Inkeri sanoi:
En kuitenkaan itse tekisi mavea tai suosittelisi sitä niille naisille, joilla on tavoite kisata kehossa tai fitnessin puolella. Suorinjaloin maastavetoa kyllä, mutta varsinaista voimanostotyyppistä mavea en koskaan.
Jep, olen kuullut vastaavan mielipiteen ennenkin - kiinnostaisi vain tietää, miksi? Näin harrastelijan näkökulmasta katsottuna maastanosto (vieläpä sumotyylillä tehtynä) on yksi parhaita reisi-pakaraosaston liikkeitä, ja alaselän kuten myös epäkkäiden petraajana täysin lyömätön.
Muuuutta, kuten sanottua, minä en mittään fitnessistä (enkä kehiksestä) tiijä, just my .02.
EDIT: On totta, että fitnessestetiikka varmasti painottaakin enemmän selän leveyttä kuin paksuutta. Mutta eikö maastanostoa voisi tehdä kausittain, vaikkapa kisojen jälkeen, ihan perusvoiman hankkimiseen?
Joo, olen mave-fanaatikko
Mutta kun se nyt vain lienee kaikkein monipuolisin saliliike (olympialaisten nostoja lukuunottamatta)...
EDIT2: Enkä nyt siis missään tapauksessa halua astua sellaisten ihmisten varpaille, jotka fitnessistä/kehonrakennuksesta jotain ja enemmänkin tietävät, kunhan ihan harrastelijan mielipiteitä ilmaan heittelen. Muistelen muuten tässä taannoin lukeneeni bodysta, että menestynyt bodyfitness-kilpailija Katariina Tunturi teki ohjelmassaan maastanostoa pukeilta, ja vieläpä ihan kelpo kiloilla
EDIT3: Jep Nevahood, ei missään tapauksessa mavesarjoja loppuun asti, siinä kasvaa jo loukkaantumisriski turhan korkeaksi.