Maastaveto omasta painosta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä järki laskea prosentteja omasta painosta, kun selkeästi on havaittavissa maailmanennätyksiä tarkastelemalla että eripainoisten henkilöiden nostojen suhteellista kovuutta ei voi vertailla järkevästi tuolla tapaa?

^ No varmaan yksi keino olisi sitten verrata nimenomaan niihin maailmanennätyksiin. Itellä 165@73.3 eli jotain 225%. Joku Nazorovin Dimitri tupsauttanut samaan sarjaan kun minä niin 344 kiloa eli hänen maailmanennätyksestään olen saanut ylös melkein 48%. (huom. ei oltu samassa skabassa ja annoin Nazaroville vielä hieman tasoitusta koska olisin voinut painaa enemmänkin mutta selittelyt sikseen)

Ihmiset tuppaavat tykkäämään tähän ketjuun postaamisesta koska mavessa pystyy liikuttelemaan isoja painoja. Dieetin jälkeen vaikka mave olisi hieman pudonnut, niin silti suhteellinen tulos saattaa parantua. Mitenkäs numero_uno, montako kertaa oma paino menee maastanostossa ja paljon se on maailmanennätyksestä?

Mikä järki laskea prosentteja omasta painosta, kun selkeästi on havaittavissa maailmanennätyksiä tarkastelemalla että eripainoisten henkilöiden nostojen suhteellista kovuutta ei voi vertailla järkevästi tuolla tapaa?
Omaan kehonpainoon suhteutettu tulos on kyllä ihan jees mittari harrastelijalle etenkin henkilökohtaisella tasolla. Lavalle voi astua sitten wilksin piiriin tarvittaessa, tosin ei sekään ihan paras mahdollinen ole.

^ No varmaan yksi keino olisi sitten verrata nimenomaan niihin maailmanennätyksiin. Itellä 165@73.3 eli jotain 225%. Joku Nazorovin Dimitri tupsauttanut samaan sarjaan kun minä niin 344 kiloa eli hänen maailmanennätyksestään olen saanut ylös melkein 48%. (huom. ei oltu samassa skabassa ja annoin Nazaroville vielä hieman tasoitusta koska olisin voinut painaa enemmänkin mutta selittelyt sikseen)

Ihmiset tuppaavat tykkäämään tähän ketjuun postaamisesta koska mavessa pystyy liikuttelemaan isoja painoja. Dieetin jälkeen vaikka mave olisi hieman pudonnut, niin silti suhteellinen tulos saattaa parantua. Mitenkäs numero_uno, montako kertaa oma paino menee maastanostossa ja paljon se on maailmanennätyksestä?

En oo vaan ikinä ymmärtäny painavien ja huomattavasti kevyempien henkilöiden tulosten vertailua suoraan suhteellisen voiman kautta, koska vertailussa kevyemmillä on sama etu kuin isommilla kavereilla absoluuttisessa voimassa. Jälkimmäinen asia on yleisesti huomattavasti tunnustetumpi.

Tulee jotenki mieleen vertailu missä 60kg nettisoturi nosti mavessa suhteessa omaan painoonsa enemmän kuin hyvinkin menestynyt 150kg kilpailija..

Superit nyt on pääosin paskoja vetäjiä ihan lähtökohtaisesti ja muutenkin vähän oma lukunsa nostajina ja 60kg soturi...no hemmetin moni nainen on sanonut että mies painaa 100kg ja pojat lähetetään takaisin äidille.

Oman painon ja nostetun kilomäärän suhde kertoo juuri siitä mistä sen on tarkoituskin: suhteellisesta voimasta. Se on tietysti vain yksi tapa mitata voimaa, mutta ihan validi sellainen. Absoluuttinen voima vs. suhteellinen voima taas on ihan loputon keskustelu, riippuu tasan omista tavoitteista ja henkilökohtaisesta mielipiteestä. Tarviiko niiden keskinäistä paremmuutta edes ratkaista? Vähän sama kuin kysyisi, onko maratonin maailmanmestari kovempi kuin satasen maailmanmestari. Itse ainakin arvostan kaikkia voiman ja urheilullisuuden muotoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom