Maastaveto nousuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s4m|
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
32
elikkä pitäs saada toi mavetulos nousemaan,joka junnas kauanaikaa siinä 170kg kohalla.Sitten päätin vaihtaa tyylin sumovedoksi ja heti muutaman treenin jälkeen toi tulos nousi 20kg eli tulos on nyt 190kg ja tavote olis kesäks saada toi 2 markkaa rikki.jonkinlaisia neuvoja/ohjelmaa olisin vailla
kiitos jo etukäteen:worship:

Oot väärällä osiolla. Lue voimailupuolta enempi. Ja sitten yksinkertaisesti paras vaihtoehto - Searchiin kirjoitat maastaveto ja rajaat sen vaan voimailulajeiksi siis sen tuloksen haun. Tietoa löytyy ja paljon.

Sun ikäsen kannattas kyllä keskittyä ihan perusreenin toistojen olleessa 6-12. Koita vaikka silleen että teet 2x6 silleen että tulee viel suhtkoht kevyesti. Siitä alat pikkuhiljaa nostaa sekä sarjoja, toistoja ja rautaa.

Esim.
1.vk - 2x6x140
2.vk - 6 x 140, 145, 150
3.vk - 3 x 8 x 140
4.vk - 2 x 8 x 140 2 x 6 x 145
Sit vaikka kevyt viikko kehityksen takaamiseksi ja hormonitasojen palauttamiseksi. esim. 5x3x130. Tee maastavetoa siis vain kerran viikossa jos sitäkään. Veto nousee usein pelkällä kyykyllä aika hyvin. Etenkin jos ottaa vielä jonkun alaselkäliikkeen mukaan. Tää jutska on sit vaan esimerkki. Tuntuman mukaan jne. Voimailupuolelta löytyy vielä lisää tietoa.

no eipä tuohon tavotteeseen tarvinnu pitää kummallisa ohjelmia.sieltähän se 2 markaa tuli.en olis ikinä uskonu että tyylinvaihto tekee n 30kg parissa kuukaudessa :D

painoa löytyy 74,5 ja penkki on 120kg,runkkupenkki 125kg
veikkaanpa että tuo tuloskehitys johtuu pelkästä sumotyylin kehityksestä ?????

mie sain 2*170kg.. mutta joo.. kokeile pyramidi treeniä eli esimerkiksi 180kg 1234321. Sitten koitat saada pyramidissa aina 1 sarja enemmän/ treenikerta. Eli esim. 123454321.

Painon voit valita ite-

eli jossain vaiheessa se on sit ihan helvetisti sarjoi, jos tekee tollei kun Rodley ehdotti, 8 sarjaa on jo paljon, mielummin vähentäisin ja tekisin vaikka 3-4 x 3-5.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oma juttuni ei nyt liity tähän, mutta en uuttakaa ketjua ala tekeen.

Eli tässä mietin, että otan vedosta remmit pois. Aloin kuitenkin miettiä, että kun tekee remmeillä X painoilla niin ilman remmiä tuo paino on tietenkin pienempi, joten kasvaako selän voimat ilman remmiä tehtäessä vai voimistuuko vain puristusvoima??

Eli voiko käydä niin, että hetken päästä ilman remmiä saadaan tuo X paino, mutta max raudat eivät ole nousseet??

Miettisin tässä kyllä myös sitä että tarviiko koko maastavetoa edes tehdä...joo kuulostaa hullulta, mutta maastavedossa on kuitenkin aika vähän tekniikasta loppujen lopuks kiinni (joo, tästäkin joku voi alkaa mun kanssa kinaan jos haluaa :D), tärkeintä on vahvistaa niitä tärkeitä lihaksia eli alaselkää, takareisiä, vatsalihaksia ynnä muita...maastaveto on rankkaa koko kropalle, muita liikkeitä esim. hyvää huomenta, erilaisia selänojennuksia etc voi tehdä paljon enemmän ja useammin. Kantsii miettiä.

Oma juttuni ei nyt liity tähän, mutta en uuttakaa ketjua ala tekeen.

Eli tässä mietin, että otan vedosta remmit pois. Aloin kuitenkin miettiä, että kun tekee remmeillä X painoilla niin ilman remmiä tuo paino on tietenkin pienempi, joten kasvaako selän voimat ilman remmiä tehtäessä vai voimistuuko vain puristusvoima??

Eli voiko käydä niin, että hetken päästä ilman remmiä saadaan tuo X paino, mutta max raudat eivät ole nousseet??
Ristiotteeseen ja mankkuun kun vaihdat niin ei pitäisi pudota painojen. Pienen totuttelujakson voi tietysti vaatia ennenkuin pääsee taas täysillä vetämään.

Itse vedän ilman remmejä jopa enemmän. Remmejä joutuu pyörittelemään kiinni alhaalla hankalassa asennossa, mutta ilman niitä voi ottaa paineet ylhäällä, napata tangon ja vetää sen samoilla paineilla ylös.

Ristiotteeseen ja mankkuun kun vaihdat niin ei pitäisi pudota painojen. Pienen totuttelujakson voi tietysti vaatia ennenkuin pääsee taas täysillä vetämään.

Itse vedän ilman remmejä jopa enemmän. Remmejä joutuu pyörittelemään kiinni alhaalla hankalassa asennossa, mutta ilman niitä voi ottaa paineet ylhäällä, napata tangon ja vetää sen samoilla paineilla ylös.

En nyt ymmärtänyt tuota paine juttua, mutta palaan tuohon kysymykseeni. Eli remmeillä Xkg tehdään sama toistomäärä kuin ilman remmiä Ykg.

Eli tehdään ilman remmejä niin kauan kunnes painot on remmeillä saatu Xkg, joten onko kehitetty vain puristusvoimaa vai onko saatu myös lisää voimaa selkään?

Kun miettii tuota niin voiko käydä niin, että kädet jaksavat pitää enemmän kuin selkä jaksaa nostaa?

Yritin siis sanoa, että vaikka olisitkin vetänyt tähän asti remmeillä niin ristiotteella ei pitäisi olla ongelmia puristusvoiman kanssa. Kädet todennäköisesti jaksavat pitää enemmän kuin muuten jaksat nostaa.

Jos nyt kuitenkin käy niin, että sarjapainot tippuvat remmeistä luopuessa niin ei se treeni pienemmillä painoilla hukkaan mene. Ei voimaa treenata tekemällä aina suurimmilla mahdollisilla painoilla.

Ite en oo remmeillä edes ikinä kokeillu, niin ei tuu totuttua sellasiin. Mave tulos lähti itellä nousuun kun otin kapean vedon mukaan. Eli ensin tein sumolla ja nyt teen vuoroviikoin. Tulee tehtyä kutakuinkin näin : 3 vko 3x6, kevyt, 3 vko 3x4, kevyt ja 3x2 ja kevyt ja sit taas alusta. Mave oli maaliskuussa 200 kg kun tota alotin tekee ja nyt 260.

Tottumis- ja yksilöllisiä juttuja, IMO. Itse vedin ennen aina ristiotteella ja ilman remmejä. Aiheutti meikäläiselle alaselän kipuilua, vaikka kuinka vuorottelin oikean ja vasemman käden otteita keskenään. Toisin sanoen ristiote aiheutti meikäläiselle rangan kiertymistä, joka puolestaan aiheutti alaselän kipuja aina ja poikkeuksetta MAVE-treenien jälkeen. Siksi nykyään remmit käytössä kaikissa yli 120kg raudoissa, vaikka ehkä käsissä nykyään jo pysyisikin.

En nyt ymmärtänyt tuota paine juttua, mutta palaan tuohon kysymykseeni. Eli remmeillä Xkg tehdään sama toistomäärä kuin ilman remmiä Ykg.

Eli tehdään ilman remmejä niin kauan kunnes painot on remmeillä saatu Xkg, joten onko kehitetty vain puristusvoimaa vai onko saatu myös lisää voimaa selkään?

Kun miettii tuota niin voiko käydä niin, että kädet jaksavat pitää enemmän kuin selkä jaksaa nostaa?

Mun veikkaus on, että siinä vaiheessa kun saat ilman remmejä vedettyä maasta entisen remmien kanssa tehdyn ennätyksesi (X kg), saisit remmien kanssa tehtyä 1 Rep maxin X kg + 10%X kg:llä. Ja ei, arvioini ei perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen tahi yleisesti pätevään matemaattiseen laskukaavaan, kunhan mutuilen. Toki tämäkin on kaikki yksilöllistä.

Itsellä vaan ainakin menee remmien kanssa niin, että kun otteen pitämiseen ei tarvitse keskittyä sen enempää jää enemmän keskittymistä ja poweria itse maastavetosuoritukseen. Mutta kuten jo olen moneen kertaan todennut, nämä on yksilöllisiä juttuja ja mulla nyt on aina ollutkin ihan helvetin paska grippi.:itku:

Jos Kako sai tulokset nousuun ottamalla kapean maven mukaan sumon rinnalle, niin saako normaalisti kapealla vetävä samanlaista etua jos vetää sumolla vuoroviikoin? Itse olen saanut kivan pikku nousuhdanteen, kun otin mukaan vedon korokkeelta. Veto lähtee lähes varpaista ja tuntuu tosi hyvin varsinkin jaloissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom