Maastavedosta takareidet kipeiksi

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Feel the pain sanoi:
Onko muilla kokemusta takareisien kipeytymisestä maastavedon jälkeisinä päivinä? Treenasin jalat viime viikolla torstaina ja lauantaina tein maastavetoa suorinjaloin alaselälle. Mutta kappas kun tuli takareidet perkuleen kipeiks, nyt kaks päivää ollu niin kipeet että kenkien laitto jalkoihinki onnistuu just ja just. Onkohan parin päivän tauko takareisille tarpeeks jos sitten tekeeki esim. maastavetoa parin päivän päästä jalkatreenistä? Tämä on nyt toinen kerta kun näin on käynyt, vaikka tuntuu kun on mennyt maastavetoa tekemään että ei ne takareidet nyt niin jumittele jalkatreeni päivästä.

Joo kyllä mullakin ne kipeeks tulee ku kovaa treenaa, mutta parin kerran jälkeen lihakset tottu ni sit ei enää tullu kipeiks.

juu kyllä sjmv on paras takareisille..

miten en itse saa sjmv liikkellä jalkoja kipeiks? yrittäny sillein mahalteen penkillä ja siitä nostaa jalkoja, mutta ei pysy painot jaloissa, jollain neuvoja tähän liikkeeseen? ja onko se tekniikkavirhe kun ei tuu jalat sjmv kipeiks? vai voiko olla niin, että ne vaan ei tuu kipeiks, kuten haba joillain? meinaan oon tehnyt sillein, että en oo yhtään koukistanu jalkoja, ja sillein, että oon koukistanu. ei tunnu tehoovan, ja muutenkin pelkään, että takareidet ei saa tarpeeks treeniä.

KSENA, siis puhutko sjmv:stä ja jostain penkillä tehtävästä liikkeestä samana asiana?? Suorinjaloinmaastavedossa ei oletuksena mitään penkkejä tarvita, ainakaa mahan alle. Korokkeella sitä voi kyllä tehdä jos haluaa extravenytystä takareisille.

Nimin. päivällä sjmv ja alkaa takareidet olla jo kipeät.

KSENA sanoi:
yrittäny sillein mahalteen penkillä ja siitä nostaa jalkoja, mutta ei pysy painot jaloissa.

joo tät en nyt ymmärtäny :arvi:

Kannattaako SJMV:ssä muuten pitää vyötä mikäli on vähän notkoa selässä? Niinkun itellä on aina ollu.

Isoarska83 sanoi:
Kannattaako SJMV:ssä muuten pitää vyötä mikäli on vähän notkoa selässä? Niinkun itellä on aina ollu.
En mä oo ihan varma tuosta, mutta itse ainenkin kovimmissa sarjoissa pidän, ihan varmuuden vuoksi.

Ja mulla tuli aikoinaan takareidet niin kipeksi SJMV:stä ja siihenkin löytyi syy ja se syy oli se, että tein koko liikkeen SUORIN JALOIN.. Aina oli takareidet nin kipeät, sitten tajusin, että kato eihän tässä tarvii ihan jalkoja koko ajan pitää suorina vaan lasku vaiheessa laitoin polvet koukuun juuri niin kuin muutama postia ylöspäin laitetussa postissa.

siis tarkotin, että en oo saanu sjmvllä kipeiksi jalkojani MUTTA myös olen kokeillut liikettä, jossa on maha penkillä, ja paino pistetään jalkapohjien väliin, ja nostetaan ja lasketaan. eli siis en tee sjmv penkillä mahalteen :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
KSENA sanoi:
siis tarkotin, että en oo saanu sjmvllä kipeiksi jalkojani MUTTA myös olen kokeillut liikettä, jossa on maha penkillä, ja paino pistetään jalkapohjien väliin, ja nostetaan ja lasketaan. eli siis en tee sjmv penkillä mahalteen :D

Eli vähän kuin reverse hypers? Mä oon kanssa tehnyt ajoittain selän kuntouttamiseksi tuota. Olen tosin kiinnittänyt painolevyt nilkkaremmeihin vaijerinpätkällä tai ketjulla. Ei kyllä ota mitenkään kovin spesifisti takareisiin.

... vai oletko tehnyt takareisikoukistusta pitäen painoja jalkojesi välissä ? :eek:

KSENA sanoi:
kato joo joo :) en heti tajunnu.. my bad ;)

emex sanoi:
... vai oletko tehnyt takareisikoukistusta pitäen painoja jalkojesi välissä ? :eek:
näin minä ainakin ymmärsin..

emex sanoi:

On muuten hyvä liike tuokin, ainoa vaan että kengät saattaa joutua ottamaan pois että pysyy kässäri paikoillaan. Taitaa olla todellinen old-school liike, mutta ennenvanhaanhan sitä osattiinkin treenata ;)

mammoth sanoi:
On muuten hyvä liike tuokin, ainoa vaan että kengät saattaa joutua ottamaan pois että pysyy kässäri paikoillaan. Taitaa olla todellinen old-school liike, mutta ennenvanhaanhan sitä osattiinkin treenata ;)

Ookei. Tekeekö joku tuota oikeasti, vaikka salilta löytyisi muitakin mahdollisuuksia takareisien treenaamiseen? Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska joskus on aina hauska kokeilla hieman eksoottisempiakin liikkeitä. Minun motoriikallani lienee toisaalta parasta pysyä niissä tavallisemmissa takareisiliikkeissä: sjmave, hypers/ghr, koukistus maaten ja istuen. :)

TheLORD sanoi:
Sjmv on selkäliike jos sen tekee selällä. Eihän selkä tee normi mavessakaan yhtään TYÖTÄ vaan pakarat ja takereidet hoitaa nostamisen

Siitä olen samaa mieltä, että sjmaven varmasti saa ottamaan ensisijaisesti selkään, jos nyt jostain syystä sen näin haluaa tehdä. Mutta kyllähän selän staattinen pito mavea tehdessä on työtä.

Liittyykö tämä nyt siihen, että fyssan lakien mukaan työ on voima*matka (muistaakseni) ja sitten ajatellaan, että kun selkä on staattisessa pidossa paikallaan eikä ojennu tms. niin selkä ei myöskään tekisi työtä? "Selkä" kokonaisuutena ei ehkä teekään työtä, mutta entäs selän lihassolut? Mene sanomaan niille selän lihassoluille että ne eivät tee työtä mavessa. :D

emex sanoi:
Siitä olen samaa mieltä, että sjmaven varmasti saa ottamaan ensisijaisesti selkään, jos nyt jostain syystä sen näin haluaa tehdä. Mutta kyllähän selän staattinen pito mavea tehdessä on työtä.

Liittyykö tämä nyt siihen, että fyssan lakien mukaan työ on voima*matka (muistaakseni) ja sitten ajatellaan, että kun selkä on staattisessa pidossa paikallaan eikä ojennu tms. niin selkä ei myöskään tekisi työtä? "Selkä" kokonaisuutena ei ehkä teekään työtä, mutta entäs selän lihassolut? Mene sanomaan niille selän lihassoluille että ne eivät tee työtä mavessa. :D

Kummatkihan ne ottaa selkään jonku verran. Itsellä tulee suorinjaloin mavessa selkä kipeämmäksi kuin normimavessa. Normi mavessa pakarat tulee eniten kipeäksi. Kummassakin myös takareidet. Tietty jos korokkeelta tekee sjmv niin sillon vähemmän selkä liike. Staattisestihan tuo selkää treenaa. Treenaako emex myös hauista ja rinta staattisilla pidoilla? Vai onko selkä aino jossa toimii?

TheLORD sanoi:
Kummatkihan ne ottaa selkään jonku verran. Itsellä tulee suorinjaloin mavessa selkä kipeämmäksi kuin normimavessa. Normi mavessa pakarat tulee eniten kipeäksi. Kummassakin myös takareidet. Tietty jos korokkeelta tekee sjmv niin sillon vähemmän selkä liike. Staattisestihan tuo selkää treenaa. Treenaako emex myös hauista ja rinta staattisilla pidoilla? Vai onko selkä aino jossa toimii?
jos siinä suorinjaloinmavessa se selkä niin kovin kipeäksi tulee kannattaa tarkastella että se pysyy varmasti suorassa.
meinaat siis että sjmv ottaa selkään jos sen tekee selällä :confused: ?? tällöinhän alaselän täytyy pyöristyä että voisit varmasti tehdä sillä selällä. ei hjuvalta kuulosta. toki molemmat liikkeet ottavat vähän samansuuntaisesti mutta sjmv ottaa enemmän jalkoihin ja normimave selkään ihan vaan suuremman rautamäärän takiakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom