selkäpäivään MAVE ja jalkapäivään SJMV. Jos kaksjakosta vedät niin siinä on hyvä pitää etureisipäivänä etukyykky ja takareisipäivänä SJMV tai maastaveto. Enemmän se MAVE menee kyllä selälle ja pitäisin sen kyllä ensimmäisenä liikkeenä selälle, antaa hyvät pumperot valmiiks muihin liikkeisiin.

Soulfire, käytä siteitä ja myötäotetta. :D Nyt kun on oppinut tuolla tavoin reenaamaan niin ei paljon kiinosta palata vastaotteeseen... Alussa toki kannattaa sormivoimia kehitellä mutta en näe mitään pahaa siinä käyttää siteitä, jos siis treenaat bodypainotteisesti etkä voimapainotteisesti.

Ite oon tehny mavea kyykyn kanssa samana päivänä nyt parisen kuukautta. Teen enemmän voimapuoleista treeniä mikä on kausiluonteista joten sillon kun pitää ykkösiä vedellä niin on melkein mahdotonta vetää saman päivänä mutta muuten toimii ihan hyvin kuhan tekee kyykyn eka ettei ne jalat sitten hyydy ihan täydellisesti kyykyssä.

Ajattelin tässä ite kans ruveta maastavetoa tekemään, ni mitäs muita selkäliikkeitä ihmiset harrastaa samalla? Siis jos on selkäpäivä samana päivänä, niinkun itse ajattelin tehdä.. Ylä ja alataljaa meinasin veivata + leuat.

Ajattelin tässä ite kans ruveta maastavetoa tekemään, ni mitäs muita selkäliikkeitä ihmiset harrastaa samalla? Siis jos on selkäpäivä samana päivänä, niinkun itse ajattelin tehdä.. Ylä ja alataljaa meinasin veivata + leuat.

Maven lisäks, leuat eriotteilla, kulmasoutu erivariaatioilla kuten tangolla, kässäreillä tai t-kulmasoutuna. Muuta ei tarvittakkaan ;)

e. kun vedon kehitys alkaa tökkimään kannattaa tehdän vedon erivariaatioita (pukeilta, korokkeelta yms.) Sekä jalkojen, varsinkin takareisien osuutta ei kannata unohtaa. Eikä alaselkää. Tällöin apuun hyvää huomenta, ghr, u name it!

Oonko nyt ymmärtäny oikein että tanko lasketaan lattiaan asti joka toistolla? Oon nimittäin alusta asti tehny niin että tanko menee hieman polvien alle. :david: En edes tiedä minkä takia oon noin tehny koska nyt ku oon katellu monia treeni ja opetuspätkiä nii lattiaan astihan se menee joten pikkasen "hävettää". :dance:

Oonko nyt ymmärtäny oikein että tanko lasketaan lattiaan asti joka toistolla? Oon nimittäin alusta asti tehny niin että tanko menee hieman polvien alle. :david: En edes tiedä minkä takia oon noin tehny koska nyt ku oon katellu monia treeni ja opetuspätkiä nii lattiaan astihan se menee joten pikkasen "hävettää". :dance:

You pick the bar off the ground and then put it back down.

Siinä pähkinänkuoressa :D Joo eli lasket AINA sen tangon lattiaan asti. Ensinnäki on paljon raskaampaa nostaa 'kuollutta' painoa ja kuolettaminen auttaa huomattavasti hapen ottoa ja ennaltaehkäisee loukkaantumisia.

Kiitos asian selventämisestä. :D Kyllä tosiaan vähän suututtaa ku oon tehny noinki tärkeän liikkeen hieman väärin jo vuosien ajan. :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos asian selventämisestä. :D Kyllä tosiaan vähän suututtaa ku oon tehny noinki tärkeän liikkeen hieman väärin jo vuosien ajan. :david:

Kyllä se siitä lähtee rullaamaan! Tosiaan laske tanko maahan ja aloita uusi toisto kuin se olisi ensimmäinen. Eli ei pomputteluja.

Kyllä se siitä lähtee rullaamaan! Tosiaan laske tanko maahan ja aloita uusi toisto kuin se olisi ensimmäinen. Eli ei pomputteluja.

Jees thx. Tässä laijissa ei saa koskaan olettaa että tietäis jo kaiken, tää taas todisti sen. :D

Mites toi selän suoruus, alaselkä on suorana, mutta tulee pieni kulma tossa hieman lapojen alapuolella, onko paha? Joskus stressasin tosta alaselän suoruudesta, mutta aika nopeesti se tulee automaattisesti. Treenaantuuko puristusvoima myötäotteella nopeammin kuin ristiotteella? Itsellä progressiossa nyt 100 kilon kieppeillä ja vielä pysyy myötäotteella. Miten ristiotteella tulisi vaihtaa käsien puolia, jotta treenaantuisi kummatkin puolet samalla tavalla? Joka toiston jälkeen? Selän suoruutta en ikävä kyllä voi kysellä keltään paikalliselta voimanostajalta, koska ei kertakaikkiaan ole.

Mites toi selän suoruus, alaselkä on suorana, mutta tulee pieni kulma tossa hieman lapojen alapuolella, onko paha? Joskus stressasin tosta alaselän suoruudesta, mutta aika nopeesti se tulee automaattisesti. Treenaantuuko puristusvoima myötäotteella nopeammin kuin ristiotteella? Itsellä progressiossa nyt 100 kilon kieppeillä ja vielä pysyy myötäotteella. Miten ristiotteella tulisi vaihtaa käsien puolia, jotta treenaantuisi kummatkin puolet samalla tavalla? Joka toiston jälkeen? Selän suoruutta en ikävä kyllä voi kysellä keltään paikalliselta voimanostajalta, koska ei kertakaikkiaan ole.

Yläselkä voi ja saa pyöristyä, kunhan se alaselän kontrolli pysyy. Hyvä tapa lyhentää nosto matkaa = mahdollistaa suuremmat malmit. Myötäotteella on rankempi tehä kyllä kuin ristiotteella. Suosittelen tekemään myötäotteella niin pitkälle kuin pystyy ja kun alkaa lipeämään vaihto ristiotteeseen. Sitten ristiotetta kannattaa vaihella esim. joka toisella sarjalla.

Yläselkä voi ja saa pyöristyä, kunhan se alaselän kontrolli pysyy. Hyvä tapa lyhentää nosto matkaa = mahdollistaa suuremmat malmit.

Öö, tota. Mä en todellakaan ole mikään puristi ton "formin" suhteen mutta, ei helvetti.
Ei yläselänkään KUULU pyöristyä. Samanlailla siellä välilevyt paukkuu kun alhaaltakin.

ööööööö siinä tapauksessa pistää viestis perusteella epäilyttämää vahvasti nuo sun oikeina pitämät 'formit'

Round the upper back or don’t round the upper back? The lower back is the biggest concern first and foremost. There must be an arch, and you must know how to use your abs to brace your low back to maintain that arch. Some people have more of an arch than others. That’s not the point though. The point is that the arch must be tight (for that person), and the abs must brace the lower back by pushing the diaphragm down. Rounding the upper back is an advantage for lifters who know how to use it because it shortens the stroke of the lift (it feels almost natural for those with a thoracic spine curve). To maximize this technique, just sink your ribs and round the shoulders forward when you grab the bar on the floor (being sure to keep a tight arch in the lower back). If you compete in powerlifting and pull with an upper back curve and feel comfortable with it, don’t change it. You will tend to pull in a meet the way that you practice. If you have ever seen Konstantin pull any of his 900 plus lbs deadlifts, you’ll see how exaggerated an upper back curve can be. He is also a master of the rib sink/shoulder rolled forward technique that I just described. Take a look! http://www.gometal.com/videot/konstantin_deadlift_430.wmv

tuollainen setti eliteftsllä

muutaman vuoden huonol tekniikal(selällä) oli vaikeeta oppia oikee tekniikka. selän kans ei kannata leikkii loppuu harrastus viel kokonaan. etukyykky on hyvä apu, se vavistaa keskikroppaa, ku miettii maastavetoo ja etukyykkyy ni aika paljo samat lihakset tekee töutä paitsi toisin päin tietty. ite huomasin ainaki et ku ottaa joka toinen viikko etukyykyn ja perään kolmelt pukilt loppuvetoo ni tulokset nous huomattavasti nopeemmin maves ku ennen ja selän kans ei o ollu nyt mtää ongelmii pitää suorana.

onko jotain muita hyviä liikkeitä vahvistamaan alaselkää kuin maastaveto? tai kun mulla on maastavedossa tosi pienet painot käytössä ja tuntuu että alaselkä räjähtää. olen tehnyt 3x5 60kilolla pari kertaa nyt ja tuntuu ettei vedon jälkeen riitä enää voimat mihinkään ja alaselkä ihan juntturassa. Painot on naurettavat kun itsellänikin sentään painoa 80kg ja pituutta 176. Olen aika varma että maastaveto tyssää mun heikkoon keskivartaloon.. Aion kyllä vielä koittaa niin että vedän maven reenin loppuun..

Zone-sarja -42%
En niinkuin ymmärrä millä ilveellä mave tekniikan saisi kuntoon. Pienillä painoilla veto näyttää yleensä nätiltä mutta laitappas vähän reilummin painoa niin jo on kauheen näköstä selällä repimistä. Olen kyllä tullut siihen tulokseen että kun ei vaan yksin kertaisesti ole riittävästi voimaa pakara, takareisi osastolla niin sitten vedetään selällä. Olen tehnyt pelkkiä tekniikka treenejäkin mutta ei ne mitään ole auttanut:curs::( .

http://www.youtube.com/watch?v=UAiPl3lf1PcSiinä tämän hetken paras sarja ja ykkönen. Jos joku viisaampi hoksaa millä saisin selän pysymään suorassa ja pystympänä sekä tangon irtoamaan jo jaloilla niin olisin kiitollinen vinkeistä, kaikkia kokeillaan paitsi sumovetoa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom