mr Afroman sanoi:suosittelen teille pitkä psykiatriaa teillä on sairas pelko ulkomaalaisia kohtaan, itse henkilökohtaisesti kävelen keskustassa ja en ole koskaan nähnyt mitä te aina jauhatte.
Moni muu on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mr Afroman sanoi:suosittelen teille pitkä psykiatriaa teillä on sairas pelko ulkomaalaisia kohtaan, itse henkilökohtaisesti kävelen keskustassa ja en ole koskaan nähnyt mitä te aina jauhatte.
En mä ainakaan inhoa ketään ihmistyyppiä järjestelmällisesti. Asemalla ja puistoissa tyhjää pyörivät vain vituttaa kun on just lukenut lehdestä samoissa paikoissa tapahtuneista rikoksista. Tavallisille työtä tekeville ja opiskelijasomaleille vain tsemppiä.mr Afroman sanoi:Oot oikeassa tavallaan jos suomalaiset kerran inhoo meitä näin paljon mitä hyötyä meidän pysyä täälä sitten?
Modsognir sanoi:eipähän kukaan varmaan 10-15vuotta sitten pahemmin miettinyt terrori tekoja britanniassakaan.
reino sanoi:Niin. Minä taas vastaisin kysymykseesi (kumpi motivoi rikollisuuteen: rotu vai ulkopuolisuus) sanomalla...
Multivita sanoi:Ja nyt kun tyhmään kysymykseesi ei kukaan vaivaannu vastaamaan, niin saitkin vain itsesi näyttämään typerältä.
Niin joo se kuklu-nimitys... Kai joitain lapsiinsekaantujia voi vähän nimitelläkkin.
Modsognir sanoi:ja sitten vielä tuohon Islam asiaan. He uskovat olevansa jumalan valittuja, pitävät naisia alistetun koiran asemassa, lapsien hyväksi käyttö on ihan siedettävää jne.
Jossain välissä sä kysyit, että johtuuko rikollisuus ulkopuolisuuden tunteesta. No varmasti sillä jotain tekemistä asian kanssa on. Johtuuko se tunne sitten siitä, että suomalaiset yleisesti ottaen ovat tosi rasistista ja paskaa sakkia vai siitä, että hallituksen tätöset ovat katsoneet asiakseen nuolla maahanmuuttjajien perseitä ja ummistaa silmänsä kaikelta tarpeettomalta pahalta, mikä moisesta on seurannut sekä suomalaisten että maahanmuuttajien keskuudessa? Mä näkisin syyn olevan huomattavasti voimakkaammin jälkimmäinen. Jossain määrin ksenofobiaa esiintynee kaikkien keskuudessa.Taha sanoi:Minulle käy hyvin, että näytän typerältä niin kauan, kun sinä olet pelkuri.
Tähän vielä lisään sen, että mä tiedän islamin olevan pohjimmiltaan fiksujen ja ymmärtävien ihmisten uskonto, kuten ymmärtääkseni kaikki maailmanuskonnot. Paha vaan kun sinne vähemmän fiksujen ihmisten marginaaliin pääsee ihmisiä, jotka hyväksikäyttävät uskontonsa monitulkintaisuutta yms. ja pääsevät toteutamaan pimeintä puoltaan. Ei siinä mitään, paskasakkia mahtuu joka junaan, mutta mietinnän arvoista on, että pitääkö tätä paskasakkia ymmärtää ja jättää huomiotta (kuten nyt) vai puuttua asiaan kovemmalla kädellä (kuten pitäisi)?Tupla-J sanoi:Mä ymmärrän ton ajatusketjun täydellisesti, mutta se ei tarkoita sitä, että mun pitäisi sitä hyväksyä tai edes suvaita.
Tupla-J sanoi:Tähän vielä lisään sen, että mä tiedän islamin olevan pohjimmiltaan fiksujen ja ymmärtävien ihmisten uskonto, kuten ymmärtääkseni kaikki maailmanuskonnot. Paha vaan kun sinne vähemmän fiksujen ihmisten marginaaliin pääsee ihmisiä, jotka hyväksikäyttävät uskontonsa monitulkintaisuutta yms. ja pääsevät toteutamaan pimeintä puoltaan.
Minua ei pelottanut: tupakka, syöpä, aids, klamydia, alkoholismi, huumeet, roina, liikalihavuus, diabetes, kasvihuoneilmiö, hyvinvointiyhteiskunnanromahdus, ydinsota, terrori-iskut, työttömyys eikä lentäminen ennenkuin luin jutun tai keskustelua siitä.Tomppa85 sanoi:Tämä keskustelu on aika hedelmällistä tutkimusaineistoa jollekin sosiologille. On kuin suoraan oppikirjasta.
"Ei mua pelottanut somalit, arabit tai venäläiset ennen kuin luin tämän keskustelun. Nyt minua sekä pelottaa että vituttaa." Heheh.
Kaapeli sanoi:Ensinnäkin tämä keskustan ongelmaporukkahan on noin 100 _nuoren_ (14-19 vuotiaita valtaosa) jengi, joka riemastutta rikostilastoja ryöstämällä porukalla humalaisilta ja ikäisiltään nuorilta pieniä rahasummia ja kännyköitä monesti väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla. Nämä porukat ovat hyvin "kansainvälisiä" ja jokainen tummaihoinen ei suinkaan ole somalialainen.
iltasanomat sanoi:Ryöstön jälkeen jengiläiset pakenivat metrolla Vuosaareen, jossa he rupesivat haastamaan riitaa kauppakeskus Columbuksen nurkalla.
Väkivaltaiseen seurueeseen oli liittynyt matkalla neljäs henkilö.
- Lopputulos tästä riidan haastamisesta oli kuusi pahoinpitelyä ja nelikko meille pahnoille. Mitään järjellistä motiivia meillä ei ole näille pahoinpitelyille, kertoo komisario Mikko Masalin Itäkeskuksen poliisista.
Pahoinpitelyn uhreiksi joutuneet nuoret ovat yhtä lukuun ottamatta iältään 15-17-vuotiaita. Heistä kenenkään vammat eivät ole vakavia.
Poliisi otti pahoinpitelyistä epäillyt somalinuoret kiinni heti tuoreeltaan.
Itäkeskuksen poliisiasemalla alkoi kuitenkin uusi kovasanainen välienselvittely - tällä kertaa poliisien kanssa.
- He ovat haastaneet riitaa täällä tutkijoiden kanssa. Meidän kuulusteluista ei ole tahtonut tulla mitään, kun tutkijoita on haastettu nyrkkitappeluun.
Kaikilla pidätetyillä on väkivaltarikostausta.
Nelikkoa esitetään huomenna vangittavaksi.
XXL sanoi:Minua ei pelottanut: tupakka, syöpä, aids, klamydia, alkoholismi, huumeet, roina, liikalihavuus, diabetes, kasvihuoneilmiö, hyvinvointiyhteiskunnanromahdus, ydinsota, terrori-iskut, työttömyys eikä lentäminen ennenkuin luin jutun tai keskustelua siitä.
Mitähän uutta ja hedelmällistä sosiologi tästä threadista sitten repii?
Tomppa85 sanoi:Mielestäni kun ympäristöömme muuttaa muukalaisia, on paitsi heidän, myös meidän sopeuduttava tilanteeseen. Ei heistä tule simsalabim valkoihoisia luterilaisia suomalaisia millään. He tulevat aina olemaan erilaisia. Mitäs sitten? Pitäisikö meidän pelätä oman kulttuurimme puolesta? Kenties, mutta mitä on kulttuuri? Eikö kulttuuri ole aina erilaisten osiensa summa? Ehkä supisuomalainen kulttuurimme on muuttumassa kansainvälisemmäksi, mutta onko tämä ainoastaan ikävä asia?
Totta, ja länsimaalainen kulttuuri on ainoa, jossa tämä asia on tiedostettu. Tämä on luonnollisesti tapahtunut jopa siinä määrin, että länsimaalainen älymystö pitää länsimaita yksin vastuussa kaikkien muiden ongelmista - mitä mä pidän melkoisena hybriksenä. Muut kultsat tuskin kovin yllättävästi ovat myös valmiita siihen, että syntipukki ovat länsimaat.Tomppa85 sanoi:Kenties ongelma olemme myös ME.
protsku sanoi:Miten ihmeessä rinnastat pakolaisten Suomessa tekemät rikokset ja kulttuurin keskenään? Kukkahattutätien vauhkoamisesta huolimatta nyt jo poliisikin myöntää avoimesti sen että ainakin pääkaupunkiseudulla mopo on karannut käsistä ja jatkuvasti uusia rikoksia tekevät ulkomaalaiset pitää saada kuriin. Tässä yhteydessä on aivan sama onko pakolaisista elämäntaparikollisia 0,1% vai 5,2% - ongelma on saatava kuriin jo pelkästään sen pakolaisten enemmistön takia joka ei tee rikoksia.
Mä taas olen sitä mieltä, että jos pakolaisuutta ei tarjottaisi vaihtoehdoksi, olisi itse ongelmalle tehtävä paikan päällä jotain. Tässä mielessä karkoituskin olis omansalainen ratkaisu.Tomppa85 sanoi:Ei meillä olisi pakolaisia, jos ei olisi paikkaa mistä paeta.
Tupla-J sanoi:Totta, ja länsimaalainen kulttuuri on ainoa, jossa tämä asia on tiedostettu. Tämä on luonnollisesti tapahtunut jopa siinä määrin, että länsimaalainen älymystö pitää länsimaita yksin vastuussa kaikkien muiden ongelmista - mitä mä pidän melkoisena hybriksenä. Muut kultsat tuskin kovin yllättävästi ovat myös valmiita siihen, että syntipukki ovat länsimaat.
Tupla-J sanoi:Ja kuten on aiemmin havaittu, esim. japanilaiset harvemmin aiheuttavat mitään julkista pahennusta, vaan sopeutuvat yhteiskuntaamme esimerkillisesti. Sen sijaan nämä, jotka aiheuttavat enenevässä määrin ongelmia tapaavat olla muslimikulttuureja (ok, vietnamilaiset eivät sovi tähän kuvaan, mutta olen toistaiseksi jäävi keskustelemaan heidän korkean rikollisuutensa syistä).
Tupla-J sanoi:Mä ajan tasa-arvoista kohtelua. Sitä ei ole se, että nuoret toijalalaiset kakaroihin sekaantujat saavat rangaistuksia ja maahanmuuttaneet vastaavat eivät.
Tupla-J sanoi:Jos mennään sille yksilötasolle, mitä jengi kovasti peräänkuuluttaa, myöntää jokainen suomalaisen tekemän rikoksen olevan omaa syytään. Mikä ihmeen perversio saa suomalaisen älymystön ottamaan syyn niskoilleen kun esim. somalialainen tekee väärin?
Tupla-J sanoi:Mä en tosin ole monikulttuuristamisen kannalla muutenkaan, koska se merkitsee suomalaisen kulttuurin köyhtymistä samaan tapaan kuin esim. eurooppalaisten maatiaiskissojen kärrääminen afrikkaan aiheutti sikäläisten kissojen pois jalostumisen ja tulokseksi jäi ainoastaan sekamuotoja. Sitä mä en tajua, miten tämä ruokkisi globaalia monikulttuurisuutta tai diversiteettiä. Sen sijaan mä tajuan mainiosti, miten tämä "monikulttuurisuus" yhdenmukaistaa ja tuhoaa poikkeuksetta paikallisia kulttuureja.