8 vuotta natikkana, kunnes todellakin tuli raja vastaan.
Uskon että 900 RAW:na olisi tullut, jos ei olisi sattunut vakavaa loukkaantumista, joka katkaisi uran. 2 välilevyä selästä paskaksi.
10 vuotta reenasin, 10 vuotta seurannut lajia sivusta. jos alkaisin edelleen kilpailla voimanostossa, edellä mainitsemani ohjelma olisi se, jota noudattaisin, koska sillä parhaiten kehityin. sekä natikkana että ei.
Kokeilin hyvin monia ohjelmia, jopa 2xpäivässä parhaimmillaan, Ei toimineet.
On huippuvoimanostajia, jotka ottaa esim. kyykyn vain joka 10.päivä (lähde: Powerlifting USA)
Olen aina ollut sitä mieltä, että mitä pidemmälle voimanostossa pääsee, sitä lajipainotteisemmaksi harjoittelu kannattaa viedä.
Kun kuuri oli päällä, treenasin huomattavasti vähemmän kuin ilman mömmöjä. Miksikö? Koska reenipainojen kasvaessa treenin teho kasvoi, ja lihas+jänteet vaati enemmän lepoa.
Monasti tulin salille esim. tarkoituksena ottaa kova penkki. Ja lämmittelyjen jälkeen lähdinkin heti pois. Syy:rintalihas pikkuisenkin kipeä/arka. Jos pikkuisenkin "krinnasi" jostrain, jätin treenin väliin. Ja tulin parin päivän jälkeen uudestaan.
Suurin osa nostajista treenaa todellakin liikaa.
Olen halunnut olla rehellinen kertomuksissani, ja olen suoraan sanonut, että mömmöjä on otettu. Ehkä tämä on jollekin liikaa. Pitäisi vissiinkin liittyä joukkoon hurjaan, ja kärynkin käydessä kiistää kaikki ja syyttää talonmiestä tai indokiinalaista luontaistuotetta, joka sisälsikin teston johdannaista.
Voin kyllä häipyä koko foorumilta, ei mitään ongelmaa. Heippa sitten vaan ja järkevää treeniä kaikille! Varsinkin sinulle, AimoRapula!
Se on moro! Ei nähdä enää!
Jarre55 has left the building!