Maahanmuuttajat ja lasten hyväksikäyttö

mr Afroman sanoi:
suosittelen teille pitkä psykiatriaa teillä on sairas pelko ulkomaalaisia kohtaan, itse henkilökohtaisesti kävelen keskustassa ja en ole koskaan nähnyt mitä te aina jauhatte.

Moni muu on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mr Afroman sanoi:
Oot oikeassa tavallaan jos suomalaiset kerran inhoo meitä näin paljon mitä hyötyä meidän pysyä täälä sitten?
En mä ainakaan inhoa ketään ihmistyyppiä järjestelmällisesti. Asemalla ja puistoissa tyhjää pyörivät vain vituttaa kun on just lukenut lehdestä samoissa paikoissa tapahtuneista rikoksista. Tavallisille työtä tekeville ja opiskelijasomaleille vain tsemppiä.

HAHAHA!!! mitenköhän tuohon klassikkoon törmää aina tälläisissä keskusteluissa "Kyllähän Suomalaisetkin tekee rikoksia" millähän tapaa se liittyy asiaan siten että "Totta helvetissä me niitä lisää tarvitaan ulkomailta kun ei omat riitä" vai???
kyllähän nuo mun mielestäni aika turhan paljon sikailevat ja käyttäytyvät epäkorrektisti verrattuna "luontaisiin" pohjois-euroopan asuttajiin.
Jokainen voi itseltään kysyä rehellisen kysymyksen että kummassa tuntee olonsa turvallisemmaksi kävellessään humalassa, 40 asteen kuumeessa tai muuten vain silminnähden heikossa olotilassa helsingissä jossakin syrjäisemmässä paikassa 60mustaihoisen seassa vaiko samassa tilanteessa vaikkapa 60norjalaisen seassa (meinasin alkuunsa kirjoittaa että ruotsalaisen mutta kaikki tietävät yleiset ruotsalais vitsit joten jätin väliin ;) :D

ja sitten vielä tuohon Islam asiaan. He uskovat olevansa jumalan valittuja, pitävät naisia alistetun koiran asemassa, lapsien hyväksi käyttö on ihan siedettävää jne. Tarvitsee jo tosissaan olla vähän enemmän kuin tyhmä ettei ymmärrä sitä että tälläinen uskonto/kulttuuri ei tule koskaan suvaitsemaan omaa länsimaista kullttuuriamme ja mitä enemmän tälläisille ihmisille antaa tilaa levitä sitä vahvempi ote heillä on maasta. itse en ainakaan halua kuvitella tilannetta että oma tyttären tyttären tytär on tämän ihanan sokeuden (monikulttuurisuuden) seurauksena 10vuotiaana huntu naamansa edessä naitettuna jollekkin 30v irakilaiselle joka ryhtyy välittömästi toteuttamaan elämän rutiinejaan häävuoteessa. tai että pojan poikani on pakon edestä kumartamassa mekkaan aamulla kun joku laskee islamin rukouksia tulemaan jostain perkeleen rukoustornista.

tässä vaiheessa ruvetaan miettimään ja vinkumaan että eihän tuo nytten ole mahdollista no samoin ajatteli varmaan viikingit kun tulivat ensimmäiset ristiretkeläiset, intiaanit kun eurooppalaiset siirtyivät amerikkaan, juutalaiset kun kuulivat Hitlerin ekaa kertaa paasaamassa ja esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.. eipähän kukaan varmaan 10-15vuotta sitten pahemmin miettinyt terrori tekoja britanniassakaan. tottahan kaikki islamin edustajat paasaavat telkkarissa kuinka suurin osa on rauhaa rakastavaa ja sanoutuvat irti kaikesta väkivallasta ja terrorismista mutta niinhän se tais Hitlerikin vakuutella aika kauvan ettei sillä mitään vallotus suunnitelmia ole ja kun tämä rauhaa rakastava demokratia viimein tajusi tehdä asialle jotain niin meinasikin olla jo myöhäistä puolustaa omaa elintapaansa. siihen tais mennä kolme vai neljä rauhansopimuksen rikkomista liitoutumalle.. Ollaanko mekin valmiita kestämään kaikki ja yritetään ymmärtää näitä raukkaparkoja kunnes on viimein liian myöhäistä.

huvittaa myös tämä vähemmistöstä puhuminen veikkaan että jos vähemmistöistä ruvetaan puhumaan niin taitaapa noita somaleita,vietnamilaisia, turkkilaisia jne... olla pikkasen enemmän kuin suomalaisia joten eiköhän aloteta suojelemaan itse itseämme ja vähän miettimään oman kanssamme tulevaisuutta ennne muita. :thumbs:

ja vielä siintä ettei nyt ihan mene :offtopic: linjalle niin olen sitä mieltä että tietyissä rajoissa nuo nuorten suhteet menee 17poika 15tyttö jne..
mutta PERKELE :curs: sitten kun mennään mauttomuuksiin (JAMMU SETÄ)
niin ihan sama mitä kansaa tai rotua edustaa niin kidutusta niin kauan että henki lähtee. :whip:

Modsognir sanoi:
eipähän kukaan varmaan 10-15vuotta sitten pahemmin miettinyt terrori tekoja britanniassakaan.

Kyllähän meitä silloinkin pommitettiin, tekijä vain oli eri. Ja niillä oli sentään jonkinnäköistä kunnioitusta ihmishenkiä kohtaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Manchester_bombing_by_IRA

http://news.bbc.co.uk/onthisday/low/dates/stories/july/20/newsid_2515000/2515667.stm

http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stories/december/17/newsid_2538000/2538147.stm

Menee kyllä jo hieman :offtopic: , piti vain puuttua kun toi Arndale on tossa ihan vieressä.

reino sanoi:
Niin. Minä taas vastaisin kysymykseesi (kumpi motivoi rikollisuuteen: rotu vai ulkopuolisuus) sanomalla...

Ei ihme, ettei täällä vastata kysymykseen, kun sitä ei edes lueta.

Multivita sanoi:
Ja nyt kun tyhmään kysymykseesi ei kukaan vaivaannu vastaamaan, niin saitkin vain itsesi näyttämään typerältä.

Minulle käy hyvin, että näytän typerältä niin kauan, kun sinä olet pelkuri.

Niin joo se kuklu-nimitys... Kai joitain lapsiinsekaantujia voi vähän nimitelläkkin.

Kyse ei taida olla lapsiin, vaan alaikäiseen sekaantumisesta. Mitä ne alaikäiset siellä steissillä tekee?

Toinen helppo kysymys, johon voi vastata yhdellä sanalla: Luuletko, että sosiologit ja kriminologit tuntevat rikollisten tunne-elämää huonommin, kuin sinä? Kyllä vai ei?

Voit tietysti kertoa myös tietosi, mikäli sinulla on jotain väitteesi tueksi.

Modsognir sanoi:
ja sitten vielä tuohon Islam asiaan. He uskovat olevansa jumalan valittuja, pitävät naisia alistetun koiran asemassa, lapsien hyväksi käyttö on ihan siedettävää jne.

Veikkaan, ettet tiedä Islamista edes sen vertaa, että kykenisit nimeämään päivän ensimmäisen rukouksen, joten mielipiteesi kertoo enemmän sinusta, kuin Islamista.

Mutta tässä pari tosiasiaa:

Muslimit eivät usko olevansa Jumalan valittuja, se kuuluu juutalaisuuteen. Jokainen voi palata islamiin ja siten valita sen itse. Naisia ei pidetä koiran asemassa, vaan heitä kohdellaan ihmisinä toisin, kuin länsimaisessa kulttuurissa, joita heitä kohdellaan usen joko miehinä tai välineinä miehelle. Lapsen hyväksikäyttö on Islamin mukaan rangaistava kuolemalla.

Taha sanoi:
Minulle käy hyvin, että näytän typerältä niin kauan, kun sinä olet pelkuri.
Jossain välissä sä kysyit, että johtuuko rikollisuus ulkopuolisuuden tunteesta. No varmasti sillä jotain tekemistä asian kanssa on. Johtuuko se tunne sitten siitä, että suomalaiset yleisesti ottaen ovat tosi rasistista ja paskaa sakkia vai siitä, että hallituksen tätöset ovat katsoneet asiakseen nuolla maahanmuuttjajien perseitä ja ummistaa silmänsä kaikelta tarpeettomalta pahalta, mikä moisesta on seurannut sekä suomalaisten että maahanmuuttajien keskuudessa? Mä näkisin syyn olevan huomattavasti voimakkaammin jälkimmäinen. Jossain määrin ksenofobiaa esiintynee kaikkien keskuudessa.

Taha, minkä ikäiseksi muslimi sitten määrittelee lapsen? Mä muistelin Muhammedin menneen naimisiin 9-vuotiaan kanssa ja ymmärtääkseni aloittaneen aviollisen elämän saman tien. Mä myös ymmärrän ihan täysin, että jos koraanissa sanotaan, että naisen tulee verhota itsensä ja muut on lunttuja, niin siitä saa muslimi aika helposti sellaisen kuvan, että länsimaalaiset itseään verhoamattomat naiset ovat lunttuja ja täten paitsi vapaita hyväksikäytettäväksi myös ihmisinä alempia. Toi ajatustapahan ("muun uskoiset on paskasakkia") on judeo-kristillisissä uskonnoissa yleinen. Mä ymmärrän ton ajatusketjun täydellisesti, mutta se ei tarkoita sitä, että mun pitäisi sitä hyväksyä tai edes suvaita. Eikä pitäis kenenkään muunkaan sen takia kärsiä.

Tupla-J sanoi:
Mä ymmärrän ton ajatusketjun täydellisesti, mutta se ei tarkoita sitä, että mun pitäisi sitä hyväksyä tai edes suvaita.
Tähän vielä lisään sen, että mä tiedän islamin olevan pohjimmiltaan fiksujen ja ymmärtävien ihmisten uskonto, kuten ymmärtääkseni kaikki maailmanuskonnot. Paha vaan kun sinne vähemmän fiksujen ihmisten marginaaliin pääsee ihmisiä, jotka hyväksikäyttävät uskontonsa monitulkintaisuutta yms. ja pääsevät toteutamaan pimeintä puoltaan. Ei siinä mitään, paskasakkia mahtuu joka junaan, mutta mietinnän arvoista on, että pitääkö tätä paskasakkia ymmärtää ja jättää huomiotta (kuten nyt) vai puuttua asiaan kovemmalla kädellä (kuten pitäisi)?

Mä haluaisin tietää, minkälainen kiintiö näillä maahanmuuttajilla pitäisi niitä rikoksia olla ennen asioihin puuttumista? Mun nähdäkseni me ollaan otettu niitä tänne elämään täkäläisessä yhteiskunnassa - ei omassaan - ja ollaan sekin tehty hyvää hyvyyttämme. Se, että uutisiin tulee jatkuvalla syötöllä tietoja näiden tekemistä rikoksista, kuten tapoista ja raiskauksista, on mun mielestä anteeksiantamatonta. Joka ainoa kyseisistä rikoksista kun olisi voitu estää sillä, ettei ko. porukkaa olisi maahan edes päästetty. Mikä on oikea suhde sille, paljonko näitä maahanmuuttajia tarvitaan tuottavaan ja hyvään työhön antaakseen käyvän hinnan sille, minkä normaalit suomalaiset joutuvat maksamaan siitä, että joutuvat rikosten uhreiksi ja pelkäämään kotimaassaan?

Mä kun vähän olen sitä mieltä, että se pelko kasvaa jos tilanne ei parane, ja se ei parane niin kauan kuin sille ei tehdä mitään. Sitten kun pelkoa on tarpeeksi, se purkautuu tavalla, jota mä en ainakaan halua olla näkemässä.

Tupla-J sanoi:
Tähän vielä lisään sen, että mä tiedän islamin olevan pohjimmiltaan fiksujen ja ymmärtävien ihmisten uskonto, kuten ymmärtääkseni kaikki maailmanuskonnot. Paha vaan kun sinne vähemmän fiksujen ihmisten marginaaliin pääsee ihmisiä, jotka hyväksikäyttävät uskontonsa monitulkintaisuutta yms. ja pääsevät toteutamaan pimeintä puoltaan.

..ja kummasti noita fanaatikkoja löytyy myös kristinuskosta (Oklahoma jne). Itse tunne henkilökohtaisesti pari islaminuskoista ja voi puhtain sydämin sanoa, että esim. nuo Modsognirn kommentit on täyttä sontaa. Ei hernettä nenään :piis:

"eipäs-juupas-eipäs-juupas..." :)

tämän päivän iltasanomasta:

Jengi pahoinpiteli nuoria

Poliisin tiedossa on tällä hetkellä kuusi 15-17-vuotiasta uhria, mutta hyökkäyksen kohteena olleita nuoria tiedetään olleen useampia.
Väkivaltaisen jengin uhreista nuorin oli 14-vuotias tyttö, joka sai potkun päähänsä. :rolleyes:

Tapahtumat alkoivat Puotilan Essolta, jossa yksi ulkomaalaistaustaisen :whip: jengin jäsenistä ryösti myyjän.

Ryöstön jälkeen jengiläiset pakenivat metrolla Vuosaareen, jossa he rupesivat haastamaan riitaa kauppakeskus Columbuksen nurkalla.

Väkivaltaiseen seurueeseen oli liittynyt matkalla neljäs henkilö.

- Lopputulos tästä riidan haastamisesta oli kuusi pahoinpitelyä ja nelikko meille pahnoille. Mitään järjellistä motiivia meillä ei ole näille pahoinpitelyille, kertoo komisario Mikko Masalin Itäkeskuksen poliisista.

Pahoinpitelyn uhreiksi joutuneet nuoret ovat yhtä lukuun ottamatta iältään 15-17-vuotiaita. Heistä kenenkään vammat eivät ole vakavia.

Poliisi otti pahoinpitelyistä epäillyt somalinuoret :rock: kiinni heti tuoreeltaan.

Itäkeskuksen poliisiasemalla alkoi kuitenkin uusi kovasanainen välienselvittely - tällä kertaa poliisien kanssa.

- He ovat haastaneet riitaa täällä tutkijoiden kanssa. Meidän kuulusteluista ei ole tahtonut tulla mitään, kun tutkijoita on haastettu nyrkkitappeluun. :lol2:

Kaikilla pidätetyillä on väkivaltarikostausta. :wall: (miks niitä ei ole lähetetty takas sinne mistä ovat tänne tullu..)

Nelikkoa esitetään huomenna vangittavaksi.

vittu mun mielestä ainaki lisää noita apinoita suomeen!!!!! :rolleyes: :urjo:

Tämä keskustelu on aika hedelmällistä tutkimusaineistoa jollekin sosiologille. On kuin suoraan oppikirjasta.

"Ei mua pelottanut somalit, arabit tai venäläiset ennen kuin luin tämän keskustelun. Nyt minua sekä pelottaa että vituttaa." Heheh. :rolleyes:

Tomppa85 sanoi:
Tämä keskustelu on aika hedelmällistä tutkimusaineistoa jollekin sosiologille. On kuin suoraan oppikirjasta.

"Ei mua pelottanut somalit, arabit tai venäläiset ennen kuin luin tämän keskustelun. Nyt minua sekä pelottaa että vituttaa." Heheh. :rolleyes:
Minua ei pelottanut: tupakka, syöpä, aids, klamydia, alkoholismi, huumeet, roina, liikalihavuus, diabetes, kasvihuoneilmiö, hyvinvointiyhteiskunnanromahdus, ydinsota, terrori-iskut, työttömyys eikä lentäminen ennenkuin luin jutun tai keskustelua siitä.

Mitähän uutta ja hedelmällistä sosiologi tästä threadista sitten repii?

Kaapeli sanoi:
Ensinnäkin tämä keskustan ongelmaporukkahan on noin 100 _nuoren_ (14-19 vuotiaita valtaosa) jengi, joka riemastutta rikostilastoja ryöstämällä porukalla humalaisilta ja ikäisiltään nuorilta pieniä rahasummia ja kännyköitä monesti väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla. Nämä porukat ovat hyvin "kansainvälisiä" ja jokainen tummaihoinen ei suinkaan ole somalialainen.

Joko luitte tämän uutisen tämän päivän lehdestä:

iltasanomat sanoi:
Ryöstön jälkeen jengiläiset pakenivat metrolla Vuosaareen, jossa he rupesivat haastamaan riitaa kauppakeskus Columbuksen nurkalla.

Väkivaltaiseen seurueeseen oli liittynyt matkalla neljäs henkilö.

- Lopputulos tästä riidan haastamisesta oli kuusi pahoinpitelyä ja nelikko meille pahnoille. Mitään järjellistä motiivia meillä ei ole näille pahoinpitelyille, kertoo komisario Mikko Masalin Itäkeskuksen poliisista.

Pahoinpitelyn uhreiksi joutuneet nuoret ovat yhtä lukuun ottamatta iältään 15-17-vuotiaita. Heistä kenenkään vammat eivät ole vakavia.

Poliisi otti pahoinpitelyistä epäillyt somalinuoret kiinni heti tuoreeltaan.

Itäkeskuksen poliisiasemalla alkoi kuitenkin uusi kovasanainen välienselvittely - tällä kertaa poliisien kanssa.

- He ovat haastaneet riitaa täällä tutkijoiden kanssa. Meidän kuulusteluista ei ole tahtonut tulla mitään, kun tutkijoita on haastettu nyrkkitappeluun.

Kaikilla pidätetyillä on väkivaltarikostausta.

Nelikkoa esitetään huomenna vangittavaksi.

Tässäkin poliisi pidätti somaleja. Ja tällä kertaa olivat sitten kyseessä sellaiset "nuoret" jotka haastavat poliisin tutkijatkin nyrkkitappeluun. Olisikohan ulkomaalaisviraston syytä ruveta vähän tutkimaan näiden pakolaisten taustoja? Näyttää kovasti siltä että porukassa on mukana jotain entisiä lapsisotilaita tms. Sen verran järjetöntä on tuo edellämainittujen somppujen riehuminen.

Mielestäni ulkolaisille pitää tehdä selväksi heti alusta lähtien se että jos teette Suomessa rikoksen niin kyseiset pakolaiset karkoitetaan maasta välittömästi.

EDIT: Pelles jo ennätti postaamaan koko uutisen, tässä on uutisen lyhennetty versio ja keskeiset kohdat on lihavoitu.

XXL sanoi:
Minua ei pelottanut: tupakka, syöpä, aids, klamydia, alkoholismi, huumeet, roina, liikalihavuus, diabetes, kasvihuoneilmiö, hyvinvointiyhteiskunnanromahdus, ydinsota, terrori-iskut, työttömyys eikä lentäminen ennenkuin luin jutun tai keskustelua siitä.

Mitähän uutta ja hedelmällistä sosiologi tästä threadista sitten repii?

En väittänytkään ettei ongelmaa olisi. Halusin vain huomauttaa siitä, että koko tämä ilmiö on eräänlainen lumipallo, joka kerää lunta matkallaan vuorenrinnettä alas. Kenties alussa koko maan mittakaavassa kyseessä oli suhteellisen pieni tapahtuma, kuten kapakkarähinä tms., johon on osallistunut muutama somali. Sitten tapahtuma uutisoidaan jossain mediassa, sen lukee monta ihmistä, ja siitä keskustellaan. Kerätään "todistusaineistoa", muutamasta muusta yksittäistapauksesta, ja ennen kuin huomaammekaan, kyseessä on valtava lumivyöry, joka uhkaa haudata nykyisen elämäntapamme alleen.

Ihmiset eivät suhtaudu ongelmaan realistisesti, vaan antavat peloilleen ja ennakkoluuloilleen vallan.

Ongelma siis on olemassa, mutta kenties se on toistaiseksi "hallinnassa." Syytä paniikkiin ei ole. Ei ole syytä kerätä kaikkia muukalaisia banaanilaivaan ja lähettää Afrikkaan. Jos pysähtyisimme hieman miettimään ja kylmästi arvioimaan tilannetta, todennäköisesti keksisimme paremman ratkaisun ongelmaan. Ja kenties ongelma on eri luonteinen kuin mitä luulemme. Ehkä ongelma ei olekaan pelkästään erilainen ihonväri tai eri uskonto. Kenties ongelma olemme myös ME.

Mielestäni kun ympäristöömme muuttaa muukalaisia, on paitsi heidän, myös meidän sopeuduttava tilanteeseen. Ei heistä tule simsalabim valkoihoisia luterilaisia suomalaisia millään. He tulevat aina olemaan erilaisia. Mitäs sitten? Pitäisikö meidän pelätä oman kulttuurimme puolesta? Kenties, mutta mitä on kulttuuri? Eikö kulttuuri ole aina erilaisten osiensa summa? Ehkä supisuomalainen kulttuurimme on muuttumassa kansainvälisemmäksi, mutta onko tämä ainoastaan ikävä asia?

Pointti on nyt se, että jumalattomalla vauhkoamisella tästä asiasta ei tule lasta eikä paskaa. Voidaan kitistä ja ruikuttaa, kenties jopa hakata muutama maahanmuuttaja. Voidaan myös kerätä kaikki somalit yhteen ja lähettää takaisin sinne mistä tulivat. Juttu vain on niin, että tällä pallolla asuu yli 6 miljardia MUUKALAISTA. Tänne ne tulevat joka tapauksessa, ja me menemme sinne mistä he tulivat. Maailman väestö sekoittuu ja ihmiskunta globalisoituu. Tämä on ongelma tottakai, mutta jostain syystä kaikki aina unohtavat yhden asian: ongelma = mahdollisuus.

Tomppa85 sanoi:
Mielestäni kun ympäristöömme muuttaa muukalaisia, on paitsi heidän, myös meidän sopeuduttava tilanteeseen. Ei heistä tule simsalabim valkoihoisia luterilaisia suomalaisia millään. He tulevat aina olemaan erilaisia. Mitäs sitten? Pitäisikö meidän pelätä oman kulttuurimme puolesta? Kenties, mutta mitä on kulttuuri? Eikö kulttuuri ole aina erilaisten osiensa summa? Ehkä supisuomalainen kulttuurimme on muuttumassa kansainvälisemmäksi, mutta onko tämä ainoastaan ikävä asia?

Miten ihmeessä rinnastat pakolaisten Suomessa tekemät rikokset ja kulttuurin keskenään? Kukkahattutätien vauhkoamisesta huolimatta nyt jo poliisikin myöntää avoimesti sen että ainakin pääkaupunkiseudulla mopo on karannut käsistä ja jatkuvasti uusia rikoksia tekevät ulkomaalaiset pitää saada kuriin. Tässä yhteydessä on aivan sama onko pakolaisista elämäntaparikollisia 0,1% vai 5,2% - ongelma on saatava kuriin jo pelkästään sen pakolaisten enemmistön takia joka ei tee rikoksia.

Tomppa85 sanoi:
Kenties ongelma olemme myös ME.
Totta, ja länsimaalainen kulttuuri on ainoa, jossa tämä asia on tiedostettu. Tämä on luonnollisesti tapahtunut jopa siinä määrin, että länsimaalainen älymystö pitää länsimaita yksin vastuussa kaikkien muiden ongelmista - mitä mä pidän melkoisena hybriksenä. Muut kultsat tuskin kovin yllättävästi ovat myös valmiita siihen, että syntipukki ovat länsimaat.

Ja kuten on aiemmin havaittu, esim. japanilaiset harvemmin aiheuttavat mitään julkista pahennusta, vaan sopeutuvat yhteiskuntaamme esimerkillisesti. Sen sijaan nämä, jotka aiheuttavat enenevässä määrin ongelmia tapaavat olla muslimikulttuureja (ok, vietnamilaiset eivät sovi tähän kuvaan, mutta olen toistaiseksi jäävi keskustelemaan heidän korkean rikollisuutensa syistä).

Mä ajan tasa-arvoista kohtelua. Sitä ei ole se, että nuoret toijalalaiset kakaroihin sekaantujat saavat rangaistuksia ja maahanmuuttaneet vastaavat eivät.

Jos mennään sille yksilötasolle, mitä jengi kovasti peräänkuuluttaa, myöntää jokainen suomalaisen tekemän rikoksen olevan omaa syytään. Mikä ihmeen perversio saa suomalaisen älymystön ottamaan syyn niskoilleen kun esim. somalialainen tekee väärin?

Mä en tosin ole monikulttuuristamisen kannalla muutenkaan, koska se merkitsee suomalaisen kulttuurin köyhtymistä samaan tapaan kuin esim. eurooppalaisten maatiaiskissojen kärrääminen afrikkaan aiheutti sikäläisten kissojen pois jalostumisen ja tulokseksi jäi ainoastaan sekamuotoja. Sitä mä en tajua, miten tämä ruokkisi globaalia monikulttuurisuutta tai diversiteettiä. Sen sijaan mä tajuan mainiosti, miten tämä "monikulttuurisuus" yhdenmukaistaa ja tuhoaa poikkeuksetta paikallisia kulttuureja.

protsku sanoi:
Miten ihmeessä rinnastat pakolaisten Suomessa tekemät rikokset ja kulttuurin keskenään? Kukkahattutätien vauhkoamisesta huolimatta nyt jo poliisikin myöntää avoimesti sen että ainakin pääkaupunkiseudulla mopo on karannut käsistä ja jatkuvasti uusia rikoksia tekevät ulkomaalaiset pitää saada kuriin. Tässä yhteydessä on aivan sama onko pakolaisista elämäntaparikollisia 0,1% vai 5,2% - ongelma on saatava kuriin jo pelkästään sen pakolaisten enemmistön takia joka ei tee rikoksia.

Missä kielsin ongelman olemassaolon? Missä sanoin ettei ongelmalle pitäisi tehdä jotain? Maahanmuuttajien rikollisuus ON ongelma, ja sille pitääkin tehdä jotain. Harmittelin sitä, että ainoana ratkaisuna nähdään karkoitus, vaikka se on pelkkää "roskien lakaisemista maton alle." Se isoin ongelma, joka aiheuttaa lukuisat pienemmät ongelmat (joiksi myös maahanmuuttajien syrjäytymisen ja rikollisuuden luen), on köyhyys ja köyhien maiden epävakaus. Ei meillä olisi pakolaisia, jos ei olisi paikkaa mistä paeta.

Tomppa85 sanoi:
Ei meillä olisi pakolaisia, jos ei olisi paikkaa mistä paeta.
Mä taas olen sitä mieltä, että jos pakolaisuutta ei tarjottaisi vaihtoehdoksi, olisi itse ongelmalle tehtävä paikan päällä jotain. Tässä mielessä karkoituskin olis omansalainen ratkaisu.

Sitäpaitsi pakolainen ei ole implisiittisesti yhtään parempi ihminen kuin kotimaassaan heitä vainoava taho. Jossain esim. voidaan mainiosti vainota porukkaa, jotka ovat kyykyttäneet ko. maan suurta kansanosaa vuosikymmeniä. Heti kun tilanne alkaa näyttää heille paskalta, he päättävät lähteä pakoon. Sitten kun tilanne vaikkapa kääntyy takaisin vainolaisten vainoamiseen, tulevat nämä entiset vainoajat nyt tänne pakolaisiksi. Itse ongelma ei katoa mihinkään, vaan leviää tänne. Mä en pidä sitä positiivisena asiana.

Tupla-J sanoi:
Totta, ja länsimaalainen kulttuuri on ainoa, jossa tämä asia on tiedostettu. Tämä on luonnollisesti tapahtunut jopa siinä määrin, että länsimaalainen älymystö pitää länsimaita yksin vastuussa kaikkien muiden ongelmista - mitä mä pidän melkoisena hybriksenä. Muut kultsat tuskin kovin yllättävästi ovat myös valmiita siihen, että syntipukki ovat länsimaat.

Mielestäni on irrelevanttia kenen syytä mikäkin on, ainakin siihen verrattuna, että ongelma on jo olemassa. Ongelmat ja niihin ratkaisun löytäminen on tärkeämpää kuin syyllisten etsiminen. Siispä: Vaikka olisimme syyllisiä/syyttömiä kehitysmaiden ahdinkoon, voitko esittää perusteltuja syitä sille, miksi meidän EI pitäisi osallistua heidän tilansa kohentumiseen?

Tupla-J sanoi:
Ja kuten on aiemmin havaittu, esim. japanilaiset harvemmin aiheuttavat mitään julkista pahennusta, vaan sopeutuvat yhteiskuntaamme esimerkillisesti. Sen sijaan nämä, jotka aiheuttavat enenevässä määrin ongelmia tapaavat olla muslimikulttuureja (ok, vietnamilaiset eivät sovi tähän kuvaan, mutta olen toistaiseksi jäävi keskustelemaan heidän korkean rikollisuutensa syistä).

Kun hetken pohdit asiaa, voit varmaan itsekin kertoa miksi japanilaiset harvemmin esiintyvät rikostilastoissa.

Tupla-J sanoi:
Mä ajan tasa-arvoista kohtelua. Sitä ei ole se, että nuoret toijalalaiset kakaroihin sekaantujat saavat rangaistuksia ja maahanmuuttaneet vastaavat eivät.

Tätä toitotetaan nyt koko ajan. Voisitko valaista minuakin, minkä perusteella kuvittelet maahanmuuttajien pääsevän "pälkähästä"? Poliisisetä taputtaa raiskaaja-somppua selkään ja sanoo "noh noh, pojat on poikia. hehheh."? Eikös Suomen laki ole sama kaikille? Onko sinulla jotain todisteita siitä, että viranomaiset järjestelmällisesti ja tarkoituksenmukaisesti katsovat maahanmuuttajan tekemää rikosta läpi sormien?

Tupla-J sanoi:
Jos mennään sille yksilötasolle, mitä jengi kovasti peräänkuuluttaa, myöntää jokainen suomalaisen tekemän rikoksen olevan omaa syytään. Mikä ihmeen perversio saa suomalaisen älymystön ottamaan syyn niskoilleen kun esim. somalialainen tekee väärin?

En tunne ketään suomalaista "älykköä", mutta kenties sinä tunnet, ja voit kysyä häneltä suoraan.

Tupla-J sanoi:
Mä en tosin ole monikulttuuristamisen kannalla muutenkaan, koska se merkitsee suomalaisen kulttuurin köyhtymistä samaan tapaan kuin esim. eurooppalaisten maatiaiskissojen kärrääminen afrikkaan aiheutti sikäläisten kissojen pois jalostumisen ja tulokseksi jäi ainoastaan sekamuotoja. Sitä mä en tajua, miten tämä ruokkisi globaalia monikulttuurisuutta tai diversiteettiä. Sen sijaan mä tajuan mainiosti, miten tämä "monikulttuurisuus" yhdenmukaistaa ja tuhoaa poikkeuksetta paikallisia kulttuureja.

:hyper:

Selitätkö vielä miten eurooppalaisten maatiaiskissojen ja afrikkalaisten kissojen toisiinsa sekaantuminen liittyy esim. luterilaisen suomalaisen ja islamilaisen turkkilaisen kulttuurin kohtaamiseen jommassakummassa kulttuuriympäristössä? Tuhoutuuko tässä kohtaamisessa jompikumpi kulttuuri? Sekoittuvatko ne suomalais-turkkilais islam-luterilais kulttuuriksi? Tuleeko meistä *herrajumala* sekarotuisia kuten niistä kissoista?

Miksi mä edes vaivaudun, kun osa porukkaa perustaa näkemyksensä johonkin 30- ja 40-luvun rotuoppiin? :( Täähän on kuin lastentarhassa: "Suomessa asuu suomalaisia, Somaliassa asuu somalialaisia, Virossa virolaisia..."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom