Maastaveto Gallup

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
13 vuotiaana 130 kiloa ja nyt vasta monen vuoden päästä aloitin treenaamisen oikeasti ja maven ykkönen on ~150kg ja treeniä 3kk.

Mun on taas vaikee ymmärtää näitä tuloksia. Oonkohan jotenki alikehittyny henkilö ja kaverini samaten ku noita tuloksia ei oltu lähelläkään sillon ku aloteltiin. Taidettiin tehä 30kg jotain sarjaa jolla opeteltiin tekniikkaa. Nyt on tullu tehtyä mavea ainaki sellaset rapiat 1,5v ja ennätys on 125kg, ehkä saattais nyt jopa 130kg nousta. Täältä löytyy kyl kovia jannuja jos nää kaikki jutut on totta.. Missäköhän meidän salin kovat jannut on?

Ekan kerran kun mave maksimia kokeilin 18-vuotiaana meni 200kg 8 viikon mave treenin jälkeen.Sitä ennen muuten treeniä kyllä yli 2v.

Ja noihin aloitus maksimeihin vaikuttaa varmaan aika paljon mitä on touhunnu ennen puntinkolistelun aloittamista.Jos on muuten urheillu,tehnyt fyysistä työtä tai vastaavaa niin varmasti on mave kovempi mitä sellaisella kuka ei ole koskaan juuri mitään tehnyt.Luultavasti pätee varsinkin maveen.

90 kiloa ekassa reenissä, onko Pakkiksella ketään joka ottaa yli 300 maasta? Jani Illikaista ei lasketa:D

Voi jumalauta. Täällä porukka vetelee kaikki jotain " 1kk treeniä takana ja ekaa kertaa koitin mavee 14-vuotiaana niin 150kg meni" :hyper:
Ensimmäisen kerran, kun tein mavea niin sarjapainot oli jotain 40kg luokkaa ja siitä meni varmaan monta kuukautta ennen kuin koitin ees lähelle maksimia. Tais mennä 100kg raja hikiseen rikki tekniikalla jossa välilevyt huusi hoosiannaa.
Edit: Tällä hetkellä paras sarja on 145kg x 6.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ironbutt sanoi:
Meitsi kokeili tänään maastavetoa ekaa kertaa eläissäin valmentajan johdolla. Tyttöselle sopiva aloituspaino oli 40 kg ja sillä tekniikka pysyi nättinä. Liike tulee jatkossa vakiohjelmaan, joten saa nähdä millon pääsee tuplaamaan painon :evil:

Epäilenpä ettei siihen kauaa mene :) Itsellä kun mavettelua aloitti, niin painon kasvaminen about viidestäkympistä sataan vei ehkä 3kk :)

Edit : Toki treeniä takana jonkin verran. Tekniikka aluksi kamala, mutta nykyään jo ihan ainakin Tsatsoulinen oppien mukainen. 135kg x5 menee nykyään (vain).

Viimeksi muokattu:
Aloin treenaamaan maastanostoa vasta reilu vuosi sitten kypsässä 27v iässä. Maksimia en edes kokeillut, mutta ekat sarjat oli 6x70kg ja siitä hitaasti sitten ylöspäin. Takana oli neljän vuoden täystauko kaikesta liikunnasta ja sitä ennen pari vuotta rhp-treeniä :david:

Eli aika surkeita tuloksia aikaisempiin verrattuna täällä :wall:

Pullahiiri sanoi:
Mun on taas vaikee ymmärtää näitä tuloksia. Oonkohan jotenki alikehittyny henkilö ja kaverini samaten ku noita tuloksia ei oltu lähelläkään sillon ku aloteltiin. Taidettiin tehä 30kg jotain sarjaa jolla opeteltiin tekniikkaa. Nyt on tullu tehtyä mavea ainaki sellaset rapiat 1,5v ja ennätys on 125kg, ehkä saattais nyt jopa 130kg nousta. Täältä löytyy kyl kovia jannuja jos nää kaikki jutut on totta.. Missäköhän meidän salin kovat jannut on?
melkein kuin mun näppikseltä...elämäni ensimmäisen maastavedon/noston tein 50 kilolla.nyt vuoden (mave)treenin jälkeen 130 kilolla ykkönen.ei oo mun laji.
tosin eipä ole punttien kolistelu muutenkaan (tuloksista päätellen)

Mä vähän uskon, et näitä päivän reenanneita ja 140 nostaneita urheilijoita kohtaa tai on kohdannut jo vitunmoiset selkäspagaattinoidannuolisärkykuumejaturvotus- ongelmat. Jos sitä mavea kokeillaan, HUOM! KOKEILLAAN ensimmäisen kerran, ehkäpä vähän tekniikkaa kuntoon, niin miten siitä voi vetää heti 140:ä?

Saahan sitä mavea aina revittyä ensimmäiselläkin kerralla, mutta erittäin tyhmää se on... Voin sielun silmini nähdä kun nää 15wee sällit on noita 120:ään nostellut... :rolleyes:

bbdeadlift4.jpg
--->
deadlift.jpg

Jostain syystä minustakin tuntuu, että osalla porukasta tuloksissa on vähän ylimääräistä..

Omat jutut tarkistin "seurantalomakkeelta" (excel taulukosta), vuonna 2000 sarjapaino näytti olevan hurjat 85kg. Varmaan 50kg tienoilta alotin (tilastot ei riitä ekaan maveen asti).. 2005 kesällä kiskoin muutaman toiston (3-5, en muista) 150kg:lla. Maximista ei hajuakaan. edit: Eilen sarjapaino hurjaakin hurjemmat 120kg

Toki tiedän olevani heikkoselkänen, että eipä siinä mitään jos lahjakkaat nostaa ekalla yrityksellä enemmän kuin minä muutaman vuoden treenillä.. Mutta on se niin väärin.

Edit: tekniikan laadusta ei mitään hajua, koskaan kukaan osaava sitä ei ole katsonut... :itku:

Jollain 50kg:lla lähdin opettelemaan tekniikkaa. Kuukausi tuosta eteenpäin ja tein 100kg:lla viitosen. Puolen vuoden treenillä ja vyö sekä remmit apuna 140kg:lla vitosia. Sitten vaihdoin kyykkäämiseen kolme kertaa viikossa ja viimiseen vuoteen en olekaan pahemmin tehnyt, nyt taas mukana. Tuossa tauolla kokeilin viime kesänä sumoasennolla 160kg:lla ja tulihan se ylös mukavasti. Nykyisellään liike taas mukana ohjelmassa, ilman remmejä ja vyötä, jalat kapealla 140kg:lla menee mukavasti sarjaa, eli kaipa tuo maksimi voisi 160-170kg välillä taas olla. Sumolla ehkä hieman enemmän jos asentoon vielä taipuu luontevasti :D On tää huomattavasti enemmän mun laji kuin penkki...

kyllä se tais siinä sadan kilon paikkeilla olla ku ekan kerran kokeili... nyt taitaa olla sarjapainot 5x5x170 jalat kapeella, aika paljon olis viellä siinäki tekemistä

Ekan kerran kun tein, olin 14-v ja sain 50 -ja 70kg:lla sarjaa. Tosin vedin suorinjaloin. Nyttemmin vuosien tauon jälkeen kun treenit aloitin, oli pakko testata kun budosalilla oli tanko jossa oli "kaikki" lätkät. Eli 90kg jos ne isoimmat oli 15kg, tai 100kg jos ne oli 20kg lätkät, ei niissä ainakaan mitään lukenu.

ecdezi sanoi:
treenaamisen aloitin 8. luokalla, mutta mavea taisin kokeilla joskus 9-vuotiaana ensimmäisen kerran. 100 kilua tais mennä silloin.

Miten jotenkin epäilen, että tää oli kalajuttu? 9-vuotiaana... sen olisin halunnu nähdä.

Samaten nämä väitteet 160 tai 190 kilon aloituspainoista ei taida pitää ihan paikkaansa? Tämän threadin aloittajakin päätyy näin ollen epäiltyjen listalleni :D

Monihan ei kisko tuollaisia lähes kaksisataakiloisia tangollisia edes vuosia treenanneena, itse en ainakaan ole koskaan nähnyt kenenkään isonkaan äijän tuon suurempia nostavan.

Niin ja lisäyksenä: oma tulos oli jotain 95 kg suorin jaloin melko huonolla tekniikalla. Tulokset varmaan vieläkin aika samoissa koska en oo liikettä treenaillu juurikaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom