maastaveto...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
elikkä olen yrittänyt saada maastaveto tulosta nousuun mutta turhaan :wall: joten laittakaapa mulle sellanen ohjelma mikä toimii... kiitos....

finviking sanoi:
elikkä olen yrittänyt saada maastaveto tulosta nousuun mutta turhaan :wall: joten laittakaapa mulle sellanen ohjelma mikä toimii... kiitos....

Kuinka kauan olet treenannut ja mitkä tulokset? Aloittelijan on turha lähteä mitään HC-maastaveto treeniä harrastamaan, mutta jos treenaamisesta on jo kokemusta niin sellaistakin voi kokeilla. Mitenkä sitten olet yrittänyt sitä nostaa ja millä ohjelmalla? Kuinkas ruokailut?

twinlab sanoi:
Kuinka kauan olet treenannut ja mitkä tulokset? Aloittelijan on turha lähteä mitään HC-maastaveto treeniä harrastamaan, mutta jos treenaamisesta on jo kokemusta niin sellaistakin voi kokeilla. Mitenkä sitten olet yrittänyt sitä nostaa ja millä ohjelmalla? Kuinkas ruokailut?

oon reenannu kohta kuus vuotta ja oon nostanu joku pari vuotta sitten 200kg
mutta nyt ei enää tunnu vanha ohjelma toimivan se on sellanen pyramidi hässäkkä... ja ruokailusta se ei pitäis olla kiinni kun on tullu syötyä melkein kaikki mitä oon kiinni saannu... :kippis1:

finviking sanoi:
oon reenannu kohta kuus vuotta ja oon nostanu joku pari vuotta sitten 200kg
mutta nyt ei enää tunnu vanha ohjelma toimivan se on sellanen pyramidi hässäkkä... ja ruokailusta se ei pitäis olla kiinni kun on tullu syötyä melkein kaikki mitä oon kiinni saannu... :kippis1:

Kokeiles tätä:

1a 6*4*75
1b 3*4*65, 3*3*70
1c 4*5*80

2a 4*6*70
2b 8*2*75
2c 6*5*80

3a 6*4*75
3b 3*4*65, 3*3*70
3c 8*5*80

4a 4*6*70
4b 8*2*75
4c 3*6*60

5a 6*4*80
5b 3*4*65, 3*3*70
5c 4*5*85

6a 4*6*75
6b 8*2*80
6c 6*5*85

7a 6*4*80
7b 3*4*65, 3*3*70
7c 8*5*85

8a 4*6*75
8b 8*2*80
8c 3*6*60

Itsellä toiminu kyykyssä sekä vedossa. Kyykkyyn tuli miltei 20kg lisää kahdessa kuukaudessa. Vetoa vielä jäljellä kaksi viikkoa. Sitten kokeillaan kuinka tuotti tulosta.

Ja Jtolle kaikki kunnia tuosta ohjelmasta :)

Laiskana ja aerobisesti huonokuntoisena pakko kysyä. Kuka vetää kolmannen viikon 3c 8*5 80%:lla??
Onko joku onnistunut?
Luinko huonosti vai ymmärsinkö väärin kolmannella viikolla maastaveto kahdeksan (8) viiden (5) toiston sarjaa 80% ohjelmaa aloittaessa testatusta maksimiykkösestä?

Taidan siirtyä postimerkkien keräilyyn. :nolo:

en mä ookkaa koskaan sanonut, että toi ois helppoa. eikä ollenkaan, jos on tottunut tekeen pari kovaa sarjaa viikossa. ja numerot on aina numeroita, eli jos tuntuu hirvittävältä, sit vaan otetaan prossia pois tai modifioidaan muuten. tärkeintä tossa on se määrän lisäys ja nopeuden parantaminen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no... ollakseni rehellinen, suunnittelin ton kyykkyjä varten. aika kovaa hommaa vedolle. rinnallevedolle kyl ok ja miksei maastavedollekin, jos on kova kunto.

MHa sanoi:
Laiskana ja aerobisesti huonokuntoisena pakko kysyä. Kuka vetää kolmannen viikon 3c 8*5 80%:lla??
Onko joku onnistunut?
Luinko huonosti vai ymmärsinkö väärin kolmannella viikolla maastaveto kahdeksan (8) viiden (5) toiston sarjaa 80% ohjelmaa aloittaessa testatusta maksimiykkösestä?

Kyllä tuo 8*5*80% menisi maastavedossa, mutta tekniikka hajoaa herkästi viimeisissä sarjoissa. 5*5*80 jälkeen alkaa itselläni selkä pyöristymään sarjan loppua kohden sen verran helposti, että olen suosiolla tehnyt enintään 6*5*80. Loukkaantumisriski kasvaa liikaa.
Kyykyssä ei ole aivan samanlaista ongelmaa, mutta hyvät varmistajat täytyy kyllä olla. Viimeiset sarjat tulevat, jos tulevat, niin hitaasti ja puristamalla ylös että liike näyttää välillä pysähtyvän.

Kyykyssä ja penkissä kuullostaa haastavalta ja toimivalta.

Itsellä vedossa parhaat perusvoimatreenit 5*5 nousevana pyramidina 10% sarjakorotuksilla edeltävästä maksimista. Eli esim 5* 130,160,190,220,250 ja päälle 1 kova apuliike ja lopuksi kulmasoutu tai vast. sekä keskivartaloharjoitteet.
Kolme nousevaa viikkoa ja palautusviikko, jonka jälkeen kolme nousevaa 3*5, joista viimeisellä viikolla viitosmaksimi.
Seuraava satsi 5 vkoa pikavoimaa ja tekniikkaa itse vedossa ja apuliike (korokkeelta veto, loppuveto polvista tai boxikyykky lujaa), jonka jälkeen piikkaus tai uusi perusvoimajutska.

Toimiva hommeli perusvoimakaudella oli rytmittää vetotreenit 1. vko pukiltaveto, 2. vko loppuveto polvista ja kolmannella viikolla normaaliveto.

Nyttemmin koin herätyksen jto:n kyykkyneuvojen ja revähtäneen kyljen ansiosta. Ei vetoa, kyykky 3*4 tekniikkaa hioen 8*5:een. :thumbs:
Auttaa ainakin penkkiin. :D

MHa sanoi:
Onko joku onnistunut?

No kyllä mä oon vetäny :D Vedän ton loppuun varmasti kunnialla viime viikolla otin 6x5x85% ja olis vielä menny sarjoja. Vedon maksimi oli ennen aloittamista 200kg, katsotaan sitten noin kolmen viikon päästä miten on tuottanut tulosta. Voin pistää tänne kommenttia ohjelman loputtua maksimin noususta, jos se ketään kiinnostaa.

usein porukka näkee ongelmana ja ylitreenin hälytysvalot pamahtaa päälle, jos treenataan usein ja suurilla määrillä (lue: paljon sarjoja). tossakaan ohjelmassani ei loppujen lopuksi tehdä juuri yhtään sarjaa hamaan loppuun asti, joten tekniikka pysyy hyvänä.

kun ei sotketa mukaan liikaa apuliikkeitä, pitäs periaatteessa jokasen treenin jälkeen olla kohtuullisen virkee olo, eikä nääntynyt ja horkassa tärisevä. jos noin on, saattaa ohjelma olla liian kova a)prosenteiltaan, b)määriltään. yleensä innostutaan liikaa ja lasketaan painot jonkun vanhan enkan mukaan. parasta ois tehdä ihan oma testi ykköselle ja tehdä homma sen mukaan.

täysin natu-treenaajakin pystyy tekeen uskomattoman paljon ajautumatta silti ylikuntoon. hermostollisen ylikunnon aikaansaaminen kun ei oo mikään helppo homma edes ja vaatii pidemmän aikaa melkosta ruhjomista. tärkeetä on vaan pitää säännöllisesti kevyempiä jaksoja, vaikka treeni kulkisikin. pikkuhiljaa pidemmän aikaa on parempi ku äkkiä mulle sikspäkkiä.

hyvää tollasessa sarjamääriltään suuressa ohjelmassa on myös se, ettei kisassa koskaan kaaduta siihen, ettei jaksaisi tehdä niitä kovia ykkösiä. virtaa riittää vaikka maaliman tappihin :)

finviking sanoi:

Tää toimi ainaki mulla:

Vetele 2 x 5. Aloita jollain 70-75% painoilla ja lisäät joka viikko 5kg. Vetelet niin kauan ku menee tuo 2 x 5. Sitte ku ei enää tuu alotat uuden jakson 2 x 3 ja laitat pari levyä jalkojen alle. Näin vedosta tulee pitempi. Aloitat taas pienemmistä raudoista lisäten taas joka viikko 5kg. Mieti semmoset painot tähän, että lähdet kevyesti liikkeelle aivan kuten alotit nuo kaks kertaa viitoset. Ja 2 x 3 vetelet niin kauan ku tulee joka viikko 5kg lisäten. Sitte ku ei enää tuu 2 x 3, kokeilet vetää parina viikkona 2 x 1. Tekniikka kannattaa pitää hyvänä, sen kustannuksella ei kannata kikkailla, varsinki ku on suuret raudat kehissä.

devil666 sanoi:
onko ludvig mitenkä hyvin tullu lisää voimaa tuolla ohjelmalla?eikö 2x5 ole liian vähän?

Sain mää sillä joku parikymmentä kiloo lisää. Ja veto tosiaan tuolla systeemillä. Apuliikkeitä mukaan sitte eli esim. alatalja/ylätalja/kulmasoutu.
Toistot 6-10 2-3 sarjaa. Ja kyllähän tuo ohjelma kestää aika kauan. Riippuu vähä miten tulokset nousee, eli kuinka kauan pystyy lisätä rautaa. Sain tään ohjelman kerran yheltä p*rkeleen riskiltä äijältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom