Äh, mitä pitäisi tehdä kun ote tangosta tuntuu kirpoavan jo sadalla kilolla sarjaa tehdessä, vaikka käytän ristiotetta?
Treenata puristusvoimaa + hankkia magnesiumia. Mutta minkälainen on tangon pinta? Se vaikuttaa todella paljon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Äh, mitä pitäisi tehdä kun ote tangosta tuntuu kirpoavan jo sadalla kilolla sarjaa tehdessä, vaikka käytän ristiotetta?
Riippuu vähän sun ohjelmasta, mutta sopii kyllä yleensä mainiosti kumpaan tahansa. Kokonaisvaltainen liikehän on kyseessä, joten mitään tiettyä osaa on vaikea eristää. Tosin eipä siitä ole mitään haittaa jos samoille lihasryhmille tulee useampi treeni viikossa, se on jopa ihan suositeltavaa.Kannattaisko toi maastaveto tehdä samana päivänä kuin selkä vai samana päivänä kuin jalat? Kun se kuitenkin ottaa kumpaankin aika hyvin.
Kannattaisko toi maastaveto tehdä samana päivänä kuin selkä vai samana päivänä kuin jalat? Kun se kuitenkin ottaa kumpaankin aika hyvin.
Ajattelin tässä ite kans ruveta maastavetoa tekemään, ni mitäs muita selkäliikkeitä ihmiset harrastaa samalla? Siis jos on selkäpäivä samana päivänä, niinkun itse ajattelin tehdä.. Ylä ja alataljaa meinasin veivata + leuat.
Oonko nyt ymmärtäny oikein että tanko lasketaan lattiaan asti joka toistolla? Oon nimittäin alusta asti tehny niin että tanko menee hieman polvien alle. En edes tiedä minkä takia oon noin tehny koska nyt ku oon katellu monia treeni ja opetuspätkiä nii lattiaan astihan se menee joten pikkasen "hävettää". :dance:
You pick the bar off the ground and then put it back down.
Kiitos asian selventämisestä. :D Kyllä tosiaan vähän suututtaa ku oon tehny noinki tärkeän liikkeen hieman väärin jo vuosien ajan.
Kyllä se siitä lähtee rullaamaan! Tosiaan laske tanko maahan ja aloita uusi toisto kuin se olisi ensimmäinen. Eli ei pomputteluja.
Mites toi selän suoruus, alaselkä on suorana, mutta tulee pieni kulma tossa hieman lapojen alapuolella, onko paha? Joskus stressasin tosta alaselän suoruudesta, mutta aika nopeesti se tulee automaattisesti. Treenaantuuko puristusvoima myötäotteella nopeammin kuin ristiotteella? Itsellä progressiossa nyt 100 kilon kieppeillä ja vielä pysyy myötäotteella. Miten ristiotteella tulisi vaihtaa käsien puolia, jotta treenaantuisi kummatkin puolet samalla tavalla? Joka toiston jälkeen? Selän suoruutta en ikävä kyllä voi kysellä keltään paikalliselta voimanostajalta, koska ei kertakaikkiaan ole.
Yläselkä voi ja saa pyöristyä, kunhan se alaselän kontrolli pysyy. Hyvä tapa lyhentää nosto matkaa = mahdollistaa suuremmat malmit.
Round the upper back or don’t round the upper back? The lower back is the biggest concern first and foremost. There must be an arch, and you must know how to use your abs to brace your low back to maintain that arch. Some people have more of an arch than others. That’s not the point though. The point is that the arch must be tight (for that person), and the abs must brace the lower back by pushing the diaphragm down. Rounding the upper back is an advantage for lifters who know how to use it because it shortens the stroke of the lift (it feels almost natural for those with a thoracic spine curve). To maximize this technique, just sink your ribs and round the shoulders forward when you grab the bar on the floor (being sure to keep a tight arch in the lower back). If you compete in powerlifting and pull with an upper back curve and feel comfortable with it, don’t change it. You will tend to pull in a meet the way that you practice. If you have ever seen Konstantin pull any of his 900 plus lbs deadlifts, you’ll see how exaggerated an upper back curve can be. He is also a master of the rib sink/shoulder rolled forward technique that I just described. Take a look! http://www.gometal.com/videot/konstantin_deadlift_430.wmv