Maastavedosta takareidet kipeiksi

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko muilla kokemusta takareisien kipeytymisestä maastavedon jälkeisinä päivinä? Treenasin jalat viime viikolla torstaina ja lauantaina tein maastavetoa suorinjaloin alaselälle. Mutta kappas kun tuli takareidet perkuleen kipeiks, nyt kaks päivää ollu niin kipeet että kenkien laitto jalkoihinki onnistuu just ja just. Onkohan parin päivän tauko takareisille tarpeeks jos sitten tekeeki esim. maastavetoa parin päivän päästä jalkatreenistä? Tämä on nyt toinen kerta kun näin on käynyt, vaikka tuntuu kun on mennyt maastavetoa tekemään että ei ne takareidet nyt niin jumittele jalkatreeni päivästä.

Feel the pain sanoi:
Onko muilla kokemusta takareisien kipeytymisestä maastavedon jälkeisinä päivinä? Treenasin jalat viime viikolla torstaina ja lauantaina tein maastavetoa suorinjaloin alaselälle. Mutta kappas kun tuli takareidet perkuleen kipeiks, nyt kaks päivää ollu niin kipeet että kenkien laitto jalkoihinki onnistuu just ja just. Onkohan parin päivän tauko takareisille tarpeeks jos sitten tekeeki esim. maastavetoa parin päivän päästä jalkatreenistä? Tämä on nyt toinen kerta kun näin on käynyt, vaikka tuntuu kun on mennyt maastavetoa tekemään että ei ne takareidet nyt niin jumittele jalkatreeni päivästä.
tuota...sjmv on takareisiliike :rolleyes:

Kyllä mulla ainakin tulee jalat kipeeks, oli sitten sjvm tai perusmave. Kyllä se pitkälti samoihin paikkoihin jalkoja ottaa ku vaikka kyykky. Tälläkin hetkellä jalat kipeet lauantain mavesta ja koht pitäis lähtee jalkatreenii vääntää. :)

Kyllä takareisille kannattaa sjmv:tä tehdä, paitsi jos nimenomaan haluat tavallista mavea tehä. Voisin itekki kysyy täs välis, et voiko perusmavee ja sjmv:tä tehä molempia? Eli siis selkäpäivänä mavea ja jalkapäivänä sjmv? Ohjelma on 3-jakonen.

Ok. Mulla tulis esim. tällä viikolla (tein siis tänään jalkapäivänä sjmv:a) ma; sjmv ja seuraavaks perjantaina maastoveto. Sitte olis sunnuntaina taas sjmv, mut ainaki oli täks päiväks palautunu ihan hyvin lauantain treenistä takareidet. Täytyy vielä miettiä, viittiikö tehä tällä tavalla. Tulee aika paljon rasitusta yhelle viikolle, ku on kaks kertaa mavee. :whip:

Molempia voi tehdä, mutta kannattaa vähän rytmittää niitä silleen, että sinä viikona kun tekee SJMV:n kovaa, tekee tavallisen maven vähän rauhallisemmin ja taas toisinpäin. Tai sitten jättää joskus jommankumman kokonaan tekemättä jos alaselkä ei ole palautunut.

Voisko noi tehä vuoroviikoin aina sillä tapaa rauhallisemmin, että painoa on saman verran mutta tekee vähemmän toistoja?

Sahaaja sanoi:
Voisko noi tehä vuoroviikoin aina sillä tapaa rauhallisemmin, että painoa on saman verran mutta tekee vähemmän toistoja?

voi, tai sitten pudottaa painoa 10-20% ja tekee saman määrän toistoja kuin muuten. jos tekee mavessa sarjoja paljon, niin vähentää vaikka niitä. jos tekee pyramidilla, vaihtaa raskaammat sarjat kevyempiin jne.
ihan sama miten keventää tai keventääkö mitenkään. pääasia että tekee itseään kuunnellen. etukäteen ei tarvitse asialla vaivata päätään, kannattaa koittaa pari viikkoa ja miettiä sitten jos on tarvis.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllä ottaa tavallinenkin mave mulla takareisiin. Minulla kolahtaa tanko polviin ylös nostaessa jos en suorista jalkoja hieman ennen yläkroppaa. Ja sama tietysti alas laskiessa.

jalat suorissa tai koukussa, ottaa se kyllä vaikket ehkä tunnekaan sen ottavan reenatessasi, mutta seuraavana päivä tuntuu kyllä.

Mulla tulee takareidet perskuleen kipeeksi jos en oot tehny sjmv vähän aikaa... Viimeks ku tein nii jalat, nii ne ei ollu moksiskaan seuraavana päivänä!!! :)

Kokeilemalla selviää

Timba79 sanoi:
Molempia voi tehdä, mutta kannattaa vähän rytmittää niitä silleen, että sinä viikona kun tekee SJMV:n kovaa, tekee tavallisen maven vähän rauhallisemmin ja taas toisinpäin. Tai sitten jättää joskus jommankumman kokonaan tekemättä jos alaselkä ei ole palautunut.

Sikäli mielenkiintoista, että itselläni kestää alaselän puolesta tehdä melkein mitä vaan..joskus taisi olla inttämistä jopa itsensä Hulkin kanssa.
Kyykky ja mave samalla viikolla kovana, sjmv mausteena. (Enkä tarkoita nyt HST.) Se on vain niin kovin henkilökohtaista miten itse kenelläkin paikat palautuu/kestää. Tyylistäkin kiinni..itse otan maven sumona ja kyykyn kohtuu kapealla. Silti takareisi ja alaselkä ei huutele. Nostan kyllä enemmän 'strength kuin power' -malliin.
Mutta ei se sopiva meno löydy kuin parhailla arvauksilla ja kokeilemalla. Nopeasti ei onni löydy näissä hommissa, malttia ja vuosia niin kyllä se palkitsee ;-)

Jos alaselkä tosiaan kestä, niin mikä estää tekemästä? Toki kannattaa jättää sitä palautusaikaa siitä huolimatta, muuten saattaa napsahtaa jossain vaiheessa jos lihat on väsyneet mutta silti tuntee jaksavansa. Eli myös varovainen kannattaa ton maltillisuuden lisäksi olla. ;)

Suorin jaloin mave on paras liike takareisille mitä on keksitty, ainakin minulle. Mikään muu liike ei esim. takareisiä niin kipeeksi kuin tuo liike. Ja muutenkin kun sen tekee hallitusti niin parhaan tuntumaan saan. Ja pientä rytmitystä juuri tuon noiden kolmen(kyykyn, maven/sjmv) kanssa teen. Aina yksi per treeni kerta kovaa ja toinen sitten "varovaisemmin".

mäki teen tota suorinjaloin mavea takareisille ja hyvin toimii. Polvet vähän koukussa ja sopivat painot ja tekee huolella ni kyl ottaa sinne mihin pitääki. Taas norm mavessa jota teen selälle ni en laske tankoa ku pikkusen polvien alapuolelle ja siitä ylös ni ei tuu takareidet kipeeks. Ja tähän voi sit laitaa rautaa enemmänki.

Suositut

Back
Ylös Bottom