Maastaveto - Kehonrakennus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuuluvatko nämä kaksi eili maastavaeto ja kehonrakennus yhteen..?Itse en ainakaan salilla nää maastavetävän juurikaan kenenkään muun kuin voimannostajien..kannattaisiko jättää pois ohjelmasta ja keskittyä selkä lihaksien rasittamiseen muillla liikkeillä?

tuosta on vissiin ollut joskus ennenkin juttua.. taitaa suurimmaksi osaksi olla veto voimailijoiden hommia, mut toisaalta (jos nyt oikein muistan) ove rytter - tehokas kehonrakennus kirjassaan kehotti tekemään myös maastavetoa. en näe syytä miksei veto voisi kuulua myös kehonrakentajan ohjelmaan. ehkä veto on myöskin huono liike pitkien toistojen tekemiseen (tekniikan hajoamisen takia) ja siten sopii paremmin voiman hankintaan kun otetaan lyhyempiä sarjoja.. tää nyt meni ihan mutu linjalle ja kehonrakennusta harrastavat voivat varmasti neuvoa paremmin, en kuitenkaan tyrmäisi vetoa ainakaan heti kättelyssä.

En nyt nyt ole mikään ammattilainen, mutta voin sanoa että jos jollain niin
maastavedolla saa massaa..lihaa tulee epäkkäisiin, ylä- ja alaselkään, takareisiin!!
Mietis nyt sitten onko se lihasta kasvatta liike vai ei!!?

No en ole kehonrakentaja enkä voimannostaja, olen vaan salilla käyvä rautojen potkiskelija eli ei mitään vakavaa mielipidettä vaan omia tuntemuksia asiasta. Maastaveto kuuluu ainakin minulla silloin tällöin ohjelmaan. Maves kuuluu ihan säännöllisesti. Maastavedolla on kyllä enemmän sellainen voimapuolen liikkeen maine ja itselläni kun kausittain treenaan niin sellaisella lyhyellä sarja kaudella maastaveto kuuluu ohjelmaan. Maves on sitten pitkin kautta ohjelmassa.

Hyvä liike kasvattaamaan lihaksia ja voimaa, suosittelen tekemään.
Ei se minun mielestä kuitenkaan mikään välttämättömyys ole, itse olen
saanut juuri maastavedolla voimaa alaselkään mikä helpottaa todella paljon jalkakyykyssä. Itse en aikaisemmin voinut tehdä maastavetoa selän takia ja kun jalkakyykyssä raudat menivät suuriksi oli selkä kovilla.

Eräs kovinkin vakavasti bodaava ystäväni tekee mavea, koska hän saa siitä "hullun voimaa" joka taas antaa potkua muihin liikkeisiin. Hänen tuloksensa ainakin ovat hyvin vakuuttavia, joten mikä minä olen väittämään vastaan moiseen: mave kuuluu selkäpäiväni ohjelmaan.

Hiukan :offtopic: mutta sen jälkeen kun aloin tekemään suorin jaloin maastavetoa, niin pitkään vaivannut alaselkä lopetti oireilun. Itse en ole koskaan varsinaista maastavetoa tehnyt, mutta koska uskon raskaisiin perusliikkeisiin muutenkin, niin tuokin varmaan toimii. Jos filettä tulee, niin siitä vaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Monellakaan salilla maastanostoa ei tosiaaan näe juurikaan tehtävän. Maastanosto kun on raskas liike ja nykyajan konttorirottametroseksuaalit tykkäävät tehdä liikkeitä, joissa saa istuskella tai köllötellä selällään. Maastanosto on paras yksittäinen lihasmassaliike. Erinomaista rasitusta takareisille, etureisille (erityisesti korokkeelta vedettäessä), alaselälle, vatsalle (maastanostohan on käänteinen vatsarutistus isoilla painoilla), yläselälle, epäkkäille, kyynärvarsille. Hormonaalinen eritys on huipussaan.

Eikös se ronniekin tee maastanostoa jopa dieetin loppuvaiheessa...eikä ihan pikkuhiluilla.

Hmm pitäis melkein pistää treeniohjelma uusiks jos haluaa maastavetoa tehdä. Ottaa niin moneen lihakseen että seuraavana päivänä kun pitäisi tehdä jalat niin takareidet ovat jo paskana. Noh, maby not? Onko mitään :kuvia: tuosta maastavedosta? Onko englantolainen nimi deadlift?

suomipoika81 sanoi:
Kuuluvatko nämä kaksi eili maastavaeto ja kehonrakennus yhteen..?Itse en ainakaan salilla nää maastavetävän juurikaan kenenkään muun kuin voimannostajien..kannattaisiko jättää pois ohjelmasta ja keskittyä selkä lihaksien rasittamiseen muillla liikkeillä?

Kun liike tehdään jatkuvana(ei lasketa tanko joka toiston välissä maahan vaan jätetään 5-10 min. ylös lattian tasosta), ei egoilla painoilla->selkä pyöristyy->tekniikka hajoaa.
Lisäksi keskitytään ylhäällä siihen ojennukseen, eli vedetään rinta kunnolla ns. rottingille.
Toi ojennus ei tarkoita alaselän yliojentamista, vaan sen yläselkän.

Mavehan on: kyykystä noustaan seisomaan, siten että selkä pysyy suorana ja omasta mielestäni tuo rinta kuuluu nousta ylös(ns. rinta rottingilla) niin se yläselän ojennus on luonnollinen-> joku voimanostaja voi korjata, jos kuvauksessa on jotain väärin

Liikkeestä tulee hyvä liike kehonrakentajalle.
Maastaveto pukeilta toimii myös hyvin yläselän "tuhoomiseen" eli kehittämiseen.

Tuossa maastavedossa tosiaan keskivartalon tukilihakset joutuvat myös koville monen muun ohella. Itse vedän HST-treeniä, ja tuo ei mahdu treenivalikoimaan (suorin jaloin veto kylläkin). Taloyhtiön salilta loppuu kyllä painotkin kesken :( Raaka perusliike. Ronnie tosiaan ainakin tolla videollaan (unbelievable) tekee maastavetoa. Kuinka paljon mahtaa olla showta mukana, ken tietää.

Mavella jos millä saa pakattua lihasta selkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom